عمل بینی

عمل ترمیمی بینی و چگونگی آن

امروزه تمام جراحی‌های زیبایی با هدف رفع عیب و ایرادات جسمی و بهبود زیبایی اشخاص انجام می‌شود. در چنین شرایطی اگر شخص به نتیجه دلخواه خود نرسد، قطعا با امر ناخوشایندی روبرو خواهد شد. یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی که گاهی عمل دیگری را هم در پی دارد، جراحی بینی است. به زبان ساده‌تر، گاهی اوقات با بروز برخی مشکلات، شخص احساس می‌کند که باید جراحی ترمیمی بینی را انجام دهد.

هرچند که انجام عمل ترمیمی بینی در صورتی است که شخص با آسیب و مشکلات مختلفی روبرو باشد. البته لازم به ذکر است که بروز حوادث و آسیب‌های احتمالی پس از جراحی بینی، حدود 20 درصد است؛ اما با این وجود تیم پزشکی و جراحان ماهری مانند ایران لیپوماتیک به مراجعین خود پیشنهاد می‌دهند که در صورت بروز مشکل در فرم بینی یا سایر مشکلات، جراحی ترمیمی بینی را انجام دهند.

برخی از اشخاص نسبت به این جراحی ثانویه اطلاعی ندارند، به همین سبب ما قصد داریم در این مقاله با بررسی عمل ترمیمی بینی و چگونگی آن، اطلاعات درستی را از این جراحی ثانویه به دست بیاوریم. پس برای آشنایی بیشتر با این جراحی و بهترین زمان انجام آن، حتما تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

اولین قدم، انجام جراحی بینی

جراحی بینی یا رینوپلاستی یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی است که تغییرات زیادی را در چهره ایجاد می‌کند. بسیاری از اشخاص برای رفع مشکلات ظاهری یا حتی مشکلات تنفسی به سراغ این جراحی زیبایی می‌روند. جراح با تشخیص نوع بینی( گوشتی یا استخوانی) بهترین روش را برای انجام جراحی انتخاب کرده و باتوجه به انتظارات شخص، نتیجه دلخواه را رقم می‌زند؛ اما گاهی اوقات شرایط مطابق انتظار پیش نمی‌رود.

گاهی به دلیل انتخاب‌های نادرست، مشکلات ساختاری، اصلاح نتیجه به دست آمده از اولین عمل بینی، تغییر اندازه یا شکل بینی برای بار دوم، کشیده شدن بیش از حد حفره‌های بینی به بالا، به وجود آمدن چین در نواحی اطراف حفره‌های بینی، کجی یا عدم تقارن بیش از حد در بینی و ایجاد مشکلات تنفسی ناشی از جراحی زیبایی بینی، شخص نمی‌تواند نتیجه دلخواه خود را به دست بیاورد. در چنین شرایطی انجام دوباره جراحی بینی می‌تواند راهکار مناسبی برای حل این مشکل باشد.

عمل ترمیمی بینی چیست؟

بسیاری از اشخاصی که اطلاعاتی از جراحی ترمیمی بینی ندارند، تصور می‌کنند که این جراحی بسیار پیچیده و دشوار است؛ اما برخلاف این عقیده، عمل ترمیمی بینی روند ساده دارد. درواقع در این جراحی، پزشک باید فرم و ساختار بینی را بررسی کرده و مشکلات یا نواقص آن را رفع کند. البته که این امر بدین معنی نیست که این جراحی حساسیت خاصی ندارد، بلکه جراح باید در حین جراحی دقت و مهارت بسیار زیادی داشته باشد.

عمل جراحی ترمیمی برای رفع ایرادات و آسیب‌های بعد از دوران نقاهت انجام می‌شود. علاوه بر آن، برخی از اشخاص پس از انجام جراحی بینی و با گذر زمان، متوجه می‌شوند که نتیجه دلخواه خود را از این جراحی به دست نیاورده‌اند، در چنین شرایطی جراحی ترمیمی بینی می‌تواند نتیجه عمل را تغییر داده و فرم بهتری به بینی دهد.

جراحی ثانویه بینی
جراحی ثانویه بینی

پیش از انجام جراحی ثانویه چه کنیم؟

در ابتدا وقتی تصمیم به انجام جراحی ثانویه می‌گیرید، باید پیش از هرچیز با پزشک خود مشورت کنید. مشورت با جراح و بررسی مشکلات بینی از اصلی‌ترین اقدامات پیش از جراحی است. به همین منظور، تیم جراحی و پزشک پیش از انجام جراحی ترمیمی بینی، با برگزاری جلسات مشاوره، آناتومی و فرم بینی را مشاهده کرده و تمام موارد یا اشکالاتی که باید رفع شوند را بررسی می‌کنند.

در این جلسات مشاوره موارد مهمی مانند انتظارات شخص از جراحی ثانویه، دوران نقاهت جراحی و انواع مراقبت‌های قبل و بعد از آن مطرح می‌شود. علاوه بر آن اشخاص باید پیش از انجام جراحی آزمایش‌های مختلفی مانند آزمایش خون، آزمایش ادرار، آزمایش عکس‌برداری‌ از بینی وغیره را انجام دهند.

عمل ترمیمی بینی چگونه انجام می شود؟

پس از برگزاری جلسات مشاوره و بررسی آناتومی و فرم بینی جراح در صورت صلاحدید نوبت جراحی را تعیین می‌کند. در روز جراحی، جراح با استفاده از داروهای مخصوص بیهوشی موضعی و مهار درد استفاده می‌کند. جراح برای آغاز عمل بینی، ابتدا بروش‌های کوچکی را روی بینی یا کنار آن ایجاد می‌کند. جراحی ترمیمی بینی با دو تکنیک باز و بسته انجام می شود. انتخاب بهترین و سازگارترین شیوه براساس فرم بینی و نتیجه دلخواه شخص انجام می‌شود.

در جراحی بینی ابتدا برشی را روی تیغه بینی و در فاصله ی دو حفره، ایجاد می‌کند. پس از آن لایه روی بینی را برداشته و مشکلات موجود در بینی را اصلاح و برطرف می‌کند. پس از اینکه جراح تمام مشکلات و معایب بینی را رفع کرد، لایه برداشته شده را به جای اول خود برگردانده و محل زخم آن را بخیه می‌زند.

البته لازم به ذکر است که روش دیگری هم برای انجام جراحی ترمیمی وجود دارد. در این روش جراح برش‌های کوچکی را در قسمت کنار بینی ایجاد می‌کند. پس از آن جراح باتوجه به مشکلاتی که در فرم بینی وجود دارد، غضروف‌ها و استخوان‌های ناهماهنگ را اصلاح کرده و درصورت لزوم ترکیب آنها را تغییر می‌دهد. درواقع در این روش تغییرات از طریق مجاری بینی انجام می‌شود.

عمل بینی
عمل بینی

عوارض و دوران نقاهت پس از جراحی ثانویه

قطعا جراحی ثانویه هم مانند جراحی ابتدایی بینی دارای عوارض و آسیب‌های احتمالی مختلفی است. علاوه بر آن برای رفع عوارض و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، اصول و نکات مراقبتی وجود دارد که شخص باید تمام آنها را رعایت کند. در بخش زیر به بیان برخی از اصول و نکات مراقبتی می‌پردازیم:

  • بروز ترشحات و خونریزی
  • کبودی، التهاب، ورم
  • احساس درد در نواحی اطراف بینی
  • احساس کسلی یا سنگین بودن سر

از مواردی که می‌تواند این عوارض و آسیب‌ها را کاهش دهد، رعایت درست اصول و نکات مراقبتی است. درواقع تیم جراحی و پزشک در جلسات مشاوره، با ارائه توضیحات همه‌جانبه و درست به شخص، آنها را از بهترین و درست‌ترین اصول مراقبتی مطلع می‌کنند. در ادامه به بیان اصلی‌ترین مراقبت‌های بعد از جراحی بینی می‌پردازیم:

  • به شکل طاق باز بخوابید
  • برنامه غذایی سالم و مناسبی داشته باشید
  • از ماساژ دادن و فشار به بینی جدا خودداری کنید
  • تمام داروهای مسکن تجویز شده را سروقت مصرف کنید
  • از کمپرس یخ برای کاهش کبودی و التهاب استفاده کنید
  • چند هفته پس از جراحی فعالیت‌های ورزشی خود را آغاز کنید

مزیت های جراحی ترمیمی یا ثانویه

قطعا هرکس که به سراغ جراحی بینی می‌رود، دوست دارد تغییرات مختلفی را در فرم بینی و ساختار چهره خود ایجاد کند. البته گاهی اوقات به دلایل مختلف، شخص نمی‌تواند دلخواه خود را از این جراحی به دست بیاورد. در چنین شرایطی جراحی ثانویه بهترین راهکاری است که نتیجه جراحی را به صورت کلی تغییر می‌دهد.

همچنین اگر مشکلات ساختاری یا ظاهری بینی یک شخص، به‌حدی باشد که با یکبار جراحی از بین نرود، شخص می‌تواند با انجام جراحی ترمیمی بینی، تمام مشکلات را به صورت کامل از بین ببرد. اصلی‌ترین مزیت و نقش جراحی ثانویه این است که می‌تواند تمام مشکلات یا آسیب‌های احتمالی که پس از جراحی بینی رخ می‌دهد را از بین ببرد.

بهترین زمان برای انجام جراحی ثانویه

بهترین زمان برای انجام جراحی ترمیمی بینی، یک سال پس از انجام جراحی است. جراحی ثانویه باید زمانی انجام شود که تمام التهاب‌ها و ورم‌های ناشی از جراحی به‌صورت کامل از بین رفته باشد. علاوه بر آن، بافت‌ها و سلول‌های درونی بینی باید به صورت کامل ترمیم شده باشند. این امر حدود یک سال زمان می‌برد. حال اگر بینی شخصی از نوع گوشتی باشد، شخص باید مدت زمان بیشتری صبر کند.

پس از گذشت یک سال، بافت‌های بینی ترمیم شده و التهاب یا ورم‌های ناشی از جراحی به صورت کامل از بین می‌رود. در چنین شرایطی شخص می‌تواند تمام ابعاد بینی خود را به صورت کامل بررسی کرده و پس از آن برای انجام جراحی ترمیمی بینی اقدام کند.

اصلاحات فرم بینی
اصلاحات فرم بینی

هزینه عمل ترمیمی بینی

یکی از سوالاتی که بسیاری از اشخاص درمورد جراحی ترمیمی دارند، مربوط به هزینه‌های آن است. هرچند که نمی‌توان به طور دقیق گفت که هزینه‌های این جراحی چقدر است، زیرا نرخ دقیق این جراحی ارتباط مستقیمی با میزان مشکلات و اصلاحات جراح دارد. علاوه بر آن عوامل دیگری مانند دستمزد جراح، هزینه بیمارستان وغیره در تعیین هزینه عمل ترمیمی نقش دارند.

به‌صورت کلی، هزینه عمل ترمیمی بینی از حدود 20 میلیون تومان به بالا است. همچنین امکان دارد هزینه‌های جراحی ثانویه نسبت به جراحی ابتدایی بیشتر باشد، زیرا در جراحی ثانویه امکان اصلاح مشکلات بیشتری وجود دارد.

جراحی ترمیمی، راهکاری برای زیبایی بیشتر!

همانطور که در بخشی از مقاله گفتیم، جراحی ترمیمی بینی برای رفع مشکلات و ایرادات جراحی بینی انجام می‌شود. البته نمی‌توان گفت تمام اشخاصی که جراحی بینی را انجام داده‌اند ملزم به انجام جراحی ثانویه هم هستند. انجام این کار یک تصمیم کاملا شخصی است که باتوجه به شرایط گرفته می‌شود. به‌صورت کلی، عمل ترمیمی بینی می‌تواند به شما کمک کند که حتی اگر یک درصد از نتیجه جراحی خود راضی نیستید، آن را تغییر داده و زیبایی خود را افزایش دهید.

پس اگر جزو آن دسته از اشخاصی هستید که از جراحی بینی راضی نبودید، یا فکر می‌کنید می‌توانستید نتیجه بهتری را به دست بیاورید، حتما با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا