لیپوماتیک

رژیم غذایی قبل از لیپوماتیک، بایدها و نبایدهای غذایی

جراحی لیپوماتیک یکی از ساده‌ترین روش‌های است که می‌تواند در کمترین زمان، تمام چربی‌های مازاد بدن را از بین ببرد. در این بین یکی از تاثیرگذارترین عواملی که نقش زیادی در روند جراحی و حتی دوران نقاهت این جراحی دارد، رژیم غذایی قبل از لیپوماتیک است. به‌نظر شما رژیم غذایی قبل از لیپوماتیک چه تاثیراتی در روند جراحی دارد؟

به گفته پزشکان ماهر و حاذقی مانند ایران لیپوماتیک، رژیم غذایی می‌تواند شرایط جسمی بدن را کاملا مهیا کند. به همین دلیل تمامی پزشکان در جلسات مشاوره پیش از عمل، بر رعایت این اصول مراقبتی تاکید دارند. امروز قصد داریم در این مقاله با بررسی رژیم غذایی قبل از لیپوماتیک، تاثیرات آن در بدن را ببینیم. پس اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از عمل‌های جراحی یا دوران نقاهت آن واهمه دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا جراحی لیپوماتیک را انتخاب می کنیم؟

قطعا داشتن اندام خوش‌فرم یکی از اصلی‌ترین معیارهای زیبایی است که بسیاری از افراد به‌دنبال آن هستند. از آنجایی که امروزه روش‌های زیادی برای حذف چربی‌های مازاد وجود دارد، افراد گزینه‌های زیادی برای لاغری دارند. در بین تمام این شیوه‌های لاغری، عمل لیپوماتیک ساده‌ترین و بی‌دردسرترین روش جراحی لاغری است. این جراحی با استفاده از دستگاه‌های مخصوص لیزری انجام می‌شود.

از آنجایی که امروزه جراحی لیپوماتیک با استفاده از دستگاه‌های لیزری انجام می‌شود، عوارض و تاثیرات آن به طرز چشمگیری کاهش یافته است. از سوی دیگر، اصول و نکات مراقبتی که پیش از انجام عمل مطرح می‌شود، تاثیر زیادی در آمادگی جسمانی افراد داشته و دوران نقاهت را ساده‌تر می‌کند.

در جلسات مشاوره پیش از عمل چه اتفاقی می افتد؟

برگزاری جلسات مشاوره پیش از عمل یکی از مهم‌ترین کارهای است که افراد باید حتما آن را انجام دهند. زیرا در این جلسات نکاتی مطرح می‌شود که تاثیر زیادی در افزایش آگاهی افراد از روند جراحی و دوران نقاهت پس از جراحی دارد. موارد زیر بخشی از اصلی‌ترین نکات مطرح شده در جلسات مشاوره است:

  • بررسی سابقه حساسیت به داروی خاص
  • چک کردن کامل سابقه پزشکی
  • مشاهده آزمایش و معاینات انجام شده
  • مطرح کردن اصول و نکات مراقبتی پس از عمل
  • رژیم غذایی قبل از لیپوماتیک
  • مدت زمان استفاده از گن‌های مخصوص
  • زمان مصرف داروهای تجویز شده
برنامه غذایی و لاغری
برنامه غذایی و لاغری

برنامه غذایی قبل از جراحی لیپوماتیک

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در جلسات پیش از عمل جراحی مطرح می‌شود، رژیم غذایی قبل از لیپوماتیک است. همانطور که گفتیم این نکته تاثیر زیادی در روند جراحی و حتی دوران نقاهت افراد دارد. درواقع از آنجایی که طی این جراحی بخش‌های زیادی از نواحی شکم، پهلو وغیره دستکاری می‌شوند، بدن باید آمادگی کاملی برای انجام جراحی را داشته باشد.

به همین دلیل تیم جراحی به بیماران خود توصیه می‌کند که تمام برنامه‌های غذایی قبل از لیپوماتیک را به مدت دو هفته پیش از جراحی رعایت کنند. رعایت این اصول و نکات به افراد کمک می‌کند که از بروز هرگونه آسیب یا خطر احتمالی در حین جراحی جلوگیری کنند.

بایدها و نبایدهای غذایی پیش از جراحی لیپوماتیک!

داشتن یک برنامه غذایی درست و اصولی می‌تواند عملکرد سیستم بدن را بهتر کند. به همین دلیل پزشکان در جلسات مشاوره پیش از عمل، برنامه غذایی مفیدی را به آنها ارائه می‌دهند. این برنامه غذایی به شرح زیر است:

  • دوری از غذاهای چرب و پرکالری
  • نوشیدن به اندازه آب در روز پیش از جراحی
  • نخوردن مشروبات الکلی
  • عدم استعمال دخانیات
  • مصرف سبزیجات
  • عدم مصرف داروهای خودسرانه مانند آسپرین
  • خوردن شام سبک در شب پیش از عمل لیپوماتیک

هرچند که برنامه غذایی پیش از لیپوماتیک اهمیت و تاثیر زیادی در روند جراحی دارد؛ اما رعایت آن کار چندان سختی نیست. درواقع پزشکان این برنامه غذایی را به گونه تنظیم می‌کنند که تمام افراد قادر به رعایت آن باشند. پس اگر اطلاعاتی درمورد رژیم غذایی قبل از لیپوماتیک ندارید، اصلا نگران نباشید زیرا می‌توانید به سادگی تمام این برنامه‌های غذایی را رعایت کنید.

نقش برنامه غذایی در روند جراحی

یکی از اصلی‌ترین کارهای که در روزهای پیش از جراحی باید انجام شود، انجام آزمایش و معاینات قبل از لیپوماتیک است. در این آزمایشات سیستم عملکرد بدن به صورت کامل بررسی شده و در صورت بروز مشکل، به تیم پزشکی اطلاع داده می‌‌شود. در این بین، عوامل زیادی در عملکرد صحیح بدن نقش دارند. یکی از اصلی‌ترین عوامل برنامه غذایی است. با خوردن غذاهای سالم و پرهیز از خوردن غذاهای مضر، سیستم ایمنی بدن یا گوارشی بدن عملکرد بهتری از خود ارائه می‌دهد.

حفظ سیستم ایمنی بدن در روند جراحی تاثیر زیادی دارد؛ زیرا در حین عمل بخش زیادی از بافت‌های خالی بدن دستکاری می‌شود و اگر در زمان جراحی بافت‌های داخلی بدن عملکرد خوبی نداشته باشد، آسیب یا عوارضی مانند آمبولی وغیره رخ می‌دهد. در سوی دیگر از ماجرا، اگر برنامه‌های غذایی پیش از عمل به درستی رعایت شود، سیستم ایمنی بدن عملکرد بهتری داشته و می‌تواند مقاومت بیشتری در حین جراحی داشته باشد.

بی توجهی به برنامه غذایی و اثرات آن!

همانطور که گفتیم توجه به برنامه غذایی و رعایت درست آن می‌تواند تاثیرات مثبتی در روند جراحی داشته باشد؛ اما در نقطه مقابل آن بی‌توجهی به این برنامه‌های غذایی، اثرات نامطلوبی در بدن دارد. برای مثال یکی از اقدامات لازم پیش از جراحی عدم مصرف داروهای خودسرانه مانند آسپرین است. بی‌توجهی به این نکته و خوردن داروهای آسپرین باعث غلیظ شدن خون شده و احتمال آسیب به بدن در حین جراحی را افزایش می‌دهد.

علاوه بر آن، اگر فردی با غلظت خون زیادی روبرو باشد، بسیاری از پزشکان از انجام عمل سرباز می‌زنند، زیرا این از افراد حساسیت‌های بیشتری دارند. از سوی دیگر حتی اگر جراحی را انجام دهند، دوران نقاهت نسبتا سختی را تجربه می‌کنند، زیرا زخم‌های که در اثر جراحی روی بدنشان ایجاد شده در زمان طولانی‌تری درمان می‌شود.

لاغری با لیپو
لاغری با لیپو

چگونه بهترین برنامه غذایی را دریافت کنیم؟

دریافت بهترین و مفیدترین برنامه غذایی کار چندان سختی نیست زیرا این برنامه غذایی بسیار ساده؛ اما در عین حال اصولی است. اگر چندان اطلاعاتی در این عرصه ندارید، می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید. مشاورین ما با سال‌ها تجربه در زمینه عمل‌های زیبایی، مفیدترین و کاربردی‌ترین مشاوره‌های پیش از جراحی را در اختیار شما قرار می‌دهند. شما می‌توانید با بررسی این مشاوره‌ها، بهترین برنامه غذایی را دریافت کرده و عمل بی‌استرسی را تجربه کنید.

البته نکته بسیار مهمی که در مورد برنامه‌های غذایی وجود دارد و باید آن را بدانید این است که این برنامه‌های غذایی با وجود ساده بودن اهمیت زیادی در عملکرد و سیستم ایمنی بدن دارند. پس رعایت درست آن از اصلی‌ترین کارهای پیش از جراحی است. رعایت درست این رژیم غذایی دقیقا به‌اندازه دریافت آن از بهترین مشاوران اهمیت دارد.

جراحی لیپوماتیک و نتایج جذاب آن!

همانطور که گفتیم جراحی لیپوماتیک ساده ترین راهی است که افراد می‌توانند با استفاده از آن به اندام دلخواه خود برسند. عوامل و نکات زیادی وجود دارند که در چگونگی این جراحی و دوران نقاهت آن نقش دارند. هرکدام از این عوامل اهمیت خاصی دارند. رژیم غذایی قبل از لیپوماتیک یکی از بهترین نکاتی است که می‌تواند به افراد کمک کند عمل بی‌استرسی را تجربه کرده و حتی دوران نقاهت ساده‌تری داشته باشند.

پس اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به داشتن اندام خوش‌فرم علاقه دارید؛ اما نمی‌دانید چگونه به این مقصود برسید، با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا