جراحی سینه

رژیم غذایی قبل عمل پروتز پکسی یا لیفت و پروتز همزمان، بایدها و نبایدهای غذایی

عمل‌های زیبایی مانند پروتز یا لیفت سینه، یکی از رایج‌ترین عمل‌های جراحی است که تغییرات زیادی در فرم بدن ایجاد می‌کند. به همین سبب از حساسیت بالایی برخوردار هستند. علاوه بر آن، عوامل مختلفی وجود دارد که در روند جراحی یا دوران نقاهت آن تاثیر زیادی دارد. رژیم غذایی قبل از عمل پروتزپکسی یکی از مهم‌ترین و در عین حال ساده‌ترین اصول مراقبتی است که می‌تواند باعث سهولت جراحی پروتزپکسی یا لیفت و پروتز همزمان سینه شود.

دکتر علی اکبر مروتی، یکی از برترین و مجرب‌ترین جراحان عرصه زیبایی است که سابقه زیادی در عمل‌های جراحی دارد. اغلب پزشکان بر این باورند که مراقبت‌های پیش از عمل و رعایت درست این نکات می‌تواند عمل بسیار ساده‌تر و بی‌استرس‌تری را برای افراد رقم بزند. به‌نظر شما این اصول و نکات چیست؟ آیا شما یا کسی از اطرافیانتان تجربه این جراحی را داشته است؟

اگر تاکنون چنین تجربه‌ نداشتید، یا دوست دارید اطلاعات بیشتری درمورد رژیم غذایی قبل از عمل پروتزپکسی یا لیفت و پروتز همزمان سینه به دست بیاورید، حتما تا انتها این مقاله با ما همراه باشید. ما قصد داریم در این مقاله با بررسی تمام ابعاد این جراحی، موثرترین عوامل در پروتزپکسی را بشناسیم.

عمل لیفت سینه

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از افتادگی یا بزرگی بیش از حد سینه‌های خود رنج می‌برید، قطعا لیفت سینه بهترین گزینه برای شما است. عمل جراحی لیفت سینه با استفاده از ابزارهای مخصوص جراحی و داروهای مخصوص بیهوشی انجام می‌شود. در این جراحی، پزشک باید تمام توده‌های چربی را از بافت اصلی سینه جدا کند.

روند این جراحی بدین صورت است که ابتدا جراح با تعیین نواحی موردنظر از سینه، برش‌های کوچکی را در قسمت‌های مختلف سینه ایجاد می‌کند. پس از آن با برداشتن پوست سینه، توده‌های چربی را از بافت اصلی جدا می‌کند. جداسازی توده‌های چربی از بافت سینه از دو جهت کاربرد دارد، اولین مزیت این جراحی این است که تمام چربی‌های مازادی که در اثر عوامل مختلف در بافت سینه جمع شده‌اند و باعث افزایش سایز ناخوشایند آن شده‌اند، از بین می‌روند.

دومین مزیت این جراحی این است که افتادگی ناشی از چربی‌های مازاد کاملا رفع شده و فرم سینه بسیار بهتر می‌شود. به همین سبب بسیاری از افرادی که از افتادگی سینه رنج می‌برند، برای رفع آن به سراغ عمل جراحی لیفت سینه می‌روند.

جراحی پروتز سینه

برخلاف جراحی لیفت سینه که باعث کاهش سایز یا حجم سینه شده، عمل پروتز سینه باعث افزایش حجم آن می‌شود. جراحی پروتز سینه با قرار دادن پروتزهای مخصوص در بافت سینه، باعث افزایش سایز و حجم آن می‌شود. پروتزهای این جراحی در دو مدل گرد و اشکی در بافت سینه قرار می‌گیرند. علاوه بر آن پروتزهای سینه از نظر جنس به دو دسته سیلیکونی و آب‌نمکی تقسیم می‌شوند.

در این شیوه از جراحی، ابتدا جراح قسمت‌های پایین سینه، یا قسمت هلالی آن را برش می‌دهد. پس از آن با قرار دادن پروتز در بافت سینه، فرم بهتری به آن می‌دهند. البته نکته مهمی که درمورد جراحی پروتز سینه وجود دارد این است که نوع قرارگیری پروتزها بسته به نظر افراد و صلاحدید جراح انجام می‌شود. به زبان ساده‌تر، جراح باید پس از معاینه افراد، بهترین و سازگارترین نوع از پروتز را برای افراد انتخاب کند.

لیفت و پروتز سینه
لیفت و پروتز سینه

لیفت یا پروتز سینه، کدام انتخاب بهتری است!

یکی از اصلی‌ترین معیارهای زیبایی و خوش‌اندام بودن، تناسب بین اجزای مختلف اندام بدن است. بسیاری از افراد از مشکل کوچک یا افتادگی سینه رنج می‌برند. در بین تمام عمل‌های زیبایی که رفع کننده ایرادات جسمی هستند، عمل پروتز و لیفت سینه از جمله رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی هستند که به سبب رفع این ایرادات، محبوبیت زیادی نزد مردم دارند. اینکه کدام یک از این روش‌ها انتخاب بهتری است، بسته به نظر جراح، آناتومی بدن افراد و انتظاراتی که آنها از نتیجه جراحی دارند تعیین می‌شود.

بایدها و نبایدهای غذایی پیش از عمل پروتز یا لیفت سینه

یکی از مهم‌ترین نکات مراقبتی پیش از پروتز و لیفت سینه، رژیم غذایی قبل از عمل پروتزپکسی است. درواقع بسیاری از مواد غذایی که در روزهای مانده به جراحی، وارد بدن می‌شوند، تاثیر زیادی در عملکرد و سیستم ایمنی بدن دارند. به همین دلیل پزشکان در جلسات مشاوره که پیش از جراحی برگزار می‌شود به رعایت درست رژیم غذایی قبل از عمل پروتزپکسی تاکید دارند.

رژیم غذایی قبل از عمل پروتزپکسی علاوه بر تاثیر زیادی که در روند جراحی دارد بسیار ساده و سالم است. در ادامه به اصلی‌ترین اصول غذایی قبل از عمل پروتز یا لیفت سینه اشاره می‌کنیم:

  • عدم مصرف غذاهای پرکالری و چرب
  • پرهیز از مصرف داروهای ضدانعقاد خون
  • پرهیز از مصرف مشروبات الکلی
  • عدم استعمال دخانیات
  • میل کردن سبزیجات
  • نوشیدن آب به اندازه کافی
  • مصرف غذاهای مقوی و سالم
  • مصرف پروتئین و ویتامین‌های مختلف

برنامه غذایی و تاثیر آن در روند جراحی

قطعا می‌دانید که خوردن غذاهای مختلف آنهم چند روز مانده به جراحی‌های زیبایی، تاثیرات مختلفی در بدن دارد. درواقع مواد غذایی مختلفی که وارد بدن می‌شود، باعث تغییر در عملکرد سیستم ایمنی، یا سیستم گوارش بدن می‌شود. به همین دلیل پزشکان به مراجعین خود توصیه می‌کنند که دو هفته مانده به جراحی، تمام رژیم‌های غذایی قبل از عمل را رعایت کنند.

هنگامی که این رژیم‌های غذایی به درستی رعایت شود، سیستم ایمنی بدن می تواند عملکرد بهتری از خود ارائه دهد. علاوه بر آن، تمام سلولیت‌ها و اجزای درونی بدن نقش خود را به درستی ایفا کرده و در برابر تغییراتی که در حین جراحی رخ می‌دهد، واکنش درستی نشان می‌دهند. به زبان ساده‌تر، از آنجایی که طی این جراحی‌های زیبایی بخش زیادی از بافت‌های داخلی بدن دستکاری می‌شود، عملکرد درست بدن اهمیت زیادی دارد.

زیرا در صورتی که بدن آمادگی و ظرفیت لازم برای جراحی را نداشته باشد، احتمال بروز عوارض یا آسیب‌های مختلف جسمی در حین جراحی یا بعد از آن وجود دارد. هنگامی که این رژیم‌های غذایی به درستی رعایت شود، بدن عملکرد بهتری از خود نشان داده و در برابر تغییرات ساختاری کاملا مقاوم دارد.

برنامه غذایی لیفت سینه
برنامه غذایی لیفت سینه

چگونه بهترین برنامه غذایی را به دست بیاوریم؟

اگر هیچگونه اطلاعاتی درمورد بهترین و مفیدترین برنامه غذایی قبل از عمل پروتز یا لیفت سینه ندارید، می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید. مشاوران ما در این کلینیک ابتدا با شناخت کافی از آناتومی بدن شما، بهترین و درست‌ترین رژیم غذایی قبل از عمل پروتزپکسی را به شما ارائه می‌دهند. علاوه بر آن، توضیحاتی جامعی از روند جراحی و چگونگی اثرات آن را به شما ارائه می‌دهند که هیچگونه استرس یا ترسی از جراحی نداشته باشید.

اگر پیش از انجام جراحی سعی داشتید که رژیم بگیرید، یا برای داشتن اندام خوب به دنبال رژیم‌های غذایی مختلف بودید و به متخصص‌های تغذیه مراجعه کردید، می‌توانید با توضیح درمورد عمل پروتز یا لیفت سینه و تاثیرات رژیم خود در این روند، برنامه غذایی جدیدی را برای این عمل دریافت کنید.

انتخاب های درست و نتایج ماندگار

قطعا همه ما از داشتن اندام زیبا و خوش‌فرم لذت می‌بریم. نکته مهم و اصولی در جراحی‌های زیبایی این است که برای انجام آنها، انتخاب‌های درستی داشته باشیم. توجه به عوامل تاثیرگذار در روند جراحی یکی دیگر از اصول بسیار مهم است که می‌تواند تاثیر زیادی در جراحی داشته باشد.

رژیم غذایی قبل از عمل پروتزپکسی پروتز یا لیفت سینه دقیقا یکی از همین عوامل تاثیرگذار است. پس با داشتن انتخاب‌های درست و اصولی به خوش‌فرم شدن اندام خود کمک کرده و عمل بی‌استرسی را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا