پیکرتراشی

مدت زمان پوشیدن گن بعد از جراحی پیکرتراشی!

احتمالا می‌دانید که یکی از الزامی‌ترین اصول و نکات مراقبتی بعد از جراحی پیکرتراشی، پوشیدن گن‌های طبی است. درواقع پوشیدن گن‌های طبی و مخصوص به افراد کمک می‌کند که دوران نقاهت خود را سریع‌تر طی کرده و نتیجه بهتری از جراحی خود به‌دست بیاورند. یکی از رایج‌ترین سوالاتی که بسیاری از مراجعین در رابطه با این گن‌های طبی دارند مدت زمان پوشیدن گن‌های پیکرتراشی است. به‌نظر شما مناسب‌ترین زمان برای پوشیدن این گن‌های مخصوص چقدر است؟

بسیاری از پزشکان ماهر و باتجربه مانند ایران لیپوماتیک، بر این باورند که پوشیدن گن‌های بعد از پیکرتراشی باید چندین هفته ادامه داشته باشد. البته در تعیین مدت زمان پوشیدن گن‌های پیکرتراشی عوامل دیگری هم تاثیرگذار است. به همین دلیل برای اینکه بدانیم بعد از جراحی پیکرتراشی تا چه مدت باید گن‌های مخصوص بپوشیم، باید پیش از هرچیز روند این جراحی و عوامل موثر در آن را بررسی کنیم.

علاوه بر آن، باید بسیاری از عواملی که در مدت زمان پوشیدن گن‌های پیکرتراشی نقش دارند را بررسی و مطالعه کنیم. پس برای آشنایی بیشتر با یکی از مهم‌ترین اصول و نکات مراقبتی بعد از پیکرتراشی، حتما تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

جراحی پیکرتراشی چیست؟

یکی از رایج‌ترین شیوه‌های جراحی که مزیت و محبوبیت زیادی بین افراد دارد، جراحی پیکرتراشی است. این جراحی یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های جراحی لاغری است که می‌تواند به‌سادگی، تمام چربی‌های مازاد بدن را از بین ببرد. عمل زیبایی پیکرتراشی با استفاده از تجهیزات و ابزارهای مخصوص جراحی انجام شده و به سبب تغییرات زیادی که در بدن ایجاد می‌کند، به داروی بیهوشی نیاز دارد.

روند جراحی پیکرتراشی بسیار ساده و در عین حال حساس است. درواقع جراحی که این جراحی ر انجام می‌دهد باید مهارت و توانایی لازم برای انجام آن را داشته باشد. در این عمل زیبایی ابتدا جراح باید برش‌های را در نقاط مختلف بدن ایجاد کند. این برش‌ها باید در قسمت‌های از بدن باشد که بیشترین میزان چربی را در خود جای داده است. پس از آن با جداسازی پوست بدن، جراح باید توده‌های چربی را از بافت اصلی شکم جدا کند.

پس از این کار جراح می‌تواند پوست بدن را بکشد. کشیدن پوست بدن باعث فرم‌گیری بهتر آن شده و تمام سلولیت یا ترک‌های پوستی را از بین می‌برد. مدت زمان این جراحی بسته به میزان چربی‌های مازاد، حدود 3 الی 4 ساعت زمان می‌برد.

گن های مخصوص پیکرتراشی
گن های مخصوص پیکرتراشی

مراقبت های بعد از جراحی پیکرتراشی!

یکی از اصلی‌ترین مواردی که پزشکان در جلسات معاینه پیش از جراحی به آن تاکید دارند، رعایت درست اصول و نکات مراقبتی پس از جراحی پیکرتراشی است. درواقع از آنجایی که پس از جراحی پیکرتراشی، بافت بدن بسیار حساس خواهد شد، رعایت درست تمام اصول و نکات مراقبتی می‌تواند تاثیر زیادی در روند بهبودی افراد داشته باشد. موارد زیر از اصلی‌ترین مراقبت‌های بعد از جراحی پیکرتراشی است:

رعایت رژیم غذایی

یکی از بهترین و جذاب‌ترین مراقبت‌های بعد از پیکرتراشی، رعایت رژیم غذایی است. افراد باید از 2 هفته قبل، و 2 الی 3 هفته بعد از جراحی پیکرتراشی مصرف مواد غذایی سالم و مقوی را در برنامه غذایی خود جای دهند. همچنین باید از مصرف مواد غذایی ناسالم، غذاهای پرچرب و پرکالری، خوردن مشروبات الکلی و استعمال دخانیات خودداری کنند. رعایت برنامه غذایی به افراد کمک می‌کند که بدن خود را در شرایط ایده‌آل‌تری قرار دهند.

استفاده از داروهای تجویز شده

قطعا یکی از ناخوشایندترین موضوعاتی که بسیاری از افراد پس از جراحی پیکرتراشی با آن درگیر می‌شوند، دردهای ناشی از برش بدن است. پزشکان برای تسکین این درد مسکن‌های مخصوصی را تجویز می‌کنند. نکته بسیار مهم درمورد داروهای مسکن این است که افراد باید تمام این داروهای تجویز شده را مصرف کرده و از خوردن خودسرانه دارو خودداری کنند.

پوشیدن گن‌های طبی

اگر بخواهیم به تاثیرگذارترین عامل در مراقبت‌های بعد از پیکرتراشی اشاره کنیم قطعا باید از پوشیدن گن‌های طبی بعد از پیکرتراشی نام ببریم. پوشیدن گن‌های طبی به افراد کمک می‌کند که تمام فعالیت‌های روزانه خود را به‌سادگی انجام دهند و نگرانی بابت برهم ریختن نتیجه جراحی خود نداشته باشند. تنها نکته حائز اهمیت در این موضوع مدت زمان پوشیدن گن‌های پیکرتراشی است که باتوجه به نظر پزشک تعیین می‌شود.

انواع گن پیکرتراشی
انواع گن پیکرتراشی

عدم ماساژ دادن نواحی جراحی

بسیاری از افراد برای تسکین دردهای خود، شروع به ماساژ دادن نواحی جراحی می‌کنند؛ اما باید بگوییم که این کار یکی از اشتباه‌ترین کارها است. زیرا بافت‌های بدن در روزهای بعد از جراحی بسیار حساس بوده و هرگونه آسیب یا فشار کوچک به آن، می‌تواند نتایج ناخوشایندی را رقم بزند. به همین دلیل پزشکان به مراجعین خود توصیه می‌کنند که هیچگونه فشاری به بدن خود وارد نکنند.

استفاده از گن های طبی و اثرات آن

همانطور که گفتیم یکی از تاثیرگذارترین اصول و نکات مراقبتی که می‌تواند ماندگاری نتایج جراحی را افزایش دهد، پوشیدن گن‌های طبی مخصوص است. درواقع پوشیدن این گن‌های طبی به افراد کمک می‌کند که بدن خود را از هرگونه آسیب یا فشار احتمالی حفظ کنند. علاوه بر آن، پوشیدن این گن‌ها می‌تواند به فرم‌دهی بدن و انجام راحت‌تر فعالیت‌های روزانه کمک کند.

از انجایی که پوشیدن گن‌های طبی در دوران نقاهت بعد از پیکرتراشی تاثیر زیادی در روند بهبودی بدن افراد دارد، تمام پزشکان به مراجعین خود توصیه می کنند که در دوران نقاهت از گن‌های طبی مخصوص استفاده کنند. در این بین یکی از رایج‌ترین سوالاتی که افراد درمورد گن‌های طبی دارند، درمورد مدت زمان پوشیدن گن‌های پیکرتراشی است. به‌نظر شما بهترین زمان برای پوشیدن گن‌های طبی چقدر است؟

بهترین زمان برای پوشیدن گن های طبی

به صورت کلی، بهترین مدت زمان پوشیدن گن‌های پیکرتراشی بین 4 الی 6 هفته است. البته در موارد خاص پزشکان باتوجه به میزان چربی‌های مازادی که در بدن وجود دارد و نوع جراحی افراد، مدت زمان بیشتری را برای پوشیدن گن‌های پیکرتراشی توصیه می‌کنند. نکته بسیار مهم درمورد مدت زمان پوشیدن گن‌های پیکرتراشی این است که افراد باید در تمام طول روز، بجز برای استحمام از این گن‌های طبی استفاده کنند.

افرادی که جراحی آنها از حساسیت بیشتری برخوردار است، می توانند مدت زمان بیشتری را برای پوشیدن گن‌های بعد از پیکرتراشی انتخاب کنند. این دسته از افراد می‌توانند باتوجه به نظر پزشک و نوع جراحی خود، مدت زمان پوشیدن گن‌های پیکرتراشی را تعیین کنند.

مزیت های پوشیدن گن های پیکرتراشی

حتما تاکنون متوجه شده‌اید که پوشیدن گن‌های طبی چه مزیت‌های زیادی برای بدن افراد دارد. بهتر است برای درک بهتر این مزیت‌ها موارد زیر را مطالعه کنید:

  • انجام فعالیت‌های روزانه به‌صورت راحت‌تر
  • فرم‌دهی بیشتر بدن
  • کاهش دردهای ناشی از جراحی
  • رفع سلولیت‌های پوستی
  • از بین بردن ترک‌های سطح پوست
  • تسریع روند بهبودی
گن های طبی
گن های طبی

آیا می توان گن های طبی را بیشتر از زمان توصیه شده پوشید؟

بسیاری از افراد بر این باورند که پوشیدن طولانی‌تر گن‌های طبی می‌تواند به فرم‌دهی بیشتر بدن آنها کمک کند. اگر بخواهیم صحت این عقیده را بررسی کنیم، باید بگوییم که پوشیدن گن‌های بعد از پیکرتراشی به خودی‌خود بد نیست، مخصوصا اینکه افراد در دوران نقاهت بعد از جراحی مانند پیکرتراشی از این گن‌ها استفاده کنند.

نکته مهمی که درمورد این موضوع وجود دارد این است که پوشیدن بیش از حد گن‌های طبی، فشار زیادی به بافت و اندام‌های داخلی بدن وارد می‌کند. درواقع گن‌های طبی مخصوصی که برای پیکرتراشی طراحی شده‌اند به گونه‌ای هستند که سفت یا شل بودن آنها قابل تنظیم است. اگر افراد ماه‌های پس از جراحی همچنان از گن‌‌های سفت استفاده کنند، امکان آسیب به بافت‌های درونی بدن وجود دارد. به‌نظر شما برای پیشگیری از این مشکل چه باید کرد؟

پزشکان برای جلوگیری از این امر، به بیماران خود توصیه می‌کنند که 3 الی 4 هفته پس از جراحی گن‌های خود را در حالت سفت‌تری تنظیم کرده و پس از گذشت 5 الی 6 هفته، گن‌های خود را در حالت شل‌تری قرار دهند. این امر می‌تواند باعث فرم‌دهی بدن، تولید کلاژن‌های داخلی و افزایش تحرک سلول‌های درونی بدن شود.

انتخاب بهترین نوع گن!

اگر نمی دانید که کدام نوع گن می‌تواند انتخاب بهتری برای دوران نقاهت شما باشد، می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید. مشاورین ما با ارائه درست‌ترین و کاربردی‌ترین توضیحات، شما را تا آخرین روز دوران نقاهت همراهی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا