لیپوماتیک

شل و افتادگی پوست پس از لیپوساکشن

یکی از کاربردی‌ترین روش‌های از بین بردن چربی‌های مازاد انجام لیپوساکشن است. روشی که به آسان بوده و با چند ساعت بیهوشی در اتاق عمل، شما را از شر چربی‌های اضافی خلاص می‌کند. اما یکی از بارزترین و طبیعی‌ترین عوارضی که افراد پس از لیپوساکشن با آن مواجه هستند، شل یا افتادگی پوست است. عارضه‌ای که شاید برای بسیاری از افراد ناخوشایند و حتی نگران کننده باشد.

دکتر علی مروتی یکی از بهترین پزشکان عرصه عمل‌های زیبایی است که با انجام عمل لیپوساکشن به روش جدید، حجم زیادی از چربی‌ها و بافت‌های اضافی بدن را به سادگی از بین می‌برد. علاوه بر آن، روش‌های بسیار خوبی را برای کاهش افتادگی و شل بودن پوست ارائه می‌دهد. در واقع انجام این روش‌های توصیه شده، افتادگی و شل بودن پوست را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. به همین سبب قصد داریم در این مقاله با بررسی تمام اطلاعات مربوط به لیپوساکشن و چگونگی انجام آن، مفیدترین راهکارها برای جلوگیری از شل شدن پوست را بررسی کنیم.

لیپوساکشن چگونه انجام می شود؟

عمل جراحی لیپوساکشن یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی است که بسیاری از بانوان برای از بین بردن چربی‌های اضافی خود به سراغ آن می‌روند. اما یکی از نکات مهمی که در مورد عمل لیپوساکشن یا لیپوماتیک وجود دارد این است که روش انجام این عمل از گذشته تاکنون تفاوت زیادی داشته است.

به زبان ساده‌تر، در گذشته جراحان برای انجام عمل لیپوساکشن از ابزارهای جراحی استفاده می‌کردند. هرچند که میزان از بین بردن چربی‌های اضافی در این روش بسیار بیشتر بوده و فرم بهتری به بدن می‌‌بخشید، اما عوارض و دوران نقاهت بیشتری هم داشت. درواقع بروز عوارضی مانند خونریزی، عفونت، بروز ترشحات، التهاب، تورم، کبودی وغیره از نشانه‌های عمل جراحی لیپوساکشن بود.

اما با گذشت زمان و بهبود تجهیزات پزشکی، روش‌ جدیدی برای عمل لیپوساکشن ارائه شد. در روش جدیدی که برای لیپوساکشن ارائه شد، جراح با استفاده از دستگاه کانولا و لوله‌های مخصوص تمام چربی‌های اضافی را از بین می‌برد. درواقع جراح با ایجاد حفره‌های در سطح بدن، محیط مناسبی را برای قرارگیری لوله‌های کانولا آماده می‌کند. پس از آن با قرارگیری لوله‌های کانولا، به صورت ارتعاشی حرکت کرده و با استفاده از اشعه‌های مخصوص، توده‌های چربی را از بین می‌برد.

شل شدن پوست پس از لیپوساکشن
شل شدن پوست پس از لیپوساکشن

چرا باید به سراغ لیپوساکشن برویم؟

عوامل و موضوعات زیادی در تغییر اندام و ایجاد چربی‌های بدن نقش دارند. درواقع نواحی از بدن مانند شکم، ران، غبغب، بازو وغیره از مهم‌ترین بخش‌های بدن هستند که ظرفیت پذیرش چربی را دارند. به همین دلیل عوامل مختلفی روی این بخش‌ها تاثیرگذار است. عواملی مانند ژنتیک، کاهش یا افزایش ناگهانی وزن، فعالیت‌های ورزشی، برنامه‌های غذایی ناسالم وغیره باعث ایجاد چربی‌های اضافی در نواحی مختلف بدن می‌شود.

یکی دیگر از مهم‌ترین عواملی که تاثیر زیادی در ایجاد چربی‌های مازاد و شل بودن پوست می‌شود، بالا رفتن سن است. درواقع چربی‌های مازاد در اثر بالا رفتن سن، کهنه شده و حالت شل یا افتادگی پیدا می‌کنند. با بیشتر شدن سن افراد، تمام چربی‌های که در بدن ایجاد می‌شوند با دیگر بافت‌های اصلی بدن ترکیب شده و جداسازی آنها کمی دشوار است.

شل شدن پوست پس از لیپوساکشن

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از مراجعین رخ می‌دهد، این است که آیا پوست بدن پس از عمل لیپوساکشن شل می‌شود؟ پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. درواقع میزان چربی‌های که در بدن وجود دارند، تعیین کننده این امر هستند.

درواقع نمی‌توان گفت که بعد از لیپوساکشن پوست اصلا شل نمی‌شود یا در همان زمان به بهترین فرم خود می‌رسد، زیرا چربی‌های مازاد به‌تازگی از سطح پوست و بافت‌های بدن جدا شده‌اند و بافت‌های داخلی هنوز ظرفیت پذیرش چربی‌های مازاد را دارند. علاوه بر آن چربی‌های انباشته شده که در اثر لیپوساکشن از بین می‌روند، حتی پس از عمل هم احتمال بازگشت آنها وجود دارد.

رعایت نکردن دستورات و توصیه‌های پس از عمل، عدم استفاده از گن‌های طبی مخصوص، رعایت نکردن رژیم غذایی، پرخوری و بی‌تحرک بودن از عواملی است که باعث شل شدن پوست در دوران پس از لیپوساکشن می‌شود. به زبان ساده‌تر، رعایت نکردن اصول مراقبتی باعث شل شدن پوست خواهد شد.

افتادگی پوست بدن
افتادگی پوست بدن

جلوگیری از شل شدن پوست

شاید با خود تصور کنید که پس از عمل لیپوساکشن حتما با شل و افتادگی پوست مواجه خواهید شد و این موضوع شما را نگران کند، اما این تصور کاملا غلط است. زیرا همانطور که گفتیم دستگاه کانولا و لوله‌های مخصوص آن با استفاده از حرکات ارتعاشی و لیزرهای مخصوص، توده‌های چربی را تکه تکه کرده و سپس جراح آن را به بخش‌های دیگری از بدن تزریق می‌کند.

از آنجایی که پوست بدن به دلیل وجود چربی‌های مازاد کش آمده است شل یا افتادگی پوست پس از لیپوساکشن کاملا طبیعی است. این چنین شرایطی انجام فعالیت‌های زیر می‌تواند از بیشتر شدن شل یا افتادگی پوست جلوگیری کند:

  • انجام فعالیت‌های ورزشی سبک
  • استفاده از گن‌های طبی مخصوص
  • ماساژ بدن به صورت آرام
  • رعایت برنامه غذایی
  • تحرک داشتن
  • عدم فشار یا آسیب به نواحی لیپو شده

انجام هرکدام از فعالیت‌های ذکر شده، به سلولها و کلاژن‌های درون بدن شما کمک کرده و فعالیت آنها را بیشتر می‌کند. در اثر بیشتر شدن فعالیت‌ کلاژن‌ها، سلول‌های بدن تحریک شده و شروع به تولید سلول‌های جدید می‌کنند. همین امر باعث می‌شود که از افتادگی یا شل بودن پوست جلوگیری شود.

حامی شما!

همراهی پزشک و تیم جراحی یکی از مهم‌ترین و مفیدترین کارهای است که می‌تواند در نتیجه یک عمل تاثیرگذار باشد. ما در کلینیک ایران لیپوماتیک با بکارگیری پزشکان کاربلد و متعهد به کار، مجموعه‌ای از برترین جراحان و تیم جراحی را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. پس اگر دوست دارید داشتن یک اندام جذاب و زیبا را تجربه کنید با ما تماس بگیرید.

عوارض لیپوساکشن
عوارض لیپوساکشن

کلام نهایی

اغلب عوارضی که پس از عمل‌های جراحی مختلف بروز داده می‌شود، پس از گذشت مدتی کاملا از بین می‌رود. اما نکته مهمی که درمورد این عوارض وجود دارد این است که در صورت رعایت نکردن اصول مراقبتی و بی‌توجهی به آنها، عوارض با شدت بیشتری بروز داده می‌شوند. در پی آن، افزایش عوارض و بی‌توجهی به آنها نتایج ناخوشایندی را به بار می‌آورد. پس اگر روزی برای عمل لیپوساکشن به پزشک مراجعه کردید، حتما مراقبت‌های پس از عمل را جدی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا