لیپوماتیک

در دوران نقاهت لیپوماتیک چه چیزهای بخوریم؟ رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک

اگر بخواهیم به یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین شیوه‌های لاغری اشاره کنیم، باید جراحی لیپوماتیک را نام ببریم. این جراحی می‌تواند به‌سادگی تمام چربی‌های مازاد بدن را از بین ببرد. از آنجایی که این جراحی به دو روش مختلف جراحی و استفاده از دستگاه‌های لیزری انجام می‌شود، توجه بسیاری از افراد به را سمت خود جلب کرده است. علاوه بر آن، عوامل و نکات زیادی وجود دارند که در عمل لیپوماتیک و ماندگاری نتایج آن نقش دارند. رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک یکی از همین عوامل بسیار مهم است.

ایران لیپوماتیک، جراح و پزشک متخصص در عرصه عمل‌های زیبایی است که سابقه زیادی در انجام جراحی‌های زیبایی مانند لیپوماتیک دارد. براساس توصیه‌های پزشکان می‌دانیم که رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک تاثیر زیادی در روند درمان و حتی ماندگاری نتایج این جراحی دارد.

برای اینکه درک بهتری از چگونگی این جراحی، تاثیرات و ماندگاری نتایج آن داشته باشیم، بهتر است که از ابتدا چگونگی روند این جراحی و تاثیرات آن در بدن را بررسی کنیم. اکنون اگر دوست دارید با انجام یک جراحی ساده به بهترین فرم از اندام خود برسید، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مسیر لاغری و رسیدن به اندام ایده آل

در دنیای امروزه که اغلب افراد به دنبال داشتن زیبا‌ترین چهره و اندام‌ هستند، پزشکان روش‌های مختلفی را برای رسیدن به این مقصود ارائه می‌دهند. در این تمام این روش‌ها، جراحی لیپوماتیک از قدیمی‌ترین و کاربردی‌ترین شیوه‌های جراحی است که می‌تواند به‌راحتی چربی‌های مازاد کل بدن را از بین ببرد. با گذشت زمان، افزایش سن افراد، برنامه‌های غذایی نامناسب، ژنتیک و برخی عوامل دیگر، افراد با حجم زیادی از چربی‌های مازاد روبرو می‌شوند.

این چربی‌های مازاد می‌تواند در تمام نقاط بدن جمع شود. شکم، پهلو، ران، غبغب و بازو از اصلی‌ترین قسمت‌های بدن هستند که ظرفیت بیشتری برای تجمع چربی‌های مازاد دارند. تجمع بیش از حد چربی در هرکدام از این نقاط، باعث افتادگی، شل شدن پوست و بروز لک یا سلولیت‌های پوستی می‌شود.

لیپوماتیک یا روش های طبیعی!

یکی از بارزترین سوالاتی که برای بسیاری از افرادی که اطلاعاتی درمورد جراحی لیپوماتیک یا سایر روش‌های جراحی ندارند این است که چرا باید از لیپوماتیک برای لاغری استفاده کنند؟ یا اصلا این جراحی مزیتی برای افراد دارد یا خیر؟ مسلما می‌دانید که میزان چربی‌های مازاد در بدن افراد کاملا متفاوت است. بسیاری از افراد با چندان چربی‌های زیادی روبرو نیستند و می‌توانند با ورزش یا داشتن برنامه غذایی مداوم به اندام دلخواه خود برسند.

در سوی دیگری از ماجرا، بسیاری از افراد سبک زندگی متفاوتی داشته و اکنون با حجم بسیار بیشتری از چربی‌های اضافی روبرو هستند. این دسته از افراد نمی‌توانند با رژیم گرفتن یا ورزش وزن خود را کاهش دهند، رسیدن به لاغری با این روش، آنهم در شرایطی که چربی‌های زیادی در بدن جمع شده، نیازمند صبر، تلاش و تداوم است. به همین دلیل اگر کسی بخواهد در کمترین زمان چربی‌های مازاد خود را از بین ببرد، باید از جراحی لیپوماتیک استفاده کند.

بایدها و نبایدهای غذایی لیپو
بایدها و نبایدهای غذایی لیپو

جراحی لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

در جدیدترین روش لیپوماتیک ابتدا جراح حفره‌های کوچکی را در قسمت‌های مختلف بدن ایجاد می‌کند. سپس لوله‌های دستگاه لیپوماتیک وارد این حفره‌ها شده و با استفاده از لیزر و اشعه‌های قوی، توده‌های چربی را به تکه‌های کوچک‌تری خورد می‌کند. سپس با استفاده از سرنگ‌های مخصوص دستگاه مکش، تکه‌های چربی را به همان سرنگ‌ها منتقل می‌کند.

یکی از مزیت‌های بسیار خوبی که درمورد جراحی لیپوماتیک وجود دارد این است که می‌توان از چربی‌های خارج شده برای فرم‌دهی بدن استفاده کرد. به‌نظر شما این کار چگونه انجام می‌شود؟ هنگامی که جراح با استفاده از دستگاه مکش، توده‌های چربی را از بدن جدا می‌کند، آن را به سرنگ‌های مخصوصی منتقل می‌کند. پس از آن می‌تواند با استفاده از همین سرنگ‌ها، چربی‌های کشیده شده را به نواحی مختلفی از بدن مانند سینه یا باسن تزریق کند. درواقع هنگامی که حجم زیادی از چربی‌های مازاد از بدن برداشته می‌شود، جراح باید بین اندام‌های مختلف بدن تناسب ایجاد کند.

روزهای بعد از جراحی و مراقبت های آن

مسلما می‌دانید که بدن در روزهای ابتدایی پس از جراحی از حساسیت‌ زیادی برخوردار است. به همین سبب جراحان به رعایت درست اصول و نکات مراقبتی پس از جراحی تاکید زیادی دارند. موارد زیر از اصلی‌ترین مراقبت‌های بعد از جراحی لیپوماتیک است:

  • برنامه غذایی بعد از لیپوماتیک را به درستی رعایت کنید
  • از مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید
  • از استعمال دخانیات دوری کنید
  • در نحوه خوابیدن و بلند شدن دقت داشته باشید
  • از خوردن داروهای خودسرانه دوری کنید
  • تمام داروهای تجویز شده را کامل مصرف کنید

رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک، تاثیرگذار یا بیهوده؟

همانطور که در قسمت بالا خواندید، رعایت رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک یکی از مهم‌ترین عواملی است که به افراد کمک می‌کند دوران نقاهت آسان‌تری را تجربه کنند. به‌نظر شما چرا برنامه غذایی در دوران نقاهت تاثیرگذار است؟ همانطور که گفتیم بعد از انجام جراحی لیپوماتیک، سیستم داخلی بدن از حساسیت‌های بالایی برخوردار است. همچنین مواد غذایی که در این دوران وارد بدن می‌شوند، تاثیر زیادی در سیستم ایمنی و گوارش بدن دارند.

به همین دلیل اگر افراد در دوران نقاهت خود مواد غذایی ناسالم یا غذاهای مضر را میل کنند، سیستم ایمنی و گوارشی بدن آنها عملکرد درستی نخواهد داشت. از سوی دیگر، پرخوری و بی‌توجهی به برنامه غذایی سالم باعث افزایش وزن و بازگشت‌ چربی‌های مازاد می‌شود. حساسیت‌های سیستم داخلی و بافت‌های درونی بدن به‌حدی است که می‌تواند مواد غذایی ناسالم را جذب خود کرده و به چربی‌های مازاد تبدیل کند.

سبک زندگی بعد از لیپو
سبک زندگی بعد از لیپو

بایدها و نبایدهای غذایی

مهم ترین و اولین چیزی که در تعیین رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک باید به آن توجه کنید، نخوردن مواد غذایی مضر است. در قسمت زیر به برخی از مواد غذایی ناسالم اشاره می‌کنیم:

  • از میل کردن غذاهای پرکالری یا فست‌فود پرهیز کنید
  • غذاهای پرنمک را به هیچ عنوان نخورید
  • به هیچ عنوان نوشیدنی‌های گازدار را میل نکنید
  • شیرینی و دیگر خوراکی‌های قندی را برای مدتی از برنامه غذایی حذف کنید
  • از میل کردن نوشیدنی‌های که مواد افزودنی دارد خودداری کنید

در نقطه مقابل این لیست، باید مواد غذایی سالمی را در برنامه غذایی خود قرار دهید، این برنامه غذایی باید شامل تمام ویتامین‌های مختلف باشد:

  • سبزیجات و غذاهای پخته شده را در برنامه غذایی خود قرار دهید
  • از آبمیوه‌های طبیعی به‌جای آبمیوه‌های صنعتی استفاده کنید
  • مواد غذایی پروتئینی مانند گوشت را در بین غذاهای خود قرار دهید
  • به اندازه کافی آب بنوشید
  • مصرف لبنیات مقوی مانند شیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید

پله به پله تا رسیدن به نتیجه دلخواه!

داشتن رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک و رعایت درست آن به افراد کمک می‌کند که دوران نقاهت ساده‌تری را تجربه کنند. نکته مهمی که درمورد این جراحی و رژیم غذایی بعد از ان وجود دارد این است که افراد باید متناسب با اندام خود، بهترین برنامه غذایی را دریافت کنند. اگر نمی‌دانید چگونه بهترین رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک را دریافت کنید، می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا