تزریق چربی

پس از تزریق چربی چه کنیم؟ مراقبت های بعد از عمل تزریق چربی

امروزه روش‌های جراحی زیادی وجود دارد که می‌تواند ایرادات صورت یا بدن را از بین برده و زیبایی افراد را افزایش دهد. بسیاری از بانوان و حتی آقایان هم برای جوانسازی صورت یا ایجاد تناسب اندام خود، به سراغ عمل تزریق چربی می‌روند. یکی از نکات حائز اهمیت در این جراحی و نتایج آن، مراقبت‌های بعد از تزریق چربی است.

به‌نظر شما این مراقبت‌ها چگونه است؟ آیا چیزی درمورد اصول و نکات مراقبتی بعد از تزریق چربی می‌دانید؟ به‌نظر شما اصلا چرا مراقبت‌های بعد از تزریق چربی حائز اهمیت است؟ مسلما بدن افراد پس از تزریق چربی بسیار حساس و آسیب پذیر خواهد شد. به همین دلیل افراد باید اصول و نکات مراقبتی را به درستی رعایت کرده و به آسان‌تر شدن دوران نقاهت خود کمک کنند. ایران لیپوماتیک یکی از برترین و حاذق‌ترین جراحان این عرصه است که بر رعایت درست اصول و نکات مراقبتی تاکید زیادی دارد.

اکنون برای اینکه بدانیم چگونه باید این اصول و نکات مراقبتی را رعایت کنیم، یا این اصول چه تاثیری در نتیجه جراحی دارد، باید پیش از هرچیز با روند جراحی و کارهای تاثیرگذار در آن آشنا شویم. پس حتما تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

تزریق چربی، راهی برای جوانسازی و تناسب اندام

همانطور که گفتیم جراحی‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند زیبایی افراد را افزایش دهد. هرکدام از این جراحی‌ها عملکرد نقش خاصی دارند. همچنین میزان تاثیرگذاری آنها باتوجه به آناتومی و سیستم بدن افراد تعیین می‌شود. افراد می‌توانند باتوجه به نیازهای خود یا مشکلات جسمی که دارند، جراحی موردنظر خود را انتخاب کنند.

اما در بین تمام شیوه‌های جراحی، عملی به نام تزریق چربی وجود دارد که ارائه دهنده کاربرد و تاثیرات زیادی است. به زبان ساده‌تر، این جراحی می‌تواند هم روی بدن و هم روی صورت اثرگذار باشد. افرادی که قصد انجام جراحی تزریق چربی را داشته باشند، می‌توانند هم برای صورت و هم برای بدن از این جراحی استفاده کنند. این نکته مثبت‌ترین و بهترین مزیت جراحی تزریق چربی است.

شاید بسیاری از افراد بر این باور باشند که تزریق چربی چندان راه مناسبی برای فرم‌دهی بدن یا بهبود و جوانسازی صورت نباشد؛ اما برخلاف این عقیده، بهترین راهی که افراد می‌توانند با کمترین خطر و دردسر، تحولات زیادی در خود ایجاد کنند، همین جراحی تزریق چربی است.

اصول مراقبتی پیکرتراشی
اصول مراقبتی پیکرتراشی

تزریق چربی به صورت!

تزریق چربی به صورت یکی از بهترین شیوه‌های جوانسازی چهره است. درواقع با گذشت زمان، افزایش سن، مشکلات ژنتیکی و عوامل دیگر، چین‌و‌چروک‌های زیادی در سطح پوست نمایان می‌شود. علاوه بر آن، پوست دچار افتادگی خواهد شد. در چنین شرایطی تزریق چربی به صورت مثبت‌ترین و تاثیرگذارترین شیوه جراحی است.

عمل تزریق چربی به صورت باتوجه به برخی اصول تاثیرگذار انجام می شود. اولین نکته بررسی کامل صورت و شناسایی نقاط اساسی برای تزریق چربی است. پس از آن پزشک باید باتوجه به میزان چین‌و‌چروک‌ها و نوع سیستم بدن، سازگارترین نوع چربی را برای تزریق تشخیص و انتخاب کند.

در این مرحله نظر مراجعین تاثیر زیادی در چگونگی تزریق و میزان آن دارد. درواقع اگر افراد بخواهند صورت خود را به صورت کامل صاف و جوان کنند، جراح باید میزان بیشتری از چربی را استفاده کند؛ اما اگر فرد بخواهد فقط بخشی از این چین‌و‌چروک‌ها را از بین ببرد، حجم کمتری از چربی استفاده می‌شود. خطوط لبخند، پیشانی و گوشه چشم از اصلی‌ترین نقاط صورت است که مورد جراحی قرار می‌گیرد.

تزریق چربی به بدن!

یکی از راه‌های مفیدی که می‌تواند فرم بسیاری خوبی به بدن دهد، تزریق چربی به بدن است. درواقع تزریق چربی به بدن می‌تواند باعث تناسب اندام شود. نکته حائز اهمیت درمورد تزریق چربی به بدن این است که می‌توان به صورت همزمان با سایر جراحی‌های زیبایی مانند لیپوماتیک، لیپوساکشن یا ابدومینوپلاستی انجام شود.

درواقع روند این جراحی بدین صورت است که ابتدا چربی‌های مازاد با استفاده از دستگاه‌های مخصوص ساکشن از بدن خارج می‌شود. سپس به سرنگ‌های مخصوص منتقل شده و برای تزریق به بدن آماده می‌شود. پس از آماده‌سازی چربی‌ها، جراح می‌تواند چربی‌های آماده شده را به بدن تزریق کند. سینه و باسن از اصلی‌ترین نقاط بدن هستند که بیشتر از سایر نقاط مورد جراحی تزریق چربی قرار می‌گیرند.

شاید چنین سوالی در ذهنتان مطرح شده باشد که اصلا چرا باید جراح از چربی‌های مازاد خود افراد برای تزریق چربی به بدن استفاده کند؟ مسلما این روش مزیت‌های زیادی دارد. اولین و مهم‌ترین مزیت این کار این است که میزان حساسیت را به حد زیادی کاهش می‌دهد. درواقع از آنجایی که برای تزریق چربی از ژل‌های مختلفی استفاده می‌شود، امکان حساسیت افراد به آنها وجود دارد.

به همین دلیل پزشکان با استفاده از چربی‌های مازاد بدن افراد، یک تیر و دو نشان می‌زنند. در اولین اقدام هم چربی‌های مازاد بدن را از بین می‌برند و در دومین قدم از همان چربی‌های مازاد برای فرم‌دهی و ایجاد تناسب اندام استفاده می‌کنند.

عمل پیکرتراشی
عمل پیکرتراشی

مراقبت های بعد از عمل تزریق چربی

همانطور که گفتیم یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در نتیجه جراحی و دوران نقاهت آن، مراقبت‌های بعد از تزریق چربی است. این اصول و نکات مراقبتی در جلسات مشاوره پیش از جراحی مطرح می‌شود. درواقع تیم پزشکی و جراح در جلسات مشاوره که پیش از عمل برگزار می‌کنند، تمام اصول و نکات مراقبتی که در جراحی تزریق چربی اثرگذار است را به مراجعین خود اطلاع می‌دهند. اصلی‌ترین اصول مراقبتی به شرح زیر است:

داشتن برنامه غذایی منظم

یکی از اصول و نکات مراقبتی که می‌تواند کمک زیادی به افراد بکند، داشتن برنامه غذایی درست و اصولی است. درواقع در روزهای ابتدایی پس از جراحی بافت‌های بدن از حساسیت زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل مصرف هرگونه غذاهای سفت یا مواد غذایی ناسالم، آسیب‌های مختلفی را به دستگاه و سیستم‌های داخلی بدن وارد می‌کند.

استفاده از داروهای تجویز شده

پس از انجام جراحی، دردهای زیادی در بدن نمایان می شود. پزشکان برای کاهش این دردها، مسکن‌های مخصوصی را تجویز می‌کنند. نکته مهمی که درمورد داروهای مسکن وجود دارد این است که افراد باید از مصرف خودسرانه دارو جدا خودداری کنند. زیرا برخی از این داروها مانند آسپرین ضدانعقاد خون بوده و باعث آسیب به بدن می‌شود.

استفاده از گن‌های مخصوص

استفاده از گن‌های طبی و مخصوص یکی دیگر از اصول و نکات مراقبتی بعد از تزریق چربی است. درواقع پوشیدن این گن‌ها، متناسب با نوع جراحی به افراد کمک می‌کند که در زمان کمتری، فرم بسیار بهتری به بدن خود دهند. درواقع پوشیدن این گن‌ها به فرم‌دهی بیشتر و بهتر بدن کمک می‌کند. گن‌های طبی تزریق چربی باتوجه به نوع جراحی، طراحی شده و در دسترس مراجعین قرار می‌گیرد.

پیکرتراشی و مراقبت های آن
پیکرتراشی و مراقبت های آن

عدم ماساژ نواحی جراحی شده

یکی از بارزترین کارهای که باعث آسیب به نواحی جراحی شده می‌شود، ماساژ دادن قسمت‌های جراحی است. درواقع بسیاری از افراد برای کاهش دردهای ناشی از جراحی یا با این تصور که ماساژ، راهی برای انتقال چربی به بخش‌های مختلف بدن است، شروع به ماساژ دادن قسمت‌های جراحی شده می‌کنند. این کار نه‌تنها چندان مزیتی ندارد، بلکه باعث آسیب به بافت‌های داخلی و خراب شدن نتیجه جراحی می‌شود.

تاثیر مراقبت های بعد از جراحی تزریق چربی

رعایت درست مراقبت‌های بعد از تزریق چربی می‌تواند اثر زیادی در روند بهبودی افراد داشته باشد. به زبان ساده‌تر، دوران نقاهت این جراحی بدین صورت است که با رعایت برخی از اصول ذکر شده، بسیر ساده‌تر خواهد شد. نکته مهمی که درمورد این اصول و نکات مراقبتی وجود دارد این است که افراد باید تمام این اصول را به‌درستی یاد گرفته و انجام دهند.

اگر کسی به هر دلیلی نسبت به این اصول و نکات مراقبتی اطلاعی نداشته باشد، می‌تواند با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشد. همچنین در جلسات مشاوره که پیش از جراحی برگزار می‌شود، تیم پزشکی مجموعه کاملی از مراقبت‌های بعد از تزریق چربی را در اختیار مراجعین قرار می‌دهد.

بی توجهی به اصول مراقبتی و عواقب آن

برخی از افراد پس از گذشت چندوقت از تزریق چربی، با مراجعه به پزشک اظهار می‌کنند که روند درمان آنها چندان خوب پیش نرفته است. یا نسبت به دیگران، دوران نقاهت طولانی‌تری را تجربه کرده‌اند. سخت یا طولانی شدن دوران نقاهت باتوجه به دلایل مختلف رخ می‌دهد. یکی از این عوامل بی‌توجهی به اصول و نکات مراقبتی است. درواقع اگر افراد مراقبت‌های بعد از تزریق چربی را به درستی رعایت نکنند، نمی‌توانند از بدن خود در برابر عوارض یا آسیب‌های احتمالی مراقبت کنند.

از سوی دیگر، سیستم‌های ایمنی و دفاعی بدن قدرت لازم جهت مقاوت را نداشته و در برابر آسیب‌های بیرونی حساس‌تر خواهند شد. به همین دلیل، اگر قصد انجام جراحی تزریق چربی را دارید، باید تمام مراقبت‌های بعد از تزریق چربی را به صورت کامل و دقیق انجام دهید. زیرا می‌توانید با انجام این مراقبت‌ها، یک جراحی ساده و بی‌دردسر را تجربه کرده و از نتیجه جذاب آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا