ابدومینوپلاستی

جراحی ابدومینوپلاستی، راهی برای تناسب اندام

اگر به دنبال راهی برای لاغری و تناسب اندام هستید، جراحی ابدومینوپلاستی یا تامی تاک یکی از بهترین و کاربردی‌ترین انتخاب‌ها است. جراحی ابدومینوپلاستی به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. هرکدام از این شیوه‌ها باتوجه به آناتومی بدن و میزان چربی‌های مازاد انتخاب می‌شوند. آیا شما تاکنون عمل ابدومینوپلاستی را انجام داده‌اید؟ تجربه اطرافیانتان از این عمل چیست؟
دکتر علی مروتی یکی از پزشکان فعال در کلینیک ایران لیپوماتیک است که تمام روش‌های مختلف ابدومینوپلاستی را انجام می‌دهد. جراحی مینی ابدومینوپلاستی یکی از محبوب‌ترین و بهترین شیوه‌های این جراحی است که می‌تواند به سادگی حجم زیادی از چربی‌های مازاد را از بین ببرد. اما عملکرد و نقش اصلی این جراحی چیست؟

در این مقاله قصد داریم با مرور تمام عملکردها و نقش‌های جراحی مینی ابدومینوپلاستی، به چگونگی انجام و نتیجه آن پی ببریم. پس اگر چندان اطلاعاتی درمورد این جراحی کاربردی ندارید، تا انتها همراه ما باشید.

عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

جراحی ابدومینوپلاستی یا تامی تاک ( tummy tuck ) از معروف‌ترین جراحی‌های زیبایی است. این جراحی با استفاده از تجهیزات جراحی و در اتاق‌های مخصوصی انجام می‌شود. همچنین به دلیل برش‌های مختلفی که روی پوست ایجاد می‌شود، نیاز به بیهوشی دارد. عمل ابدومینوپلاستی برای رفع چربی‌های مازاد، افتادگی و شل بودن پوست شکم انجام می‌شود.

بسیاری از عمل‌های جراحی مانند لیپوماتیک، به صورت کلی بر روی از بین بردن چربی‌های مازاد کل بدن تمرکز دارند. اما ابدومینوپلاستی از تخصصی‌ترین جراحی‌های لاغری است که فقط به نواحی مخصوصی از بدن می‌پردازد. جراحی ابدویمنوپلاستی به صورت دقیق و متمرکز بر از بین بردن چربی‌های مازاد نواحی شکم و پهلو و فرم دهی به آن انجام می‌شود. به همین سبب بسیاری از افرادی که تنها با چربی شکم درگیر هستند، این عمل را برای لاغری انتخاب می‌کنند.

عمل ابدومینوپلاستی چگونه انجام می شود؟

همانطور که گفتیم عمل ابدومینوپلاستی یا تامی تاک با استفاده از ابزارهای جراحی انجام می‌شود. طی این جراحی، پزشک ابتدا نواحی مشخصی از شکم و پهلو را برای برش تعیین کرده و با تزریق داروی بیهوشی، فرد را برای عمل آماده می‌کند. پس از مشاهده تاثیرات داروی بیهوشی، جراح نواحی تعیین شده را برش می‌دهد. نکته بسیار مهمی که در مورد جراحی ابدومینوپلاستی وجود دارد این است که شیوه‌های مختلفی برای انجام این عمل وجود دارد. جراح باتوجه به معاینات انجام شده در جلسات پیش از عمل، بهترین شیوه را برای جراحی انتخاب کرده و بر روی بیمار اعمال می‌کند.

پس از برش نواحی مخصوص، جراح با برداشتن پوست روی شکم، تسلط بیشتری روی بدن فرد دارد، در این هنگام او تمام توده‌های چربی که به صورت مازاد در بخش‌های مختلفی از بدن جمع شده‌اند را از بافت اصلی جدا می‌کند. پس از برداشتن چربی‌ها نوبت به برش پوست اضافی می‌رسد. جراح می‌تواند با برش پوست‌های اضافی، فرم بهتری به شکم و پهلو افراد دهد.

ممکن است به دلیل چربی‌های زیادی که در شکم، پهلو یا کمر انباشته شده است، بدن فرد پس از عمل نیازمند اصلاحات باشد. طی این اصلاحات جراح عضلات اصلی شکم و ناف را سرجای خود قرار داده و با کشیدن پوست بدن، عضلات اصلی شکم را به یکدیگر بخیه می‌زند. این جراحی به صورت معمول حدود 3 الی 4 ساعت زمان می‌برد.

مینی ابدومینوپلاستی
مینی ابدومینوپلاستی

جراحی مینی ابدومینوپلاستی

همانطور که گفتیم جراحی مینی ابدومینوپلاستی یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های ابدومینوپلاستی است. این شیوه از جراحی برای افرادی که چربی زیرشکم زیادی دارند بسیار مناسب است زیرا در این شیوه، تنها برش‌های کوچکی در قسمت زیر شکم ایجاد می‌شود. مینی ابدومینوپلاستی نسبت به سایر روش‌های لاغری، دوران نقاهت بسایر کمتر و آسان‌تری دارد.

طی این عمل، جراح برش‌های کوچکی در نواحی زیر شکم ایجاد می‌شود. درواقع جراح تنها برش‌های محدود و کوچکی را در نواحی زیر شکم ایجاد می‌کند، سپس با برداشتن پوست، چربی‌های اضافی را از قسمت شکم جدا می‌کند. پس از آن با برش پوست‌های اضافی زیرشکم، فرم آن را اصلاح می‌کند. اگر جزو افرادی هستید که هیکل نسبتا خوبی دارید، اما از چربی‌های زیرشکم خود رنج می‌برید، جراحی مینی ابدومینوپلاستی بهترین انتخاب است.

مزیت های مینی ابدومینوپلاستی

جراحی مینی ابدومینوپلاستی جزو آن دسته از جراحی‌های زیبایی است که مزیت‌های زیادی دارد. دوران نقاهت اندک، مراقبت‌های ساده و اصولی و هزینه کمتر نسبت به سایر جراحی‌های زیبایی از بارزترین مزیت‌های این جراحی است. علاوه بر آن، این جراحی در مدت زمان بسیار کمتری انجام می‌شود. اما همچنان برای انجام مینی ابدومینوپلاستی نیاز به بیهوشی وجود دارد.

مینی ابدومینوپلاستی، راهی برای تناسب اندام

در بین افراد ساختارها و آناتومی‌های مختلفی از فرم بدن وجود دارد. تمامی این آناتومی‌ها باتوجه به نوع تغذیه و سبک زندگی متغیر است. بسیاری از افراد چندان چربی‌های زیادی ندارند، اما با معضلی به نام چربی زیرشکم مواجه هستند. این چربی‌ها نه آنقدر زیاد است که فرد مجبور به عمل لیپوماتیک باشد و نه‌آنقدر کم است که نسبتا به آن بی‌تفاوت باشد.

درواقع مینی ابدومینوپلاستی با تمرکز بر نواحی خاصی از بدن مانند زیرشکم، تمام چربی‌های اضافی را از بین می‌برد. این جراحی تنها با ایجاد برش‌های کوچک و تخصصی، از هرگونه آسیب به بافت‌های دیگر بدن جلوگیری می‌کند. همچنین از آنجایی که برش‌های اندکی دارد، احتمال ماندگاری جای زخم در آن بسیار اندک است. بسیاری از افرادی که قصد دارند با یک عمل ساده به تناسب اندام برسند، مینی ابدومینوپلاستی را انتخاب می‌کنند.

بعد از مینی ابدو چه کنیم؟

اگر می‌خواهید نتیجه ماندگاری از عمل خود داشته باشید و دوران نقاهت آسانی را بگذرانید، باید تمام اصول و نکات مراقبتی پزشک را به درستی رعایت کنید. هرچند که مینی ابدومینوپلاستی نسبت به سایر روش‌های جراحی، دوران نقاهت کمتر و نکات مراقبتی آسان‌تری دارد. اگر بخواهیم به نکات مراقبتی بعد ار این جراحی اشاره کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • دقت در نحوه خوابیدن و بلند شدن
  • پرهیز از مصرف داروهای ضدانعقاد خون
  • پرهیز از استعمال دخانیات
  • مصرف نکردن مشروبات الکلی
  • داشتن برنامه غذایی
  • استفاده از گن‌های طبی مخصوص
  • تعویض بخیه در موعدهای مقرر
  • مصرف داروهای مسکن و تحت نظر جراح
تناسب اندام با ابدومینوپلاستی
تناسب اندام با ابدومینوپلاستی

بهترین افراد برای مینی ابدومینوپلاستی

از آنجایی که جراحی‌های زیبایی، مخصوصا جراحی‌های مربوط به شکم و پهلو برای اغلب مردم کاربردی است، نمی‌توان دسته خاصی از افراد را به صورت کامل از این نوع عمل منع کرد. اما به صورت کلی مینی ابدومینوپلاستی دارای چهارچوب خاصی است که افراد باید آن را رعایت کنند. حتی می‌توان گفت رعایت این چهارچوب نتیجه بهتری را برای خود افراد رقم می‌زند. برای مثال بهتر است افرادی که فقط در ناحیه زیرشکم چربی دارند به سراغ مینی ابدومینوپلاستی بروند. همچنین پزشکان انجام این عمل برای افراد زیر 18 سال را توصیه نمی‌کنند. بسیاری از افرادی که از افتادگی و شل بودن پوست خود رنج می‌برند می‌توانند از این عمل کاربردی استفاده کنند.

چگونه بفهمیم جراحی مینی ابدومینو بهترین انتخاب است؟

قطعا بسیاری از افراد در هنگام انتخاب شیوه لاغری با گذینه‌های مختلفی روبرو می‌شوند. اما اینکه چگونه بهترین شیوه برای لاغری را انتخاب کنند امری است که باتوجه به آناتومی بدن، صلاحدید جراح و انتظاری که از عمل دارند انجام می‌شود.

اگر جزو افرادی هستید که نمی‌دانید کدام یک از روش‌های ابدو را برای خود انتخاب کنید، شرکت در جلسات مشاوره و صحبت با جراح کمک زیادی به شما می‌کند. مشاوران ما در کلینیک ایران لیپوماتیک با ارائه بهترین نظرات، نتیجه درخشانی را برای شما رقم می‌زنند. عمل مینی ابدومینوپلاستی به سبب مزیت‌ها و نتیجه بسیار خوبی که دارد، به یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های جراحی ابدومینوپلاستی تبدیل شده است.

هزینه مینی ابدومینوپلاستی

هزینه مینی ابدومینوپلاستی باتوجه به عوامل مختلفی مانند هزینه اتاق عمل، دستمزد جراح، دستمزد تیم جراحی، هزینه ابزار جراحی و دارو وغیره تعیین می‌شود. البته تعیین نرخ دقیق این هزینه در کلینیک‌های مختلف متفاوت است. شما می‌توانید با مراجعه حضوری به مرکز موردنظر خود، از هزینه دقیق اطلاع یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا