عمل بینی

هزینه جراحی بینی در سال 1402

همانطور که احتمالا می‌دانید، جراحی بینی یکی از رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. از آنجایی که جراحی بینی تغییرات زیادی را در چهره ایجاد می کند، افراد همیشه برای رفع مشکلات ظاهری و حتی جسمانی خود، به سراغ جراحی بینی می‌روند؛ اما یکی از مهم‌ترین نکات در انجام این عمل، هزینه جراحی بینی است.

عوامل مختلفی در تعیین قیمت جراحی بینی وجود دارد. عواملی که باتوجه به موقعیت و شرایط افراد و مکان جراحی تغییر می‌کند. ایران لیپوماتیک یکی از بهترین جراحان کلینیک ایران لیپوماتیک است که با مناسب‌ترین قیمت، جراحی بینی را برای افراد انجام می‌دهد؛ اما برای اطلاع دقیق‌تر از هزینه جراحی بینی، باید به صورت دقیق تمام عوامل آن را بررسی کنیم. پس اگر دوست دارید برای جراحی بینی خود به سراغ‌ بهترین جراح و البته مناسب‌ترین هزینه بروید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا جراحی بینی را انتخاب می کنیم؟

اگر به صورت اتفاقی از افرادی که قصد جراحی بینی را دارند، سوال کنیم که چرا به سراغ این عمل آمده‌اند به بسیاری از عوامل ظاهری یا جسمانی اشاره کنند. عواملی مانند رشد نادرست غضروف‌ها و شکل‌گیری بینی‌های بزرگ، عدم تنفس درست، مشکلات تنفسی مانند خروپوف کردن، نامتقارن بودن بینی و انحراف آن از بارزترین عواملی است که افراد را تشویق به جراحی بینی می‌کند.

از آنجایی که جراحی‌های بینی برای انواع مختلفی از بینی‌ها انجام می‌شود، جراحان روش‌های مختلفی هم برای انجام آن ارائه می‌دهند. درواقع روش جراحی بینی‌های گوشتی با بینی استخوانی کاملا متفاوت است. تشخیص بهترین شیوه برای جراحی بینی با انجام آزمایشات و معاینات توسط جراح و صلاحدید تیم جراحی انجام می‌شود.

فاکتورهای مهم در جراحی بینی

اگر فردی قصد جراحی بینی را داشته باشد، عوامل و معیارهای زیادی را مدنظر قرار می‌دهد. از انتخاب جراح و تیم پزشکی تا هزینه جراحی بینی، از مهم‌ترین فاکتورهای جراحی بینی به شمار می‌روند. یکی از اصلی‌ترین معیارهای هر فرد برای عمل‌ زیبایی، هزینه جراحی بینی است.

بسیاری از افراد برای عمل‌های زیبایی مانند جراحی بینی، به‌دنبال مناسب‌ترین قیمت هستند. به همین سبب پیش از هرچیز شروع به تحقیق درمورد جراحی بینی و هزینه‌های جانبی آن می‌کنند. به‌نظر شما چه عواملی بیشترین تاثیر را در تعیین هزینه این جراحی دارد؟

اصلاح فرم بینی
اصلاح فرم بینی

عوامل مهم در تعیین هزینه جراحی بینی

همانطور که گفتیم عوامل زیادی در تعیین هزینه جراحی بینی نقش دارند. عواملی که بسته به مرکز یا کلینیک و حتی جراح موردنظر قابل تغییر است. در ادامه به معرفی برخی از موثرترین عوامل در تعیین قیمت عمل بینی می‌پردازیم.

نوع جراحی

یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه عمل بینی، نوع جراحی است. از آنجایی که بسیاری از افراد برای اصلاح فرم بینی خود، جراحی بینی را دوبار انجام می‌دهند، نوعی از جراحی به نام جراحی ترمیمی وجود دارد که هزینه آن نسبت به سایر روش‌های جراحی بیشتر است. به همین نسبت اگر فردی بخواهد جراحی را برای دومین یا سومین بار انجام دهد، باید هزینه‌های بیشتری برای آن بپردازد.

نوع بینی

نوع بینی یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار است. همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، بینی‌ها به دو نوع گوشتی و استخوانی تقسیم می‌شوند. هزینه جراحی گوشتی با جراحی استخوانی کاملا متفاوت است. دلیل این تفاوت، وجود روش‌های متفاوت در نوع جراحی آنها است. به زبان ساده‌تر هر جراح برای عمل بینی‌های گوشتی شیوه متفاوت‌تری را نسبت به جراحی بینی‌های استخوانی اجرا می‌کند. به همین سبب تیم جراحی پیش از هرچیز با معاینه نوع بینی و شیوه‌های جراحی آن، هزینه تقریبی جراحی را بیان می‌کند.

دستمزد جراح

متغیرترین عامل در جراحی بینی دستمزد جراح است. درواقع تمامی جراحان باتوجه به سابقه، نمونه‌کار و بسیاری از عوامل شخصی دیگر، هزینه‌های متفاوتی را برای جراحی بیان می‌کنند. همچنین اگر جراحی دارای تیم جراحی اختصاصی باشد، فرد باید هزینه‌های مربوط به تیم جراحی را هم به صورت جداگانه پرداخت کند. بسیاری از جراحان هزینه‌های مربوط به دستمزد و تیم جراحی خود را در صفحات اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

هزینه‌های جانبی

هزینه‌های جانبی از جزئی‌ترین هزینه‌های جراحی بینی به شمار می‌رود. البته که این بخش از هزینه‌های جراحی بینی چندان اندک هم نیست؛ اما در مقایسه با سایر عوامل تاثیرگذار، درصد کمتری را به خود اختصاص داده است. هزینه‌های جانبی شامل موارد زیر است:

  • هزینه آزمایش
  • هزینه‌های جانبی بیمارستان
  • خرید لوازم موردنیاز پس از جراحی
  • هزینه رفت‌و‌آمد و…

هزینه مرکز یا کلینیک جراحی

یکی دیگر از هزینه‌های جراحی بینی، مربوط به هزینه‌های مرکز یا کلینیک جراحی است. به زبان ساده‌تر، بسیاری از افراد عمل جراحی خود را در کلینیک‌های خصوصی یا بیمارستان انجام می‌دهند. هزینه جراحی در کلینیک یا بیمارستان‌های خصوصی در مقایسه با جراحی بینی در بیمارستان‌های دولتی و عمومی بسیار بیشتر است. به همین سبب اگر کسی بخواهد در کلینیک یا بیمارستان‌های خصوصی جراحی شود، باید هزینه بیشتری پرداخت کند.

آیا بیمه هزینه های جراحی بینی را تامین می کند؟

جراحی بینی از آن دسته عمل‌های زیبایی است که پرداخت هزینه‌های آن از سوی بیمه از دو جهت مورد بررسی قرار می‌گیرد. درواقع اگر فردی عمل جراحی را به نیت زیبایی یا رفع عیب‌های ظاهری انجام دهد، بیمه هیچ هزینه‌ برای عمل بینی پرداخت نمی‌کند؛ اما اگر جراحی بینی با دستور پزشک و برای رفع مشکلات تنفسی و جسمی انجام شود، بیمه باید بخشی از هزینه‌های آن را به فرد پرداخت کند.

عمل بینی
عمل بینی

هزینه عمل بینی به نرخ روز!

از آنجایی که هرروزه شرایط و فاکتورهای متفاوتی برای تعیین هزینه عمل بینی ارائه می‌شود، نمی توان نرخ دقیقی از قیمت عمل بینی ارائه داد، اما شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک یا بیمارستان موردنظر خود یا تماس با جراح موردنظر، از قیمت دقیق جراحی و دیگر شیوه‌های عمل بینی اطلاع یابید.

جراحی بینی با مناسب ترین قیمت!

اغلب افراد فارغ از نتیجه عمل بینی، به دنبال راهی هستند که جراحی بینی را با مناسب‌ترین قیمت انجام دهند. چیزی که ما در کلینیک ایران لیپوماتیک برای مراجعین خود فراهم کرده‌ایم. شما می‌توانید با تماس یا دیگر روش‌های ارتباطی، بهترین مشاوره‌های پیش از جراحی را به دست آورده و با مناسب‌ترین قیمت، جراحی بینی را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا