جراحی سینه

مراقبت های لازم پس از عمل ماموپلاستی یا لیفت سینه

امروزه داشتن اندام متناسب و خوش‌فرم یکی از اصلی‌ترین معیارهای زیبایی به شمار می‌رود. به همین سبب بسیاری از افراد با رژیم‌های غذایی، ورزش و انجام فعالیت‌های روزانه مختلف، سعی در داشتن اندام متناسب دارند. اما بروز برخی عوامل و تاثیرات آنها در زندگی افراد، باعث اجتماع بیش از حد چربی در نواحی مختلف بدن می‌شود. یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین نواحی که در معرض اجماع چربی قرار دارد سینه است.

اما به نظر شما چرا چربی‌های اضافی در ناحیه سینه جمع می‌شوند؟ دکتر علی مروتی یکی از بهترین پزشکان ما در کلینیک ایران لیپوماتیک است که عوامل زیادی را در افتادگی و از دست رفتن فرم اصلی سینه تاثیرگذار می‌داند. در نتیجه تاثیر شدید این عوامل، فرم و بافت اصلی سینه شل و افتاده می‌شود. اما راهکار آن چیست؟

ماموپلاستی یا لیفت سینه یکی از بهترین راهکارهایی است که می‌تواند فرم بهتری به سینه‌های شما دهد. این عمل فرایند بسیار ساده اما حساسی دارد. مراقبت‌های پس از عمل یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌های ماموپلاستی است. اگر اطلاعاتی درمورد چگونگی این مراقبت‌ها ندارید، پس تا انتها همراه ما باشید.

از دست رفتن فرم اصلی بدن!

همانطور که گفتیم یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند، چربی‌های اضافی در نواحی مختلف بدن و عدم تناسب بین اندام‌های مختلف، مخصوصا نواحی سینه است. علاوه بر آن عوامل مختلفی در سیستم بدن افراد تاثیر داشته و باعث از دست رفتن فرم اصلی بدن می‌شوند. اما به‌نظر شما چه عواملی باعث از دست رفتن فرم اصلی بدن می‌شود؟

ژنتیک، بارداری، زایمان، شیردهی، کاهش یا افزایش ناگهانی وزن، برنامه‌های غذایی نامناسب، افزایش سن وغیره باعث شل یا افتادگی سینه می‌شود. علاوه بر آن، بسیاری از افرادی که سینه‌های بزرگ‌تری دارند، با تاثیرگذاری این عوامل آسیب بیشتری می‌بینند.

بسیاری از افراد با مشاهده تاثیرات این عوامل و تغییراتی که در بدن خود با آن مواجه هستند، به فکر راهکاری برای حل این مشکل می‌افتند. ماموپلاستی یا لیفت سینه هم دقیقا همان راهکاری است که می‌تواند به سادگی فرم بهتری به سینه افراد دهد.

ماموپلاستی چگونه انجام می شود؟

عمل جراحی ماموپلاستی فرایند بسیار ساده‌ای دارد. طی این عمل جراح ابتدا بخش‌های مشخصی از سینه که قبلا درمورد آن با مراجعه کننده به توافق رسیده بود را علامت‌گذاری می‌کند. سپس با تزریق داروی بیهوشی، فرد را برای عمل آماده می‌کند. پس از آن با ایجاد برش‌های مخصوص در نواحی مختلف سینه، عمل ماموپلاستی آغاز می‌شود. در این حین جراح تمامی بافت‌ها و چربی‌های اضافی بدن را از بافت اصلی جدا می‌کند. پس از آن جراح می‌تواند پوست‌های اضافی را جمع کرده و برش دهد. در مرحله آخر جراح عضلات و بافت‌های اصلی سینه را بخیه زده و عمل را به اتمام می‌رساند.

این عمل حدود 3 الی 4 ساعت زمان برده و در اتاق‌های مخصوص جراحی انجام می‌شود. البته که مدت عمل ماموپلاستی باتوجه به میزان چربی‌های مازادی که در سینه وجود دارد کاملا متغییر است. این عمل نیاز به بیهوشی داشته و فرد پس از اتمام عمل در اتاق ریکاوری بهوش می‌آید.

عمل جراحی لیفت سینه
عمل جراحی لیفت سینه

چه افرادی مجاز به ماموپلاستی هستند؟

در قسمت‌های قبل درمورد عوامل تاثیرگذار در تغییرات بدن و تاثیرات آن صحبت کردیم. اما یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که درمورد عمل ماموپلاستی وجود دارد این است که چه افرادی مجاز به انجام این عمل هستند؟ یا به زیان ساده‌تر، چه کسانی باید برای فرم‌دهی بهتر به سینه‌های خود به سراغ ماموپلاستی بروند؟

افرادی با سینه‌های بزرگ و نامتناسب

یکی از ناخوشایندترین ویژگی‌های که در بدن بسیاری از بانوان وجود دارد، سینه‌های بزرگ و نامتناسب است. طبیعی است که بسیاری از افراد دوست‌ دارند سینه‌های بزرگ و خوش‌فرمی داشته باشند، اما هنگامی که سینه‌های بزرگ تناسبی با دیگر اعضای بدن نداشته باشد، نه‌تنها ویژگی خوب به شمار نمی‌رود، بلکه ظاهر ناخوشایندی را هم ایجاد می‌کند. به همین سبب افرادی که سینه‌های بسیار بزرگ و نامتناسبی دارند، با عمل ماموپلاستی به مناسب‌ترین سایز سینه‌های خود می‌رسند.

افرادی با سینه‌های شل یا افتاده‌

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار نامطلوب، داشتن سینه‌های شل و افتاده است. افرادی که با این مشکل مواجه هستند از انجام بسیاری فعالیت‌های روزانه، خرید لباس موردعلاقه، انجام فعالیت‌های ورزشی وغیره محروم می‌شوند. به همین سبب باید به فکر راهی برای حل این مشکل باشند. عمل ماموپلاستی می‌تواند با برداشتن بافت‌های اضافی سینه، شل و افتادگی سینه‌ها را از بین ببرد.

افراد بالای 18 سال

سن یکی از شروط اصلی برای عمل ماموپلاستی است. زیرا افراد زیر 18 سال هنوز به بلوغ کامل جمسی نرسیده‌اند. علاوه بر آن دختران زیر 18 سال باید صبر کنند که رشد و تکامل سینه‌های آنها به اتمام برسد. درصورتی که افراد زیر 18 سال ماموپلاستی را انجام دهند، امکان تغییر نتیجه و عدم جوابدهی از عمل بسیار زیاد است.

مراقبت های پس از عمل ماموپلاستی

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم یکی از مهم‌ترین بخش‌های عمل ماموپلاستی مراقبت‌های پس از آن است. به زبان ساده‌تر، اگر فردی این مراقبت‌ها را جدی نگیرد یا به آنها بی‌توجه باشد، هیچ نتیجه مطلوبی از عمل‌ خود دریافت نمی‌کند. از مهم‌ترین مراقبت‌های پس از عمل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از سوتین‌های طبی استفاده کنید
  • از فشار یا ماساژ سینه خودداری کنید
  • به هیچ عنوان روی شکم خود نخوابید
  • به صورت طاق باز و روی کمر بخوابید
  • از لباس‌های نخی و گشاد استفاده کنید
  • از مصرف داروهای ضدانعقاد خون پرهیز کنید
  • از مصرف هرگونه مشروبات الکی خودداری کنید
  • از استعمال دخانیات به مدت یک الی دو ماه خودداری کنید
  • در روزهای ابتدای پس از عمل برای معاینه به پزشک مراجعه کنید
  • از مصرف هرگونه داروهای مسکن به صورت خودسرانه خودداری کنید
  • به مدت دو ماه پس از ماموپلاستی از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید
  • درصورت مشاهده عوارضی مانند قرمزی، التهاب شدید یا خونریزی به پزشک مراجعه کنید
عمل ماموپلاستی
عمل ماموپلاستی

مزایا و معایب عمل ماموپلاستی

تمام عمل‌های جراحی زیبایی دارای معایب و مزایای مشخصی هستند. درواقع این معایب و مزایا غیرقابل انکارند، اما هرکدام از آنها نقش و عملکرد خاصی داشته و بسیاری از مشکلات جسمی را رفع می‌کنند. اگر بخواهیم درمورد مزایت‌های این عمل صحبت کنیم باید به انجام ساده‌تر فعالیت‌های روزانه، انجام راحت‌تر فعالیت‌های ورزشی، افزایش اعتماد به نفس، ایجاد تناسب بین اندام‌های مختلف بدن و رفع چربی‌های مازاد اشاره کنیم.

اما در سوی دیگری از داستان، اگر بخواهیم درمورد معایب این عمل صحبت کنیم، باید به مواردی مانند بروز عفونت، ترشحات عفونی، خونریزی از نواحی برش، عدم تقارن سینه‌ها و تورم و التهاب‌های مختلف اشاره کنیم. هرچند که بروز این عوارض و معایب کاملا احتمالی است.

همراهی ما با شما برای جراحی ماموپلاستی

یکی از مثبت‌ترین نکاتی که باعث کاهش استرس مراجعین می‌شود، همراهی تیم جراحی و پزشک در دوران نقاهت است. ما در کلینیک ایران لیپوماتیک با جمع‌آوری یک تیم حرفه‌ای، از روزهای ابتدایی عمل تا آخرین روزهای دوران نقاهت همراه شما هستیم. تیم ایران لیپوماتیک با ارائه بهترین مشاوره‌ها، کم‌استرس‌ترین عمل را برای شما به ارمغان آورده و به شما کمک می‌کنیم که کمترین استرس یا درد را تجربه کرده و بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

کلام آخر

باف سینه یکی از حساس‌ترین بافت‌های بدن است که تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. به همین سبب انتخاب عمل‌های جراحی که تاثیر مستقیمی در آن دارد نیازمند دقت و تحقیق درست و اصولی است. شما می‌توانید با دریافت مشاوره‌های درست از ما و انتخاب بهترین جراح و تیم جراحی، نتیجه بسیار مطلوبی از عمل خود به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا