جراحی سینه

زمان طلایی برای عمل جراحی ماموپلاستی

ماموپلاستی یا جراحی کوچک‌ کردن سینه یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی است که بین بانوان رواج زیادی دارد. عمل ماموپلاستی با از بین بردن چربی‌های اضافی در بدن افراد، به اصلاح فرم و سایز سینه‌ها می‌پردازد. عوامل و نکات زیادی وجود دارند که در تعیین نتیجه و عملکرد این عمل تاثیرگذارند. اما به نظر شما این عوامل چیست؟

دکتر علی مروتی یکی از برترین و حاذق‌ترین پزشکان عرصه زیبایی است که با سال‌ها فعالیت در زمینه جراحی‌های زیبایی، تجربه زیادی داشته و مشاوره‌های بسیار خوبی را به مراجعین خود ارائه می‌دهد. همچنین اگر قصد انجام ماموپلاستی را دارید اما از چگونگی آن یا بهترین زمان برای انجام آن اطلاعاتی ندارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. ما قصد داریم در این مقاله به چگونگی عمل ماموپلاستی و بهترین زمان برای انجام آن بپردازیم.

ماموپلاستی یا لیفت سینه

عمل جراحی ماموپلاستی یا لیفت سینه، نامی که شاید بسیاری از شما با آن آشنایی داشته باشید اما هرگز این عمل را انجام نداده باشید. عمل ماموپلاستی برای برداشتن چربی‌های اضافی بدن انجام می‌شود. از بین بردن چربی‌های اضافی بدن باعث کاهش سایز و حجم سینه نیز می‌شود، اما تفاوت آن با سایر روش‌های کاهش سایز سینه در این است که فقط چربی‌های مازاد و مضر بدن را از بین می برد.

عمل جراحی ماموپلاستی یا لیفت سینه عموما به کوچک کردن سایز و حجم سینه می‌پردازد، زیرا با گذشت زمان و تکمیل رشد سینه و برخی عادت‌های غذایی، چربی‌های زیادی در نواحی سینه جمع می‌شوند. در نتیجه تجمع این چربی‌ها، بافت سینه حالت افتاده و شل پیدا می‌کند. شل و افتاده بودن سینه باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند می‌شود. در نهایت فرد از ظاهر خود ناراضی بوده و به سراغ عمل‌های زیبایی می‌رود.

ماموپلاستی چگونه انجام می شود؟

عمل جراحی ماموپلاستی یا لیفت سینه فرایند بسیار ساده‌ای دارد که طی 3 الی 4 ساعت به اتمام می‌رسد. این عمل در اتاق‌های مخصوص جراحی انجام می‌شود. پیش از هرچیز جراح با مشخص کردن نواحی موردنظر، بخش‌های خاصی از سینه را به عنوان نواحی برش علامت می‌زند، پس از آن نوبت به تزریق داروی بیهوشی می‌رسد، زیرا این عمل با فرایند و ابزار جراحی انجام می‌شود، به همین سبب پزشک باید از داروی بیهوشی استفاده کند.

پس از تزریق داروی بیهوشی و مشاهده تاثیرات آن، جراحی نواحی مشخص شده را برش می‌دهد. سپس توده و چربی‌های اضافی را از سطح بدن جدا می‌کند. پس از برداشتن چربی‌های اضافی از نواحی سینه، در صورت نیاز جراح می‌توان نوک سینه را در قسمت اصلی خود قرار دهد. سپس باید مابقی عضلات و بافت‌های سینه را به یکدیگر پیوند بزند. در نهایت عمل ماموپلاستی به اتمام رسیده و فرد به اتاق ریکاوری منتقل می‌شود.

عمل لیفت سینه
عمل لیفت سینه

مزایای عمل ماموپلاستی

همانطور که گفتیم عمل ماموپلاستی باعث از بین رفتن چربی‌های اضافی شده و علاوه بر آن سایز و حجم سینه را اصلاح می‌کند. با اصلاح حجم و سایز سینه شما می‌توانید بسیاری از فعالیت‌های روزانه خود راحت‌تر انجام دهید. علاوه بر آن به سبب ایجاد تناسب بین اندام‌های مختلف بدن، از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار خواهید شد.

معایب عمل ماموپلاستی

در سمت دیگری از عمل‌های زیبایی، معایب و عوارض مختلفی وجود دارد که نمی‌توان منکر آن شد. درواقع بروز این عوارض پس از عمل‌های جراحی کاملا طبیعی است و پس از گذشت چند روز از بین می‌رود. البته میزان و شدت بروز این عوارض و معایب بسته به سیستم ایمنی و آناتومی بدن افراد کاملا متفاوت است. از معایب عمل ماموپلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت
  • بروز ترشح از نواحی برش
  • خونریزی
  • سردرد و سرگیجه
  • تورم
  • التهاب
  • کبودی
  • دردهای شدید در نواحی برش

افراد غیرمجاز برای عمل جراحی ماموپلاستی

همانطور که گفتیم عمل ماموپلاستی یا لیفت سینه جراحی بسیار ساده‌ای است. اما این ساده بودن بدان معنی نیست که هیچگونه معیار یا شروط خاصی برای پذیرش افراد ندارد. به زبان ساده‌تر، افرادی که قصد جراحی ماموپلاستی را دارند باید به برخی شروط دقت کنند. همچنین افراد زیر از انجام عمل ماموپلاستی منع می‌شوند:

  • افراد زیر 18 سال
  • بانوان باردار یا شیرده
  • بانوانی که در شرف بارداری هستند
  • افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی
  • افرادی که زمان لازم برای استراحت در دوران نقاهت را ندارند.

بهترین سن برای عمل ماموپلاستی

اگر بخش قبل را با دقت مطالعه کردید باشید، در اولین گزینه با جمله ( افراد زیر 18 سال) روبرو شدید، اما چرا افراد زیر 18 سال مجاز به ماموپلاستی نیستند؟ طبق معاینات پزشکان و علمی که نسبت به آناتومی و رشد بدن افراد دارند، افراد زیر 18 سال هنوز به رشد و تکامل کامل نرسیده‌اند. بدین صورت حتی میزان رشد سینه‌های آنها کاملا نشده است. به همین دلیل هم از عمل ماموپلاستی منع می‌شوند.

درواقع از آنجایی که در عمل ماموپلاستی اغلب بافت‌های داخلی سینه دستکاری می‌شوند، ضروری است که سینه‌های فرد حتما به رشد و تکامل کامل رسیده باشد. علاوه بر آن، عدم تکامل و رشد کامل سینه منجر به تغییر نتیجه‌ی عمل می‌شود.

زمان طلایی لیفت سینه
زمان طلایی لیفت سینه

بهترین زمان برای عمل ماموپلاستی

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از مراجعین وجود دارد این است که بهترین زمان برای ماموپلاستی چه زمانی است؟ پاسخ به این سوال کاملا به شرایط افراد بستگی دارد، درواقع به‌جز شرایط سنی مناسب افراد برای عمل ماموپلاستی، موضوع دیگری تحت عنوان بهترین زمان برای عمل لیفت سینه هم وجود دارد. اما بهترین زمان برای لیفت سینه چه زمانی است؟

بسیاری از افراد باتوجه به شرایط کاری خود و نداشتن مرخصی، ترجیح می‌دهند عمل ماموپلاستی را در فصل تابستان انجام دهند. انجام این عمل در فصل تابستان معایب و مزایای مختلفی دارد، برای مثال فرد می‌تواند در تابستان زمان بیشتری برای استراحت داشته باشد، اما از سوی دیگر، امکان دارد وجود هوای گرم باعث کلافگی افراد شود.

فصل زمستان یکی دیگر از فصل‌های موردعلاقه افرادی برای عمل ماموپلاستی است. زیرا در این فصل کمتر کسی به فکر مسافرت و بیرون رفتن می‌افتد و بیشتر زمان به استراحت در خانه اختصاص پیدا می‌کند. اما از سوی دیگر فرد باید دقت داشته باشد که سرمای هوا و پوشیدن لباس‌های مختلف و زیاد فشاری را به سینه وارد نکند.

بهترین کلینیک برای عمل ماموپلاستی

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در نتیجه ماموپلاستی انتخاب جراح تیم جراحی و کلینیک معتبر است. درواقع یک مجموعه پزشکی خود می‌تواند شما را از روزهای ابتدایی عمل تا روزهای انتهایی همراهی کند. ما در کلینیک ایران لیپوماتیک با جمع‌آوری بهترین جراحان و پزشکان بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می‌آوریم. علاوه بر ان جراحان ما مجموعه‌ای از بهترین مشاوره‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند. ارائه بهترین مشاوره‌ها به شما کمک می‌کند که درک بهتری از آناتومی بدن خود داشته باشید و بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

کلام نهایی

از آنجایی که عمل ماموپلاستی با اجزا و بافت‌های سینه کار دارد، از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین سبب دقت در انتخاب پزشک و کلینیک و دیگر نکات جراحی، اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید با انجام این عمل جراحی ساده به بهترین فرم از سینه‌های خود برسید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا