لیپوماتیک

آیا لیپوماتیک باعث رفع سلولیت های پوستی می شود؟

امروزه داشتن اندام زیبا و خوش‌فرم و پوستی صاف یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های ظاهری است که بسیاری از مردم برای دستیابی به آن به سراغ روش‌های مختلفی می‌روند. بسیاری از افراد با رژیم‌های غذایی سنگین، ورزش‌های مداوم و برخی هم با عمل‌های زیبایی سعی می‌کنند به اندام دلخواه خود برسند. عمل لیپوماتیک یکی از همین جراحی‌های زیبایی است که باعث از بین رفتن چربی‌های مازاد پوست می‌شود.

اما بنظر شما لیپوماتیک فقط چربی‌های اضافی بدن را از بین می‌برد؟ این عمل چه نقش دیگری در تغییرات جسمی دارد؟ بسیاری از افراد به سبب عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات درست درمورد لیپوماتیک، از انجام آن سر باز می‌زنند. ما در این مقاله قصد داریم با بهره‌گیری از تجربه‌های دکتر علی مروتی که در سال‌ها فعالیت خود کسب کردند، اطلاعات درستی از عمل لیپو و معایب و مزایای آن را به اشتراک بگذاریم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چربی ‌های اضافی، سلولیت و چاقی!

عوامل زیادی در شکل‌گیری یک اندام نقش دارند. درواقع هنگامی که فردی پا به دوران رشد و بلوغ خود می‌‌گذارد، عوامل زیادی در شکل‌گیری اندام و بدن او تاثیر دارند. عواملی مانند نوع تغذیه، فعالیت‌های ورزشی یا روزانه، ژنتیک وغیره از مواردی است که باعث فرم‌دهی بدن می‌شود. به همین دلیل اگر کسی بخواهد اندام زیبا و متناسبی داشته باشد، باید سبک زندگی خود را به شیوه‌ای سالم دنبال کند.

با رعایت نکردن این عوامل، نشانه‌های از چاقی و اضافه وزن در بدن افراد مشخص می‌شود. با گذشت زمان و افزایش چربی های اضافی پوست بدن شل شده و حالت افتادگی پیدا می‌کند. همچنین در نواحی مختلفی از بدن مانند پهلو، شکم، ران و بازو نشانه‌های از سلولیت‌ها و ترک‌های پوستی نمایان می‌شود. اما راه حذف این چربی و سلولیت‌ها چیست؟

سلولیت چیست؟

سلولیت یا ترک‌های پوست که به صورت خط‌های پی‌در‌پی روی سطح بدن نمایان می‌شوند، یکی از رایج‌ترین مشکلات پوستی است که به سبب وجود چربی‌های مازاد ایجاد می‌شود. البته لازم به ذکر است که عوامل دیگری هم در به‌وجود آمدن سلولیت‌های پوستی تاثیر‌گذار‌اند. نوارهای فیبری به نام سپتا در بدن وجود دارند که پوست را به فاسیای عضلانی زیرین متصل می‌کنند، همچنین به‌طور نامنظم سفت شده و پوست را به سمت پایین می‌کشند. پس از آن شروع به تجزیه کرده و به لایه طبیعی چربی زیر پوست این امکان را می‌دهند که به سمت بالا فشار بیاورد. در نتیجه این فرایند سلولیت‌های پوستی شکل می‌گیرد.

این فرایند در اثر اضافه وزن شدید، کاهش یا افزایش ناگهانی وزن و تغییرات هورمونی بسیار شدید در بدن رخ‌ می‌دهد. بیشتر این سلولیت‌ها در نواحی ران، بازو، شکم و پهلو قرار دارند. یعنی دقیقا همان نواحی که بیشتر چربی‌های اضافی در آنجا جمع می‌شود. سلولیت‌ها 80 درصد از بانوان بالغ را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و رفع آن در سنین بالاتر بسیار دشوار است.

لیپوماتیک، راه نجات از چاقی!

قطعا داشتن چربی‌های اضافی و پوست شل برای هیچکس خوشایند نیست. به همین سبب افرادی که از اضافه وزن یا چربی‌های زیاد رنج می‌برند به دنبال راهی هستند که به اندام دلخواه خود برسند. لیپوماتیک را می‌توان به عنوان راه نجاتی برای این مشکل دانست. لیپوماتیک در گذشته با استفاده از ابزارهای جراحی انجام می‌شد. در این فرایند جراح تمام چربی‌های اضافه را از سطح بدن برداشته و عضلات بدن را بخیه می‌زد.

اما امروزه با ارائه ابزارهای مانند دستگاه کانولا، انجام لیپوماتیک بسیار ساده‌تر و آسان‌تر شده است. دستگاه کانولا با استفاده از چند لوله مخصوص و ایجاد حفره‌های 2 الی 5 میلی‌متری در نواحی مختلف بدن، باعث نابودی چربی‌های اضافه می‌شود. اما این تمام داستان نیست، لیپوماتیک علاوه بر حذف چربی‌هایی اضافه نقش‌های مهم دیگری هم دارد…

ترک خوردگی های پوستی
ترک خوردگی های پوستی

گذشت زمان و تاثیرات آن در سلولیت های پوستی

یکی از عواملی که تاثیر زیادی در افزایش و ماندگاری بیشتر سلولیت‌های پوستی دارد، گذشت زمان و افزایش سن است. درواقع با افزایش سن، تلاش کلاژن‌های بدن برای تولیت سلول‌ها و بافت جدید کاهش می‌یابد. در نتیجه بافت جدیدی در بدن ایجاد نمی‌شود. همچنین در طی روند پیری، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و فرم‌دهی آن بسیار سخت‌تر است.

علاوه بر افزایش سن، عوامل زیادی وجود دارند که در ایجاد سلولیت‌های پوستی تاثیر دارند. از این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عوامل ژنتیکی
  • خواب نامنظم و ناکافی
  • سوخت‌وساز یا متابولیسم بسیار کند
  • نداشتن فعالیت‌های مداوم و بی‌تحرک بودن
  • برنامه غذایی ناسالم یا مصرف پیش از حد چربی
  • بی‌توجهی به چربی‌های موجود در بدن و ایجاد عضلات جدید

آیا لیپوماتیک باعث رفع سلولیت های پوستی می شود؟

اکنون به اصلی‌ترین و مهم‌ترین سوال خود رسیده‌ایم، به نظر شما لیپوماتیک می‌تواند سلولیت‌های بدن را از بین ببرد؟ خب مشخصا نمی‌توان گفت که لیپو به صورت صددرصد تمامی سلولیت‌های پوست را از بین می‌برد. زیرا وظیفه اصلی لیپو نابودی چربی‌های اضافه بدن است. اما نکته قابل توجهی که درمورد فرایند لیپو وجود دارد این است که با استفاده از لوله‌ها مخصوص و با حرکات دورانی و ارتعاشی، باعث حذف چربی‌های مازاد شده و کلاژن‌های بدن را تحریک می‌کند.

هنگامی که کلاژن‌های بدن دوباره شروع به فعالیت کنند بافت جدیدی در بدن ایجاد می‌شود. علاوه بر آن، می توان گفت که با حذف چربی‌های اضافه بدن، سلول‌ها د گیر بافت‌های داخلی بدن به صورت یکپارچه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. اما لیپو هیچگاه به صورت مستقیم روی نوارهای فیبروتیک تاثیر نمی‌گذارد. بلکه تاثیرات آن روی چربی‌ها و بافت بدن، باعث تغییراتی در سلول‌های پوست هم می‌شود.

به همین سبب نمی‌توان جراحی لیپوماتیک را به عنوان یک راهکار قطعی برای رفع سلولیت‌های پوستی دانست. بلکه این کار تنها تاثیرات محدودی روی از بین رفتن سلولیت‌های پوستی دارد. پس اگر کسی بخواهد سلولیت‌های پوستی خود را به صورت کامل از بین ببرد، باید به فکر راهکارهای بهتری باشد.

چربی های مازاد بدن
چربی های مازاد بدن

روش های موثر در نابودی سلولیت

اگر بخواهید در کنار لیپوماتیک، از روش‌های دیگری برای از بین بردن سلولیت‌های پوستی استفاده کنید، انجام فعالیت‌های ورزشی، نوشیدن آبی کافی، خواب مناسب و به‌اندازه و رژیم غذایی درست از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در این کار است. البته اگر سنتان کم است و هنوز چندان اضافه وزنی ندارید، بهتر است با رعایت نکات گفته شده، از تجمع چربی‌ها و بروز سلولیت‌های پوستی جلوگیری کنید و داشتن اندام زیبایی را به صورت طبیعی تجربه کنید.

تیم جراحی، مهم ترین عامل در انجام یک عمل درست!

یکی از مهم‌ترین عوامل در داشتن یک نتیجه خوب پس از لیپو، مراجعه به کلینیک خوب و تیم جراحی ماهر است. ما در کلینیک ایران لیپوماتیک جمعی از برترین جراحان زیبایی را گردهم آورده‌ایم. همچنین با ارائه بهترین و کامل‌ترین مشاوره‌ها، به شما کمک می‌کنیم که بدون استرس و با کمترین درد، به نتیجه دلخواه خود برسید. پس اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و از شر چربی‌های خود خلاص شوید، با ما در تماس باشید.

رفع سلولیت ها و ترک خوردگی های پوستی
رفع سلولیت ها و ترک خوردگی های پوستی

کلام نهایی

داشتن یک پوست صاف و سالم به اندازه داشتن یک اندام زیبا در اعتماد به نفس افراد تاثیرگذار است. اما می‌توان با استفاده از روش‌های مختلف ان را رفع کرد. پس اگر به هردلیلی با سلولیت یا ترک‌های پوستی مواجه شدید، اصلا نگران نباشید، شما می‌توانید با لیپو این سلولیت‌ها را کاهش داده و با انجام فعالیت‌های مناسب، آنها را تا حد زیادی از بین ببرید. در نهایت چیزی که به دست می‌آورید دقیقا همان اندام زیبایی است که باعث می‌شود از نگاه کردن به خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا