لیپوماتیکابدومینوپلاستیپیکرتراشیتزریق چربیعمل بینی

محدودیت های عمل های زیبایی

عمل‌های زیبایی در ایران و سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارد. از آنجایی که انجام جراحی‌های زیبایی مانند ابدومینوپلاستی، پیکرتراشی وغیره از هزاران سال پیش در جهان رواج یافت، به مرور زمان اشخاص زیادی به سمت این جراحی قدم برداشتند. برای مثال، سابقه جراحی بینی در ایران به حدود 40 الی 50 سال پیش باز‌می‌گردد. در آن سال‌ها دکتر اصانلو پس از تحصیل در کشورهای مختلفی مانند فرانسه، انگلستان و آمریکا به ایران بازگشت و نخستین جراحی زیبایی بینی را انجام داد. از آن پس جراحی‌های زیبایی به عنوان بهترین روش برای افزایش زیبایی شناخته شد. با این وجود، نمی‌توان منکر محدودیت‌های عمل زیبایی شد.

شاید باخود تصور کنید که محدودیت‌های عمل زیبایی قابل رفع است، یا می‌توان برخی از آنها را نادیده گرفت؛ اما برخلاف این باور، تمام پزشکان ماهر و حاذقی مانند دکتر علی اکبر مروتی، جراحی‌های زیبایی را باتوجه به عوامل مهمی مانند همین محدودیت‌ها انجام می‌دهند. حال برای اینکه درک بهتری از این امر داشته باشیم، بهتر است که به صورت دقیق، محدودیت‌های عمل زیبایی را بررسی کنیم. حال اگر جزو آن دسته از اشخاصی هستید که قصد انجام جراحی زیبایی را دارید؛ اما نمی‌دانید چه محدودیت‌های دارید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

سال ها تجربه در عمل های زیبایی

مسلما در ابتدا که انجام جراحی‌های زیبایی در جهان و حتی ایران رواج یافت، پزشکان چندان تجربه از آن نداشتند. به همین دلیل باید عمل‌هایی روی بدن‌های مختلف انجام می‌دادند که باتوجه به نتیجه آن، تجربه‌های متفاوتی کسب کنند. این امر نیازمند زمان زیادی بود. باتوجه به گذر زمان و اشخاص متفاوتی که اقدام به جراحی‌های زیبایی کرده بودنند، پزشکان این عرصه توانستند تجربه‌های متفاوتی از عمل‌های زیبایی به‌دست بیاورند. اکنون به‌نظر شما این تجربه‌ها چقدر در روند جراحی‌ها تاثیرگذار بود؟

پاسخ این سوال کاملا مشخص است، وقتی یک جراح یا پزشک اطلاعات و درک درستی از آناتومی یا سیستم بدن شخص داشته باشد، می‌تواند جراحی را به آسانی و با بهترین نتیجه انجام دهد. از سوی دیگر، اگر جراح مهارت یا شناخت کافی از آناتومی بدن نداشته باشد، مسلما با اصلی‌ترین شرط و شروط یک جراحی یا چگونگی روند انجام آن هم اطلاعی ندارد. در چنین شرایطی امکان بروز آسیب یا مشکلات مختلف بسیار زیاد است.

اما از آنجایی که عمل‌های زیبایی نقش بسزایی در تغییر چهره یا بدن اشخاص دارند، توانستند در مدت کمی، توجه بسیاری از مردم را به سمت خود جلب کنند. در حال حاضر ایران یکی از برترین کشور‌های است که در عرصه انجام جراحی‌های زیبایی مانند جراحی بینی، پیکرتراشی، تزریق چربی وغیره در رتبه‌های بالا قرار دارد.

برای عمل های زیبایی چه کنیم؟

اگر قصد انجام جراحی‌های زیبایی را دارید، پیش از هرچیز باید با یک پزشک و جراح خوب مشورت کنید. علاوه بر آن، می‌توانید در جلسات مشاوره شرکت کرده و اطلاعات درستی درمورد موضوعات مربوط به جراحی و عوامل تاثیرگذار در آن به‌دست بیاورید. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در جلسات مشاوره به آن پرداخته می‌شود، محدودیت‌های عمل زیبایی است.

محدودیت‌های عمل زیبایی برای برخی از جراحی‌ها متغییر است؛ اما برخی از جراحی‌ها محدودیت‌های تقریبا یکسانی دارند. از آنجایی که برخی از اشخاص نسبت به این محدودیت‌های عمل زیبایی اطلاعی ندارند، یا نمی‌دانند کدام یک از این محدودیت‌ها درست، و کدام یک شایعه است، باید حتما با پزشک و تیم جراحی خود مشورت کنند.

محدودیت های اصلی در جراحی های زیبایی

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، برخی از محدودیت‌های عمل زیبایی برای تمام جراحی‌ها و اشخاص خاص وجود دارد. درواقع فرقی نمی‌کند که شخص قصد انجام کدام جراحی زیبایی را دارد، بلکه انجام هرگونه جراحی زیبایی با داشتن موارد زیر کاملا ممنوع است.

شروط اصلی در جراحی زیبایی
شروط اصلی در جراحی زیبایی

اشخاص زیر سنی قانونی

اولین گروهی که قادر به انجام جراحی‌های زیبایی مانند پیکرتراشی، لیپوماتیک، ماستوپکسی، ماموپکسی وغیره نیستند، اشخاص زیر سن قانونی یا 18 سال هستند. این ممنوعیت از دو جهت قابل اهمیت است. اولین جنبه آن این است که این اشخاص هنوز به سن قانونی خود نرسیده‌اند. حتی اگر جراحی حاضر به انجام جراحی برای این اشخاص شود، شخص باید رضایت کامل خود را اعلام کرده و مسئولیت هرگونه یا اتفاق را به صورت کامل بپذیرد.

دلیل دیگری که باعث این محدودیت شده هم به دلیل قبلی مرتبط است. از آنجایی که اشخاص زیر 18 سال هنوز به بلوغ و تکامل جسمی نرسیده‌اند، انجام جراحی زیبایی برای آنها در اکثر موارد بیهوده است. زیرا با رشد و تکامل جسمی تغییرات مختلفی در بدن ایجاد می‌شود. درواقع فرقی نمی‌کند که شخص چه جراحی زیبایی انجام داده، بلکه با رشد جسمی تمام نتایج جراحی تغییر می‌کند. ارتباط این دلیل با دلیل قبلی این است که اگر شخصی بخواهد باتوجه به این موضوع، باز هم جراحی زیبایی را انجام دهد، باید مسئولیت تمام اتفاقات پس از آن را به صورت کامل قبول کند.

بانوان باردار

یکی دیگر از محدودیت‌های عمل زیبایی برای بانوان باردار است. این دسته از بانوان دارای حساسیت‌های بیشتری هستند. به همین دلیل باید در دوران بارداری از خود مراقبت کنند. از آنجایی که اکثر جراحی‌های زیبایی نیازمند بیهوشی عمومی هستند، انجام آنها برای بانوان باردار ممنوع است. زیرا داروهای بیهوشی تاثیرات مخرب و بدی روی جنین دارد.

فرق نمی‌کند که شخص دوست دارد چه جراحی زیبایی را انجام دهد، هر جراحی زیبایی که با داروی بیهوشی انجام شود، برای بانوان باردار ممنوعه است. شاید برخی از پزشکان جراحی‌های که نیاز به بیهوشی موضعی دارند را برای بانوان باردار انجام دهند. با این وجود باز هم این کار باید با نهایت دقت و مهارت انجام شود.

محدودیت های قبل از جراحی های زیبایی

هنگامی که در جلسات مشاوره پیش از جراحی شرکت می‌کنید، تیم جراحی و مشاوره مجموعه از کارهای که باید قبل از جراحی انجام دهید را پیش روی شما قرار می‌دهند. علاوه بر آن، لیست کارهای ممنوعه را هم به شما ارائه می‌دهند. درواقع این محدودیت‌های عمل زیبایی به صورت تقریبی برای همه جراحی‌های زیبایی وجود دارد، فقط ممکن است مدت زمان رعایت آنها بسته به نوع جراحی متفاوت باشد.

  • از خوردن نمک خودداری کنید.
  • از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید.
  • از مصرف مشروبات الکلی جدا خودداری کنید.
  • در روز عمل هیچگونه زیورآلاتی همراه نداشته باشید.
  • از خوردن و آشامیدن در روز عمل جدا خودداری کنید.
  • 8 ساعت قبل از جراحی زیبایی، از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.
  • 2 هفته قبل از عمل مصرف داروهای ضدانعقاد خون مانند آسپرین را قطع کنید.
  • تا چند هفته اول ازبلند کردن اجسام سنگین، همچنین فعالیت های شدید ورزشی خودداری کنید.
  • از خندیدن، حرف زدن زیاد، فشار به نوحای جراحی شده و ماساژ آن در هفته های اول خودداری نمایید.
  • اگر جراحی بینی انجام داده‌اید از فین کردن و فشار به بینی خودداری کنید چون ممکن است سبب خونریزی شود.
  • از 2 الی 3 هفته پیش از جراحی از مصرف دخانیات و مواردی که باعث ورود نیکوتین به بدن شما می‌شود خودداری کنید.
ماندگاری جراحی با رعایت اصول
ماندگاری جراحی با رعایت اصول

چرا باید به محدودیت های پیش از جراحی توجه کنیم!

قطعا هرکس که به سراغ جراحی‌های زیبایی می‌رود، به دنبال این است که مشکلات یا ایرادات چهره و بدن خود را رفع کرده یا به‌واسطه انجام این جراحی‌ها، برخی از مشکلات درونی را هم بهبود دهد. برای اینکه شخص نتیجه بهتر و ماندگارتری از جراحی به دست بیاورد، باید تمام محدودیت‌های عمل زیبایی را به درستی شناخته و به آنها توجه کند. برای مثال اگر شخصی قبل از سن 18 سالگی اقدام به جراحی مانند ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک کند، و به محدودیت‌های عمل زیبایی که مربوط به قبل از جراحی است توجهی نداشته باشد، مسلما نمی‌تواند نتیجه دلخواه خود را به دست بیاورد.

شاید در روزها و ماه‌های ابتدایی پس از جراحی، نتیجه دلخواهی داشته باشد؛ اما با گذشت زمان و تغییراتی که در بدن ایجاد می‌شود، کم کم نتیجه جراحی تغییر می کند. کمی بعد شخص با شکل متفاوتی از بدن یا چهره خود روبه‌رو می‌شود. به همین دلیل پزشکان و تیم جراحی به مراجعین خود توصیه می‌کنند که تمام محدودیت‌های عمل زیبایی و حتی مراقبت‌های قبل از آن را کاملا جدی بگیرند.

چگونه نتیجه بهتری از جراحی به دست بیاوریم؟

همانطور که گفتیم، رعایت و توجه به محدودیت‌های عمل زیبایی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند نتیجه بهتری را برای اشخاص ایجاد کند. یکی دیگر از اقداماتی که می‌تواند به روند جراحی و ماندگاری نتیجه آن کمک کند، رعایت درست‌ مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی است. در ادامه به معرفی برخی از این موارد که هم در روزهای قبل از جراحی و هم در روزهای بعد از آن اهمیت دارد می‌پردازیم:

  • تمامی داروهای مسکن تجویز شده را به‌موقع مصرف کنید.
  • در دوران نقاهت از گن‌های طبی و مخصوص هر جراحی استفاده کنید.
  • برنامه غذایی مناسبی داشته و مواد غذایی سالم و مقوی را مصرف کنید.
  • در زمان مناسب تحرک و ورزش‌های متناسب با بدن داشته باشید. ( حداقل 1 الی 2 هفته پس از جراحی زیبایی)

جراحی زیبایی، گامی بزرگ در عرصه پزشکی!

هزاران سال است که جراحی های زیبایی در جهان شهرت یافته از سوی دیگر، با ورود آن در ایران توجه بسیاری از مردم به سمت آن جلب شد و تاکنون عمل‌های زیبایی بسیار زیادی در این کشور انجام شده است. محدودیت‌های عمل زیبایی از جمله اصلی‌ترین شروط است. این عامل علاوه بر بهبود سریع پس از انجام جراحی و ماندگاری بهتر نتیجه، به سلامت بدن و کاهش آسیب‌های احتمالی پس از جراحی هم کمک می‌کند. شما می‌توانید برای اطلاع دقیق‌تر از محدودیت‌های هر جراحی زیبایی با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا