جراحی سینه

مواد غذایی سالم پس از جراحی ماموپلاستی یا لیفت سینه، پس از لیفت سینه چه چیزهای بخوریم؟

اگر اندک اطلاعاتی درمورد روش های جراحی سینه داشته باشید می دانید که جراحی ماموپلاستی یکی از راجی ترین جراحی های زیبایی است. یکی از معیارهای مهمی که می‌تواند باعث سهولت جراحی ماموپلاستی یا دوران نقاهت آن شود، رژیم غذایی بعد از ماموپلاستی است. به‌نظر شما رژیم غذایی در دوران نقاهت چه تاثیری دارد؟

دکتر علی اکبر مروتی، یکی از جراحان ماهر در کلینیک ایران لیپوماتیک است که سابقه زیادی در انجام جراحی‌های زیبایی مانند ماموپلاستی دارد. از آنجایی که عوامل زیادی در این جراحی نقش داشته، و هرکدام از افراد می‌توانند با رعایت این اصول و نکات مراقبتی، دوران نقاهت آسان‌تری را تجربه کنند، امروز قصد داریم در این مقاله به بررسی این عوامل بپردازیم.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از بزرگی بیش از حد سینه‌های خود رنج میبرید، پس حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله می‌توانید با بهترین شیوه جراحی سینه آشنا شوید.

چرا با مشکلات جسمی روبرو می شویم!

با گذشت زمان و افزایش سن افراد، تغییرات هورمونی زیادی در بدن ایجاد می‌شود. از سوی دیگر، بسیاری از عوامل دیگر مانند برنامه غذایی نامناسب، عدم تحرک کافی و ژنتیک تاثیر زیادی در این تغییرات دارد. تغییراتی که در بدن رخ می‌دهد به شکل‌های مختلفی نمایان می‌شود. یکی از رایج‌ترین نشانه‌های این تغییرات، افتادگی، شل شدن سینه و بروز ترک یا سلولیت‌های پوستی در آن است.

هنگامی که افراد از اندام خود راضی نباشند، اعتماد به نفس کافی برای حضور در جمع را هم ندارند. علاوه بر آن، با بسیاری از مشکلات دیگر مانند پیدا نکردن لباس موردنظر، ناتوانی در انجام برخی حرکات ورزشی و ناتوانی در انجام فعالیت‌های روزانه روبرو می‌شوند.

به همین سبب جراحان و پزشکان زیبایی، عمل جراحی ماموپلاستی را به این دسته از افراد پیشنهاد می‌کنند. این شیوه از جراحی می‌تواند طی چند ساعت و با استفاده از ابزار و تجهیزات مخصوص جراحی تمام چربی‌های مازاد بدن را از بین ببرد.

جراحی ماموپلاستی و لیفت سینه

همانطور که گفتیم جراحی ماموپلاستی یا لیفت سینه کاربردی‌ترین راهکاری است که می‌تواند به افراد کمک کند توده‌های چربی یا بافت‌های اضافی سینه خود را از بین ببرند. به‌نظر شما این جراحی چگونه انجام می‌شود؟ روند این جراحی بدین صورت است که ابتدا جراح برش‌های مخصوصی را در قسمت‌های مختلف سینه ایجاد می‌کند. این برش‌ها بهید به صورتی باشد که کمترین میزان زخم از آن به‌جا بماند.

جراحی می تواند با جداسازی پوست سینه تسلط بیشتری داشته باشد. پس از این مرحله، جراح باید با نهایت دقت و مهارت، توده‌های چربی را از بافت اصلی سینه جدا کند. پس از جدا کردن توده‌های چربی از بافت اصلی، جراح باید پوست سینه را کشیده و فرم اصلی آن را اصلاح کند. برش دادن پوست‌های اضافی سینه آخرین مرحله جراحی سینه است. این کار باعث می‌شود که حجم سینه کوچک‌تر شده و فرم بهتری به خود بگیرد.

چه نکاتی در دوران نقاهت ماموپلاستی اهمیت دارد؟

نکات و اصول مراقبتی دوران نقاهت، از اصلی‌ترین موضوعاتی است که رعایت کردن درست آن، می‌تواند روند بهبودی را سریع‌تر کند. علاوه بر آن، از آنجایی که با رفع اثر داروی بیهوشی درد افراد شروع می‌شود، رعایت مراقبت‌های بعد از ماموپلاستی مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند به افراد کمک کند دوران نقاهت ساده‌تری داشته باشند. در قسمت زیر به معرفی برخی از این مراقبت‌ها می‌پردازیم:

ماموپلاستی و لیفت سینه
ماموپلاستی و لیفت سینه

عدم ماساژ دادن نواحی مختلف سینه

از آنجایی که این عمل به روش جراحی انجام شده، برش های مختلفی در نقاط مختلف سینه ایجاد می‌شود. فشار یا هرگونه ماساژ سینه برای کاهش درد، می‌تواند منجر به عفونت یا خونریزی از نواحی برش خورده شود. اگر افراد پس از گذشت چندروز با درد ناشی از جراحی روبرو شدند، می‌تووانند از قرص‌های مسکن برای کاهش درد استفاده کنند.

رژیم غذایی بعد از ماموپلاستی

یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی که تاثیر زیادی در روند بهبودی افراد دارد، رعایت رژیم غذایی بعد از ماموپلاستی است. درواقع از آنجایی که سیستم ایمنی و گوارش بدن پس از جراحی حساسیت زیادی دارد، مصرف هرگونه مواد غذایی ناسالم و مضر می‌تواند منجر به بروز عوارض یا آسیب‌های جبران ناپذیری شود. خطر بروز آمبولی، عفونت، و خونریزی دخالی از عوارضی است که با رعایت نکردن رژیم غذایی نمایان می‌شود.

مصرف به‌موقع دارو

بهترین راهی که می‌تواند به افراد کمک کند پس از جراحی کمترین میزان درد را حس کنند، استفاده از داروهای مسکن است. نکته بسیار مهمی که درمورد مصرف داروها در روزهای پس از جراحی ماموپلاستی وجود دارد این است که هرگز هیچ دارویی را به صورت خودسرانه مصرف نکنید. این توصیه بدین دلیل است که احتمال دارد افراد به قرص یا داروی که خودسرانه مصرف می‌شود حساسیت داشته باشند.

پرهیز از انجام فعالیت‌های سنگین

پرهیز کردن از انجام فعالیت‌های سنگین، دقت در نحوه خوابیدن و بلند شدن، پرهیز از انجام حرکات ورزشی سنگین و طاق باز خوابیدن از دیگر مراقبت‌های بسیار مهم است که می‌تواند مانگاری نتیجه عمل را افزایش دهد. دقت در رعایت اصول و نکات مراقبتی بعث تسریع دوران نقاهت می شود.

بعد از ماموپلاستی چه خوراکی های بخوریم؟

مصرف سبزیجات و ویتامین‌های مختلف به سیستم ایمنی و گوارشی بدن کمک زیادی می‌کند. علاوه بر آن، نوشیدن آب به اندازه کافی و مصرف لبنیات باعث افزایش تحرک سلول‌های داخلی بدن می‌شود. خوردن غذاهای پخته شده، انواع ویتامین و مواد پروتئینی و خوردن میوه‌های تازه از بهترین رژیم‌های غذایی است که می‌تواند روند درمان و گذشت دوران نقاهت را تسریع کند.

بایدها و نبایدهای غذایی
بایدها و نبایدهای غذایی

خوراکی های ممنوعه در دوران نقاهت ماموپلاستی!

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که درمورد رژیم غذایی بعد از ماموپلاستی برای افراد مطرح می‌شود درمورد خوراکی‌های ممنوعه است. خوردن غذاهای پرکالری، چرب و پرنمک، خوردن مشروبات الکلی، اسعتمال دخانیات و میل کردن نوشیدنی‌های افزودنی از ممنوعه‌ترین خوراکی‌ها در دوران نقاهت ماموپلاستی است. درواقع مصرف هرکدام از این خوراکی‌ها تاثیر مستقیمی در سیستم داخلی بدن دارد. بی‌توجهی به رژیم غذایی بعد از ماموپلاستی منجر به بروز عوارض مختلف می‌شود.

چرا باید رژیم غذایی داشته باشیم؟

داشتن رژیم غذایی بعد از ماموپلاستی به افراد کمک می کند که عملکرد سیستم ایمنی و گوارشی خود را بهبود دهند. مصرف هرگونه مواد غذایی ناسالم باعث بروز اختلال در روند درمان و بهبودی پس از ماموپلاستی می شود.

اگر جزو افرادی هستید که نسبت به جراحی لیفت سینه یا رژیم غذایی بعد از ماموپلاستی اطلاعی ندارید، می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید. مشاورین ما با سال‌ها تجربه در عرصه عمل‌های زیبایی به شما کمک می‌کنند که برنامه غذایی مناسبی را دریافت کرده و به اندام دلخواه خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا