جراحی سینه

انواع روش های عمل های زیبایی برای بزرگ کردن سینه

بسیاری از مردم به سبب عوامل مختلف مانند ژنتیک، بارداری، شیردهی، افزایش سن، کاهش یا افزایش ناگهانی وزن و بسیاری از عوامل دیگر، با تغییرات ناگهانی در بدن مواجه هستند. یکی از ناخوشایند‌ترین تغییراتی که در اندام‌های حساس مانند سینه رخ می‌دهد، افتادگی یا شل شدن پوست و بافت‌های داخلی آن است. از همین رو این افزار به دنبال جراحی سینه می‌روند.

این تغییرات چندان جلوه جالب و خوشایندی ندارند، به همین سبب بسیاری از مردم در صورت مواجه با این تغییرات اقدام به عمل‌های زیبای می‌کنند. امروزه به سبب افزایش علم و دانش در زمینه عمل‌های زیبایی، شیوه‌های مختلفی برای بزرگ یا کوچک کردن و اصلاح فرم سینه وجود دارد. دکتر علی مروتی با ارائه چند روش مختلف برای افزایش حجم سینه به یکی از بهترین پزشکان این عرصه تبدیل شده است.

اما به‌نظر شما کدام روش برای بزرگ کردن و اصلاح فرم سینه مناسب‌تر است؟ چگونه می‌توان مناسب‌ترین روش برای عمل‌های زیبایی سینه را انتخاب کرد؟ تشخیص این موضوع به عوامل متفاوتی بستگی دارد. برای درک بهتر از انواع روش‌های عمل سینه و بهترین نوع آن، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

عمل زیبایی سینه راهی برای بهبود مشکلات ظاهری

همانطور که در قسمت‌های قبلی گفتیم، بروز عوامل مختلف مانند بارداری، شیردهی، ژنتیک وغیره باعث افتادگی و شل شدن پوست می‌شود. به همین سبب با افتادگی و شل بودن پوست، سبب بروز ظاهر ناخوشایندی در افراد مختلف می‌شود. به همین سبب بسیاری از بانوان برای رفع این عیب‌های ظاهری، به سراغ عمل‌های زیبایی می‌روند.

امروزه با افزایش علم پزشکی و مهارت‌های جراحان در عرصه زیبایی، شیوه‌های مختلفی از عمل‌های زیبایی مربوط به سینه انجام می‌شود. هرکدام از این شیوه‌های جراحی سازگاری خاصی با اندام‌ها و آناتومی افراد مختلف دارد. به همین سبب شرکت در جلسات پیش از عمل‌های زیبایی یکی از مهم‌ترین نکات برای جراحی‌های زیبایی است.

اصلاح فرم سینه
اصلاح فرم سینه

انواع روش ها برای افزایش حجم سینه

روش‌های مختلفی برای افزایش حجم و سایز سینه‌ها وجود دارد. علاوه بر آن، این عمل‌های زیبایی باعث بهبود فرم و شکل سینه‌ها شده و اندام زیباتری را به افراد هدیه می‌دهند. اما کدام یک از این شیوه‌ها بهترین انتخاب برای بزرگ کردن سینه است؟ برای پاسخ به این سوال باید ابتدا با مفاهیم و چگونگی این عمل‌های زیبایی آشنا شویم.

پروتز سینه

پروتز سینه یکی از رایج‌ترین شیوه‌های افزایش حجم و سایز سینه است. در این نوع از عمل زیبایی، جراح با توجه به آناتومی و ساختار بدن هر فرد، پروتز مناسبی را انتخاب می‌کند. پروتزها در انواع نمکی یا سالین، گرد و سیلیکونی قابل استفاده هستند. این عمل در اتاق‌های مخصوص جراحی انجام می‌شود.

طی این عمل جراح ابتدا نواحی مخصوصی از سینه را برش می‌دهد. این برش‌ها به صورت هلالی یا در قسمت خط زیر سینه انجام می‌شوند. پس از آن باتوجه به بافت سینه و نحوه قرارگیری پروتز در آن، جراح پروتزهای مخصوص را در بافت سینه قرار می‌دهد. بعد از انجام این مرحله جراح باید در صورت نیاز نوک سینه را سر جای خود قرار دهد و فرم کلی آن را اصلاح کند.

در نهایت جراح می‌تواند عضلات و بافت‌های سینه را به یکدیگر بخیه بزند. عمل جراحی پروتز سینه به صورت کلی 3 الی 4 ساعت زمان‌ می‌برد و نیاز به بیهوشی دارد. درواقع انجام این عمل بدون بیهوشی غیرممکن است. همچنین دوران نقاهت بسیار ساده‌ اما حساسی دارد.

ماموپلاستی

ماموپلاستی یکی دیگر از مفیدترین و البته کاربردی‌ترین عمل‌های جراحی مربوط به سینه است. البته که نمی‌توان این عمل را تنها راهی برای بزرگ کردن سایز سینه دانست. بلکه در عمل ماموپلاستی پیش از هرچیز به اصلاح فرم سینه پرداخته می‌شود. در وهله دوم با اصلاح فرم و ساختار فرم سینه، حجم آن هم به صورت ناخودآگاه تغییر می‌کند.

درواقع این عمل سایز سینه را به صورت طبیعی و معقولی افزایش می‌دهد. به همین سبب افرادی که به سینه‌های طبیعی و معمولا علاقه‌مند باشند، می‌توانند از این شیوه استفاده کنند. در این شیوه از عمل، جراح ابتدا نواحی کوچکی از سینه را برش داده و با برداشتن بافت‌های اضافی سینه، فرم اصلی آن را اصلاح می‌کند.

افزایش سایز سینه با پروتز
افزایش سایز سینه با پروتز

لیفت سینه یا ماستوپکسی

لیفت سینه یا ماستوپکسی یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی نزد بانوان است. هرچند که این عمل هم به صورت کامل به افزایش سایز سینه نمی‌پردازد، اما باز هم یکی از پرطرفدارترین عمل‌های جراحی به شمار می‌رود. عمل زیبایی ماستوپکسی یا لیفت سینه برای اصلاح فرم و سایز سینه انجام می‌شود، اما فرایند و نتیجه‌ای متفاوت با دیگر روش‌های جراحی دارد.

درواقع بانوانی که از بزرگی و افتادگی سینه‌های خود رنج می‌برند، برای اصلاح فرم و سایز آن به سراغ عمل ماموپلاستی می‌روند. عملکرد این شیوه بدین صورت است که افتادگی و شل بودن بیش از حد سینه را رفع می‌کند. درواقع جراح با برداشتن بافت‌های چربی که در سینه وجود دارد، افتادگی و شل بودن پوست را از بین برده و سایز آن را اصلاح می‌کند. با برداشتن چربی های اضافی، فرم سینه اصلاح شده و در پی آن، سایز سینه به حالت نرمال و اصلی خود باز گشته و نسبتا بزرگ می‌شود.

مزایای عمل سینه

قطعا داشتن اندام خوب و ایجاد تناسب بین بخش های مختلف بدن یکی از مهم‌ترین معیارهای زیبایی است. عمل‌های جراحی سینه هم یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی هستند که بسیاری از بانوان به سراغ آن می‌روند. به همین سبب انجام عمل‌های زیبایی سینه مزیت‌های مختلفی دارد:

  • داشتن تناسب اندام
  • افزایش اعتماد به نفس
  • کاهش چربی‌های سینه
  • فرم‌دهی بهتر و زیباتر به سینه

معایب عمل جراحی سینه

تمامی عمل‌های جراحی که تاکنون انجام شده‌اند، در کنار مزیت‌های مختلفی که داشتند، معایب و عوارض مختلفی هم دارند. درواقع از آنجایی که این عمل‌های زیبایی تغییرات مختلفی را در بدن ایجاد می‌کند، بدن به صورت ناخودآگاه نسبت به این تغییرات واکنش نشان می‌دهد. این عوارض و معایب در موارد زیر نشان داده می‌شود:

  • تورم
  • عفونت
  • التهاب
  • کبودی
  • آمبولی چربی
  • عدم تقارن سینه
  • سردرد و سرگیجه
  • ترشحات مختلف از نواحی برش
تغییر سایز و حجم سینه
تغییر سایز و حجم سینه

مراقبت های ضروری پس از عمل های جراحی سینه

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، عمل‌های جراحی سینه مانند پروتز یا ماموپلاستی وغیره دوران نقاهت بسیار ساده اما حساسی دارند. پس اگر تحت عمل جراحی سینه قرار گرفته‌اید باید به مدت 2 ماه پس از عمل از مصرف دخانیات و مشروبات الکی خودداری کنید. همچنین باید به صورت طاق‌باز خوابیده و از هرگونه فشار یا آسیب به بافت سینه خودداری کنید. نخوردن غذاهای چرب و مصرف غذاهای سالم را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

همچنین می‌تواند پس از گذشت 3 هفته الی 1 ماه پس از عمل، فعالیت‌های خود را به صورت سبک آغاز کنید. همچنین اگر اهل ورزش هستید می‌توانید پس از گذشت 2 الی 3 ماه فعالیت‌های ورزشی خود را آغاز کنید.

انتخاب کلینیک مناسب برای عمل

یکی دیگر از معیارهای بسیار مهم برای عمل‌های زیبایی، انتخاب کلینیک مناسب و تیم جراحی کاربلد است. ما در کلینیک ایران لیپوماتیک با بکارگیری جراحان ماهر و وکاربلد‌، مجموعه‌ای از بهترین خدمات را برای مراجعین خود فراهم کرده‌ایم. پس اگر قصد انجام عمل‌های جراحی سینه را دارید، می‌توانید در تمامی جلسات پیش از عمل و حتی دوران نقاهت همراهی ما را داشته باشید.

کلام آخر

وجود چربی‌های اضافی و شل شدن پوست یکی از ناخوشایندترین عوارضی است که در اثر عوامل مختلف بروز داده می‌شود. به همین سبب با افزایش این نشانه‌ها، هر فردی به فکر راهکاری برای آن می‌گردد. عمل‌های جراحی سینه یکی از این راهکارهای اصولی است که باید باتوجه به آناتومی و نیاز بدن انتخاب شود. پس پیش از هرچیز با تحقیق درست درمورد هرکدام از این شیوه‌ها، بهترین عمل را برای خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا