لیپوماتیک

آیا لیپوماتیک بدون بیهوشی امکان دارد؟ انجام جراحی لیپو بدون استفاده از داروی بیهوشی!

امروزه شیوه‌های مختلفی برای لاغری وجود دارند که تغییرات زیادی را در بدن ایجاد می‌کنند. هرکدام از این شیوه‌های جراحی به روش مخصوص خود اجرا شده و باتوجه به مزیت، معایب و تاثیراتی که در بدن دارند، در بین مردم طرفدار پیدا می‌کنند. لیپوماتیک یکی از همین روش‌های بسیار محبوب است که می‌تواند به‌ساده‌ترین شکل، تمام چربی‌های مازاد بدن افراد را از بین ببرد. لیپوماتیک بدون بیهوشی یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های است که این جراحی دارد.

شاید باخود تصور کنید انجام لیپوماتیک بدون استفاده از داروی بیهوشی امکان‌پذیر نیست؛ اما برخلاف این باور جراحی لیپوماتیک بدون بیهوشی در بسیاری از موارد انجام می‌شود. دکتر علی اکبر مروتی بهترین جراح پیکرتراشی است و مهارت زیادی در انجام این جراحی دارد. برای اینکه بدانیم انجام جراحی لیپو بدون استفاده از داروهای بیهوشی چگونه امکان‌پذیر است، باید مفاهیم اصلی این جراحی را بررسی کنیم.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به هر دلیل از بیهوشی ترس دارید، یا نمی‌توانید داروهای بیهوشی را مصرف کنید، پس حتما تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید؛ زیرا با مفیدترین و کاربردی‌ترین شیوه لیپو آشنا خواهید شد.

جراحی لیپوماتیک چیست!

همانطور که گفتیم جراحی لیپوماتیک یکی از رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی است که می‌تواند حجم زیادی از چربی‌های مازاد بدن افراد را از بین ببرد. این جراحی زیبایی با استفاده از داروهای بیهوشی انجام می‌شود. به نظر شما چرا جراحان در انجام این عمل از داروی بیهوشی استفاده می‌کنند؟

روند جراحی لیپوماتیک بدین صورت است که ابتدا جراح حفره‌های کوچکی به اندازه 3 الی 5 میلی‌متر را روی بدن افراد ایجاد می‌کند. سپس لوله‌های مخصوص دستگاه از طریق این حفره‌ها وارد بدن شده و با بکارگیری اشعه‌های لیزری و بسیار قوی، توده‌های چربی را خورد و تکه می‌کند. پس از آن با استفاده از دستگاه‌های مخصوص مکش، تکه‌های چربی خارج شده و به سرنگ‌های مخصوص انتقال داده می‌شود.

از آنجایی که روند این جراحی تغییرات مختلفی را در بدن ایجاد می‌کند، جراحان باید از داروهای بیهوشی استفاده کنند؛ اما برخی از افراد به دلایل مختلف از تزریق داروی بیهوشی سرباز می‌زنند. به‌نظر شما در چنین شرایطی چه باید کرد؟

روش جدید لیپو
روش جدید لیپو

عدم استفاده از داروی بیهوشی، مضر یا کاربردی؟

همانطور که گفتیم بسیاری از افراد نسبت به استفاده از داروهای بیهوشی چندان تمایلی ندارند. این اتفاق می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. یکی از رایج‌ترین دلایل این اتفاق حساسیت‌های داخلی بدن نسبت به داروهای بیهوشی است. به زبان ساده‌تر بسیاری از افراد نسبت به داروهای بیهوشی حساسیت داشته و با تزریق آن بدنشان واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهد.

به همین دلیل تیم پزشکی پیش از هرچیز با بررسی شرایط عمومی افراد، بهترین و سازگارترین نوع داروی بیهوشی را انتخاب می‌کنند. از سوی دیگر، اگر بدن افراد چندان چربی‌های زیادی نداشته باشد، تیم پزشکی می تواند از روش لیپوماتیک بدون بیهوشی استفاده کند. اکنون باید بدانیم که روند این روش به چه صورت است!

جراحی لیپوماتیک بدون داروی بیهوشی!

جراحی لیپوماتیک بدون بیهوشی ساده‌ترین و مفیدترین روش اجراسازی این نوع عمل است. در این روش جراح از هیچ داروی بیهوشی استفاده نمی‌کند، بلکه تنها با استفاده از بی‌حسی‌های موضعی، جراحی لیپوماتیک را انجام می‌دهد. درواقع در شرایطی که میزان چربی‌های مازاد بدن افراد زیاد نباشد، یا نواحی کوچکی از بدن مانند گردن یا چربی‌های اندک زیر شکم نیاز به لیپو داشته باشند، جراح می‌تواند از بی‌حسی‌های موضعی استفاده کند.

البته نکته بسیار مهمی که درمورد این شیوه از جراحی وجود دارد این است که اغلب کسانی که از چربی‌های اندک زیرشکم یا نواحی فوقانی شکم رنج می‌برند، از این شیوه برای انجام جراحی لیپوماتیک استفاده می‌کنند. استفاده از این روش می‌تواند عوارض یا آسیب‌های احتمالی حین جراحی لیپوماتیک را کاهش دهد.

چرا لیپوماتیک بدون بیهوشی را انتخاب می کنیم؟

یکی از موضوعات مهمی که درمورد جراحی‌های زیبایی مانند لیپوماتیک وجود دارد این است که تیم پزشکی باید برای تزریق داروهای بیهوشی، تمام سوابق بیمار را بررسی کنند. زیرا تزریق هرگونه داروی ناسازگار باعث بروز عوارض بسیار خطرناک در حین جراحی و حتی بعد از آن می‌شود.

در شرایطی که چربی‌های مازاد بدن افراد چندان زیاد نباشد، یا نواحی ساده‌تری مانند بازو یا گردن نیاز به لیپو داشته باشند، جراح می‌تواند باتوجه به آناتومی بدن و سوابق فرد، از بی‌حسی‌های موضعی استفاده کند. بکار بردن روش لیپوماتیک بدون بیهوشی علاوه بر کاهش عوارض احتمالی، به افراد کمک می‌کند که عمل راحت‌تری را تجربه کنند.

بی حسی موضعی
بی حسی موضعی

آیا افراد در لیپوماتیک بدون داروی بیهوشی احساس درد دارند؟

یکی از رایج‌ترین و اصلی‌ترین سوالاتی که افراد درمورد لیپوماتیک بدون بیهوشی دارند این است که آیا حین جراحی دردی را احساس می‌کنند؟ خب پاسخ به این سوال کاملا مشخص است. عدم استفاده از داروهای بیهوشی بدین معنا نیست که افراد دردهای زیادی را حس می‌کنند، بلکه بدین معناست که در زمان انجام جراحی هوشیاری اندکی دارند.

درواقع تمام داروهای بی‌حسی موضعی که در زمان جراحی استفاده می‌شود، هوشیاری افراد را مختل می‌کند. این اختلال به‌صورتی است که افراد اندک هوشیاری دارند؛ اما هیچگونه درد و فشاری را حس نمی‌کنند. به همین دلیل بسیاری از افرادی که نسبت به تزریق داروهای بیهوشی ترس دارند، لیپوماتیک بدون بیهوشی را محبوب‌ترین شیوه این جراحی می‌دانند.

روش های لیپوماتیک بدون استفاده از داروی بیهوشی!

برای انجام جراحی لیپوماتیک به روش بی‌حسی موضعی یا بدون بیهوشی، شیوه‌های متفاوتی وجود دارد. در ادامه به معرفی برخی از این روش‌ها می‌پردازیم:

  • لیپوماتیک به روش توسمنت ( tumescent )
  • لیپوماتیک با روش سونوگرافی ( UAL )
  • لیپوماتیک با دستگاه لیزر ( LAL )
  • لیپو با کمک نیرو ( PAL )

بهترین شیوه برای انجام جراحی لیپو

شاید برای شما هم سوال باشد که کدام بین شیوه بیهوشی و استفاده از داروی بی‌حسی موضعی، کدام راهکار بهتری است! یافتن پاسخ این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. درواقع تیم جراحی و پزشک در جلسات مشاوره که پیش از جراحی برگزار می‌شود، فرصت کافی دارند که سیستم داخلی، آناتومی بدن و سوابق پزشکی افراد را بررسی کنند.

بررسی این سوابق و عوامل به تیم جراحی کمک می‌کند که درک و شناخت بیشتری نسبت به بدن افراد داشته باشند. همچنین می‌توانند سازگارترین و بهترین نوع داروی بیهوشی را انتخاب کرده یا از داروهای بی‌حسی موضعی برای لیپوماتیک استفاده کنند.

شیوه انجام جراحی
شیوه انجام جراحی

مزیت لیپوماتیک بدون داروهای بیهوشی!

همانطور که در بخشی از مقاله اشاره کردیم، لیپوماتیک بدون بیهوشی عوارض کمتری دارد. درواقع از آنجایی که این داروهای بی‌حسی موضعی تاثیر کمتری در سطح هوشیاری افراد دارد، عوارضِ آن هم بسیار کمتر است. موارد زیر از اصلی‌ترین مزیت‌های لیپوماتیک بدون بیهوشی است:

  • کاهش عوارض و آسیب‌های جراحی
  • پیشگیری از عوارض تزریق داروی بیهوشی
  • قابلیت حرکت در حین جراحی
  • تزریق دور پایین‌تر داروهای بیهوشی یا بی‌حسی
  • کاهش هزینه‌های مربوط به جراحی
  • دوران نقاهت کمتر
  • کاهش ماندگاری جای زخم

با یک انتخاب ساده، به بهترین اندام برسید!

قطعا روش‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند بهترین و دلخواه‌ترین فرم از اندام افراد را به آنها هدیه دهد؛ اما در بین تمام این روش‌ها، بهترین انتخاب آن روشی است که سازگاری و نتیجه‌دهی بیشتری با بدن افراد داشته باشد. از انجایی که علم پزشکی هر روز در حال پیشرفت است، امروزه افراد می‌توانند با داشتن یک انتخاب درست، به ساده‌ترین شکل به اندام دلخواه رسیده و اعتماد‌ به‌نفس خود را افزایش دهند.

یکی از راه‌های که می‌تواند به شما کمک کند که درک و شناخت بیشتری درمورد روش های کاربردی مانند لیپوماتیک بدون بیهوشی داشته باشید، مشاوره با افراد ماهر و باتجربه از بهترین کلینیک پیکرتراشی در تهران است. مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک با ارائه بهترین و مفیدترین توضیحات به شما، شما را در داشتن یک انتخاب عالی همراهی می‌کنند. پس با مشاورین ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا