لیپوماتیک

هزینه عمل جراحی لیپوماتیک

امروزه جراحی‌های زیبایی مختلفی وجود دارند که می‌توانند تغییرات مفصلی را در بدن و حتی چهره افراد ایجاد کنند. در بین تمام عمل‌های جراحی زیبایی، لیپوماتیک از محبوب ترین و کاربردی‌ترین عمل‌های که سال‌ها مورد توجه بسیاری از مردم بوده است. از آنجایی که افراد بسیاری برای رفع مشکلات ظاهری خود به سراغ این عمل جراحی می‌روند، پس باید به تمام ابعاد و نکات مهم آن توجه کنند. یکی از این اصول بسیار مهم، هزینه جراحی لیپوماتیک است.

اما به‌نظر شما چرا این جراحی یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی به شمار می‌رود؟ از آنجایی که این عمل مزیت‌های زیادی دارد، اغلب پزشکان ماهری مانند دکتر علی اکبر مروتی که سال‌های زیادی در کلینیک ایران لیپوماتیک فعالیت داشته‌اند، به مراجعین خود توصیه می‌کنند که برای دستیابی به اندام ایده‌آل خود، جراحی لیپوماتیک را انتخاب کنند. درواقع فواید و اثرگذاری مثبت جراحی لیپو باعث شد که در مدت کمی، توجه بسیاری از مردم به سمت این جراحی زیبایی جلب شود.

هزینه جراحی لیپوماتیک براساس معیارهای مختلفی تعیین می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان گفت که هزینه این جراحی در تمام کلینیک‌های زیبایی به‌صورت کاملا یکسان است. به همین سبب قصد داریم در این مقاله با بررسی عوامل تاثیرگذار در این جراحی، با قیمت تقریبی جراحی لیپوماتیک آشنا شویم:

جراحی لیپوماتیک و اندامی خوش فرم!

مسلما تمام افرادی که زیبایی برای انها اهمیت زیادی دارد، به دنبال راهی برای خوش‌فرم کردن اندام خود هستند. یکی از راه های بسیار سریعی که می‌تواند این دسته از افراد را به هدفشان برساند، انجام جراحی لیپوماتیک است. این جراحی در قدیم با استفاده از تجهیزات مخصوص جراحی و به همین شیوه انجام می‌شد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، پزشکان روش جدیدی را برای انجام جراحی لیپوماتیک ارائه دادند.

هرچند که جراحی لیپوماتیک با روش جراحی مزیت‌های زیادی داشت؛ اما از آنجایی که بسیاری از افراد نسبت به اتاق جراحی یا حتی تجهیزات آن وحشت دارند، پزشکان در روش جدید از دستگاه‌های مخصوص لیزری استفاده می‌کنند. این روش در مقایسه با شیوه قبلی عوارض کمتری داشته و بسیار ساده‌تر است. به همین دلیل درسال‌های اخیر، افراد بیشتری از این روش برای لاغری استفاده کردند.

مزیت های لیپو
مزیت های لیپو

جراحی لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

همانطور که گفتیم در این روش جراح از دستگاه‌های لیزری مخصوصی به نام دستگاه کانولا استفاده می‌کند. این دستگاه دارای دو لوله است که اشعه‌های قوی از طریق آن وارد بدن می‌شوند. در روز جراحی ابتدا پزشک حفره‌های کوچکی به اندازه 3 الی 5 میلی‌متر را روی نقاط مختلف بدن ایجاد می‌کند. این حفره‌ها باید در نقاطی از بدن که بیشترین میزان چربی را در خود جای داده ایجاد شود. پس از ایجاد حفره‌ها، جراح لوله‌های مخصوص را در قسمت‌های مخصوص قرار می‌دهد.

پس از قرارگیری لوله‌های مخصوص در حفره‌های ایجاد شده، با روشن و آغاز به کار کردن دستگاه اشعه‌های لیزری بسیار قوی به توده‌های چربی برخورد می‌کند. برخورد این اشعه‌ها به توده چربی باعث خورد و تکه شدن آنها می‌شود. پس از تکه کردن توده‌های چربی، جراح باید با استفاده از دستگاه‌های مخصوص مکش، توده‌های چربی را از بدن خارج کند.

اما روند جراح لیپو فقط به همینجا محدود نمی‌شود. درواقع جراح پس از خارج کردن توده‌های چربی از بدن، باید آنها را به سرنگ‌های مخصوص منتقل کند. پس از انتقال به سرنگ های مخصوص و آماده‌سازی آنها، جراح می‌تواند از همین چربی‌های خارج و آماده شده برای تزریق به سایر نقاط بدن و فرم‌دهی به آن استفاده کند. باسن و سینه از اصلی‌ترین قسمت‌های بدن هستند که جراح برای فرم‌دهی به آن از چربی استفاده می‌کند.

مزیت های جراحی لیپوماتیک

جراحی لیپوماتیک مزیت‌های متعددی دارد که وجود آنها باعث جلب توجه بسیاری از مردم در سال‌های اخیر شد. درواقع این جراحی نسبت به سایر ورش‌های لاغری و زیبایی اثرات بیشتری داشته و ماندگاری نتایج آن بسیار بیشتر است. در بخش زیر به معرفی برخی از این فواید می‌پردازیم:

  • افزایش اعتماد به نفس
  • بهبود فرم و شکل اندام
  • دوران نقاهت بسیار ساده
  • از بین بردن سلولیت‌ یا ترک‌های پوستی
  • کاهش هزینه جراحی لیپوماتیک نسبت به سایر شیوه‌ها
جراحی لیپوماتیک
جراحی لیپوماتیک

هزینه جراحی لیپوماتیک

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که درمورد جراحی لیپو وجود دارد، هزینه آن است. درواقع به زبان ساده‌تر، هزینه جراحی لیپوماتیک از مهم‌ترین مزیت‌های این جراحی است. هزینه جراحی لیپوماتیک در مقایسه با سایر شیوه‌های لاغری بسیار مناسب‌تر است. به همین دلیل بسیاری از افرادی که فصد انجام جراحی‌های لاغری را دارند، کمتر بودن هزینه جراحی لپیوماتیک را به عنوان یک مزیت می‌شناسند.

البته از آنجایی که هرساله معیارهای متفاوتی برای تعیین هزینه جراحی لپیوماتیک ارائه می‌شود، نمی‌توان گفت که هزینه جراحی لیپوماتیک در چند سال اخیر کاملا یکسان بوده است؛ اما به صورت کلی چند معیار اصلی وجود دارد که باعث تعیین شدن هزینه جراحی لیپوماتیک می‌شود.

معیارهای تعیین هزینه جراحی لیپوماتیک

همانطور که گفتیم چند معیار اصلی برای تعیین هزینه جراحی لیپوماتیک وجود دارد. البته که کلینیک‌ یا پزشکان مختلف، معیارهای خاصی برای هزینه جراحی لیپوماتیک درنظر دارند؛ اما اصلی‌ترین معیارهای هزینه لیپو به شرح زیر است:

دستمزد جراح و تیم پزشکی

یکی از معیارهای که در تعیین هزینه جراحی لیپوماتیک اهمیت زیادی دارد، دستمزد جراح و تیم جراحی است. درواقع هر پزشک یا تیم جراحی براساس تجربه، سال‌های فعالیت، میزان شناخته شدن یا مهارت و توانایی‌های خود، هزینه‌ای را برای جراحی لیپوماتیک تعیین می‌کنند. همچنین تیم پزشکی باتوجه به میزان فعالیت‌های که در اتاق جراحی داشته‌اندف یا براساس میزان سابقه خود، دستمزدی را برای انجام جراحی تعیین می‌کنند.

هزینه اتاق جراحی و تجهیزات آن

هزینه اتاق جراحی و تجهیزات آن یکی از عوامل تاثیرگذار است که به بیمارستان بستگی دارد. درواقع از آنجایی که پزشک برای انجام جراحی لیپو باید از داروهای بیهوشی استفاده کند، نیاز به اتاق‌های مخصوص جراحی دارد. به همین دلیل عمل لیپوماتیک باید در اتاق‌های مخصوص جراحی که در بیمارستان‌ها هستند انجام شود. هر بیمارستان براساس امکانات و تجهیزاتی که در اتاق‌های جراحی خود دارد، هزینه‌ای را در کنار هزینه جراحی لیپوماتیک تعیین می‌کند.

هزینه نوع یا شیوه عمل لیپوماتیک

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده هزینه جراحی لیپوماتیک، نوع یا شیوه عمل لیپوماتیک است. درواقع از آنجایی که جراحی لیپوماتیک با استفاده از تجهیزات و روش‌های مختلفی انجام می‌شود، انجام هرگونه جراحی‌های لیپو و روش‌های مختلف آن هزینه‌های متفاوتی دارد. افراد باتوجه به روش و شیوه جراحی لیپو، هزینه‌های متفاوتی را برای این عمل پرداخت می‌کنند.

لیپوماتیک یا لیپوساکشن
لیپوماتیک یا لیپوساکشن

هزینه جراحی لیپوماتیک در سال 1402

باتوجه به تغییراتی که در معیارهای تعیین کننده هزینه جراحی لیپوماتیک وجود دارد، هزینه این جراحی در سال‌های اخیر به صورت یکسان نبوده است. با این وجود هزینه جراحی لیپوماتیک در سال 1402، حدود 50 ملیون است. البته در صورتی که فرد پس از جراحی لیپوماتیک بخواهد که تزریق چربی به باسن را انجام دهد، باید حدود 10 ملیون بیشتر پرداخت کند. به‌صورت کلی در سال جاری هزینه عمل جراحی لیپوماتیک حدود 10 الی 50 ملیون است. البته این هزینه به‌صورت حدودی است. اگر فرد بخواهد جراحی‌های دیگری را انجام دهد، باید هزینه‌های بیشتری را برای آن پرداخت کند. علاوه بر آن، هزینه لیپوماتیک جفت ران 70 ملیون، لیپوماتیک یک ران 50 ملیون، لیپوماتیک دو بازو 30 و یک بازو حدود 20 ملیون تومان است.

آیا هزینه جراحی لیپو با بیمه پرداخت می شود؟

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که بسیاری از افراد درمورد هزینه عمل لیپو مطرح می‌کنند این است که آیا می‌توان هزینه این جراحی را از بیمه دریافت کرد؟ دریافت این هزینه از بیمه ملزم به شاریط خاصی است. درواقع اگر جراحی لیپوماتیک به قصد درمانی انجام شود، یا پزشک دستور خاصی برای انجام جراحی لیپوماتیک بدهد، بیمه باید هزینه‌های لیپوماتیک را پرداخت کند.

اما درصورتی که فرد هیگونه مشکل پزشکی نداشته باشد و جراحی لیپو را فقط برای بهبود شرایط ظاهری خود انجام دهد، بیمه هیچ هزینه را برای جراحی لیپو پرداخت نمی‌کند.

لیپوماتیک، جراحی کم هزینه!

در ابتدا مقاله گفتیم که جراحی لیپوماتیک نسبت به سایر روش‌های لاغری هزینه کمتری دارد. آیا شما تاکنون جراحی لیپو را انجام داده‌اید؟ آیا تاکنون کسی از اطرافیان شما تجربه جراحی لیپوماتیک را دارد؟ این جراحی در مقایسه با مزیت و اثرات مثبتی که در بدن دارد، هزینه کمتری صرف آن می‌شود. شما می‌توانید با انجام جراحی لیپوماتیک و پرداخت هزینه آن، به ساده‌ترین شکل به اندام دلخواه خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا