جراحی سینه

تمام اطلاعات مورد نیاز شما درباره مراقبت های قبل ماموپلاستی

با پیشرفت دانش پزشکی، روش‌های مختلفی برای از بین بردن و اصلاح عیوب سینه به وجود آمده است. بزرگ کردن سینه (پروتز)، کوچک کردن سینه، جراحی‌های ترمیمی، حذف افتادگی سینه و… نمونه‌های مختلفی از جراحی‌های سینه هستند. ماموپلاستی یکی از روش‌های پرطرفدار در اصلاح فرم سینه است که توسط متخصصان حاذقی مانند دکتر علی اکبر مروتی انجام می‌شود. رعایت مراقبت های قبل ماموپلاستی به شما کمک می‌کند تا در نهایت بهترین نتیجه را از عمل جراحی خود بگیرید و از نتیجه جراحی رضایت کافی داشته باشید.

مراقبت های قبل ماموپلاستی چیست؟

برای دریافت بهترین نتیجه از عمل جراحی ماموپلاستی، توصیه می‌شود به مراقبت های قبل ماموپلاستی توجه کنید. رعایت این نکات احتمال بروز عوارض را حین عمل کاهش می‌دهد و همچنین باعث کوتاه‌تر شدن دوره نقاهت شما می‌شود. به این ترتیب عیوب سینه برطرف شده و شما به فرم سینه دلخواه خود خواهید رسید.

مراقبت‌های قبل عمل ماموپلاستی را در سه دسته مراقبت‌های یک ماه قبل، مراقبت‌های دو هفته قبل و مراقبت‌های 24 ساعت قبل قرار داده‌ایم. این دسته‌بندی به بیمار کمک می‌کند به صورت دقیق‌تر تمام این نکات را رعایت کند تا در نهایت بتواند از عوارض جراحی ماموپلاستی تا حدودی بکاهد.

مراقبت ها و نکات یک ماه قبل جراحی ماموپلاستی

برخی مسائل مثل انتخاب پزشک، انتخاب کلینیک و… در دسته نکاتی هستند که بیمار از یک ماه قبل باید با صبر و حوصله آن‌ها را بررسی کند. در ادامه درباره مراقبت‌های یک ماه قبل از جراحی ماموپلاستی صحبت خواهیم کرد.

مراقبت های قبل ماموپلاستی

انتخاب پزشک متخصص

انتخاب پزشک متخصص یکی از مواردی است که روی نتیجه نهایی جراحی ماموپلاستی تاثیر مستقیم دارد. برای بسیاری از افراد پیش آمده که با انتخاب پزشک بی‌تجربه بعد از عمل با مشکلاتی مثل عدم تقارن سینه، آسیب به اعصاب سینه، تورم و درد بیش از حد و غیر طبیعی، خونریزی شدید، نارضایتی از فرم نهایی سینه و… مواجه شوند.

میزان مهارت پزشک شما باعث می‌شود احتمال بروز مواردی که به آن اشاره کردیم به حداقل برسد و بیمار دوره نقاهت آسان و بدون دغدغه‌ای را سپری کند. می‌دانیم که علاوه‌بر مهارت پزشک موارد دیگری مثل نوع بافت و پوست بدن بیمار، سن و به طور کلی شرایط عمومی بدن، بیماری‌های زمینه‌ای و… نیز روی نتیجه نهایی تاثیرگذار هستند؛ اما نمی‌توان از تاثیر پزشک در کنترل تاثیر این موارد روی نتیجه جراحی چشم‌پوشی کرد.

سعی کنید از یک ماه قبل از جراحی از طریق افرادی که تجربه جراحی ماموپلاستی را داشته‌اند، وب‌سایت‌های مختلف، شرکت در جلسات مشاوره‌ای و… اطلاعات لازم درباره میزان مهارت هر پزشک را به دست آورید.

شرکت در جلسات مشاوره‌ای قبل عمل

شما می‌توانید تمام سوالات خود را در جلسات مشاوره‌ای که قبل از عمل توسط پزشک برگزار می‌شود، مطرح کنید. با این کار نسبت به عمل جراحی خود آگاهی بیشتری پیدا می‌کنید و با تمام نکات مراقبتی که با رعایت آن، می‌توانید از عوارض بعد از عمل بکاهید، آشنا می‌شوید.

این جلسات امکان بررسی‌های دقیق پزشکی در رابطه با وضعیت جسمی و شرایط بدنی شما را نیز مشخص میکند و مراقبت های قبل ماموپلاستی و بعد از آن با دقت بالایی تعیین خواهد شد.

مراقبت های قبل ماموپلاستی

انجام آزمایش های قبل عمل

طبیعتا یک جراح برای این که بتواند بهترین روش جراحی را انتخاب کند، نیاز دارد با وضعیت درونی بدن شما مثل شرایط قلب، کلیه و همچنین نوع بافت سینه، نوع پوست و… آشنا شود. در همین راستا پزشک تقریبا از یک ماه قبل از شما می‌خواهد برخی آزمایش‌ها را انجام داده و نتیجه را در جلسات مشاوره‌ای به او نشان دهید.

انجام آزمایش از یک ماه قبل به بیمار کمک می‌کند تا در صورت وجود هرگونه مشکل، زمان کافی برای برطرف کردن آن را داشته باشد تا مجبور به عقب انداختن زمان جراحی خود نشود.

انتخاب کلینیک یا بیمارستان مناسب

شاید شما هم شنیده باشید که در برخی مراکز جراحی به علت وجود نداشتن دستگاه‌‌ها و تجهیزات مناسب و به روز فرآیند عمل از چیزی که باید باشد سخت‌تر انجام شده است و گاها برخی عوارض و مشکلات نیز به واسطه این مشکل پیش خواهد آمد. قبل از عمل جراحی حتما به سطح دستگاه‌های بیمارستان توجه کنید.

استفاده از کادر متخصص و کاربلد، توجه به نظافت و استریل بودن بیمارستان و اتاق عمل و… نیز نکاتی هستند که علاوه‌بر تجهیزات بیمارستان باید به آن دقت شود. با جست‌وجو در اینترنت و خواندن نظرات افرادی که تجربه عمل جراحی در یک مرکز را داشته‌اند، می‌توانید در نهایت مناسب‌ترین بیمارستان یا کلینیک را برای جراحی خود انتخاب کنید.

مراقبت های قبل ماموپلاستی

ورزش کردن قبل ماموپلاستی

هرچقدر بافت‌های بدن شما به ویژه بافت سینه آمادگی بیشتری داشته باشد و ورزیده‌تر باشد، دوره نقاهت راحت‌تری را سپری خواهید کرد به همین دلیل ورزش کردن یکی از مراقبت های قبل ماموپلاستی به حساب می‌آید. اگر ورزشکار حرفه‌ای نیستید و از یک ماه قبل، صرفا برای جراحی ماموپلاستی می‌خواهید ورزش کنید، پیشنهاد می‌کنیم ورزش‌های سبک را در برنامه خود قرار دهید. پیاده‌روی، شنا (غیرحرفه‌ای)، دوچرخه‌سواری، بدمینتون و… همگی ورزش‌هایی هستند که می‌توانند به ورزیده‌تر شدن عضلات سینه شما کمک کنند.

در صورتی که در دسته ورزشکاران حرفه‌ای هستید نیز پیشنهاد می‌کنیم ورزش‌های سنگین مثل بدنسازی‌های سخت را از یک ماه قبل جراحی به شکل سبک‌تر انجام دهید. با این کار احتمال کشیدگی و آسیب به بافت‌های سینه کمتر خواهد شد.

مراقبت ها و نکات دو هفته قبل جراحی ماموپلاستی

برخی مراقبت های قبل ماموپلاستی نیاز به رعایت در زمان کمتری دارد. در ادامه برخی نکاتی که از دو هفته قبل از عمل باید رعایت کنید را بررسی خواهیم کرد.

پرهیز از مصرف داروهای ضد انعقاد خون

خونریزی شدید حین عمل یکی از خطرناک‌ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای برخی افراد رخ دهد. به طور معمول علت این اتفاق، رقیق بودن خون بدن بیمار است. برای جلوگیری از بروز این اتفاق پزشک از شما می‌خواهد از دو هفته قبل از عمل مصرف داروهای ضد انعقاد خون مثل آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E و… را قطع کنید.

ترک دخانیات و مصرف نوشیدنی‌های الکلی

علاوه‌بر این که الکل موجود در نوشیدنی‌ها و نیکوتین موجود در سیگار در روند بیهوشی و جراحی اختلال ایجاد می‌کنند، می‌توانند دوره نقاهت را برای بیمار طولانی‌تر کنند. این مواد باعث تغییراتی در خو‌‌ن‌رسانی به بافت‌های بدن نیز می‌شوند. برای بهبود کبودی‌ها، تورم، جای زخم‌ها و بخیه‌ها و… نیاز است مواد مورد نیاز از طریق جریان خون به بافت سینه برسد. با اختلال در روند خون‌رسانی، دوره نقاهت طولانی‌تر و سخت‌تر خواهد شد.

مراقبت های قبل ماموپلاستی

مراقبت ها و نکات 24 ساعت قبل جراحی ماموپلاستی

و در نهایت مراقبت های قبل ماموپلاستی که لازم است 24 ساعت قبل از عمل رعایت کنید عبارت‌اند از:

1. استحمام قبل جراحی: با توجه به این که تا مدت کوتاهی بعد ماموپلاستی نباید بخیه‌ها و زخم‌های سینه با آب برخورد داشته باشند، جهت جلوگیری از طولانی شدن فاصله بین حمام رفتن‌ها، ساعاتی قبل از مراجعه به مرکز جراحی، دوش بگیرید.

2. ناشتا بودن: حتما توجه کنید که روز جراحی باید ناشتا باشید.

3. همراه داشتن مدارک‌ها: تمام مدارک و جواب آزمایش‌های خود را همراه خود ببرید تا تمام اقدامات طبق شرایط بدن شما انجام شود.

4- خریداری اقلام مورد نیاز: برخی موارد مانند سوتین مخصوص، داروها و اقلام دیگری که پزشک تجویز می‌کند بهتر است قبل از جراحی خریداری شوند و آماده باشند.

در نهایت چگونه بهترین نتیجه را از جراحی ماموپلاستی بگیریم؟

رعایت تمام نکاتی که درباره مراقبت های قبل ماموپلاستی به آن اشاره کردیم، تاثیر بسزایی در نتیجه جراحی شما خواهد داشت. به صورت کلی با انتخاب کلینیک و پزشک مناسب، می‌توانید از وقوع بسیاری از عوارض و مشکلات جلوگیری کنید. پیشنهاد ما به شما مراجعه به کلینیک معتبر ایران لیپوماتیک است. این مجموعه با به کارگیری کادری مجرب، توانسته در لیست کلینیک‌های پرطرفدار و محبوب تهران قرار بگیرید. پزشکان ایران لیپوماتیک با بررسی وضعیت بدن شما، تحلیل بافت سینه، نوع پوست و… در نهایت بهترین تکنیک جراحی را برای شما انتخاب می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا