جراحی سینه

انواع مدل پروتز سینه به صورت کامل و معایب و مزایای آن

با رشد علم و مهارت‌های پزشکی در عرصه عمل‌های زیبایی، بسیاری از بانوان برای رفع عیب‌ها و مشکلات ظاهری خود به سمت جراحی‌های مختلف جذب می‌شدند. پروتز سینه یکی از پرطرفدارترین عمل‌های جراحی است. بسیاری از بانوان که به دلایل مختلف از فرم سینه خود ناراضی هستند با انجام عمل‌ پروتز سینه، بسیاری از مشکلات خود را بهبود می‌دهند. به همین سبب هم پزشکان شیوه‌های مختلفی برای پروتز سینه ابداع کردند.

دکتر علی مروتی یکی از بهترین پزشکان این عرصه است که با سال‌ها فعالیت در زمینه عمل‌های زیبایی، به یکی از مورد اعتمادترین جراحان زیبایی تبدیل شده است. اما یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در مورد این عمل‌های زیبایی وجود دارد این است که کدام یک از این شیوه‌ها مناسب‌تر هستند؟ مزیت و معایب هرکدام از این شیوه‌ها چیست؟

برای اینکه بتوانیم درک بهتری از این پروتزهای سینه داشته باشیم و مناسب‌ترین نوع را انتخاب کنیم، باید پیش از هر چیز درمورد هرکدام از آنها اطلاعات درستی به دست بیاوریم. به همین سبب قصد داریم در این مقاله به بررسی انواع مدل پروتز سینه و معایب و مزیت‌های آن بپردازیم.

پروتز سینه

همانطور که گفتیم پروتز سینه یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی است که بسیاری از بانوان به دلیل از دست دادن فرم اصلی سینه خود به سراغ آن می‌روند. درواقع از گذشته تاکنون مدل‌های مختلفی از پروتز سینه ارائه شده که هر فرد باتوجه به آناتومی و بافت سینه‌های خود، مناسب‌ترین مدل را برای پروتز انتخاب می‌کند.

در فرایند این عمل جراح با برش دادن نواحی مشخصی از سینه، پروتز را در بافت داخل سینه قرار می‌دهد. نحوه قرارگیری پروتز هم به نواع انتخابی و بافت بدن بستگی دارد. پس از آن جراح با اصلاح نوک سینه، مابقی عضلات و بافت‌های سینه را به یکدیگر بخیه می‌زند. این عمل حدود 2 الی 3 ساعت زمان می‌برد.

چرا به سراغ پروتز سینه می رویم؟

عوامل و موضوعات مختلفی وجود دارد که باعث افتادگی و شل بودن سینه می‌شود. ژنتیک، تغذیه، بارداری، شیردهی، زایمان، کاهش یا افزایش وزن و ورزش‌های نامنظم باعث تغییر بافت سینه می‌شود. با افزایش سن و تغییر بافت سینه، فرم و حالت اصلی سینه از بین رفته و حالت شل یا افتاده پیدا می‌کند. همین امر باعث ایجاد ظاهر ناخوشایند می‌شود.

علاوه بر آن، آویزان و شل بودن سینه باعث کاهش اعتماد به نفس شده و فرد نمی‌تواند لباس‌های موردعلاقه خود را به راحتی بپوشد یا فعالیت‌های روزانه خود را به سادگی انجام دهد. به همین سبب به فکر راهی برای رفع این مشکل می‌افتد. اما به‌نظر شما بهترین راه برای حل این مشکل چیست؟

علاوه بر پروتز سینه، بسیاری از عمل‌های جراحی دیگر مانند لیفت سینه یا ماستوپلاستی هم باعث رفع این مشکلات ظاهری می‌شوند. اما تفاوت بارزی که پروتز سینه با این روش‌ها دارد در افزایش سایز و حجم سینه است. درواقع شما با پروتز سینه می‌توانید هم سایز و حجم سینه خود را افزایش داده و هم افتادگی و شل بودن آن را از بین ببرید.

انواع مدل های پروتز سینه
انواع مدل های پروتز سینه

انواع مدل پروتز سینه از لحاظ برجستگی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب پروتز نقش دارد میزان برجستگی و حجم آن است. درواقع جراح و مراجعه کننده باید باتوجه به نوع و تناسب بدن، مناسب‌ترین حجم از پروتز را برای قرارگیری در سینه انتخاب کنند. انواع پروتز سینه از لحاظ برجستگی به موارد زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

  • پروتز سینه با برجستگی کم low profile
  • پروتز سینه با برجستگی متوسط moderate
  • پروتز سینه با برجستگی بالا high profile
  • پروتز سینه با برجستگی بسیار بالا extra high profile

انواع پروتز سینه از لحاظ جنس

اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته‌ای که هنگام انتخاب و قرارگیری پروتز باید به آن توجه کرد، جنس و نوع پروتز است. درواقع جنس پروتز باید با بافت‌های سینه سازگاری داشته باشد. به همین سبب جراح و فرد مراجعه‌کننده باید در این امر دقت بالایی داشته باشند. انواع پروتز سینه از لحاظ جنس را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

پروتز سیلیکونی

پروتز سیلیکونی رایج‌ترین و مناسب‌ترین نوع پروتز سینه است. درواقع جنس مواد این پروتز از مواد سیلیکونی و بسیار نرم است. به همین سبب با بدن بیشتر مراجعین سازگاری دارد. البته اگر به صورت دقیق‌تری به این نوع از پروتز نگاه کنیم، با معایب و مزیت‌های مختلفی روبرو می‌شویم. یکی از مزایای این پروتز این است که سازگاری بیشتری با فرم سینه دارد. همچنین شکل و ظاهر زیباتری را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

اما اگر بخواهیم درمورد معایب پروتز سیلیکونی صحبت کنیمف به موارد مختلفی برمی‌خوریم. یکی از معایب این شیوه احتمال بالای پارگی آن است. علاوه بر آن، اگر پروتز سیلیکونی پاره شود احتمال جذب آن وجود ندارد. به همین سبب پارگی آن می‌تواند آسیب‌های زیادی را به بدن فرد وارد کند.

پروتز های سیلیکونی
پروتزهای سیلیکونی

پروتز سالین یا آب نمکی

پروتز سالین یا نمکی یکی دیگر از معروف‌ترین شیوه‌های پروتز سینه است. مواد این پروتز از محلول آب‌نمکین تهیه شده و یکی از پراستفاده‌ترین پروتزها به شمار می‌رود. البته که به دلیل مواد استفاده شده در این پروتز، جراحان استفاده از ان را برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌کنند. از مزایای این نوع پروتز می‌توان به ایجاد برش‌های کمتر، دوران نقاهت کمتر و عدم ماندگاری جام زخم اشاره کرد.

اما در سوی دیگری از ویژگی‌های این شیوه، معایب پروتز سالین وجود دارد. از معایب این روش میتوان به حالت غیر طبیعی در سینه، تاثیرگذاری در بافت سینه و احتمال پارگی اشاره کرد. هرچند که اگر این پروتز پاره شود تمام مواد آن جذب بدن می‌شود. همچنین جذب این مواد هیچ تاثیر منفی در بدن فرد ندارد. علاوه بر آن مقاومت این روش در مقایسه با سایر روش‌ها بیشتر است.

پروتز کامپوزیتی یا پلی پروپیلن

کم‌شهرت‌ترین شیوه پروتز سینه به پروتز کامپوزیتی معروف است. در این روش از روغن سویا یا مواد پلی پروپیلن استفاده می‌شود. علاوه بر آن احتمال پارگی در آن کمتر است. با این وجود کمتر کسی به سراغ این شیوه از پروتز می‌رود و بیشتر مراجعین ترجیح می‌دهند که از روش‌های قبلی برای پروتز سینه استفاده کنند.

انواع پروتز سینه از لحاظ شکل

آخرین نکته و معیاری که برای پروتز سینه انتخاب می‌شود شکل و ظاهر پروتز است. این امر باتوجه به بافت سینه و میزان افتادگی و حجم آن انتخاب می‌شود. انواع پروتز سینه از لحاظ شکل به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

  • پروتز گرد
  • پروتز قطره اشکی

پروتز گرد یا کامل، مناسب افرادی است که قصد دارند حجم سینه‌های خود را به میزان بیشتری افزایش دهند. درواقع هدف آنها از پروتز سینه افزایش حجم و سایز سینه است. در مقابل، پروتز قطره اشکی مناسب افرادی است که به داشتن سینه‌های با فرم و سایز طبیعی علاقه دارند. درواقع این نوع از پروتز حالت و فرم طبیعی به سینه‌های افراد می‌دهد.

پروتزهای سالین یا نمکی
پروتزهای سالین یا نمکی

مهارت جراح در قراردهی پروتز

یکی از مهم‌ترین عواملی که منجر به یک نتیجه خوب می‌شود، میزان مهارت جراح در قراردهی پروتز درون بافت سینه است. به زبان ساده‌تر، جراح باید شناخت کاملی از آناتومی بدن فرد داشته باشد و باتوجه به آن پروتز را انتخاب کند. همچنین شیوه قرارگیری آن در قسمت پشت بافت سینه یا نواحی دیگر از مهم‌ترین تصمیمات جراح است.

جراحان ما در کلینیک ایران لیپوماتیک با سال‌ها تجربه در عرصه عمل‌های زیبایی، تجربه و مهارت زیادی در عمل پروتز سینه دارند. پس اگر قصد تغییر و تحول در ظاهر و آناتومی بدن خود را دارید با مشاوران ما در تماس باشید.

کلام نهایی

عمل پروتز سینه یکی از حساس‌ترین عمل‌های زیبایی است. زیرا هرگونه اشتباه در آن، نتایج ناخوشایندی را به بار می‌آورد. به همین دلیل می‌توانید با اطلاعات و آگاهی کامل درمورد پروتز سینه و داشتن انتخاب‌های درست، بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا