ابدومینوپلاستیپیکرتراشیتزریق چربیجراحی سینهعمل بینیلیپوماتیک

موانعی مانند ترس از جراحی!

آیا چیزی وجود دارد که نسبت به آن ترس و وحشت داشته باشید؟ برخی از اشخاص نسبت به عمل‌های زیبایی، یا بهتر است بگوییم جراحی‌های زیبایی ترس زیادی دارند. این ترس از جراحی ریشه در علل‌های مختلفی دارد. برخی از اشخاص به دلیل عدم آگاهی و برخی دیگر به دلیل تجربه‌های ناموفقی که دارند، از انجام جراحی‌های زیبایی مانند تزریق چربی، پیکرتراشی وغیره سرباز می‌زنند. به‌نظر شما این ترس‌های ناشی از جراحی منطقی است؟

بسیاری از پزشکان ماهر مانند دکتر علی اکبر مروتی، برای رفع ترس‌ از جراحی در اشخاص، روش‌های مختلفی را پیشنهاد می‌دهند. از آنجایی که ترس‌های ناشی از جراحی تاثیر زیادی در روند جراحی دارد، پزشکان باید پیش از هرچیز این ترس را از بین ببرند. اکنون قصد داریم در این مقاله به صورت کامل درمورد علل بروز ترس از جراحی و روش‌های رفع آن صحبت کنیم.

اگر شما هم جزو آن دسته از اشخاصی هستید که از انجام جراحی‌های زیبایی و سایر جراحی‌ها وحشت دارید، حتما تا انتها این مقاله را مطالعه کنید. زیرا قرار است با بهترین شیوه‌های مقابله با ترس از جراحی آشنا شویم. آشنایی با این روش‌ها به شما کمک می‌کند که جراحی ساده‌تری را تجربه کرده و به سادگی به نتیجه دلخواه خود برسید.

چرا مردم به سراغ جراحی می روند؟

امروزه انواع جراحی‌های درمانی و زیبایی به منظور رفع بیماری یا بهبود شکل و ظاهر اشخاص انجام می‌شود. هرکدام از این جراحی‌ها مزیت و عملکرد خاصی در بدن دارند. بسیاری از جراحی‌ها با هدف درمان انجام شده و بسیاری از بیماری‌های مختلف را از بدن رفع می‌کنند. درواقع از آنجایی که سبک زندگی بسیاری از اشخاص نامناسب است، در معرض ابتلا به انواع بیماری‌های مختلف قرار می‌گیرند. زمانی که این بیماری‌ها شدت یابد، پزشک به مراجعین خود پیشنهاد می‌دهد که جراحی مورد نظر را انجام داده و سلامت جسمی خود را به‌ دست بیاورد.

از سوی دیگر، جراحی‌های زیبایی به عنوان محبوب‌ترین عمل‌ها شناخته می‌شوند. جراحی های مانند تزریق چربی، لیفت صورت، ابدومینوپلاستی وغیره باعث رفع مشکلات ظاهری شده و اشخاص را به چهره و حتی اندام دلخواهشان می‌رساند. اغلب عمل‌های زیبایی با استفاده از تجهیزات مخصوص جراحی انجام شده و تغییرات زیادی را در بدن ایجاد می‌کند. البته ناگفته نماند که همین تغییرات باعث انتقال حس بهتر به مراجعین می‌شود.

چرا جراحی های مختلف ترسناک به نظر می رسد؟

هر جراحی زیبایی دارای عوارض و دوران نقاهت مشخصی است. گاهی اوقات میزان تغییراتی که یک جراحی در بدن ایجاد می‌کند به‌ حدی است که شخص با دوران نقاهت نسبتا سختی رو به‌رو می‌شود. درواقع عوارض و آسیب‌های که شخص در دوران نقاهت پس از جراحی با آن مواجه می‌شود به‌ حدی است که جراحی‌های مختلف را ترسناک و دردآور نشان می‌دهد.

اما برخلاف این باور، نمی‌توان گفت که همه جراحی‌های درمانی و زیبایی آسیب‌رسان و ترسناک هستند. شاید برخی از جراحی‌ها دوران نقاهت نسبتا سخت و طولانی داشته باشند؛ اما بسیاری از جراحی‌های زیبایی و درمانی هم وجود دارند که بسیار ساده هستند. اینکه یک جراحی چقدر سخت یا آسان باشد، امری است که به علل‌های مختلفی بستگی دارد.

چرا مردم از جراحی های مختلف می ترسند؟

عوامل زیادی وجود دارد که باعث ترس از جراحی‌های مختلف زیبایی و درمانی می‌شود. در ادامه، اصلی‌ترین مواردی که منجر به این اتفاق می‌شود را بررسی می‌کنیم. شما هم می‌توانید با مطالعه این دلایل بفهمید که آیا از جراحی‌های مختلف ترسی دارید یا خیر!

اطلاع رسانی از جراحی زیبایی
اطلاع رسانی از جراحی زیبایی

عدم آگاهی نسبت به روند جراحی

اولین عاملی که می‌تواند باعث ترس از جراحی شود، عدم آگاهی نسبت به روند آن است. در واقع برخی از اشخاص نسبت به روند جراحی‌های زیبایی و درمانی اطلاعی ندارند. به زبان ساده‌تر، نمی‌دانند که یک جراحی مهم و حساسی مانند پیکرتراشی، چگونه انجام شده و چه مراقبت‌های دارد. این دسته از اشخاص تا زمانی که اطلاعات و درک درستی از جراحی موردنظر خود نداشته باشند، نمی‌توانند ترس و وحشت خود را از جراحی از بین ببرند.

اما زمانی که شخص اطلاعات و آگاهی درستی از روند جراحی و مراقبت‌های قبل و بعد از ان به‌دست بیاورد، می‌تواند با تمام آسیب‌ها و عوارض جراحی آشنا شود. همچنین از آنجایی که به‌ صورت کامل با روند جراحی آشنایی دارد، استرسی از بابت جراحی نداشته و می‌تواند یک جراحی ساده و بی‌دردسر را تجربه کند.

داشتن سابقه‌ و تجربه‌های ناگوار

یکی از ناگوارترین مسائلی که باعث ترس از جراحی می‌شود، داشتن تجربه‌های سخت و طاقت‌فرسا از جراحی‌های قبلی است. برخی از اشخاص در گذشته سابقه جراحی‌های مختلف را داشته‌اند؛ اما به دلایل مختلفی مانند عدم مراجعه به کلینیک مناسب، انجام جراحی توسط پزشک بی‌تجربه وغیره، تجربه‌های بدی از جراحی خود دارند. این دسته از اشخاص تا زمانی که تجربه‌های قبلی خود را فراموش نکنند، نمی‌توانند با جراحی جدیدی رو به‌رو شوند. البته که این مشکل توسط تیم مشاوره رفع می‌شود.

در واقع مراجعینی که تجربه جراحی‌های بد را داشته‌اند، می‌توانند با مراجعه به تیم مشاوره کلینیک ایران لیپوماتیک، تمام تجربیات، مشکلات و دغدغه‌های خود را مطرح کنند. تیم مشاوره با توضیح روند جراحی و ارائه توضیحات مفید در مورد مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی، ذهن این اشخاص را برای جراحی آماده می‌کند.

سیستم بدن ضعیف و آسیب‌پذیر

اصلی‌ترین موضوعی که به شخص کمک می‌کند جراحی ساده‌تری داشته باشد، بدن آماده با سیستم ایمنی مناسب است. در واقع طی جراحی‌های مختلف تغییرات زیادی در بدن ایجاد می‌شود. از آنجایی که سلول‌های داخلی، کلاژن‌ها و سیستم ایمنی بدن همیشه در حال جنب‌و‌جوش هستند، طی جراحی واکنش‌های مختلفی از خود نشان می‌دهند.

زمانی که سیستم ایمنی بدن به‌ خوبی کار کند، شخص می‌تواند شرایط بهتری برای جراحی داشته باشد. به زبان ساده‌تر، می‌تواند با آسیب و عوارض پس از جراحی مقابله کرده و دوران نقاهت ساده‌تری را تجربه کند. به همین منظور، تیم پزشکی قبل از جراحی جلسات مشاوره را برگزار کرده و در آن اصلی‌ترین مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی را مطرح می‌کنند. رعایت درست این مراقبت‌ها باعث آماده‌سازی بدن می‌شود.

انتقال تجربه‌های سخت و اشتباه

آخرین موردی که می‌تواند باعث ترس از جراحی شود، انتقال تجربه‌های سخت از دیگران است. همانطور که گفتیم برخی از اشخاص تجربه‌های خوبی در جراحی ندارند، هنگامی که این اشخاص تجربیات خود را به دیگران منتقل کنند، باعث ایجاد ترس در آن‌ها می‌شوند. حال در چنین شرایطی اگر شخص هیچگونه اطلاعات درستی از جراحی‌های مختلف نداشته باشد، این ترس و وحشت بیشتر می‌‌شود.

بهترین راه برای مقابله با این امر به‌دست آوردن اطلاعات جدید از روند جراحی و مشورت با تیم جراحی است. زیرا آناتومی و سیستم بدن هرکس با دیگری متفاوت است. علاوه بر آن، اینکه اشخاص مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی را به درستی رعایت کنند، باعث سهولت دوران نقاهت هم می‌شود.

آشنایی با روند جراحی
آشنایی با روند جراحی

آیا انجام جراحی های مختلف مرگ آور است؟

یکی از بزرگترین ترس‌هایی که ذهن بسیاری از اشخاص را به خود درگیر می‌کند، خطر مرگ پس از جراحی است. این ترس بیشتر در اشخاصی که جراحی بینی را انجام داده‌اند دیده می‌شود. باید گفت که برخلاف این عقیده، هیچ جراحی زیبایی و حتی درمانی منجر به مرگ اشخاص نمی‌شود. در واقع این جراحی‌ها با هدف بهبود شرایط جسمی و ظاهری انجام می‌شود. از آنجایی که عوامل زیادی در جراحی و نتایج آن نقش دارد، عوارض و آسیب‌های دوران نقاهت آن متفاوت است.

در ادامه، با اصلی‌ترین دلایلی که می‌تواند عوارض و آسیب‌های پس از جراحی را کمتر کند آشنا می‌شویم:

  • میزان مهارت پزشک یا جراح در حیطه تخصصی خود
  • آناتومی بدن و میزان آمادگی سیستم ایمنی
  • انتخاب کلینیک یا بیمارستان معتبر
  • استفاده از تجهیزات مدرن و بدون مشکل
  • انتخاب مناسب‌ترین شیوه جراحی
  • رعایت درست مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی
  • توجه به میزان عوارض در دوران نقاهت (مراجعه به پزشک در صورت شدت گرفتن عوارض)

چگونه با ترس خود مقابله کنیم؟

مقابله کردن با ترس از جراحی کار بسیار ساده است. اولین قدم برای مقابله با این ترس، باور داشتن به خود است. در واقع اشخاص باید به این باور برسند که می‌توانند هر جراحی را بدون هیچ ترس و نگرانی انجام دهند. علاوه بر آن، باید اطلاعات و آگاهی درستی از جراحی موردنظر خود پیدا کنند. البته که این کار نیازمند شناسایی دقیق مشکل است. به زبان ساده‌تر، اشخاص باید ابتدا مشکل خود را شناسایی کرده و پس از آن مناسب‌ترین شیوه جراحی را انتخاب کنند.

اما اصلی‌ترین کاری که می‌تواند ترس از جراحی را کم کند، مشورت با اشخاص آگاه و باتجربه است. دقت داشته باشید که هرگز برای استفاده از تجربیات دیگران به سراغ هرکسی نروید، زیرا کوچک‌ترین مشاوره یا راهنمایی اشتباه، می‌تواند نتیجه یک جراحی را به‌صورت کامل تغییر دهد. درواقع شما باید برای بهره‌مندی از مشاوره‌های درست، به سراغ اشخاص باتجربه بروید.

بهترین خدمات و مشاوره در کلینیک ایران لیپوماتیک!

اگر نمی‌دانید که چگونه از راهنمایی‌های درست بهره‌مند شوید اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک تماس گرفته و درست‌ترین مشاوره‌های قبل و حتی بعد از جراحی را به‌دست بیاورید. فرقی نمی‌کند که شما قصد کدام جراحی زیبایی را دارید، مشاورین ما با برگزاری جلسات مشاوره، با بررسی مشکل و آناتومی بدن شما، بهترین نوع جراحی زیبایی را معرفی کرده و توضیحات کاملی را درمورد آن بیان می‌کنند.

پس اگر به هر دلیلی از انجام جراحی‌های زیبایی و حتی درمانی وحشت دارید، حتما ترس‌های خود را از بین ببرید، زیرا به شما کمک می‌کند که جراحی ساده‌تری را تجربه کرده و از نتیجه آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا