جراحی سینه

مراقبت های قبل عمل پروتز پکسی یا پروتز سینه

عمل پروتز پکسی یا پروتز سینه از جمله عمل‌هایی بوده که در سرتاسر جهان درحال گسترش است. پروتز کردن، سینه‌ها را بالاتر می‌‌برد و به آن‌ها حالت گرد‌‌تری می‌دهد. عمل پروتز پکسی در پشت ماهیچه‌های قفسه سینه انجام می‌‌شود و در غدد‌های شیری بانوان مشکلی ایجاد نمی‌‌کند‌‌.

دکتر علی مروتی یکی از برترین پزشکان ایران لیپوماتیک است که عمل پروتز یا لیفت را برای مراجعین خود انجام می‌دهد. اما این عمل چگونه انجام می‌شود و چه نکاتی را بعد از این عمل باید رعایت کرد؟ اگر قصد دارید این عمل زیبایی را انجام دهید، تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

عمل پروتز پکسی یا لیفت و پروتز همزمان چگونه انجام می ‌‌‌شود؟

این عمل را افرادی می‌‌توانند انجام دهند که سینه‌های افتاده‌ای دارند و سینه‌ها سفتی خود را از دست داده‌اند، البته افرادی که فرم سینه‌های آن‌ها مناسب است نیز می‌‌توانند این عمل را انجام دهند‌. این عمل با کشیدن بافت‌های مجاور و برداشتن پوست اضافی سینه انجام می‌‌شود. منظور از پوست اضافی سینه، قسمت‌هایی از ‌هاله نوک سینه است که با افزایش سن یا شیردهی، بزرگ می‌‌شوند و با جراحی این مشکل را حل می‌‌کنند.

چه افرادی باید عمل پروتز پکسی یا پروتز سینه انجام دهند؟

جراحی پروتز پکسی نیز مانند تمام جراحی‌های زیبایی برای افراد خاصی قابل انجام است. شما عزیزان قبل از هر گونه اقدام برای انجام این جراحی، باید بررسی کنید که آیا جز افرادی هستید که برای انجام این عمل مناسب هستند یا خیر. افرادی که می‌توانند این جراحی را انجام دهند باید شامل ویژگی‌های زیر باشند:

  • افرادی که سینه‌های کشیده یا آویزان دارند باید پروتز پکسی انجام دهند در غیر این صورت لیفت سینه مناسب آن‌ها است.
  • افرادی که نوک سینه‌های آن‌ها در اثر شیردهی، افزایش سن، تغییرات وزن و وراثت افتاده هستند
  • خانم‌هایی که سینه‌های آن‌ها با یکدیگر تقارن ندارند
  • افرادی که سینه‌های خیلی کمی‌دارند

عمل پروتز پکسی یا لیفت و پروتز همزمان نمی‌‌تواند با یکدیگر انجام شود؛ زیرا ممکن است نتیجه برعکسی به شما بدهد.

پروتز سینه
مراقبت های قبل عمل پروتز پکسی یا پروتز سینه 6

مدت زمان نقاهت پروتز سینه و لیفت چقدر است؟

بعد از انجام لیفت سینه و پروتز آن‌ها، زخم‌های زیر سینه پانسمان می‌‌شود تا تورم ناشی از عمل کاهش پیدا کند. در دوران نقاهت ممکن است متوجه لوله‌ای در زیر پوست خود شوید، وجود این لوله در زیر پوست به این دلیل است که خون و مایعات اضافی در آن جمع شوند و احتمال عفونت سینه‌ها را کاهش دهند. پس از گذشت سه روز این لوله از سینه‌ها خارج و پس از دو هفته بخیه‌ها جذب می‌‌شوند؛ اما اگر بخیه‌ها معمولی باشند بعد از گذشت این مدت برداشته می‌‌شوند.

برای عمل پروتز سینه با ایمپلنت باید چه مراحلی طی شود؟

برای عمل پروتز پکسی بسته، ایمپلنت مورد نیاز باتوجه به نیاز و شکل سینه‌ها متفاوت است. روش‌های زیادی برای انجام عمل پروتز پکسی یا لیفت و پروتز همزمان وجود دارد که پزشک باتوجه به شرایط فیزیکی فرد یکی از این روش‌ها را انتخاب می‌‌کند. برای انجام این عمل باید مراحل زیر طی شود:

  • در ابتدا جراح، سینه‌های شما را ارزیابی می‌‌کند و با علامت گذاری، موقعیت جدید نوک سینه‌ها را مشخص می‌‌کند.
  • فرد تحت بیهوشی عمومی‌قرار می‌‌گیرد.
  • برش‌هایی در اطراف ناحیه آرئول ایجاد می‌‌شود که تا جلوی سینه ادامه پیدا می‌‌کند.
  • با انجام این مراحل سینه‌ها لیفت می‌‌شود و در این مرحله پروتز داخل سینه قرار می‌‌گیرد.
  • برش‌هایی که روی سینه ایجاد شده‌اند با چسب‌های جراحی پوشیده می‌‌شوند که طی ساعت‌های مشخص باید آن‌ها را تعویض کنید.

اگر قصد دارید با انجام عمل‌های زیبایی به لاغری برسید، تا انتهای این مقاله را مطالعه کرده و بهترین شیوه لاغری را باتوجه به فرم بدن خود انتخاب کنید.

عمل پروتز پکسی یا لیفت و پروتز همزمان چه عوارضی دارد؟

به طور کلی هر عمل جراحی که روی بدن انجام می‌‌شود عوارضی را به همراه دارد. در ادامه می‌‌توانید عوارض ناشی از عمل پروتز پکسی را مشاهده می‌‌کنید:

  • ماده‌های بیهوشی ممکن است روی ریه‌های افراد تاثیر بگذارند.
  • تغییراتی در حس نوک سینه‌ها ایجاد می‌‌شود.
  • ممکن است جزئی از نوک سینه یا کل نوک سینه از بین برود، این از دست دادن به دلیل محدودیت جریان خون در این ناحیه است.
  • ممکن است خون در بخش‌هایی از سینه لخته شود زیرا جریان خون در سینه‌ها محدود می‌‌شود.
  • در بعضی از افراد به دلیل وراثت ممکن است سینه‌ها چروک شود که با انجام این عمل جراحی سینه‌ها روی ایمپلنت چروک می‌‌شوند.

انواع مدل پروتزهای سینه

پروتزهایی که برای عمل سینه مورد استفاده قرار می‌‌گیرند متفاوت هستند که بسته به کشش پوست انتخاب می‌‌شوند. پروتزها دوشکل دارند، آنها یا گرد و کروی یا اشکی شکل هستند. جنس پروتزها سیلیکون و سالین است که پروتزهای سیلیکونی شکل طبیعی‌تری به سینه می‌‌دهند.

پروتز سینه با ایمپلنت
مراقبت های قبل عمل پروتز پکسی یا پروتز سینه 8

موارد مهم قبل از انجام پروتز سینه

قبل از عمل پروتز سینه یا لیفت و پروتز همزمان بهتر است نکات زیر را بدانید:

  • مشورت با پزشک: قبل از اینکه پروتز سینه انجام دهید با یک پزشک متخصص صحبت کنید تا شما را راهنمایی کند.
  • تحقیق کنید و آموزش ببینید: بهتر است در مورد روش‌های پروتز سینه، نوع پروتزها، جنس پروتز‌ها، ‌اندازه و شکل پروتز و مزایا و معایب آن تحقیق کنید و آموزش‌های لازم را ببینید.
  • آماده کردن بدن: قبل از انجام عمل پروتز سینه، پزشک به شما تمرینات و برنامه تغذیه‌‌ای مناسب برای بدنتان را می‌‌دهد که باید با رعایت کردن آن‌ها بدن خود را آماده کنید.
  • بهتر است بدانید برای برداشتن پروتزها باید عمل جراحی انجام دهید و برای بازسازی سینه‌ها باید طی  ۱۰ سال بعد آن‌ها را تعویض کنید.

مراقبت از سینه‌ها بعد از انجام عمل پروتز پکسی

مراقبت از سینه‌ها حدود ۷ هفته طول می‌‌کشد که باید در هر هفته یک روتین را در پیش بگیرید تا به سینه‌ها آسیب نرساند:

  1. هفته اول: در سه روز اول بعد از جراحی حتما بنشینید و راه بروید تا از لخته شدن خون در سینه‌ها جلوگیری شود. در این هفته درد و تورم زیاد است که باید از داروهای مسکن استفاده کنید. همچنین می‌‌تواند از کمپرس سرد برای کاهش درد نیز استفاده کنید. در این هفته سعی کنید روی شکم و پهلو نخوابید تا تقارن سینه‌ها حفظ شود. از انجام فعالیت‌های بدنی و در آغوش گرفتن نوزاد جلوگیری کنید.
  2. هفته دوم: در هفته دوم تورم و درد کاهش پیدا کرده و سینه‌ها به پروتز عادت می‌کنند. در این هفته می‌‌توانید کمی‌فعالیت بدنی داشته باشید؛ اما به‌اندازه‌ای نباشد که گردش خون بدن شما را افزایش دهد. بهتر است سمت دخانیات و الکل نروید و نمک را در غذای خود کاهش دهید.
  3. هفته سوم: در هفته سوم به مسکن نیازی ندارید؛ زیرا تورم تا حد زیادی از بین رفته است. شما می‌‌توانید به محل کار خود بروید و پیاده رویی تا حدود ۳۰ دقیقه داشته باشید.
  4. هفته چهارم: بی حسی در ناحیه سینه‌ها کامل از بین می‌‌رود به همین دلیل ممکن است احساس سوزن سوزن شدن را در سینه‌ها حس کنید. اگر بخیه‌های شما جذبی باشند در هفته چهارم کاملا جذب بدن می‌‌شوند.
  5. هفته پنجم تا هفتم: در این دو هفته درد به طور کامل از بین می‌‌رود و شما می‌توانید فعالیت‌های بدنی که مربوط به بالاتنه است را انجام دهید. حس گرفتگی که روی قفسه سینه خود در هفته‌های گذشته حس کردید در این مدت از بین می‌‌رود، زیرا بدن شما به پروتزها کاملا عادت کرده است. در این مدت سعی کنید میوه، زیاد استفاده کنید تا ویتامین سی تورم‌ها را کاملا از بین ببرد.

آیا امکان استفاده از سوتین فنردار بعد از عمل ممکن است؟

این مدل سوتین به دلیل اینکه فشار زیادی را به غده‌های سینه وارد می‌‌کند اصلا مناسب نیست؛ اما بعد از دوماه شما می‌‌توانید از سوتین استفاده کنید. البته بهتر است قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید. اگر نمی‌‌توانید بدون سوتین لباس بپوشید می‌‌توانید سوتین‌های ورزشی تهیه کنید تا به سینه‌های شما آسیب نرساند‌.

کلام پایانی

اگر جزء افرادی هستید که قصد دارید عمل پروتز پکسی یا لیفت و پروتز همزمان انجام دهید باید قبل از هر چیزی اطلاعات خود را در این زمینه گسترش دهید. با مطالعه دقیق این مطلب می‌توانید دانش خود را در این زمینه بالا ببرید و در نتیجه عمل موفقی داشته باشید. چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتری دارید با مشاوران ما در ایران لیپوماتیک در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا