ابدومینوپلاستیپیکرتراشیتزریق چربیجراحی سینهعمل بینیلیپوماتیکلیفت صورت

اصلی ترین سوالات درمورد جراحی های زیبایی!

یکی از رایج‌ترین عمل‌هایی که تغییرات زیادی در چهره و اندام اشخاص ایجاد می‌کند، جراحی‌های زیبایی است. در واقع ماهیت و عملکرد جراحی‌های زیبایی به‌صورتی است که می‌تواند تمام مشکلات ظاهری و حتی داخلی را از بین ببرد. با توجه به شهرتی که جراحی‌های زیبایی به‌دست آورده‌اند، کمتر کسی وجود دارد که چیزی از آن نداند. با این وجود، اغلب اشخاصی که اقدام به جراحی زیبایی می‌کنند، با حجم زیادی از سوالات مختلف درگیر هستند. بیان این سوالات رایج درمورد جراحی‌های زیبایی مانند تزریق چربی، ابدومینوپلاستی وغیره باعث رفع ابهام‌های موجود و رسیدن به آگاهی می‌شود.

این سوالات رایج در مورد جراحی‌های زیبایی از یک سو باعث رفع ابهام و افزایش آگاهی اشخاص، و از سوی دیگر باعث کاهش استرس یا نگرانی‌های ناشی از جراحی می‌شود. شاید با خود تصور کنید که بیان این سوالات چه تاثیری در روند جراحی و کاهش استرس‌های آن دارد؟ دکتر علی اکبر مروتی، یکی از پزشکان ماهر در عرصه عمل‌های زیبایی، بر این باور است که شناخت و آگاهی از جراحی‌های مختلف، باعث بهبود روند جراحی می‌شود.

اما برای اینکه بیشتر با سوالات رایج در مورد جراحی‌های زیبایی و پاسخ آن‌ها آشنا شویم، باید باتوجه به میزان شناخت و آگاهی اشخاص، به بررسی اصلی‌ترین و رایج‌ترین سوالات بپردازیم.

علت شهرت و محبوبیت جراحی های زیبایی

جراحی‌های زیبایی از آن دسته عمل‌هایی هستند که محبوبیت و شهرت زیادی نزد مردم دارند. به‌نظر شما علت این محبوبیت چیست؟ در دوره امروزه اغلب اشخاص به‌دنبال راهی هستند که مشکلات ظاهری خود را رفع کرده و ظاهر و قیافه بهتری داشته باشند. داشتن تناسب اندام و چهره زیبا اصلی‌ترین معیارهای زیبایی است. از سوی دیگر، انجام جراحی‌های زیبایی ساده‌ترین و سریع‌ترین راهی است که می‌تواند باعث تناسب اندام و بهبود ظاهر اشخاص شود.

بسیاری از عمل‌های زیبایی مانند پیکرتراشی، لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی باعث از بین رفتن چربی‌های مازاد بدن می‌شوند. از سوی دیگر، عملکرد این جراحی‌ها به‌صورتی است که می‌تواند افتادگی، چین‌ و‌ چروک و سلولیت‌های پوستی را از بین ببرد. حتی بسیاری از بانوانی که به‌تازگی زایمان کرده‌اند، می‌توانند با انجام هر یک از جراحی‌های زیبایی ذکر شده به اندام ایده‌آل خود برسند.

جراحی‌های مانند تزریق چربی و لیفت صورت از جمله جراحی‌های است که باعث جوانسازی چهره می‌شود. درواقع با افزایش سن و نوع ژنتیک، چین‌ و‌ چروک‌های زیادی در اطرف چشم، خطوط لبخند، پیشانی و گونه ایجاد می‌شود. علاوه بر آن، هنگامی که چربی های مازاد افزایش یابد، بخش زیادی از این چربی‌های مازاد در بافت صورت جمع می‌شوند. هرکدام از این جراحی‌ها با از بین بردن چربی‌های مازاد باعث بهبود فرم چهره و جوانسازی صورت می‌شوند.

اصلی ترین سوالات درمورد جراحی های زیبایی

اصلی‌ترین سوالات رایج درمورد جراحی‌های زیبایی درمورد چگونگی و روند هر جراحی است. درواقع برخی از سوالات رایج درمورد جراحی‌های زیبایی کاملا مشخص و ثابت است. برخی از دیگر سوالات، بسته به نوع جراحی و شخصی که قصد انجام آن را دارد، متفاوت است. در ادامه، به اصلی‌ترین سوالات رایج درمورد جراحی‌های زیبایی که یکسان است اشاره می‌کنیم:

  • روند جراحی چگونه است؟
  • چه تاثیرات و عملکردی در بدن دارد؟
  • دوران نقاهت جراحی چه مدت و چگونه است؟
  • مراقبت‌های قبل از جراحی چگونه است؟
  • مراقبت‌های بعد از جراحی به چه صورت است؟
  • قبل یا بعد از جراحی چه داروهای مصرف شود؟
  • آیا جراحی نیاز به برنامه غذایی خاصی دارد؟
  • آیا می‌توان قبل و بعد از جراحی ورزش کرد؟
  • نتیجه جراحی چه مدت پس از آن مشخص می‌شود؟
  • عوارض پس از جراحی چیست؟
  • چگونه می‌توان عوارض پس از جراحی را کنترل کرد؟
چگونگی جراحی زیبایی
چگونگی جراحی زیبایی

سوالاتی که در هر جراحی زیبایی متفاوت است!

همانطور که گفتیم برخی از سوالات رایج درمورد جراحی‌های زیبایی با سایر جراحی‌ها متفاوت است. برای مثلا، شخصی به پزشک مراجعه کرده و با بیان شرایط جسمی خود، می‌پرسد که آیا می‌تواند جراحی پیکرتراشی یا لیپوماتیک را انجام دهد؟ یا برخی دیگر با بیان مشکلات تنفسی و عدم تنفس صحیح، با این دغدغه رو به‌رو هستند که آیا می‌توانند جراحی بینی را انجام دهند؟

این دسته از سوالات باتوجه به شرایط هر شخص و جراحی مدنظر مطرح می‌شود. در چنین شرایطی تیم جراحی و پزشک با برگزاری جلسات مشاوره، بهترین مشاوره و راهکار را به مراجعین خود پیشنهاد می‌دهند. درواقع تیم جراحی با بررسی آناتومی بدن و مشکلی که شخص را درگیر کرده، بهترین نوع جراحی و شیوه آن را پیشنهاد می‌دهند.

چرا سوالات زیادی در مورد جراحی های زیبایی مطرح می شود؟

شاید با خود تصور کنید که باتوجه به شهرت و محبوبیتی که جراحی‌های زیبایی دارند، کاملا طبیعی است که هرکس حداقل اطلاعاتی از هر جراحی زیبایی داشته باشد. برخلاف این تفکر، اشخاص زیادی وجود دارند که چندان اطلاعات درستی از جراحی‌های زیبایی ندارند. به همین دلیل زمانی که اقدام به جراحی‌های زیبایی کنند، ابهامات زیادی در ذهن آنها وجود دارد.

درواقع اگر بخواهیم به‌صورت ساده‌تر حرف بزنیم، باید بگوییم زمانی که اشخاص درک و آگاهی درستی از یک جراحی زیبایی نداشته باشند، سوالات زیادی در ذهنشان مطرح می‌شود. البته این موضوع یک امر کاملا طبیعی است. اینکه اشخاص نسبت به چیزی که اطلاعی از آن ندارند گنگ و سردرگم باشند، باعث می‌شود که به دنبال یافت اطلاعات درست بروند. حال به‌نظر شما چگونه می‌توان اطلاعات درستی از جراحی‌های زیبایی به دست آورد؟

به دست آوردن اطلاعات درست از هر جراحی زیبایی

برگزاری جلسات مشاوره پیش از جراحی مزیت‌های متعددی دارد. یکی از این مزیت‌ها، ارائه پیشنهاد‌های بسیار مناسب از سوی تیم جراحی و برای رفع مشکلات مراجعین است. مزیت دیگری که تاثیر بسزایی در روند جراحی دارد، ارائه توضیحات کامل و جامع درمورد چگونگی عملکرد جراحی است. درواقع هنگامی که اشخاص بدون هیچ اطلاعات درستی به تیم جراحی مراجعه می‌کنند، تیم جراحی مجموعه از بهترین و مفیدترین اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

برای مثال تصور کنید شخصی با هدف انجام جراحی بینی به پزشک مراجعه کرده است؛ اما هیچ اطلاعات درستی از این جراحی ندارد. در چنین شرایطی، تیم جراحی روند جراحی بینی را توضیح داده و مراقبت‌های قبل و بعد از آن را بیان می‌کنند. همچنین میزان اثرگذاری جراحی بینی در بدن، مدت زمان دوران نقاهت آن، کارهای ممنوعه در دوران نقاهت، بهترین برنامه غذایی، مناسب‌ترین زمان برای جراحی وغیره از اصلی‌ترین موضوعاتی است که طی این جلسات مشاوره مطرح می‌شود.

بیان کردن این اطلاعات باعث افزایش آگاهی اشخاص می‌شود. از سوی دیگر، هنگامی که اشخاص با این اطلاعات درست آشنا شوند، می‌توانند تمامی مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی را انجام داده و عوارض پس از جراحی را کاهش دهند. هنگامی که عوارض و آسیب‌های پس از جراحی کاهش یابد، دوران نقاهت ساده‌تر شده و تجربه لذت‌بخشی برای اشخاص رقم می‌خورد.

ابهامات ذهنی درمورد جراحی زیبایی
ابهامات ذهنی درمورد جراحی زیبایی

بیان سوالات و کاهش استرس

بسیاری از اشخاص به دلیل نداشتن اطلاعات درست از هر جراحی یا میران تاثیرات ان در بدن، با استرس و ترس‌های زیادی درگیر هستند. درواقع ذهنیت آن‌ها به‌صورتی است که دوست دارند جراحی‌ زیبایی را انجام داده و از نتیجه آن لذت ببرند؛ اما چون اطلاعات و آشنایی با جراحی موردنظر خود نداشته، تصور می‌کنند که آمادگی انجام جراحی را هم ندارند.

در چنین شرایطی، شرکت در جلسات مشاوره پیش از جراحی و مشورت کردن با تیم جراحی درست‌ترین و مفیدترین کار است. همچنین اشخاص می‌توانند اصلی‌ترین و مهم‌ترین سوالاتی که در ذهنشان وجود دارد را مطرح کنند. بیان سوالات رایج درمورد جراحی‌های زیبایی به اشخاص کمک می‌کند که با روند جراحی آشنا شوند. همین عامل باعث کاهش ترس و استرس‌های ناشی از جراحی می‌شود.

مفیدترین و بهترین اطلاعات را به دست بیاورید!

قطعا مراجعه به تیم مشاوره و پزشک کاربلد و باتجربه اصلی‌ترین عاملی است که می‌تواند به اشخاص کمک کند تجربه بهتری از جراحی زیبایی داشته باشند. درواقع اگر اشخاص از تجربیات و مشاوره‌های درست استفاده کنند، می‌توانند در زمان بسیار کم، به درک و آگاهی درستی از هر جراحی زیبایی برسند. از سوی دیگر، اگر اشخاص از مشاوره‌های نادرست و نامناسب استفاده کنند، قطعا با نتایج کاملا برعکس و ناگواری رو به‌رو می‌شوند. زیرا به‌درستی با عملکرد و نقش هر جراحی آشنا نشده و انتخاب‌های درستی هم ندارند.

اگر نمی‌دانید برای به‌دست آوردن اطلاعات درست و مفید به سراغ چه کسانی بروید، می‌توانید با کادر مشاوره ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید. مشاوران ما با جدیدترین شیوه‌های جراحی و سال‌ها تجربه، به تمامی سوالات شما پاسخ می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا