جراحی سینه

هرآنچه که باید از رژیم غذایی قبل از ماستوپکسی یا لیفت سینه بدانید!

شکل و فرم سینه یکی از اصلی‌ترین معیارهای است که تاثیر زیادی در زیبایی اندام بانوان دارد. با گذشت زمان و بروز عوامل مختلف، فرم سینه شکل اصلی خود را از دست داده و افتاده یا شل می‌شود. این اتفاق یکی از ناخوشایندترین وقایعی است که برای بانوان رخ می‌دهد. در این بین جراحان عمل جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه را به افراد توصیه می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین و مهم ترین عواملی که در این جراحی نقش دارد، رژیم غذایی قبل از ماستوپکسی است. به‌نظر شما روند تاثیرگذاری این عامل چگونه است؟

قطعا عمل‌های جراحی زیبایی از حساسیت‌های بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل پزشکان به مراجعین خود توصیه می‌کنند که تمام اصول و نکات مراقبتی قبل و بعد از عمل را به درستی رعایت کنند. ایران لیپوماتیک یکی از پزشکان ماهر در کلینیک ایران لیپوماتیک است که می‌توانید برای انجام جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه و سایر عمل‌های زیبایی، به آن مراجعه کنید.

نکته بسیار مهمی که افراد باید درمورد عمل لیفت سینه بدانند، رعایت درست رژیم غذایی قبل از ماستوپکسی است. به همین سبب امروز قصد داریم با بررسی رژیم غذایی قبل از عمل ماستوپکسی، بایدها و نبایدهای آن را بشناسیم.

جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه

همانطور که گفتیم جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی یکی از عمل‌های زیبایی بسیار رایج است که باعث تغییر شکل، اندازه و فرم بینی می‌شود. این جراحی با استفاده از ابزار و تجهیزات مخصوص و در اتاق‌های جراحی انجام می‌شود. طی این عمل ابتدا جراح نواحی مخصوصی از سینه را مشخص کرده و سپس با برش دادن این نواحی، پوست سینه را از بافت جدا می‌کند.

پس از جداسازی پوست سینه از بافت اصلی، جراح باید توده‌های چربی را از بافت اصلی سینه جدا کنند. جداسازی این توده‌های چربی اصلی‌ترین مرحله جراحی است. پس از جداسازی توده‌های چربی از بافت سینه، جراح باید اصلاحات لازم را انجام دهد. برای مثال جراح می‌تواند نوک سینه را در قسمت اصلی خود قرار دهد. پس از انجام تمام این مراحل، جراح باید پوست اضافی سینه را کشیده و قسمت‌های اضافی آن را برش دهد.

این کار علاوه بر اتمام روند جراحی، باعث خوش‌فرم شدن آن شده و حالت اصلی آن را حفظ می‌کند. همچنین زمانی که پوست‌های اضافی سینه کشیده شود، افتادگی و شل بودن سینه از بین رفته و شکل بهتری به خود می‌گیرد.

چرا باید جراحی ماستوپکسی را انتخاب کنیم؟

معیارهای زیادی برای زیبایی اندام وجود دارد. درواقع یک اندام در صورتی خوش‌فرم و زیبا است که تمام اجزای آن با یکدیگر تناسب داشته باشند. با بروز عوامل مختلف مانند افزایش سن، کاهش یا افزایش ناگهانی وزن، بارداری، زایمان، شیردهی وغیره باعث ایجاد تغییرات مختلف و تغییر در سایز سینه و حتی فرم آن می‌شود.

در بین تمام عمل‌های جراحی زیبایی، عمل‌های مختلفی وجود دارد که باعث رفع مشکلاتی مانند افتادگی، شل بودن و چروک‌های ناشی از آن می‌شود؛ اما یکی از بهترین و آسان‌ترین عمل‌های جراحی که باعث رفع این مشکلات می‌شود، عمل جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه است.

درواقع از آنجایی که این جراحی با استفاده از تجهیزات جراحی انجام می‌شود، جراح می تواند در کمترین زمان ممکن تمام چربی‌های مازاد سینه را از بین برده و پوست‌های اضافی آن را برش دهد. این کار علاوه بر بهبود فرم سینه باعث از بین رفتن افتادگی و چروک‌های پوستی می شود.

برنامه غذایی لیفت سینه
برنامه غذایی لیفت سینه

مراقبت های قبل از جراحی ماستوپکسی

اگر تاکنون سابقه جراحی‌های زیبایی را داشته باشید، احتمالا می‌دانید که مراقبت‌های پیش از جراحی، یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که باعث بهبود روند جراحی و حتی سهولت دوران نقاهت آن می‌شود. به همین سبب قصد داریم در این بخش با بررسی این اصول و نکات مراقبتی، با تاثیرگذارترین نکات پیش از جراحی آشنا شویم.

رعایت رژیم غذایی قبل از ماستوپکسی

یکی از اصلی‌ترین و شاید مهم‌ترین معیارهای که تاثیر زیادی در روند جراحی دارد، رعایت رژیم غذایی قبل از ماستوپکسی است. به زبان ساده‌تر، بدن افراد باید آمادگی لازم برای انجام جراحی را داشته باشد. هنگامی که در روزهای مانده به جراحی، افراد غذاهای مضر یا پرکالری بخورند، سیستم ایمنی بدن نمی‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

خوردن سبزیجات، نوشیدن آب به ‌اندازه کافی، مصرف غذاهای مقوی و ویتامین‌های مختلف از بهترین برنامه‌های غذایی قبل از ماستوپکسی است. از سوی دیگر، مصرف غذاهای چرب، پرکالری، پرنمک و غذاهای فست‌فود یکی از مضر‌ترین برنامه‌های غذایی است. همچنین افرادی که قصد انجام این جراحی را دارند باید دقت داشته باشند که از مصرف داروهای که باعث انعقاد خون می‌شود خودداری کنند. زیرا مصرف این داروها احتمال بروز عوارضی مانند آمبولی را افزایش می‌دهد.

انجام فعالیت های ورزشی پیش از عمل

به صورت کلی بافت سینه از چربی است؛ اما یکی از نکاتی که باعث می‌شود میزان این چربی‌ها افزایش یابند، عدم تداوم در انجام ورزش است. برای اینکه افراد بدانند در روزهای پیش از جراحی چگونه ورزش کنند، می‌توانند با پزشک معالج خود و تیم جراحی مشورت کنند. آنها می‌توانند طی این جلسات، مفیدترین و بهترین حرکات ورزشی را یادگرفته و انجام دهند.

انجام آزمایشات پیش از انجام جراحی

انجام آزمایش و معاینات پیش از جراحی یکی دیگر از اقدامات و نکات مراقبتی پیش از جراحی است. درواقع زمانی که افراد پیش از جراحی معاینات و آزمایش‌های موردنظر را انجام دهند، تیم پزشکی و جراح می‌توانند درک و آگاهی بیشتری نسبت به روند جراحی داشته باشند. علاوه بر آن، انجام معاینات پیش از جراحی باعث می‌شود که پزشک و تیم جراحی، از سابقه جراحی افراد، سابقه حساسیت به داروی خاص و عوامل دیگر اطلاع یابند.

چرا باید رژیم غذایی قبل از ماستوپکسی را رعایت کنیم؟

جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه باید در شرایطی رخ دهد که بدن آمادگی کامل برای انجام جراحی را داشته باشد. به همین دلیل مراقبت‌های رژیم غذایی قبل از ماستوپکسی، از حدود دو هفته پیش از جراحی آغاز می‌شود. هنگامی که افراد تمام این اصول مراقبتی را به درستی رعایت کنند، سیستم ایمنی و گوارش بدن عملکرد درست خود را ایفا می‌کند. در پی آن هنگامی که سیستم ایمنی یا گوارشی بدن، عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دهند، احتمال بروز عوارض یا آسیب‌های حین جراحی به حجم چشمگیری کاهش می‌یابد.

رعایت برنامه غذایی
رعایت برنامه غذایی

آیا رژیم غذایی قبل از ماستوپکسی برنامه خاصی دارد؟

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که افراد پیش از جراحی لیفت سینه و درمورد رژیم غذایی قبل از ماستوپکسی مطرح می‌کنند، این است که آیا این رژیم غذایی دارای برنامه خاصی است یا حتما باید مواد غذایی یا خوراکی‌های مخصوصی را بخوریم؟ مسلما پاسخ به این سوال مثبت نیست؛ زیرا رژیم غذایی قبل از ماستوپکسی تنها به مصرف غذاهای مفید و پرهیز از خوردن غذاهای پرکالری محدود می‌شود. درواقع مصرف مواد غذایی سالم مانند سبزیجات یا پروتئین و ویتامین باعث بهبود عملکرد بدن می‌شود. به همین دلیل اگر اطلاعی در این زمینه ندارید، می‌توانید با یک پزشک تغذیه مشورت کنید.

ماستوپکسی یا لیفت سینه و اثرات چشمگیر آن

قطعا تمام افراد به دنبال شیوه‌های آسانی هستند که در کمترین زمان به اندام دلخواه خود برسند. در این شرایط جراحی ماستوپکسی و رژیم غذایی قبل از آن، یکی از ساده‌ترین روش‌های است که می‌تواند آنها را به مقصود خود برساند. اگر دوست دارید این جراحی زیبایی را امتحان کنید و به بهترین فرم از اندام خود برسید، می‌توانید با مشاوران ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید. مشاوران ما با ارائه بهترین رژیم غذایی قبل از ماستوپکسی، عملی بی‌استرس را برای شما رقم می‌زنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا