لیپوماتیک

مراقبت های قبل عمل لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک یکی از روش‌های پیشرفته و مدرن حذف چربی در تمام قسمت‌های بدن است. این عمل در جهت برداشتن کامل چربی‌های اضافی بدن صورت می‌گیرد. برای انجام لیپوماتیک در قسمت‌های مورد نظر، چند سانت برش بر روی پوست ایجاد می‌شود. سپس از قسمت برش خورده و مورد نظر لوله‌هایی برای خارج کردن چربی‌های اضافی وارد پوست می‌کنند.عمل لیپوماتیک یکی از روش‌های پیشرفته و مدرن حذف چربی در تمام قسمت‌های بدن است. این عمل در جهت برداشتن کامل چربی‌های اضافی بدن صورت می‌گیرد. برای انجام لیپوماتیک در قسمت‌های مورد نظر، چند سانت برش بر روی پوست ایجاد می‌شود. سپس از قسمت برش خورده و مورد نظر لوله‌هایی برای خارج کردن چربی‌های اضافی وارد پوست می‌کنند. برای به دستیبای به بهترین نتیجه باید مراقبت های قبل عمل لیپوماتیک را جدی بگیرید.

در صورت تمایل افراد، چربی خارج شده می‌تواند به قسمت‌های دیگری از بدن اعم از صورت تزریق شود. فراموش نکنید که انتخاب پزشک خوب و رعایت دستورات آن حائز اهمیت است. دکتر علی اکبر مروتی، پزشک متخصص و ماهر در عرصه جراحی‌های زیبایی است که عمل لیپوماتیک را با روش‌های بی‌خطری انجام خواهد داد.

دوره‌ این جراحی نقاهت کمتری دارد و عوارض و درد آن بسیار اندک است البته به شرطی که مراقبت‌های گفته شده توسط پزشک را انجام دهید. در ادامه به مراقبت‌های قبل عمل لیپوماتیک می‌پردازیم.

مراقبت های قبل عمل لیپوماتیک

انواع لیپوماتیک

چندین نوع لیپوماتیک وجود دارد که شما باید با توجه به نیاز خود هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی و شرح آن می‌پردازیم.

  • لیپوماتیک شکم و پهلو: یکی از رایج‌ترین نوع پیکرتراشی، لیپوماتیک شکم و پهلو است که با تجمع بیش از اندازه در ناحیه شکم رخ می‌دهد و باعث بهم ریختگی تناسب اندام می‌شود.
  • لیپوماتیک ران پا: این روش برای کسانی که ران افتاده و چاق دارند توصیه می‌شود.
  • لیپوماتیک ساق پا: افرادی هستند که در اطراف ساق و مچ پا چربی بیش از اندازه دارند و این عمل بسیار در آن‌ها توصیه می‌شود.

مراقبت های قبل عمل لیپوماتیک

بهترین گزینه قبل از عمل جراحی آن است که به یک مرکز درمانی معتبر مراجعه کنید و ژورنال‌های علمی بسیاری را با دقت مطالعه کنید تا بتوانید اطلاعات بسیار خوبی درباره عمل پیکرتراشی بدست آورید.

کسب اطلاعات لازم و کافی که منبع علمی مشخصی دارد باعث کاهش استرس و افزایش آرامش می‌شود. همچنین بهترین گزینه این است که قبل از عمل با پزشک خود مشورت کنید و مصرف هر گونه دارو را کاملا اطلاع دهید. پزشک شما طبق شرایط بدنی دستورهای لازم قبل از عمل لیپوماتیک را برای شما عزیزان بیان می‌کند. مهم‌ترین مراقبت‌های قبل عمل لیپوماتیک به شرح زیر است:

مراقبت های قبل عمل لیپوماتیک

·        مصرف نکردن دخانیات یک هفته قبل از عمل

اشخاصی که در روزهای نزدیک به عمل لیپوماتیک خود اقدام به مصرف هر گونه دخانیاتی می‌کنند، عوارض بسیار خطرناک و جبران ناپذیری گریبان گیر آن‌ها می‌شود. مصرف دخانیاتی اعم از مواد مخدر سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و فعالیت سیستم ایمنی بدن را به بشدت کاهش می‌دهد.

این امر باعث می‌شود که زخم‌های به وجود آمده دیرتر و با گذر زمان بسیاری بهبود یابد. همچنین اپیوئیدهای زائد درون بدن همانند اندورفین‌ که باعث کاهش دردهای بدن می‌شود با مصرف دخانیت ویژگی خاص خود را از دست می‌دهند و باعث ایجاد حس درد بیشتری می‌شود.

·        عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون به مدت ۱۰ روز

مصرف داروهایی همچون آسپرین که باعث رقیق شدن خون می‌شود در روزهای نزدیک به عمل مصرف آن‌ها کاملا ممنوع است. در صورت مصرف پس از عمل با کبودی و خونریزی زیادی بدن مواجه می‌شود. در صورت مصرف این نوع از داروها حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

عمل لیپوماتیک

·        عدم مصرف ویتامین E

طبق دستورات پزشک حدودا ده روز باقی مانده به عمل لیپوماتیک باید از خوردن داروهایی همچون ویتامین E جلوگیری شود. مصرف این داروها همانند آسپرین باعث می‌شود که فرد در هنگام عمل دچار خونریزی شدید شود و پس از عمل با کبودی‌های بسیاری روبه‌رو شود.

از دیگر مراقبت های قبل عمل لیپوماتیک عبارتند از:

  • اگر بنابر هر دلیلی بیمار مجبور به مصرف داروهای استروئیدی شود بهتر است که داروهای غیرالتهابی ضد استروئیدی با دوز پایین مصرف کند.
  • حداقل ۴۸ ساعت قبل از عمل بهتر است داروهای منبسط‌کننده لوله تنفسی مانند افدرین استفاده نشود.
  • افرادی که دارای بیمارهای خاص همانند آسم هستند باید به پزشک خود اطلاع دهند به این دلیل که مصرف داروهای برونشیت و آسم حداقل دو روز قبل از عمل ممنوع است.
  • در روز عمل از مصرف داروهای پرکاری تیروئید و کم کاری تیروئید دوری شود.
  • ·        ۴۸ ساعت قبل از عمل باید اجرای هر نوع رژیم غذایی متوقف شود.
  • چند روز قبل از عمل باید غذاهای سبک همانند سوپ و سبزیجات استفاده شود و از مصرف هر گونه غذای چرب و فست‌فود دوری شود.
  • استفاده از هرگونه چای، قهوه و نوشیدنی‌های کافئین دار دو روز قبل از عمل کاملا ممنوع است.
  • طبق تجویز دکتر باید یک روز قبل از جراحی، آنتی بیوتیک مصرف شود.
دیگر مراقبت های قبل عمل لیپوماتیک

اقدامات قبل از عمل لیپوماتیک

پیش از عمل برخی از موارد و شرایط به عنوان کاندید وجود دارند که باید پزشک حتما از آن اطمینان خاطر داشته باشد تا در هنگام عمل با مشکلی مواجه نشود. طبق نسخه و تجویز پزشک موارد زیر حتما باید چک شود:

  • ابتلا به دیابت بسیار بالا و کنترل نشده
  • ابتلا به فشار خون بسیار بالا و خطرناک، در صورت فشار خون بالا باید حتما قبل از عمل فشار خون کاملا متعادل شود.
  • سابقه هر نوع جراحی در ناحیه شکم یا قسمت‌های دیگری از بدن
  • ابتلا به سرطان یا هر نوع بیماری دیگر
  • بررسی کامل بیمار در زمینه سلامت روان
  • بررسی وضعیت بیمار در زمینه جراحی‌هایی که قبلا انجام داده است.
  • سابقه بیماری‌هایی اعم از قلبی عروقی، سکته مغزی و قلبی

توجه داشته باشید که در صورت وجود عوارض یا مشکلات نام برده شده در صورتی که پزشک پس از بررسی‌های لازم به صورت کامل آن را تایید کند، می‌توان جراحی فوق را انجام داد.

لیپوماتیک و مزایای انجام دادن آن

  • انجام این عمل باعث می‌شود که چربی به صورت کاملا یکدست و ایده‌آل در سطح بدن پخش شود.
  • استفاده از گن بسیار مهم و ضروری است و تنها افراد به مدت دو هفته باید این فرم دهنده بدن را بر تن داشته باشند.
  • این عمل پوست و بدن را فرم می‌دهد و جراحی‌های دیگر بهتر و محبوب‌تر است.
  • توجه داشته باشید که در این عمل از بی حسی موضعی استفاده می‌شود.
  • احتمال عفونت در عمل لیپوماتیک بسیار ضعیف است.
  • ·         عمل لیپوماتیک نسبت به جراحی‌های دیگر بسیار مناسب‌ است به این دلیل که آسیب و خشکی در این عمل بسیار اندک است.
  • نیازی به بستری شدن طولانی مدت نیست و فرد پس از جراحی ترخیص می‌شود.
لیپوماتیک

کلام پایانی

عمل لیپوماتیک در افرادی که چاقی مفرط و بیش از اندازه دارند، گزینه مناسب و ایده آلی است. در این عمل چربی‌های زیادی از بدن خارج می‌شود و پس از گذر مدت زمان کوتاهی با کمک پزشک به تناسب اندام بسیار خوبی دست خواهید یافت؛ اما باید به مراقبت‌های قبل عمل لیپوماتیک بسیار توجه کرد تا در حین عمل با مشکلی مواجه نشوید و عمل شما کاملا موفقیت آمیز طی شود.

درباره مراقبت‌‌های قبل از عمل صحبت کردیم تا عمل خوبی را پشت سر بگذارید. در صورت درخواست مشاوره رایگان می‌توانید از مشاوران ما در لیپوماتیک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا