لیپوماتیک

علت بروز ناهمواری و گلوله شدن پوست بدن بعد از لیپوماتیک

تمام عمل‌های جراحی زیبایی که امروزه انجام می‌شوند، دارای روند و عملکرد خاصی هستند. نکته بسیار مهمی که درمورد این عمل‌های جراحی زیبایی مانند لیپوماتیک وغیره وجود دارد، این است که جراح یا پزشک باید مهارت کافی برای انجام آنها را داشته باشد. در غیر این صورت عوارضی رخ می‌دهد که جبران آن کمی دشوار است. گلوله شدن یا ناهمواری پوست بدن بعد از لیپوماتیک یکی از همین عوارض ناخوشایند است.

درواقع اغلب جراحان ماهر در این عرصه مانند دکتر علی اکبر مروتی، با سال‌ها تجربه و مهارت در انجام جراحی‌های زیبایی، دست به جداسازی توده‌های چربی از بدن می‌زنند؛ اما در این بین اگر فردی مهارت و توانایی لازم برای این کار را نداشته باشد، می‌تواند بسیاری از آسیب‌های ظاهری و درونی را برای دیگران ایجاد کند.

به‌نظر شما گلوله شدن یا ناهمواری پوست بدن بعد از لیپوماتیک به چه دلیل رخ می‌دهد؟ آیا راهکاری برای درمان آن وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوالات باید پیش از هرچیز علت این عارضه را بررسی کرده و علائم بروز ان را بشناسیم. همچنین می‌توانیم با دلایل بروز این عارضه از وقوع آن جلوگیری کنیم. پس حتما تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید و با داشتن یک عمل جاحی بی‌استرس، حس زیبای اندام دلخواهتان را به خود هدیه دهید.

 جراحی لیپوماتیک و ماندگاری نتیجه آن

همانطور که احتمالا می‌دانید جراحی لیپوماتیک برای از بین بردن چربی‌های مازاد بدن انجام می‌شود. عمل زیبایی لیپوماتیک با استفاده از دستگاه لیزری کانولا و لوله‌های مخصوص آن انجام می‌شود. نکته بسیار مهمی که درمورد جراحی لیپوماتیک وجود دارد این است که در جدیدترین روش این جراحی، پزشک از یک دستگاه لیزری قوی برای خورد و تکه کردن توده‌های چربی استفاده می‌کند.

این روش در مقایسه با سایر روش‌های لیپوساکشن مانند روش‌های جراحی، عوارض کمتری دارد. با این وجود جراح باید مهارت کافی برای انجام آن را داشته باشد. درواقع یکی از اصلی‌ترین عواملی که باعث ماندگاری نتایج جراحی لیپو می‌شود، میزان مهارت و توانایی جراح در انجام جراحی لیپوماتیک است. همچنین از یک سو اگر جراح مهارت، توانایی و تجربه لازم برای جراحی لیپو را داشته باشد و از سوی دیگر، توصیه‌های درستی را به بیماران خود ارائه دهد، مراجعین با میزان بسیار کمتری از عوارض جراحی لیپوماتیک روبرو می‌شوند.

ارائه توضیحات درست و کاربردی به بیماران باعث می‌شود که آنها اطلاعات درستی از عوارض پس از جراحی داشته باشند. برای مثال گلوله شدن یا ناهمواری پوست بدن بعد از لیپوماتیک یکی از همین عوارض است که بعد از انجام جراحی نمایان می‌شود. به‌نظر شما چه عاملی می‌تواند از بروز این عارضه جلوگیری کرده و آن را درمان کند؟

عوارض پوستی لیپو
عوارض پوستی لیپو

گلوله شدن و ناهمواری های پوستی!

همانطور که گفتیم گلوله شدن یا ناهمواری پوست بدن بعد از لیپوماتیک یکی از عوارض کاملا طبیعی است که بعد از جراحی لیپو رخ می‌دهد. به‌نظر شما علت این عارضه چیست؟ گلوله شدن ناهمواری پوست بدن بعد از لیپوماتیک به چند دلیل رخ می‌دهد. در بخش زیر به بررسی این دلایل می‌پردازیم:

خارج کردن بیش از حد چربی

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث گلوله شدن یا ناهمواری پوست بدن بعد از لیپوماتیک می‌شود، تخلیه بی از حد چربی از بدن است. به زبان ساده‌تر، تخلیه چربی از نقاط مختلف باید باتوجه به بافت همان قسمت از بدن و میزان چربی‌های که از سایز نقاط تخلیه شده انجام شود. برای مثال اگر جراح از یک ران، نسبت به ران دیگر چربی بیشتری استخراج کند، عارضه گلوله یا ناهمواری پوست بدن رخ می‌دهد.

هنگامی که در قسمتی از بدن نسبت به سایر قسمت‌ها میزان بیشتری از چربی تخلیه شود، پوست بدن ناهموار می‌شود. هرچند که بروز این ناهمواری‌ها طبیعی است؛ اما با این وجود این عارضه یکی از ناخوشایندترین علائمی است که ذهن بسیاری از مراجعین را به خود درگیر می‌کند.

عدم مهارت جراح

یکی دیگر از رایج‌ترین دلایلی که باعث بروز عارضه گلوله شدن و ناهمواری پوست بعد از لیپوماتیک می‌شود، عدم توانایی و مهارت‌های جراح است. درواقع جراح باید بداند که از هر قسمت بدن چه میزان چربی را تخلیه کند. پزشک و تیم جراحی می‌توانند برای آگاهی و تسلط بیشتر در اندام مراجعین، تمام سابقه پزشکی آنها را بررسی کنند.

همچنین انجام آزمایش و معاینات پیش از جراحی به تیم پزشکی کمک می‌کند که آگاهی و تسلط بیشتری بر آناتومی بدن و میزان چربی‌های مازاد افراد داشته باشند. با انجام درست این روند، جراح می‌تواند با تسلط کامل روی بدن افراد، درست‌ترین میزان از چربی‌های مازاد را از بدن افراد خارج کند.

آسیب های جراحی لیپوماتیک
آسیب های جراحی لیپوماتیک

عدم همخوانی سیستم‌های درونی بدن

در قسمتی از مقاله اشاره کردیم که تمام مراجعین باید آزمایش و معاینات پیش از جراحی را کامل انجام دهند. این کار از یک سو باعث افزایش آگاهی تیم جراحی نسبت به آناتومی بدن افراد می‌شود. از سوی دیگر تیم پزشکی می‌تواند با بررسی این آزمایشات بفهمد که آیا فرد شرایط لازم برای انجام جراحی لیپوماتیک را دارد یا نه!

درواقع هنگامی که سیستم‌های درونی بدن افراد مانند سیستم ایمنی، از ظرفیت و توانایی کافی برخوردار نباشند، یا با بیماری زمینه و حساسی درگیر باشد، شرایط فرد خاص‌تر خواهد شد. حتی امکان دارد بدن افراد در حین انجام جراحی آسیب ببیند. به همین دلیل افراد باید شرایط اصلی برای انجام جراحی را داشته باشند و از بروز عوارض خطرناک جلوگیری کنند.

چگونگی درمان گلوله شدن و ناهمواری های پوستی!

گلوله شدن و ناهمواری پوست ببدن بعد از لیپوماتیک عارضه خطرناکی نیست که نتیجه جراحی را تغییر دهد؛ اما با این وجود درمان آن یکی از اصول و نکات مراقبتی بسیار مهم است. این عارضه به دو روش جراحی و طبیعی درمان می‌شود. البته نکته بسیار مهمی که درمورد درمان این عارضه وجود دارد این است که از آنجایی که گلوله شدن یا ناهمواری پوست بدن بعد از لیپوماتیک عادی است، پس از گذشت چند هفته تمام این علائم از بین می‌رود، اما در صورتی که ماه‌ها از انجام جراحی لیپوماتیک گذشته و علائم این عارضه از بین نرود، فرد باید برای درمان آن اقدام کند.

همانطور که گفتیم دو روش برای از بین بردن گلوله شدن یا ناهمواری پوست بدن بعد از لیپوماتیک وجود دارد. اولین روش انجام جراحی‌های مختلف است. بخش زیر از اصلی‌ترین جراحی‌های هستند که این عارضه را از بین می‌برند:

  • انجام جراحی ابدومینوپلاستی یا تامی تاک
  • جراحی لیپوساکشن با دستگاه‌های لیزری
  • انجام روش کیبلا

روش‌های طبیعی برای از بین بردن گلوله شدن یا ناهمواری پوست بدن بعد از لیپوماتیک به شرح زیر است:

  • پوشیدن گن‌های طبی و مخصوص
  • انجام فعالیت‌های ورزشی مداوم
  • داشتن برنامه غذایی سالم
مشکلات پوستی
مشکلات پوستی

آیا گلوله شدن پوست آسیب رسان است؟

همانطور که در بخش‌های مختلفی از مقاله اشاره کردیم، گلوله شدن یا ناهمواری پوست بدن بعد از لیپوماتیک یک عارضه کاملا طبیعی است. به همین دلیل افراد نباید نگران آن باشند. بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی نسبت به عوارض این جراحی، فکر می‌کنند که گلوله شدن یا ناهمواری پوست بدن بعد از لیپوماتیک ماندگار است.

برخلاف این عقیده این عارضه اصلا خطرناک یا آسیب‌رسان نیست، بلکه شدت گرفتن و بی‌توجهی نسبت به آن خطرناک است. به زبان ساده‌تر، اگر پس از گذشت چند ماه از جراحی لیپوماتیک باز هم گلوله شدن و ناهمواری‌های پوستی از بین نرفت، افراد باید حتما به پزشک مراجعه کنند. زیرا در صورت بی‌توجهی به این عارضه امکان ماندگاری آن در سطح بدن وجود دارد.

جراحی لیپوماتیک با عوارض آن

قطعا تمام جراحی‌های زیبایی که تغییرات مفصلی را در بدن ایجاد می‌کنند دارای عوارض و حتی معایبی هم هستند. با این وجود به دلیل حذف چربی‌های مازاد و ارائه بهترین فرم از اندام افراد، جزو محبوب‌ترین شیوه‌های لاغری به شمار می‌روند. شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از روند جراحی لیپوماتیک با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید. انجام جراحی لیپوماتیک به شما کمک می‌کند که در سریع‌ترین زمان به اندام ایده‌آل خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا