جراحی سینه

جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه و ورزش های قبل از آن

از گذشته تاکنون انجام جراحی‌های زیبایی از جذاب‌ترین عمل‌های جراحی بود که به دلیل تغییرات چشمگیری که در بدن ایجاد می‌کرد، طرفداران زیادی داشت. علاوه بر آن از آنجایی که امروزه تمام افراد به دنبال راهی برای افزایش زیبایی خود هستند، انجام این جراحی‌ها و رفع مشکلات ظاهری، می‌تواند معجزه بزرگی برای افراد باشد. جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی است که تغییرات زیادی را در فرم سینه ایجاد می‌کند. علاوه بر آن بسیاری از فعالیت‌های جسمی مانند ورزش‌های قبل از لیفت سینه در روند این جراحی تاثیر دارد.

درواقع پزشکان و جراحان ماهری مانند ایران لیپوماتیک بر این باورند که اقداماتی مانند ورزش‌های قبل از لیفت سینه می‌تواند روند جراحی و حتی نتایج آن را بهبود دهد. آیا شما چیزی از این امر می‌دانید؟ به‌نظر شما چرا پزشکان چنین عقیده دارند؟ مسلما فعالیت‌های جسمانی که افراد پیش از جراحی دارند، تاثیرات مختلفی در بدن می گذارد. به همین دلیل قصد داریم امروز و در این مقاله با بررسی فعالیت‌های پیش از جراحی، روند عمل ماستوپکسی و نتایج آن را بررسی کنیم. پس برای آشنایی با این جراحی پرطرفدار حتما تا انتها مقاله را مطالعه کنید.

افتادگی و بدفرمی سینه!

بافت سینه به‌صورتی است که سلول‌های داخلی آن بسیار حساس هستند. به زبان ساده‌تر بافت سینه از چربی است. به همین دلیل با افازیش سن، کاهش یا افزایش ناگهانی وزن، برنامه غذایی نامناسب و عادت‌های ناسالم، فرم سینه افتاده و شل می‌شود.

از آنجایی که خوب بودن فرم سینه یکی از تاثیرگذارترین عوامل در تناسب اندام است، با بروز مشکلاتی مانند افتادگی، شل بودن یا بدفرمی سینه، تناسب اندام افراد تاحد زیادی خراب می‌شود. شل شدن و افتادگی پوست فرم و ظاهر بدی به سینه می‌دهد. علاوه بر آن، بدفرم بودن سینه باعث بروز مشکلات دیگری مانند عدم تناسب اندام شده و اعتماد به‌نفس افراد را کاهش می‌دهد.

در چنین شرایطی افرادی که با چنین مشکلی روبرو هستند، برای بهبود فرم سینه‌های خوب به سراغ عمل‌های جراحی زیبایی می‌روند. جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه هم کاربردی‌ترین جراحی است که می‌تواند این مشکل را حل کند.

جراحی ماستوپکسی
جراحی ماستوپکسی

افزایش آگاهی از جراحی با جلسات مشاوره

اصلی‌ترین عاملی که می‌تواند به افراد کمک کند از روند جراحی یا نتیجه آن اطلاع بیشتری داشته باشند، شرکت در جلساتی است که تیم پزشکی پیش از جراحی برگزار می‌کنند. در این جلسات اطلاعات کاملی درمورد روند جراحی، نوع شیوه انجام ماستوپکسی یا لیفت سینه، اقدامات مهم پیش از جراحی مانند ورزش های قبل از لیفت سینه و دوران نقاهت آن مطرح می‌شود. علاوه بر آن افراد می‌توانند با بیان انتظارات خود از جراحی، نتیجه‌ترین نتیجه را دریافت کنند.

یکی دیگر از مزیت‌های بسیار مهم شرکت در این جلسات، افزایش آگاهی پزشک و تیم جراحی نسبت به آناتومی بدن و سابقه پزشکی مراجعه کننده است. درواقع از آنجایی که این جراحی با استفاده از تجهیزات مخصوص انجام می‌شود، جراح باید از داروهای مخصوص بیهوشی استفاده کند. اگر فردی به این داروها حساسیت داشته باشد، باید پیش از جراحی به تیم پزشکی اطلاع دهد. به همین دلیل تیم پزشکی از افراد می‌خواهد که در جلسات مشاوره پیش از عمل، هر فرد پرونده کاملی از سوابق پزشکی خود را به جراح و تیم جراحی ارائه دهد.

فعالیت های مهم پیش از جراحی ماستوپکسی

یکی از توصیه‌های مهمی که تیم پزشکی به مراجعین خود ارائه می‌دهد، درمورد مراقبت های پیش از جراحی است. شاید با خود تصور کنید که مراقبت‌های جراحی فقط برای دوران نقاهت است؛ اما برخلاف این عقیده، افراد باید در روزهای پیش از جراحی اقدامات متفاوتی را انجام دهند که بدن آنها برای انجام جراحی آماده باشد. در بخش زیر به معرفی برخی از این اقدامات می‌پردازیم:

ورزش و تحرک پیش از جراحی

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های که می تواند به افراد کمک کند بدن خود را برای جراحی آماده کنند، ورزش‌های قبل از لیف سینه است. درواقع هنگامی که افراد تحرک کافی داشته باشند، گردش خون آنها افزایش یافته و سیستم‌های داخلی بدنشان عملکرد بهتری دارد. با افزایش گردش خون و تولید سلول‌های جدید، کلاژن‌های جدیدی تولید می‌شود که می‌تواند تاثیر زیادی در روند جراحی و حتی ماندگاری نتیجه آن داشته باشد.

لیفت سینه
لیفت سینه

داشتن برنامه غذایی مناسب

از دیگر اقدامات مهم پیش از جراحی داشتن برنامه غذایی سالم است. این امر بدین معنی نیست که افراد باید رژیم غذایی خاصی داشته باشند، بلکه باید مصرف غذاهای سالم، سبزیجات و پروتئین را در برنامه غذایی خود قرار دهند. همچنین از مصرف غذاهای ناسالم مانند غذاهای چرب، پرکالری و فست‌فودی خودداری کنند.

عدم مصرف داروهای مضر

عدم مصرف داروهای مضر یکی دیگر از اقدامات پیش از جراحی است که بیشترین تاثیر را در روند جراحی دارد. درواقع مصرف هرگونه داروهای مضر مانند آسپرین که ضدانعقاد خون است، باعث اختلال در روند جراحی می‌شود. به همین دلیل پزشکان به مراجعین خود توصیه می‌کنند که 2 هفته پیش از جراحی مصرف هرگونه دارو را قطع کنند.

بهترین نوع ورزش برای لیفت سینه

اینکه افراد در روزهای پیش از لیفت سینه چگونه ورزش کنند، یا چه نوع ورزشی را انتخاب کنند اصلا سخت نیست. درواقع هر فرد می‌تواند طبق روال خود و براساس سبک ورزشی خود، ورزش کند. ورزش‌های قبل از لیفت سینه باید به‌صورتی باشد که سیستم‌های داخلی بدن عملکرد خوبی داشته باشند. همچنین باید با انجام ورزش‌های قبل از لیفت سینه به تولید سلول و کلاژن‌های جدید کمک کنند.

علاقه‌مندان به جراحی لیفت سینه می‌توانند با انجام ورزش‌های هوازی، استقامتی یا قدرتی باعث بهبود عملکرد سیستم های درونی شوند و بدن خود را برای انجام جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه آماده کنند.

تاثیر ورزش پیش از جراحی

انجام ورزش‌های قبل از لیفت سینه علاوه بر آماده‌سازی بدن برای انجام جراحی، می‌تواند به از بین رفتن سلول‌های مرده بدن هم کمک کند. درواقع هنگامی که سلول و کلاژن‌های جدیدی در بدن ایجاد شود، با افزایش تحرک‌های بدن، سلول‌های مرده از بین می‌روند. هنگامی که سلول‌های مرده بدن نابود شود، بسیاری از سلولیت و ترک‌های پوستی هم از بین می‌رود. همین عامل می‌تواند در کنار فرم‌دهی سینه، باعث سفت‌تر شدن پوست آن هم شود.

ورزش و فرم سینه
ورزش و فرم سینه

جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه

همانطور که گفتیم جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه باعث بهبود فرم و شکل سینه می‌شود. هرچند که مزیت‌های این جراحی فقط محدود به فرم‌دهی سینه نیست. درواقع با گذشت زمان و افزایش سن، تغییرات زیادی در سلول‌های دخالی بدن ایجاد می‌شود. هنگامی که سن افراد افزایش می‌یابد، تولید کلاژن و سلول‌های داخلی پوست کاهش یافته و به‌مرور زمان تعداد سلول‌های مرده بیشتر می‌شود. از سوی دیگر داشتن عادت‌های ناسالم و نداشتن تحرک کافی از دیگر عواملی است که می‌تواند اندام افراد را برهم بریزد.

جراحی ماستوپکسی می‌تواند با استفاده از تجهیزات مخصوص، قسمت‌های اضافی سینه را برش داده و با سفت کردن سینه، فرم خوبی به آنها دهد. به زبان ساده‌تر در این روش جراح ابتدا برش‌های کوچکی را در قسمت‌های مختلفی مانند زیرسینه یا قسمت هلالی آن ایجادکرده و با برداشتن پوست، تسلط بیشتری رو سینه خواهد داشت.

پس از ایجاد برش های کوچک و تسلط روی بافت سینه، جراح توده‌های چربی و عضلات اضافی سینه را از بافت اصلی جدا می‌کند. سپس با کشیدن پوست سینه، قسمت‌های اضافی آن را برش می‌دهد. برش قسمت‌های اضافی پوست سینه می‌تواند به فرم‌دهی و سفت یا سربالا شدن سینه کمک زیادی بکند. بعد از برش پوست سینه، جراح عضلات بدن را به یکدیگر بخیه زده و جراحی را به اتمام می‌رساند.

ورزش، مکملی برای تمام جراحی های زیبایی

ورزش کردن یکی از فعالیت‌های بسیار مهم است که می تواند تاثیرات زیادی در جراحی‌های زیبایی مانند ماستوپکسی داشته باشد. ورزش‌های قبل از ماستوپکسی با بهبود عملکرد بدن و آماده‌سازی آن برای جراحی، تاثیرات زیادی در بدن دارد که حتی می‌تواند باعث آسان‌تر شدن دوران نقاهت هم بشود. پس اگر دوست دارید با انجام این جراحی تغییرات زیادی را در اندام خود ایجاد کنید، حتما با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا