جراحی سینه

حرکات ورزشی بعد از جراحی پروتز سینه!

آیا تاکنون چیزی درمورد جراحی پروتز سینه شنیده‌اید؟ آیا درمورد دوران نقاهت آن و کارهای که باید در این دوران انجام دهید می‌دانید؟ این جراحی برای افزایش سایز و حجم سینه انجام می‌شود. از سوی دیگر، از آنجایی که حساسیت زیادی دارد، بسیاری از عوامل و اصول مراقبتی بعد از جراحی در ماندگاری نتایج آن تاثیرگذار هستند. یکی از این عوامل شیوه درست ورزش در دوران نقاهت پروتز سینه است.

اگر بخواهید از اصول و نکات مراقبتی در دوران نقاهت پروتز سینه اطلاع یابید به سراغ چه کسی می‌روید؟ قطعا جراح و تیم پزشکی که مسئولیت جراحی شما را قبول کرده، بهترین افراد برای توضیح این اصول و نکات هستند. ایران لیپوماتیک از بهترین و کاربلدترین جراحان عرصه عمل‌های زیبایی در کلینیک ایران لیپوماتیک است که می‌تواند با ارائه توضیحات جامع و کاربردی، بی‌استرس‌ترین جراحی را برای افراد رقم بزند.

از آنجایی که برخی از افراد نسبت به این جراحی و شیوه انجام آن، یا اصول مراقبتی مانند ورزش در دوران نقاهت پروتز سینه اطلاعی ندارند، ما قصد داریم که به‌صورت جامع و کامل به بررسی این موضوع بپردازیم.

سبک زندگی در دوران رشد و بلوغ

احتمالا می‌دانید که عوامل زیادی در رشد و بلوغ انسان تاثیر دارد. عوامل زیادی که می‌تواند باعث شکل‌گیری اندام افراد شده و اعتماد به‌نفس آنها را افزایش یا کاهش دهد. به‌نظر شما چرا افراد باید پس از دوران بلوغ خود به سراغ جراحی پروتز سینه بروند؟ احتمالا تاکنون افراد زیادی را دیده‌اید که از مشکل کوچک بودن سینه یا افتادگی آن رنج می‌برند. این افراد به دلیل نوع ژنتیک، سبک زندگی و حتی برنامه غذایی که دارند با چنین معضلی روبرو هستند. به زبان ساده‌تر، سبک زندگی که افراد در دوران رشد و بلوغ خود دارند می‌تواند تاثیر زیادی در رشد سینه‌های آن‌ها داشته باشد.

هنگامی که بدن در دوران رشد و بلوغ خود قرار داشته باشد، حساسیت و ظرافت‌های زیادی دارد. درواقع هرگونه سبک زندگی ناسالم یا بی‌توجهی به چگونگی رشد بدن می‌تواند باعث بدفرم شدن اندام‌های فرد شود. از سوی دیگر، ژنتیک یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عواملی است که تاثیر زیادی در رشد سینه‌های افراد دارد. بسیاری از افرادی که برای جراحی پروتز اقدام می‌کنند، فرم و قالب سینه آن‌ها به صورت ژنتیکی کوچک است.

در مجموع از آنجایی که جراحی پروتز باعث بزرگ‌تر شدن و فرم‌دهی سینه می‌شود، بسیاری از افراد برای رفع مشکلاتی مانند کوچک بودن سینه و عدم تناسب آن با سایر اندام‌های بدن، به سراغ این جراحی می‌روند.

جراحی پروتز سینه چگونه انجام می شود؟

جراحی پروتز سینه با استفاده از ابزار و تجهیزات مخصوص جراحی انجام می‌شود. در این عمل زیبایی ابتدا جراح برش‌هایی را در زیر سینه یا قسمت هلالی شکل آن ایجاد می‌کند. سپس با برداشتن پوست سینه، پروتز‌های موردنظر را درون بافت سینه قرار می‌دهد. پس از قرارگیری پروتز در جای درست، جراح نواحی برش زده را بخیه زده و فرم سینه اصلاح می‌شود.

البته نکته بسیار مهمی که درمورد جراحی پروتز سینه وجود دارد این است که این جراحی چندان ساده هم نیست، بلکه جراح باید پیش از هرچیز نوع پروتز و جنس آن را باتوجه به آناتومی بدن، ساختار بافت درونی سینه و انتظارات بیمار انتخاب کند.

انواع پروتز سینه در دو شکل گرداگرد و اشکی و با جنس‌های سیلیکونی یا آب‌نمکی قابل استفاده است. اینکه جراح کدام یک از این موارد را برای انجام جراحی پروتز سینه استفاده کند، امری است که باتوجه به عوامل گفته شده و در جلسات مشاوره پیش از جراحی انجام می‌شود. درواقع تیم جراحی که پزشک را همراه می‌کنند، می‌توانند در انتخاب این امر به بیماران کمک کنند.

اصول مراقبتی بعد از جراحی پروتز سینه

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، جراحی پروتز سینه از حساسیت و ظرافت‌های خاصی برخوردار است. از آنجایی که بافت سینه افراد از چربی است، انجام جراحی و نحوه قرارگیری پروتز سینه در آن اهمیت زیادی دارد. بنابراین افراد باید در دوران نقاهت، تمامی اصول و نکات مراقبتی را به‌درستی رعایت کنند. موارد زیر از اصلی‌ترین اصول مراقبتی بعد از جراحی پروتز سینه است:

فعالیت های ورزشی و جراحی سینه
فعالیت های ورزشی و جراحی سینه

داشتن برنامه و رژیم غذایی مناسب

سیستم گوارش و ایمنی بدن از مهم‌ترین اجزای بدن هستند که باید در دوران نقاهت بعد از جراحی عملکرد درستی داشته باشند. به همین دلیل افراد باید دوهفته پیش از جراحی و چندین هفته پس از آن، برنامه غذایی درستی داشته باشند. دلیل اهمیت این عامل بدین جهت است که تمام مواد غذایی که قبل و مخصوصا بعد از جراحی وارد بدن می‌شود، روی سیستم‌های درونی بدن مانند دستگاه گوارش و ایمنی بدن تاثیر دارد.

به همین دلیل قبل و بعد از جراحی به افراد توصیه می‌شود که حتما مواد غذایی سالم را مصرف کرده و از خوردن غذاهای ناسالم و چرب پرهیز کنند.

نحوه ورزش در دوران نقاهت بعد از پروتز سینه

نحوه ورزش در دوران نقاهت کمک زیادی به روند بهبود و حتی کاهش درد افراد می‌کند. البته نکته مهمی که درمورد ورزش‌های بعد از جراحی پروتز سینه وجود دارد این است که افراد نباید به هیچ‌عنوان به خود فشار بیاورند. با این وجود می‌توانند چند هفته پس از انجام جراحی و بهبود حال عمومی خود، برخی از ورزش‌های سبک و هوازی را به صورت آرام آغاز کنند.

استفاده از سوتین‌های طبی

اگر بخواهید چند لباس را برای دوران نقاهت خود انتخاب کنید، قطعا سوتین‌های طبی یکی از آن‌ها است. درواقع سوتین‌های طبی می‌تواند با بالا نگه‌داشتن سینه، به حفظ فرم و بافت سینه کمک کند. علاوه بر آن از آنجایی که سوتین‌های طبی کمی به عضلات زیر سینه فشار می‌آورد، باعث پیوند خوردن سریع‌ترین سلول‌های درونی سینه می‌شود.

استفاده از داروهای مسکن

قطعا با از بین رفتن اثرات داروی بیهوشی، دردهای ناشی از جراحی کم کم شروع می‌شود. برای پیشگیری از بروز دردهای شدید در بدن افراد، جراحان مسکن‌های مختلفی را به مراجعین خود توصیه می‌کنند. افراد می‌توانند با مصرف این داروهای مسکن دردهای خود را کاهش دهند.

ورزش در روزهای بعد از جراحی!

ورزش در دوران نقاهت پروتز سینه می‌تواند تاثیر زیادی در روند بهبودی افراد داشته باشد. درواقع استراحت مطلق و بی‌تحرکی باعث بروز خطراتی مانند لخته شدن خون یا آمبولی می‌شود. به همین دلیل پزشکان در جلسات مشاوره به مراجعین خود توصیه می‌کنند که حتما در دوران نقاهت ورزش کنند. البته نکته مهمی که درمورد ورزش در دوران نقاهت پروتز سینه وجود دارد این است که افراد فشار زیادی به خود وارد نکنند. به‌نظر شما این امر چگونه ممکن است؟

مهم‌ترین کاری که افراد باید درمورد ورزش در دوران نقاهت پروتز سینه انجام دهند این است که بیشتر وقت خود را به پیاده‌روی‌های سبک و ورزش‌های هوازی اختصاص دهند. همچنین باید دقت داشته باشند که در هفته‌های ابتدایی پس از جراحی ورزش‌های استقامتی و سنگین را انجام ندهند. نکته بسیار مهم دیگری که درمورد ورزش در دوران نقاهت پروتز سینه وجود دارد این است که افراد باید حداقل دو هفته به استراحت بپردازند. پس از آن می‌توانند ورزش‌های خود را به صورت آرام آغاز کنند.

جراحی پروتز سینه
جراحی پروتز سینه

با ورزش مراقب خود باشیم!

اینکه بدانیم چگونه باید ورزش در دوران نقاهت پروتز سینه را انجام دهیم از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اما نکته مهم‌تری که وجود دارد میزان تاثیرگذاری این عامل در روند بهبودی و حتی ماندگاری نتیجه جراحی است. درواقع هنگامی که افراد پس از گذشت بازده زمانی مشخص، شروع به ورزش کنند می‌توانند عملکرد سیستم‌های درونی خود را بهبود دهند. بهبود عملکرد بدن و بیشتر شدن تحرک سلول‌های پوستی و گردش خون می‌تواند روند بهبودی را سریع‌تر کرده و ماندگاری نتیجه را بیشتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا