جراحی سینه

رژیم غذایی بعد از جراحی پروتز سینه

وجود تناسب اندام بین اعضای مختلف بدن یکی از اصلی‌ترین شروط زیبایی است. در دوره‌ای که بسیاری از بانوان به دنبال راهی برای زیباتر شدن هستند، بروز عوارضی مانند افتادگی، شل بودن یا کوچک بودن سایز یا حجم آن در سینه از ناخوشایندترین اتفاقات است؛ به همین دلیل افرادی که با چنین مشکلاتی درگیر باشند، برای رفع عوارض به‌وجود آمده به سراغ جراحی‌های مانند پروتز سینه می‌روند. از آنجایی که این جراحی از حساس‌ترین عمل‌های زیبایی است، بسیاری از عوامل مانند رژیم غذایی بعد از پروتز سینه در آن نقش اساسی دارند.

به‌نظر شما چرا داشتن برنامه غذایی در این جراحی اثرگذار است؟ چرا تمام پزشکان ماهر و باتجربه مانند دکتر علی اکبر مروتی بر رعایت مراقبت‌های مانند رژیم غذایی بعد از پروتز سینه تاکید دارند؟ برای اینکه با نقش و تاثیر این عامل و سایر اصول و نکات مراقبتی در بدن افراد آشنا شویم، باید پیش از هرچیز روند جراحی و میزان حساسیت آن را بررسی کنیم.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که از عدم تناسب اندام رنج می‌برید، حتما تا انتها این مقاله را مطالعه کنید. زیرا می‌توانید با شناخت و آگاهی از عوامل تاثیرگذار در پروتز سینه، یک جراحی ساده و بی دردسر را تجربه کنید.

کوچک بودن سایز سینه و عدم تناسب با بدن!

شاید برخی از بانوان بر این باور باشند که بزرگ بودن سینه یکی از معیارهای مهم زیبایی به شمار می‌رود. به همین دلیل حتی اگر مشکلی در اندام خود نداشته باشند، برای جراحی پروتز سینه اقدام می‌کنند؛ اما اگر سیستم یا تناسب بدن فردی به صورتی باشد که سایز یا حجم سینه‌هایش در مقایسه با سایر اعضا بدن کمتر باشد، کاندیدای بهتری برای جراحی پروتز سینه است.

به زبان ساده‌تر، آناتومی و سیستم بدن برخی از افراد به صورتی است که بافت سینه آنها رشد کمتری دارد. این کمتر بودن رشد سینه باعث شده که تناسب اندام برهم بریزد. از آنجایی که فرم و حالت سینه یکی از معیارهای مهم در تناسب اندام است، هرگونه عدم همخوانی آن با سایر اعضا بدن باعث برهم خوردن تناسب بدن می‌شود.

جراحی پروتز سینه
جراحی پروتز سینه

جراحی پروتز سینه

در شرایطی که افراد با کوچک بودن سایز یا حجم سینه‌های خود درگیر هستند، جراحی پروتز سینه توانست به سادگی این مشکل را حل کند. درواقع پزشکان این زمینه با استفاده از پروتز‌های مخصوص که از جنس سیلیکون یا آب نمکی هستند، فرم بهتری به سینه‌های افراد می‌دهند. روند این جراحی بدین صورت است که ابتدا جراح برش‌های را در قسمت زیر سینه یا هلالی شکل آن ایجاد می‌کند. پس از آن بخشی از پوست سینه را جدا کرده و پروتز را در قسمت موردنظر از بافت سینه قرار می‌دهد.

نحوه قرارگیری پروتز و حتی نوع آن بسته به نظر بیمار و نوع آناتومی بدن افراد انتخاب می‌شود؛ همچنین انتخاب جنس مناسب پروتز یکی از نکات مهمی است که افراد باید باتوجه به بدن خود و صلاحدید جراح انجام دهند.

مراقبت های بعد از پروتز سینه

از آنجایی که بافت سینه از چربی است و حساسیت‌های زیادی دارد، افراد باید پس از جراحی برخی از اصول و نکات مراقبتی را به‌درستی رعایت کنند. در قسمت زیر به بیان این اصول و نکات مراقبتی که اهمیت زیادی در دوران نقاهت افراد دارند می‌پردازیم:

  • با نظر پزشک رژیم غذایی بعد از پروتز سینه را رعایت کنید.
  • حتما تا چند ماه پس از جراحی از سوتین‌های طبی و مخصوص استفاده کنید.
  • حدود 2 الی 3 هفته پس از جراحی ورزش کرده و تحرک کافی داشته باشید.
  • مصرف داروهای مسکن در وقت خود را در برنامه قرار دهید.
فرم دهی سینه
فرم دهی سینه

رژیم غذایی بعد از پروتز سینه

اولین عاملی که افراد باید به آن توجه کنند، رعایت رژیم غذایی بعد از پروتز سینه است. مصرف مواد غذایی سالم و توجه به برنامه غذایی باعث بهبود عملکرد بدن می شود. از سوی دیگر، هنگامی که سیستم‌های داخلی بدن عملکرد بهتری داشته باشند، گلبول‌های سفید هم عملکرد بهتری داشته و از آسیب‌های احتمالی در دوران نقاهت این جراحی جلوگیری می‌کنند.

بعد از پروتز سینه چه چیزهای بخوریم؟

شاید باخود تصور کنید که رعایت رژیم غذایی بعد از پروتز سینه ملزم به داشتن برنامه غذایی بسیار خاصی است؛ اما برخلاف این باور، تنها نکته که در رژیم غذایی بعد از پروتز سینه اهمیت دارد مصرف مواد غذایی سالم است. درواقع افراد باید در دوران نقاهت مواد غذایی را بخورند که به سیستم ایمنی بدن آنها کمک کند. موارد زیر از بهترین مواد غذایی است که مصرف آنها به بهبود و تسریع دوران نقاهت کمک زیادی می‌کند:

  • مصرف سبزیجات و لبنیات
  • نوشیدن آبمیوه‌های طبیعی
  • میل کردن غذاهای پخته شده
  • مصرف مواد پروتئینی
  • میل کردن میوه‌های تازه مانند آناناس وغیره

از سوی دیگر، افراد باید از خوردن هرگونه مواد غذایی ناسالم که دارای چربی و روغن زیاد است دوری کنند. موارد زیر از مواد غذایی ممنوعه در دوران نقاهت پروتز سینه است.

  • مصرف مشروبات الکلی
  • استعمال هر نوع دخانیات
  • میل کردن غذاهای چرب و پرگالری
  • خوردن غذاهای پرنمک یا ترش
  • میل کردن غذاهای فست‌فودی
انواع پروتز
انواع پروتز

بی توجهی به رژیم غذایی و اثرات آن!

مسلما نتیجه جراحی و دوران نقاهت آن زمانی بهتر خواهند بود که افراد به تمام اصول و نکات مراقبتی پایبند باشد. به زبان ساده‌تر، اگر فردی نسبت به مراقبت‌های بعد از جراحی، آن‌هم نکته مهمی مانند رژیم غذایی بعد از پروتز سینه عمل نکند، نمی‌تواند از بدن خود در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کند. درواقع از آنجایی که حین جراحی پروتز سینه تغییرات زیادی در بدن ایجاد می‌شود، سیستم دفاعی بدن واکنش‌های مختلفی از خود نشان می‌دهد.

در صورتی که فرد نسبت به رژیم غذایی بعد از پروتز سینه یا دیگر اصول آن بی توجه باشد، سیستم داخلی بدن توانایی بروز عملکرد بهتر و قوی‌تر را ندارد. به همین ترتیب امکان آسیب بعد از جراحی یا بروز عوارض شدید‌تر وجود دارد.

رعایت رژیم غذایی با مشورت درست!

شاید برخی از افراد نسبت به رژیم غذایی بعد از پروتز سینه اطلاع چندانی نداشته باشند. از آنجایی که تیم و کلینیک ما همیشه برای همراهی با مراجعین خود آماده است، این افراد هم می‌توانند به‌سادگی با تمام اصول و نکات مراقبتی و نقش دقیق آنها در روند جراحی آشنا شوند. پس اگر شما هم دوست دارید با انجام پروتز سینه و رعایت رژیم غذایی بعد از آن به تناسب اندام برسد حتما با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا