جراحی سینه

هزینه جراحی ماموپلاستی یا لیفت و کوچک کردن سینه

یکی از جراحی‌های که امروز مورد توجه بسیاری از بانوان قرار گرفته، جراحی زیبایی ماموپلاستی یا لیفت و کوچک کردن سینه است. این جراحی با هدف حذف چربی‌های مازاد سینه و اصلاح فرم آن انجام می‌شود. یکی از مزیت‌های بسیار قابل توجه که باعث شد بسیاری از افراد این جراحی را انتخاب کنند، هزینه جراحی ماموپلاستی بود. در زمان امروز که اغلب افراد به‌دنبال روش‌های اقتصادی برای لاغری هستند، کمتر بودن هزینه جراحی ماموپلاستی در مقایسه با سایر شیوه های جراحی، مزیت بزرگی است.

مناسب بودن هزینه جراحی ماموپلاستی فقط یکی از مزیت‌های این جراحی بود. درواقع از آنجایی که این جراحی به‌صورت کامل تمام مشکلات ظاهری یا عیب‌های سینه را از بین می‌برد، بسیاری از بانوان برای ایجاد تناسب اندام خود به سراغ آن می‌روند. ایران لیپوماتیک، یکی از برترین و ماهرترین جراحان ما در کلینیک ایران لیپوماتیک است. این جراح انجام جراحی ماموپلاستی یا لیفت و کوچک کردن سینه را به عنوان کاربردی‌ترین روش برای فرم‌دهی سینه می‌شناسد.

از آنجایی که برخی از افراد بودجه مشخصی برای انجام جراحی‌های زیبایی دارند، قصد داریم در این مقاله روند جراحی ماموپلاستی را بررسی کرده و هزینه آن در سال 1402 را به صورت حدودی بیان کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

بزرگ بودن بیش از حد سینه و اثرات آن

امروزه اغلب بانوان به‌فکر راهی برای بزرگ کردن فرم و سایز سینه‌های خود هستند. در بین این افراد، بانوانی وجود دارند که از مشکل بزرگی بیش از حد سینه رنج می‌برند. درواقع سبک زندگی، عادت‌های غذایی و ژنتیک آنها به‌صورتی است که بیشترین میزان چربی در بافت سینه‌هایشان جمع می‌شود. هرچند که بافت سینه کاملا از چربی است؛ اما با این وجود حجم بیشتری از چربی‌های مازاد در بافت سینه قرار گرفته و عوارض ناخوشایندی دارد.

افتادگی، شل شدن پوست سینه، بروز ترک یا سلولیت‌های پوستی و برهم خوردن تناسب اندام از ناخوشایندترین عوارضی است که با افزایش نامطلوب بافت سینه رخ می‌دهد. با بروز این عوارض افراد به دنبال راهی خواهند بود که مشکلات ظاهری خود را از بین ببرند.

عمل ماموپلاستی
عمل ماموپلاستی

جراحی ماموپلاستی یا لیفت و کوچک کردن سینه

همانطور که گفتیم جراحی ماموپلاستی یا لیفت و کوچک کردن سینه از بهترین روش‌های است که می‌تواند فرم سینه را اصلاح کند. در این روش جراح باید تمام توده‌های چربی و بافت‌های اضافی سینه را از بین ببرد. روند این جراحی بدین صورت است که جراح برش‌های کوچکی را روی قسمت‌های مختلف بدن ایجاد می‌کند. پس از آن با برداشتن بخشی از پوست سینه، تسلط خود را روی بدن و تمام اجزا سینه افزایش می‌دهد.

پس از آن جراح باید توده‌های چربی و بافت‌های اضافی را از بافت‌ اصلی سینه جدا کند. پس از اینکه جراح باتوجه به آناتومی بدن، توده‌های چربی را از بدن جدا کردن، نوبت به برش پوست‌های اضافی می‌رسد. به زبان ساده‌تر، جراح باید پوست سینه را کشیده و قسمت‌های اضافی آن را برش دهد. به‌نظر شما چرا جراح چنین کاری انجام می‌دهد؟

هنگامی که چربی های سینه افزایش می‌یابند، پوست کشیده و افتاده می‌شود. هنگامی که جراح توده‌های چربی را به‌صورت کامل از بافت سینه جدا و قسمت‌های اضافی پوست آن را برش دهد، سینه فرم بسیار بهتری به‌خود می‌گیرد؛علاوه بر آن بسیاری از ترک و سلولیت‌های پوستی از بین می‌روند.

هزینه جراحی ماموپلاستی یا لیفت و کوچک کردن سینه

ماموپلاستی یا لیفت و کوچک کردن سینه جزو آن دسته از عمل‌های زیبایی است که هزینه آن با دیگر عمل‌های زیبایی که در کل بدن تاثیرگذارند تقریبا یکسان است. به زبان ساده‌تر، نمی‌توان گفت که هزینه این جراحی زیاد نیست؛ اما باتوجه به تاثیرات مثبتی که در فرم سینه دارد، می‌توان گفت ارزش پرداخت را دارد. علاوه بر آن، از آنجایی که بسیاری از افراد با بزرگ شدن بیش از حد سینه، درگیر مشکلات جسمی زیادی می‌شوند، می‌توانند با انجام این جراحی و حل مشکلات داخلی خود، با یک تیر، دو نشان بزنند.

لیفت سینه
لیفت سینه

تعیین هزینه ماموپلاستی یا لیفت و کوچک کردن سینه

هزینه جراحی ماموپلاستی باتوجه به معیارهای مختلفی تعیین می‌شود. درواقع تمامی پزشکان و حتی کلینیک‌های زیبایی برای تعیین هزینه جراحی لیپوماتیک معیارهای مخصوص خود را دارند؛ همچنین از آنجایی که در سال‌های اخیر هیچکدام از این معیارها ثابت نبوده، هزینه‌ جراحی ماموپلاستی هم در سال‌های اخیر تغییرات زیادی داشته است. در بخش زیر به بررسی برخی از عوامل تاثیرگذار در هزینه جراحی ماموپلاستی می‌پردازیم:

  • دستمزد تیم جراحی
  • دستمزد پزشک یا جراح
  • میزان مهارت و توانایی جراح
  • هزینه اتاق جراحی و کلینیک
  • هزینه‌های جانبی مانند دارو و گن‌های مخصوص
  • هزینه ابزار و تجهیزات جراحی

هزینه جراحی ماموپلاستی در سال جاری

از آنجایی که در سال جاری بسیاری از بانوان برای جراحی ماموپلاستی یا لیفت و کوچک کردن سینه اقدام کردند، باید به بررسی و تعیین این هزینه بپردازیم. هرچند که هزینه جراحی ماموپلاستی به صورت حدودی بوده و نرخ دقیقی از آن در دست نیست. هزینه جراحی ماموپلاستی در سال 1402 حدود 50 میلیون تخمین زده شده است. این قسمت بسته به عوامل مختلف و در کلینیک‌های گوناگون کاملا متفاوت است. البته با این وجود در اغلب کلینیک‌ها، هزینه جراحی ماموپلاستی حدود همین مبلغ تعیین شده است.

کوچک کردن سینه
کوچک کردن سینه

آیا هزینه ماموپلاستی با بیمه قابل درمان است؟

بیمه تنها در شرایطی هزینه جراحی ماموپلاستی را پرداخت می‌کند که فرد گواهی معتبر از پزشک داشته باشد. به زبان ساده‌تر، اگر فرد دارای بیماری خاص مانند سرطان سینه وغیره باشد و جراح تشخیص دهد که فرد نیاز به جراحی ماموپلاستی دارد، بیمه باید هزینه جراحی ماموپلاستی را پرداخت کند.

اما در شرایطی که فرد تنها برای فرم‌دهی سینه و بهبود زیبایی خود به سراغ این جراحی زیبایی برود، بیمه هیچ هزینه بابت این جراحی پرداخت نمی‌کند.

با ماموپلاستی به بهترین فرم سینه برسید!

قطعا داشتن تناسب اندام یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای زیبایی است. از سوی دیگر، چگونگی بافت سینه یکی از اصلی‌ترین معیارهای است که در تناسب اندام نقش دارد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از فرم سینه خود رضایت ندارید، می‌توانید با پرداخت یک هزینه مناسب و انجام جراحی ماموپلاستی به آسانی فرم سینه خود را اصلاح کرده و به اندام دلخواه خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا