عمل بینی

هرآنچه که باید درمورد عمل جراحی بینی بدانید!

اگر بخواهیم یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی را نام ببریم، قطعا باید به جراحی بینی اشاره کنیم. بسیاری از افراد امروزه برای فرم‌دهی، از بین بردن عیوب بینی و مشکلات ظاهری خود، به سراغ این جراحی می‌روند. اما از آنجایی که فرم و استخوان‌بندی بینی‌ها مشابه هم نیست، روش‌های زیادی برای عمل بینی وجود دارد.

آیا شما تاکنون تجربه عمل بینی را داشته‌اید؟ کسی از اطرافیانتان تحت عمل جراحی بینی قرار گرفته است؟ به نظر شما اصلی‌ترین عاملی که می‌تواند چگونگی عمل بینی را تعیین کند چیست؟ ایران لیپوماتیک پزشک فعال و حاذق در عرصه عمل‌های زیبایی است که تجربه زیادی در جراحی‌های بینی دارد. در این مقاله هم قصد داریم با بررسی بهترین شیوه‌های جراحی بینی و مزیت یا معایب آن، اطلاعات کاملی درمورد عمل بینی به دست بیاوریم.

چرا باید به سراغ عمل بینی برویم؟

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که باعث می‌شود بسیاری از افراد به سراغ عمل‌های جراحی بروند، عدم تناسب فرم بینی با صورتشان است. بسیاری از افراد با بینی‌های گوشتی یا استخوانی مواجه بوده و به هردلیلی از فرم آن راضی نیستند. همچنین ممکن است بسیاری از افراد به سبب داشتن غضروف‌های اضافی در بینی یا شکل نامناسب قرارگیری آنها، با بینی‌های نه‌چندان خوش‌فرمی مواجه باشند. به همین دلیل به سراغ عمل‌های می‌روند که بتوانند فرم بینی خود را تغییر دهند.

عمل بینی تنها جراحی مفید و کاربردی است که می‌تواند بهترین فرم از بینی را برای این دسته از افراد ایجاد کند. اما نکته بسیار مهمی که درمورد بینی وجود دارد این است که پیش از هرچیز باید تحقیقات درستی درمورد چگونگی انجام آن، انتخاب جراح و تشخیص ساختار بینی وجود داشته باشد.

تشخیص نوع بینی

ابتدایی‌ترین کاری که برای عمل بینی باید انجام شود، تشخیص نوع بینی است. درواقع این کار مهم‌ترین اقدام است و به فرد یا جراح کمک می‌کند که بهترین نتیجه را از عمل بینی به دست بیاورند. به صورت کلی دو نوع بینی وجود دارد:

بینی های گوشتی

بینی‌های گوشتی به آن دسته از بینی‌های گفته می‌شود که پوست کلفت‌تر و غضروف‌های کوچک و ظریف‌تری داشته و معمولا حجم نسبتا بیشتری دارند. اگر بینی فردی گوشتی باشد، در نگاه اول پهن‌ و حتی افتاده‌تر به‌نظر می‌رسد. عمل بینی در این نوع از بینی‌ها با تغییر در شکل غضروف‌ها و برش پوست‌های اضافی بینی انجام می‌شود.

بینی های استخوانی

برعکس بینی‌های گوشتی، بینی‌های استخوانی دارای پوست‌های نازک و ظریف و غضروف‌های نسبتا بزرگی هستند. این نوع از بینی‌ها معمولا باریک‌تر بوده و حجم نسبتا بیشتری دارند. اغلب بینی‌های که با مشکل غضروف‌های نامتناسب روبرو هستند جزو بینی‌های استخوانی به شمار می‌روند زیرا گاهی غضروف‌ها در جای مناسب خود قرار نگرفته و به همان صورت رشد می‌کند.

تاثیرات جراحی بینی
تاثیرات جراحی بینی

چگونه بهترین راه برای عمل بینی را انتخاب کنیم؟

قطعا بسیاری از کسانی که قصد عمل بینی دارند، چندان آشنایی با شیوه‌های مختلف عمل ندارند. به همین سبب اصلی‌ترین سوالی که ذهنشان را درگیر می‌کند، چگونگی انجام عمل بینی و شیوه‌های مخصوص به آن است. اما تشخیص این امر اصلا کار سختی نیست. تنها کاری که افراد باید پیش از عمل انجام دهند تا نتیجه خوبی از آن دریافت کنند، انتخاب جراح درست و شرکت در جلسات معاینه پیش از عمل است.

هنگامی که فرد جراح مناسبی را برای عمل خود انتخاب کند، جراح می‌تواند در جلسات معاینه پیش از عمل، فرم و ساختار بینی را به صورت کامل بررسی کرده و باتوجه به آن بهترین شیوه را برای عمل بینی انتخاب کند. همچنین می‌تواند با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص، نتیجه تقریبی از جراحی به را مراجعین خود نشان می‌دهند.

همچنین افراد می‌توانند در این جلسات، انتظارات خود را از این جراحی بیان کرده و پس از مشورت با پزشک، مناسب‌ترین روش را برای جراحی خود انتخاب کنند.

مزیت های جراحی بینی

قطعا اگر بخواهیم از مزیت‌های عمل بینی نام ببریم، باید به موارد زیادی اشاره کنیم. عمل بینی علاوه بر بهبود شرایط ظاهری و فرم بینی، به رفع عیب و مشکلات ظاهری هم می‌پردازد. علاوه بر آن بسیاری از افراد فارغ از مشکلات ظاهری یا فرم نامتناسب بینی، دارای مشکلاتی جسمی مختلفی هم هستند که با عمل بینی قابل درمان است.

به عنوان مثال بسیاری از افراد با مشکل پولیپ بینی یا مشکلات تنفسی مواجه هستند. به همین سبب باید تحت عمل بینی قرار گرفته و با گذراندن دوران نقاهت و شیوه‌های مراقبتی آن، سلامتی خود را به دست بیاورند. علاوه بر تمام این نکات، عمل بینی و بهبود شکل ظاهری باعث افزایش اعتماد به‌نفس افراد شده و به آنها حس بهتری می‌دهد.

عمل بینی چه معایبی دارد!

تاکنون از مزایا و نکات مثبت عمل بینی صحبت کردیم، اما همانطورکه می‌دانید یک جراحی فقط به مزیت و فواید مختلف ختم نمی‌شود. ما در ادامه به طور خلاصه تعدادی از عوارض رایج جراحی بینی را برای شما عزیزان بیان کرده‌ایم:

  • عدم شکل‌گیری فرم دلخواه
  • کبودی
  • التهاب
  • ورم
  • سردرد
  • سرگیجه و احتمال آسیب به استخوان‌بندی‌های داخلی بینی و…

البته لازم به ذکر است که عوارضی چون عدم شکل‌گیری فرم دلخواه و آسیب به استخوان‌بندی‌های داخلی از عوارضی است که در صورت عدم مهارت جراح رخ می‌دهد.

به زبان ساده‌تر، اگر جراح از مهارت و تخصص کافی در این حوزه برخوردار نباشد، عمل بینی می‌تواند عمل نسبتا آسیب‌رسانی به شمار برود. به همین سبب اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاری که افراد پیش از عمل بینی انجام می‌دهند انتخاب جراح حاذق است.

همه چیز درمورد جراحی بینی
همه چیز درمورد جراحی بینی

آیا بیمه عمل بینی را پوشش می دهد؟

احتمالا می‌دانید که بیمه هیچکدام از جراحی‌های زیبایی را پوشش نمی‌دهد. به همین دلیل اگر کسی جراحی بینی را با هدف بهبود شکل و رفع عیوب ظاهری انجام دهد، نمی‌تواند هزینه‌ بابت این عمل از بیمه دریافت کند. اما اگر عمل بینی با استناد به دلایل درمانی انجام شود، افراد می‌توانند با ارائه مدارک پزشکی به بیمه، بخشی از هزینه عمل را دریافت کنند.

پس از عمل بینی چه کنیم؟

مراقبت‌های پس از عمل بینی یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین کارهای است که افراد باید تک تک آنها را به درستی رعایت کنند. زیرا بینی و استخوان‌بندی‌های آن پس از عمل بسیار حساس بوده و هرگونه اشتباه می‌تواند فرم بینی را به کلی تغییر دهد. از نکات مراقبتی مهم پس از جراحی بینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از کمپرس یخ
  • مصرف داروهای مسکن
  • عدم آسیب یا فشار به بینی
  • عدم جابجایی پانسمان بینی
  • تعویض پانسمان به‌موقع و توسط پزشک
  • دقت در نحوه حرف زدن و خندیدن
  • خوردن غذاهای نرم و له شده

هزینه عمل بینی چقدر است؟

بیشترین بخش عمل بینی مربوط به دستمزد جراح است. همچنین از آنجایی که دستمزد هر جراح با جراح دیگر کاملا متفاوت است، نمی‌توان قیمت دقیقی از هزینه عمل بینی ارائه داد. هر جراح باتوجه به نمونه کارها، سابقه کاری خود و مهارت و تخصصی که دارد، دستمزد خاصی را برای خود تعیین کرده است.

علاوه بر دستمزد جراح، هزینه‌های دیگری مانند هزینه کلینیک یا اتاق جراحی، هزینه‌های دارو، آزمایشات و معاینات قبل و بعد از عمل از هزینه‌های جانبی بینی به شمار می‌روند. شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از هزینه این عمل به صورت مستقیم با کلینیک یا بیمارستان موردنظر تماس گرفته تا پزشک موردنظر در ارتباط باشید.

نتیجه عمل بینی چه خواهد شد؟

بسیاری از مراجعین به سبب عدم آگاهی یا ترس، از نتیجه عمل خود می‌ترسند یا برای آن استرس زیادی دارند. اما بهتر است بدانید زمانی که اطلاعات درستی از این جراحی و چگونگی انجام آن داشته و انتخاب‌های خوبی داشته باشید، قطعا می‌توانید بهترین نتیجه را از عمل خود به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا