تزریق چربی

قبل از تزریق چربی چه بخوریم؟ رژیم غذایی پیش از تزریق چربی

ایجاد تناسب بین اندام‌های مختلف بدن یکی از اصلی‌ترین کارهای است که باعث خوش‌فرم‌تر شدن بدن می‌شود. از آنجایی که در اثر عوامل مختلف، قسمت‌های مهمی از بدن مانند صورت درگیر افتادگی یا چین و چروک‌های مختلف می‌شوند، افراد به‌دنبال راهی هستند که این مشکلات را از بین ببرند. در این شرایط بسیاری از پزشکان جراحی تزریق چربی را به مراجعین خود توصیه می‌کنند. علاوه بر آن، رژیم غذایی پیش از تزریق چربی یکی از مهم‌ترین معیارهای این جراحی است.

جراحی‌های زیبایی به سبب تغییرات زیادی که در اندام و بخش‌های درونی بدن ایجاد می‌کنند از حساسیت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل باید دقت داشته باشید که جراح یا کلینیک خوبی را برای این دسته از جراحی‌ها انتخاب کنید. دکتر علی اکبر مروتی یکی از بهترین و ماهرترین جراحان این عرصه است. این جراح با تاکید بر مراقبت‌های پیش از عمل، جراحی بی‌دردسرتری را برای شما رقم می‌زند.

برای اینکه بدانیم رژیم غذایی پیش از تزریق چربی چه تاثیری در روند جراحی یا دوران نقاهت پس از آن دارد، باید ابتدا تمام ابعاد این جراحی را به صورت کامل بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید که شما را با تاثیرگذارترین عوامل در جراحی تزریق چربی آشنا کنیم.

تزریق چربی و فرم دهی بدن!

همانطور که گفتیم یکی از مهم‌ترین معیارهای زیبایی، ایجاد تناسب بین اندام‌های مختلف بدن است. با وجود عواملی مانند افزایش سن، ژنتیک، برنامه‌های غذایی نامناسب وغیره، صورت و برخی از اندام‌های بدن با مشکلاتی مانند افتادگی، چروک و سلولیت‌های پوستی روبرو می‌شوند. بهترین راهکاری که می‌تواند در چنین شرایطی، تمام مشکلات جسمی افراد را از بین ببرد تزریق چربی است.

درواقع افراد می‌توانند با انتخاب بهترین و سازگارترین نوع چربی، حجم مشخصی از آن را به بخش‌های مختلف بدن تزریق کنند. تزریق چربی برای قسمت مختلف صورت، سینه و باسن انجام می‌شود. البته نکته مهمی که درمورد جراحی تزریق چربی وجود دارد این است که اغلب افراد برای فرم‌دهی صورت خود و از بین بردن چین‌و‌چروک‌های پوستی آن را انتخاب می‌کنند.

هنگامی که سرنگ‌‌های چربی به نواحی مختلف بدن تزریق می‌شود، ژل‌های وارد شده به قسمت‌های که چروک بیشتری دارد منتقل می‌شوند. پس از آن جراح با ماساژهای مخصوص، باعث قرارگیری آسان‌تر این ژل‌ها در قسمت‌های موردنظر صورت می‌شود.

تزریق ژل
تزریق ژل

مزیت های تزریق چربی

همانطور که گفتیم عوامل زیادی در ایجاد چین و‌چروک، افتادگی و برو سلولیت‌های پوستی نقش دارند. از آنجایی که بروز این مشکلات می‌تواند اعتماد به‌نفس افراد را کاهش دهد، باید به دنبال راهی بود که بتواند در کمترین زمان این مشکل را حل کند. تزریق چربی می‌تواند در کمترین زمان و به ساده‌ترین شکل، قسمت‌های مخصوصی از صورت یا بدن که با چروک‌های پوستی درگیر هستند را پر کند. همچنین می تواند پوست یا اندام بهتری را به افراد هدیه دهد.

علاوه بر آن، با تزریق چربی به نواحی مختلفی از صورت، افتادگی یا شل بودن آنها از بین رفته و فرم اصلی آن اصلاح می‌شود. صاف شدن سطح پوست، بهبود زیبایی چهره و رفع چین‌و‌چروک‌های پوستی از اصلی‌ترین مزیت‌های این جراحی است.

چه عواملی در تزریق چربی نقش دارد؟

از آنجایی که هدف از تزریق چربی رفع عیب و ایرادات چهره یا بخشی از اندام‌های بدن است، عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند تاثیر زیادی در روند جراحی داشته باشند. در قسمت زیر به معرفی برخی از این عوامل می‌پردازیم:

مشورت و صحبت درمورد نحوه جراحی

یکی از بهترین کارهای که به افراد کمک می کند اطلاعات بیشتری از نحوه جراحی و روند آن داشته باشند مشاوره است. به زبان ساده‌تر، در جلساتی که پیش از جراحی برگزار می‌شود، افراد می‌توانند با ارائه مدارک پزشکی خود، تیم جراحی را در جریانِ سوابق پزشکی خود قرار دهند.

این کار باعث می‌شود پزشک و تیم جراحی آگاهی بیشتری نسبت به بدن افراد و حتی سابقه آنها در حساسیت به داروها وغیره داشته باشند. از سوی دیگر، مشورت با تیم جراحی و بیان انتظارات افراد به آنها کمک می‌کند که نتیجه دلخواهی داشته باشند. اگر انتظار افراد از جراحی تزریق چربی بیش از سطح عمل باشد، پزشک با ارائه پیشنهادهای بهتر، افراد را از خطرات یا عوارض احتمالی آن مطلع می کند.

بررسی میزان چربی تزریق شده

تزریق چربی به صورت یا بدن افراد باید به حد و اندازه مشخصی باشد. تیم جراحی با بررسی کمبودها و ایرادات چهره یا بدن، میزان مشخصی از چربی را برای تزریق به صورت یا بدن افراد انتخاب می‌کند. تزریق بیش از حد چربی باعث ورم کردن صورت یا بدن شده و عوارض جانبی خطرناکی دارد. به همین دلیل در جلسات مشاوره پیش از عمل، افراد می‌توانند با تیم جراحی مشورت کرده و مناسب‌ترین میزان چربی را برای تزریق انتخاب کنند.

رژیم غذایی پیش از تزریق چربی

اگر به مراقبت‌های پیش از عمل اشاره کنیم، اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند چیست؟ یکی از مهم‌ترین نکات مراقبتی پیش از جراحی تزریق چربی، رعایت درست برنامه غذایی است. به زبان ساده‌تر، تزریق چربی باید در شرایطی انجام شود که بدن آمادگی لازم برای آن را داشته باشد. به زبان ساده‌تر، افراد باید پیش از تزریق چربی، مواد غذایی سالم و مقوی را میل کنند.

از آنجایی که اغلب افراد از تزریق چربی برای رفع چین‌و چروک‌های صورت و افزایش زیبایی چهره خود استفاده می کنند، نمی‌توان گفت که رژیم غذایی پیش از تزریق چربی تاثیر صددرصدری در روند جراحی دارد. برای پیشگیری از عوارض یا آسیب‌های احتمالی، بهتر است که افراد از برنامه غذایی سالمی برای روزهای قبل از تزریق چربی انتخاب کنند. موارد زیر از اصول برنامه غذایی است:

  • دوری از غذاهای چرب و پرکالری
  • خوردن سبزیجات و مواد غذایی مقوی
  • پرهیز از مصرف داروهای مسکن خودسرانه
  • نوشیدن آب به اندازه کافی
  • ناشتا بودن در روز جراحی
  • میل کردن شام سبک در شب پیش از جراحی

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات رژیم غذایی قبل از تزریق چربی این است که شب پیش از جراحی شام سبک میل کرده و از 8 ساعت پیش از جراحی ناشتا باشید.

برنامه غذایی تزریق چربی
برنامه غذایی تزریق چربی

چرا باید در رژیم غذایی پیش از تزریق چربی دقت داشته باشیم؟

همانطور که گفتیم جراحی تزریق چربی باید در شرایط کاملا ایده‌آل انجام شده و بدن آمادگی لازم برای آن را داشته باشد. هنگامی که افراد در روزهای مانده به جراحی به خوردن بی‌رویه غذا روی بیاورند، سیستم ایمنی و گوارش بدن نمی‌تواند عملکرد درستی از خود ارائه دهد. در پی آن، هنگامی که سیستم‌های اصلی بدن، یعنی گوارش و ایمنی عملکرد درستی نداشته باشند احتمال بروز عوارض و آسیب‌های مختلف در حین جراحی یا حتی بعد از آن وجود دارد.

به همین دلیل، پزشکان در جلسات پیش از جراحی به مراجعین خود توصیه می‌کنند که در روزهای پیش از عمل مصرف مواد غذایی سالم را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

آیا تزریق چربی خطرناک است؟

اغلب افرادی که اطلاعات چندانی از تزریق چربی و روند آن ندارند، بر این باورند که تزریق چربی به صورت یا بدن می‌تواند خطرات زیادی را برای آنها ایجاد کند. برخلاف این عقیده، تزریق چربی خطرناک نیست، بلکه عدم رعایت مراقبت‌های آن آسیب‌رسان است. به زبان ساده‌تر، اگر افراد پیش از تزریق چربی به توصیه‌های تیم جراحی توجهی نداشته باشند و مواد غذایی یا داروهای مضر یا مصرف کنند، احتمال بروز عوارض یا آسیب‌های مختلف را افزایش می‌دهند. پس اگر دوست دارید فرم زیباتری به چهره خود بدهید، می‌تواند با رعایت رژیم غذایی پیش از تزریق چربی و سایر نکات مراقبتی به مقصود خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا