ابدومینوپلاستی

مینی ابدومینوپلاستی چیست؟ بررسی ریز به ریز آن

مینی ابدومینوپلاستی یا ابدومینوپلاستی محدود یکی از رایج‌ترین شیوه‌های عمل تامی تاک است. این شیوه از عمل بسیاری بسیاری از افراد مناسب بوده و به سبب نتیجه بسیار خوبی که دارد، بسیاری از مردم برای رفع چربی‌های اضافی خود از آن استفاده می‌کنند.

دکتر علی مروتی، یکی از برترین پزشکان مجموعه ایران لیپوماتیک است که با انجام ابدومینوپلاستی به شیوه مینی، اندام خوش‌فرم و زیبایی را به شما هدیه می‌دهد. اما نکته مهمی که پیش از انتخاب شیوه تامی تاک وجود دارد این است که بدانیم کدام روش از عمل ابدو برای بدن ما مناسب است. به همین سبب قصد دارید در این مقاله به بررسی جزئیات مینی ابدومینوپلاستی بپردازیم.

عمل جراحی تامی تاک

عمل جراحی ابدومینوپلاستی یا تامی تاک یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی است که به جذف چربی‌های مازاد در نواحی شکم و پهلو می‌پردازد. از آنجایی که این شیوه از عمل تنها روی چربی‌های شکم و پهلو متمرکز است، یکی از مفید‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای رسیدن به یک شکم صافت و سفت به حساب می‌آید.

عمل تامی تاک در روش‌های مختلفی انجام می‌شود. هرکدام از این شیوه‌ها باتوجه به آناتومی و ساختار بدن و صلاحدید پزشک انتخاب می‌شوند. درواقع در جلسات پیش از عمل، جراح با بررسی میزان چربی‌های موجود در شکم و پهلو، و بافت‌های بدن، بهترین شیوه را برای عمل ابدومینوپلاستی انتخاب می‌کند.

انواع ابدومینوپلاستی

همانطور که گفته شد عمل جراحی تامی تاک در شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. تفاوت بارزی که در هرکدام از این شیوه‌ها وجود دارد در برداشتن میزان چربی‌ها است. به زبان ساده‌تر جراح با مشاهده میزان چربی نوع عمل تامی تاک را انتخاب می‌کند.

  • ابدومینوپلاستی کامل یا استاندارد
  • ابدومینوپلاستی مینی یا محدود
  • ابدومینوپلاستی فالودالس یا برگ شبدری
  • ابدومینوپلاستی هیبریدی
تامی تاک محدود

عمل جراحی ابدومینوپلاستی مینی

همانطور که گفتیم ابدومینوپلاستی مینی یکی از رایج‌ترین شیوه‌های ابدوینوپلاستی است که بسیاری از مردم، حتی افرادی که چاق نیستند هم به انجام آن علاقه‌مند هستند. اما دلیل این علاقه چیست؟ در این شیوه از عمل افرادی که اندام نسبتا خوبی دارند و تنها از چربی مازاد در نواحی زیرشکم رنج می‌برند موفق خواهند بود، زیرا این عمل فرایند بسیار سبک‌تر و راحت‌تری نسبت به ابدومینوپلاستی کامل دارد.

در این شیوه از عمل تنها نواحی مشخصی از شکم و پهلو، مانند زیرشکم یا نواحی تحتانی معده مورد جراحی قرار می‌گیرد. به همین سبب افرادی که از داشتن چربی‌های اضافی در ناحیه زیرشکم ناراضی هستند می‌توانند با این عمل تمام چربی‌های مازاد را از بین ببرند.

ابدومینوپلاستی مینی چگونه انجام می شود؟

در این روش هدف جراح برداشتن چربی‌های مازاد از نواحی زیرشکم یا بالای بیکینی است. طی این عمل جراح ابتدا خط بالای بیکینی را برش می‌دهد، محل این برش دقیقا از قسمت‌های است که برای عمل سزارین برش داده می‌شود، به همین سبب اگر قبلا سابقه عمل جراحی یا سزارین را داشته باشید جراح از همان محل برای برش استفاده می‌کند.

پس از ایجاد برش به‌اندازه 4 الی 8 اینچ، فرایند برداشتن چربی‌های اضافی آغاز می‌شود. در این فرایند جراح تمامی توده‌های اضافی چربی را برداشته و آنها را از بافت‌های اصلب شکم جدا می‌کند. سپس پوست بدن را روی عضلات شکم کشیده و مابقی پوست اضافی را برش می‌دهد. در این مرحله چیزی که باقی می‌ماند عضلات شکم و قسمت اصلی پوست شکم است. پس از اتمام برش پوست‌های اضافی، جراح عضلات شکم را سرجای خود قرار داده و پوست را بخیه می‌زند. این عمل حدود 1 الی 2،3 ساعت طول می‌کشد.

مراقبت های پس از ابدومینوپلاستی مینی

یکی دیگر از مزیت های ابدومینوپلاستی مینی در این است که در مقایسه با سایر روش‌های تامی تاک دوران نقاهت بسیار سبک‌تر و راحت‌تری دارد. درواقع پس از اتمام عمل و انجام معاینات عمومی، پزشک اجازه ترخیص فرد را صادر می‌کند، اما ضروری است که کسی به همراه بیمار باشد و او را تا خانه همراهی کند.

پس از آن فرد باید تمام دستورات و نکات مراقبتی که در جلسات پیش از عمل گفته شده را به صورت کامل رعایت کند، عدم فشار و آسیب به نواحی عمل، استفاده از گن‌های مخصوص، استراحت مطلق برای 3 الی 4 روز، پرهیز از فعالیت‌های ورزشی سنگین به مدت یک هفته وغیره از موارد و نکات مراقبتی بوده که رعایت کردن آنها بسیار ضروری است.

ابدومینوپلاستی مینی و کامل

ابدومینوپلاستی مینی برای چه کسانی مفید است؟

همانطور که گفته شد عمل ابدومینوپلاستی مینی برای افرادی که اندام نسبتا خوبی دارند مناسب است. درواقع افرادی که فقط چربی زیرشکم دارند یا از پوست‌های اضافی در این قسمت رنج می‌برند، می توانند با انجام ابدومینوپلاستی محدود، شکم خود را کاملا صاف و سفت کنند.

از آنجایی که مینی ابدومینوپلاستی برای افراد با میزان چربی کمتر مناسب است، عمل ابدومینوپلاستی کامل مخصوص افرادی است که چربی در تمام نواحی شکم و پهلوهایشان جمع شده است.

عوارض ابدومینوپلاستی محدود

اگر بخواهیم عوارض و خطرات ابدومینوپلاستی محدود را با سایر روش‌ها مقایسه کنیم، قطعا با عوارض بسیار محدود‌تری روبرو می‌شویم. علاوه بر آن در این شیوه از ابدومینوپلاستی این عوارض با شدت کمتری نمایان می‌شوند.

  • سوزش
  • عفونت
  • ماندگاری جای زخم
  • خونریزی
  • سرگیجه
  • تهوع

البته که هرکدام از این عوارض تنها به مدت محدود قابل مشاهده هستند. علاوه بر آن پزشک برای دوران نقاهت مسکن‌های خاصی را تجویز می‌کند که مصرف آنها میزان و شدت این عوارض را کاهش می‌دهد.

مزیت های ابدومینوپلاستی محدود

ابدومینوپلاستی محدود یا مینی با رفع چربی‌های اضافی در نواحی زیرشکم کمک بزرگی به بهبود فرم و شکل شکم می‌کند. درواقع بسیاری از افراد بدن خوش‌فرم و ظاهر خوبی دارند، اما هنگام نشستن با چربی‌های در نواحی شکم و زیرشکم مواجه می‌شوند. به همین سبب انجام مینی تامی تاک می‌تواند فرم بهتری به بدن آنها بدهد.

فرم دهی شکم با تامی تاک

جراحی مینی ابدو در کلینیک ایران لیپوماتیک

یکی از مهم‌ترین معیارهای که در عمل ابدومینوپلاستی یا هر عمل زیبایی دیگری نقش دارد، انتخاب کلینیک یا مرکز جراحی است. ما ایجا و در کلینیک ایران لیپوماتیک با جمع‌آوری بهترین جراحان و پزشکان در عرصه زیبایی، مجموعه‌ای از برترین خدمات را به مراجعین خود ارائه می‌دهد.

علاوه بر آن شما می‌توانید با مشاوره از جراحان و تیم پزشکی ایران لیپوماتیک، انتظارات خود را از عمل مینی ابدومینوپلاستی مطرح کنید و نتیجه‌ای مشابه آن را دریافت کنید. ما در ایران لیپوماتیک با برترین تجهیزات و پزشکان آماده ارائه بهترین خدمات هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا