ابدومینوپلاستیپیکرتراشیتزریق چربیجراحی سینهعمل بینی

داروهای غیرمجاز در جراحی های زیبایی

عمل‌های زیبایی از آن دسته جراحی‌های است که عوامل زیادی در آن نقش دارد. در واقع بسیاری از مراقبت‌های که بعد و قبل از جراحی انجام می‌شود، تاثیرگذاری مستقیمی در روند بهبودی دارد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که هر شخص باید به آن توجه داشته باشد، تاثیر داروی غیرمجاز در جراحی است. به‌نظر شما در یک جراحی زیبایی مانند ابدومینوپلاستی یا تزریق چربی از چه داروهای استفاده می‌شود؟ یا اصلا تاثیر داروی غیرمجاز در جراحی زیبایی چقدر است؟

تمام پزشکان عرصه زیبایی، مانند دکتر علی اکبر مروتی بر این باورند که مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی نقش تاثیرگذاری در نتیجه جراحی و ماندگاری آن دارد. مصرف داروهای مجاز هم یکی از این مراقبت‌های بسیار حساس است که هم تیم جراحی و هم مراجعین باید به آن دقت داشته باشند. درواقع همانقدر که مصرف داروهای غیرمجاز باعث برهم خوردن روند جراحی و نتیجه آن می‌شود، مصرف داروهای مجاز و مفید هم باعث بهبود سریع‌تر می‌شود.

برای اینکه درک و شناخت بیشتر و بهتری از تاثیر داروی غیرمجاز در جراحی زیبایی داشته باشیم، باید پیش از هرچیز با نوع جراحی و حتی آناتومی بدن اشخاص آشنا باشیم. به همین دلیل قصد داریم با بررسی نوع جراحی و داروهای به‌کار برده در آن، با تاثیر داروی غیرمجاز در جراحی زیبایی آشنا شویم.

در یک جراحی زیبایی چه چیزهای اهمیت دارد؟

از آنجایی که امروزه جراحی‌های زیبایی به یکی از محبوب‌ترین عمل‌ها تبدیل شده‌اند، اغلب اشخاص به انجام آن علاقه‌مند هستند. از آنجایی که جراحی زیبایی تغییرات مختلفی را در بدن و سیستم داخلی آن ایجاد می‌کند، نیاز به مراقبت‌های اساسی هم دارد. این مراقبت‌ها شامل موارد متعددی است که توسط تیم جراحی و پزشک به مراجعین توضیح داده می‌شود. در ادامه، به اصلی‌ترین مراقبت‌های قبل از جراحی اشاره می‌کنیم:

  • داشتن ورزش و تحرک کافی
  • پرهیز از خوردن داروهای ضدانعقاد خون
  • شرکت در جلسات مشاوره پیش از جراحی
  • مصرف موادغذایی سالم مانند سبزیجات، پروتئین و مکمل
  • داشتن برنامه غذایی مناسب و دوری از مصرف غذاهای پرچرب

برخی دیگر از مراقبت‌ها، مربوط به دوران پس از جراحی است. در واقع از آنجایی که پس از جراحی بافت‌های بدن از حساسیت بیشتری برخوردار است، شخص باید پس از جراحی تمام مراقبت‌های خود را به درستی رعایت کند. در ادامه، با مراقبت‌های بعد از جراحی آشنا می‌شویم:

  • پرهیز از مصرف خودسرانه دارو
  • مصرف داروهای مسکن تجویز شده
  • استفاده از گن‌های متناسب با جراحی
  • مصرف غذاهای سالم و دوری از غذاهای پرکالری

نقش دارو در جراحی زیبایی چیست؟

به مطالب گفته شده در قسمت قبل توجه کنید. مصرف داروهای تجویز شده و قطع داروهای ضدانعقاد خون، یکی از ثابت‌ترین و اصلی‌ترین مراقبت‌های مربوط به قبل و بعد از جراحی است. حال به‌نظر شما نقش دارو در جراحی زیبایی چیست؟ همانطور که گفتیم جراحی‌های زیبایی مانند جراحی بینی، پیکرتراشی وغیره تغییرات مفصلی را در بدن ایجاد می‌کنند. گاهی این جراحی‌ها با درد و گاهی هم با عوارض بسیار مختلف همراه هستند.

نقش و تاثیر دارو در جراحی زیبایی دقیقا همینجا مشخص می‌شود. در واقع اشخاص می‌توانند با مصرف داروهای مجاز و تجویز شده، عوارض و دردهای ناشی از جراحی را کاهش دهند. کاهش دردهای ناشی از جراحی باعث بهبود عملکرد سیستم‌های درونی و تسریع روند درمان می‌شود. هر جراحی زیبایی متناسب با تغییرات و نقشی که در بدن دارد، نیاز به داروهای مشخصی خواهد داشت.

عوارض داروی غیرمجاز
عوارض داروی غیرمجاز

تاثیرات داروهای غیرمجاز در جراحی زیبایی

حال بیاید به روی دیگری از دارو در جراحی‌های زیبایی بپردازیم. تاکنون از تاثیرات مثبت دارو در جراحی‌های زیبایی گفتیم؛ اما همانطور که دارو می‌تواند نقش مثبتی در روند جراحی داشته باشد، می‌تواند باعث برهم خوردن نتیجه جراحی هم باشد. در واقع تاثیر دارو غیرمجاز در جراحی زیبایی به حدی است که می‌تواند تمام نتیجه جراحی را تغییر داده و دوران نقاهت را هم سخت‌تر کند.

البته که تاثیر دارو غیرمجاز در جراحی زیبایی فقط محدود به این نیست. درواقع اگر شخصی پیش از جراحی یا در دوران نقاهت بعد از آن، داروهای غیرمجاز را مصرف کند، می‌تواند به تمام بافت‌ها و سیستم‌های داخلی خود آسیب برساند. به همین سبب پزشکان در تجویز داروهای قبل و بعد از جراحی دقت زیادی دارند.

چرا باید از مصرف داروهای غیرمجاز دوری کنیم؟

مسلما تاکنون متوجه شده‌اید که مراقبت‌های پس از جراحی چه نقش اساسی و کلیدی در روند جراحی دارند. تاثیر داروی غیرمجاز در جراحی زیبایی به‌حدی است که می‌تواند نتایج جراحی را به کلی تغییر دهد. به همین دلیل پزشکان به مراجعین خود توصیه می‌کنند که حتما تمام نکات مربوط به داروها را به درستی رعایت کنند. حال به‌نظر شما چرا و چگونه می‌توان از مصرف داروهای غیرمجاز دوری کرد؟ یا تاثیرات مصرف داروی غیرمجاز چیست؟

تمام اشخاص قصد دارند با انجام جراحی زیبایی به اندام یا چهره ایده‌آل خود برسند. در چنین شرایطی کوچک‌ترین اشتباه یا بی‌توجهی، تمام انتظارات و نتایج شخص را برهم می‌ریزد. مخصوصا اگر این اشتباه یا بی‌توجهی مربوط به مصرف دارو باشد. در واقع مصرف دارو به خودی‌خود بد نیست؛ اما تاثیراتی که هر دارو در بدن دارد بسیار متفاوت بوده و نتایج مختلفی را به همراه دارد.

برای مثال، اشخاصی که جراحی بینی را انجام داده‌اند باید از مصرف داروهای ضدانعقاد خون مانند آسپرین، وارفارین و بریلاووس خودداری کنند؛ زیرا مصرف این دارو باعث رقیق شدن خون شده و روند جراحی و حتی دوران نقاهت آن را سخت‌تر می‌کند. علاوه بر آن بسیاری از داروهای مسکن مانند دیکلوفناک، ایبوپروفن، ناپروکسن و ادویل از جمله داروهای مسکنی هستند که مصرف زیاد آن‌ها پس از جراحی توصیه نمی‌شود.

بهترین دارو برای جراحی
بهترین دارو برای جراحی

مصرف داروهای مسکن، مضر یا مفید؟

داروهای مسکن از آن دسته داروهایی هستند که مصرف آن‌ها باعث کاهش و تسکین درد می‌شود. گاهی اوقات مصرف همین داروهای مسکن باعث ایجاد دردهای جدید در بدن می‌شود. در واقع اگر بخواهیم به صورت ساده‌تر به این موضوع بپردازیم، باید بگوییم که گاهی اوقات دردهای ناشی از جراحی به‌حدی است که داروهای مسکنی مانند ایبوپروفن و دیکلوفناک تسکین دهنده آن نیستند؛ به همین سبب جراح مسکن‌های قوی‌تر و تاثیرگذارتری را تجویز می‌کند.

در چنین شرایطی، شخص از میزان تاثیری که داروهای مسکن در بدن دارد اطلاع نداشته و شروع به مصرف بیش از حد مسکن می‌کند. باتوجه به این اتفاق، داروهای مسکن مصرف شده باعث ایجاد تغییرات در سیستم‌های داخلی بدن می‌شود. به زبان ساده‌تر، مصرف بیش از حد داروهای مسکن، منجر به برهم ریختن معده و دردهای شدید آن می‌شود. البته آسیب‌های مصرف بیش از حد مسکن فقط به همین امر منتهی نمی‌شود. مصرف بیش از حد مسکن می‌تواند باعث تشدید برخی از عوارض جراحی مانند حالت تهوع، سرگیجه و استفراغ شود.

بهترین مسکن ها بعد از جراحی زیبایی

تاکنون با تاثیر داروی غیرمجاز در جراحی زیبایی آشنا شدید. حال باید بدانید که پزشکان می‌توانند برای تسکن دردهای ناشی از جراحی، بهترین مسکن‌ها را تجویز کنند. البته این امر باتوجه به نوع جراحی و سیستم بدن شخص انجام می‌شود. در واقع جراح با توجه به جراحی موردنظر و آناتومی بدن، بهترین و سازگارترین نوع مسکن را تجویز می‌کند؛ بنابراین باید بدانید که بهترین اشخاص برای تجویز داروی مسکن، پزشک و جراح معالج هستند.

داروهای غیرمجاز در حین جراحی!

بسیاری از جراحی‌های زیبایی با استفاده از داروهای بیهوشی انجام می‌شوند. انتخاب نوع داروی بیهوشی باتوجه به چند عامل انجام می‌شود. اولین عامل توجه به سیستم بدن و عدم حساسیت است. در واقع سیستم و آناتومی بدن برخی از اشخاص به‌صورتی است که به داروهای بیهوشی حساسیت دارند. اگر شخص این حساسیت را با تیم پزشکی مطرح نکند، در حین جراحی مشکلات زیادی رخ می‌دهد.

اما اگر شخص به هر دلیلی از حساسیت خود اطلاعی نداشته باشد، اصلا جای نگرانی نیست. در واقع تمام مراجعین باید قبل از انجام جراحی، آزمایش‌های مخصوصی را انجام دهند. این آزمایش ها شامل معاینه‌های متعددی است که سوابق پزشکی شخص را به صورت کامل بیان می کند. علاوه بر آن اشخاص می توانند از سوابق دیگر مانند حساسیت به دارو خاص، سابقه جراحی و آلرژی به داروی بیهوشی مطلع شوند.

با شناخت درست، به بهترین نتیجه برسید!

جراحی زیبایی از آن دسته عمل‌هایی بوده که نیازمند انتخاب‌های درست و دقت در آن است. در واقع اگر قصد انجام جراحی زیبایی را دارید، باید انتخاب‌های درستی داشته باشید. مصرف داروهای مناسب و دوری از داروهای غیرمجاز، یکی از اصلی‌ترین مراقبت‌ها است. حال اگر چندان اطلاعی از تاثیر داروی غیرمجاز در جراحی زیبایی ندارید، می‌توانید با مشاورین و تیم جراحی ما در کلینیک ایران لیپوماتیک تماس بگیرید. مشاورین ما با ارائه توضیحات کامل درمورد تاثیر داروی غیرمجاز در جراحی زیبایی، اطلاعات بسیار دقیق‌تری از این نکته به شما می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا