دسته‌بندی نشده

زیبایی شناسی چهره در جراحی بینی

اگر می‌‌خواهید بینی خود را عمل کنید ابتدا باید زیبایی شناسی چهره در جراحی بینی را در الویت قرار دهید. در زیبایی شناسی، تمامی خطوط و نسبت‌های بینی فرد مطابق با استاندارد زیبایی شکل می‌گیرد. در جراحی بینی، جراح با بررسی اجزای صورت ظاهر کنونی فرد و ظاهر بینی را ترسیم می‌کند تا با استفاده از این ترسیم فرم بینی مناسب با صورت شما را پیدا کند. ایران لیپوماتیک یکی از برترین جراحان این عرصه است که نکات مهمی را برای این عمل جراحی بیان می‌کند. در این مطلب به تمام این موارد خواهیم پرداخت.

بینی ایده آل چگونه ارزیابی می شود؟

در ارزیابی بینی ایده آل نکات مهمی مطرح است که در ادامه می‌‌توانید این نکات را مشاهده کنید:

ارزیابی بینی ایده آل

·  ارتفاع صورت

اولین قدم در ارزیابی بینی قبل از عمل جراحی بررسی ارتفاع صورت است. پزشک چهره را به سه قسمت به صورت افقی تقسیم می‌‌کند که یک تحلیل کلی از نسبت صورت با بینی را بدست آورد. این تقسیم بندی شامل خط آغازین مو تا ابروها، ابروها تا زیر بینی و زیر بینی تا چانه است.

پزشک برای تشخیصزیبایی شناسی تقسیم بندی میانی یعنی ابروها تا زیر بینی را در نظر می‌‌گیرد. جراح بینی با بررسی قسمت میانی صورت یعنی از ابروها تا زیر بینی متوجه می‌شود که در صورت فرد ناهماهنگی وجود دارد یا خیر.

اگر در صورت فرد ناهماهنگی وجود داشته باشد پزشک باید برای ایجاد هارمونی صورت از تکنیک‌های مختلف استفاده کند. تقسیم بندی صورت می‌تواند برای عملکرد بهتر زیبایی شناسی چهره در جراحی بینیبه پزشک کمک زیادی کند.

· عرض صورت

عرض صورت به اندازه ارتفاع صورت در عمل جراحی بینی مهم است. جراح باید عرض صورت را به پنج قسمت به صورت عمودی تقسیم کند و سپس شروع به ارزیابی کند.

ملاک های ارزیابی زیبایی شناسی بینی چیست؟

تاکنون با جایگاه بینی در قسمت افقی و عمودی صورت آشنا شده‌اید، ملاک‌های دیگری برای ارزیابی زیبایی شناسیوجود دارد که در ادامه با آن آشنا می‌‌شوید:

· رادیکس

رادیکس به نقطه فرورفتگی فاصله بین بینی تا ابرو اشاره دارد که از این ناحیه نیز به عنوان ریشه بینی یاد می‌‌کنند.

· دور سوم

به پل بینی دور سوم می‌‌گویند که یک اصطلاح پزشکی است. پل بینی از دو بخش تشکیل می‌شود، این دو بخش شامل قسمت بالایی که استخوان و قسمت پایینی که غضروف دار است.

· طاق بینی

طاق بینی قسمتی است که روی پهن نشان دادن بینی تاثیر زیادی دارد. طاق بینی به دو استخوان کنار بینی گفته می‌شود که به استخوان پیشانی متصل است.

طاق میانی بینی

· طاق میانی

طاق میانی به پل بینی تا نوک بینی می‌‌گویند، این قسمت از دو غضروف تشکیل شده است. طاق میانی نباید آسیب ببیند؛ زیرا تاثیر زیادی روی تنفس دارد. در زیبایی شناسی چهره در جراحی بینیبه طاق میانی اهمیت زیادی می‌‌دهند.

· نوک بینی

نوک بینی به یک سوم پایینی بینی گفته می‌شود که این قسمت در فرم دهی بینی اهمیت زیادی دارد.

· لبه آلار

لبه آلار یک قوس محدب است که از نوک بینی تا بالای هر سوراخ بینی قرار دارد. شکل لبه آلار روی سوراخ‌های بینی تاثیر زیادی می‌گذارد.

· کلوملا

کلوملا بافت نرم بین سوراخ‌های بینی است که به لب بالایی اتصال داده شده است.

· آستانه بینی

آستانه بینی در پایه سوراخ بینی قرار دارد که بین آلار و کلوملا قرار گرفته است.

· خط زیبایی شناسی نوک ابرو

این خط از پایین‌ترین قسمت داخلی ابرو به سمت بینی قرار گرفته است. در جراحی بینی باید نوک ابروها ارزیابی شود تا پزشک مطمئن شود که ابروها همانند یک ساعت شنی هستند.

· زاویه نازوفرونتال

زاویه نازوفرونتال زاویه‌ای بین بینی و پیشانی است. این زاویه باید در ۱ الی ۲ میلی‌متری چین پلک بالایی قرار بگیرد. اگر این زاویه بالاتر از این محدوده باشد باعث می‌‌شود بینی بلندتر نشان داده شود. زیبایی شناسی چهره در جراحیبینیجزئیات زیادی دارد که باید تمامی آن‌ها را بدانید تا با استفاده از آن جراحی موفقی داشته باشید.

زاویه نازوفرونتال

· زاویه نازولبیال و تیپ روتیشن

زاویه نازولبیال در قسمت کلوملا و لب بالایی قرار دارد، زاویه تیپ روتیشن نیز به موقعیت بینی و قوس آن روی صورت اشاره دارد. زاویه نازولبیال در زنان بین 105_100 است و در مردان باید بین 95_90 باشد. اگر این زاویه تیزتر باشد بینی به شکل آویزان یا قلاب مانند روی صورت نشان‌ داده می‌‌شود.

· هواپیمای فرانکفورت

برای تعیین زاویه تیپ روتیشن از هواپیمای فرانکورت استفاده می‌‌شود. هواپیمای فرانکورت دو خط فرضی است که یکی از آن‌ها در پایین‌ترین نقطه حفره چشم تا مجرای گوش است و خط دوم خط اول را دو قسمت کرده تا از این طریق زاویه تیم روتیشن را بدست آورد.

اگر ملاک‌های زیبایی که در بالا برای شما گفته شد را در نظر بگیرید از بینی خود بعد از جراحی بسیار راضی خواهید بود.

آیا پوست روی زیبایی بینی تاثیر دارد؟

قبل از معیار زیبایی شناسی چهره در جراحی بینی باید به ضخامت پوست بینی توجه زیادی شود. کسانی که پوست بینی آن‌ها بسیار نازک است در عمل جراحی بینی کوچک‌ترین غیرقرینگی‌ها در زیر پوست آن‌ها مشخص می‌‌شود.

در مقابل کسانی که پوست بینی ‌آن‌ها بسیار ضخیم است یعنی بینی گوشتی دارند، در جراحی بینی ممکن است بینی ‌آن‌ها تغییر زیادی نکند. بهترین افراد برای عمل جراحی بینی کسانی هستند که پوست بینی ‌آن‌ها ضخامت متوسط داشته باشد.

کلام پایانی

اگر می‌‌خواهید به نتیجه‌ای مطلوب در عمل جراحی بینی برسید، باید تمامی معیارهایی که برای زیبایی شناسی چهره در جراحی بینی وجود دارد را در نظر بگیرید. تمامی معیارهای زیبایی شناسی روی بینی بعد از عمل شما تاثیر زیادی دارد.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات لازم را که روی جراحی بینی تاثیر دارد را به شما یادآوری کنیم. سعی کنید با رعایت این نکات نتیجه‌ای مطلوب از عمل جراحی بینی داشته باشید. در صورت هر گونه سوال می‌توانید از مشاوران در ایران لیپوماتیک در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا