ابدومینوپلاستی

علت ورم پس از عمل ابدومینوپلاستی+ چگونگی درمان آن

چربی‌های شکم و پهلو جزو ناخوشایندترین مشکلات جسمی هستند که ظاهر نامطلوبی را برای افراد ایجاد می‌کنند. هرچند که عوامل مختلفی مانند تحرک نداشتن، برنامه غذایی نامناسب و ژنتیک از مواردی‌اند که تاثیر زیادی در اجماع چربی در نواحی مختلف بدن دارند، اما به صورت کلی چربی‌های که در این نواحی از بدن ایجاد می‌شود باعث کاهش اعتماد به نفس در افراد می‌شود.

دکتر علی مروتی، یکی از برترین پزشکان عرصه زیبایی با انجام عمل ابدومینوپلاستی تمامی چربی‌های اضافی در نواحی شکم و پهلو را از بین می‌برد. اما این عمل هم مانند بسیاری از عمل‌های دیگر دارای عوارض مختلف است. ورم کردن شکم یکی از همین عوارض بسیار رایج‌ است که گاهی باعث ایجاد ترس و وحشت برای افراد می‌شود، اما ما قصد داریم در این مقاله با بررسی علت‌های ایجاد و چگونگی درمان آن، اطلاعات بیشتری از این عارضه را به شما ارائه دهیم. پس تا انتها باما همراه باشید.

تامی تاک یا ابدومینوپلاستی

شاید تاکنون بارها و بارها اسم تامی تاک یا ابدومینوپلاستی به گوشتان خورده باشد یا از تجربه دیگران از این عمل شنیده باشید، این عمل زیبایی برای از بین بردن چربی‌های اضافی در نواحی شکم و پهلو و به صورت جراحی انجام می‌شود. درواقع جراح در هنگام این عمل با استفاده از ابزارهای جراحی، قسمت‌های مشخصی از شکم و پهلو را برش داده و توده‌های چربی را از بافت‌های اصلی بدن جدا می‌کند.

پس از جداسازی چربی‌ها از بافت اصلی بدن، جراح تمام اجزای شکم و پهلو مانند خط ناف وغیره را سرجای خود قرار داده و بافت و پوست شکم را بخیه می‌زند. از آنجایی که عمل تامی تاک یا ابدومینوپلاستی به صورت متمرکز روی چربی‌های مازاد نواحی شکم و پهلو کار می‌کند، می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای بسیاری از افراد که با فرم شکم خود مشکل دارند باشد.

عوارض عمل ابدومینوپلاستی

قطعا عمل ابدومینوپلاستی یا لیفت شکم هم مانند بسیاری از عمل‌های زیبایی دیگر دارای عوارضی است که در دوران نقاهت نمایان می‌شود. میزان خفیف یا شدید بودن این عوارض باتوجه به ساختار ایمنی بدن متفاوت است. اما به صورت کلی عوارضی مانند تورم، التهاب، کبودی، خستگی مفرط، ورم وغیره از عوارض این عمل زیبایی است.

اما یکی از عوارضی که گاهی با شدت بیشتری نمایان شده و ترس بزرگی را در دل افراد ایجاد می‌کند، ورم پس از عمل تامی تاک است. عارضه‌ای که شاید چندان خطرناک نباشد، اما عدم پیگیری و بی‌توجهی به آن باعث بروز نتایج ناخوشایندی می‌شود. اما به نظر شما علت بروز این عارضه آنهم به صورت شدید چیست؟

عمل ابدومینوپلاستی
عمل ابدومینوپلاستی

علت بروز ورم پس از عمل ابدومینوپلاستی

دستکاری رگ‌های خونی و لنفاوی اصلی‌ترین عامل بروز ورم پس از عمل ابدومینوپلاستی است. درواقع از آنجایی که عمل تامی تاک با روش جراحی انجام می‌شود، بسیاری از بافت‌ها و رگ‌های داخلی دستکاری می‌شوند، به همین سبب امکان دارد رگ‌های خونی و لنفاوی کار خود را به درستی انجام نداده و باعث ایجاد ورم در نواحی مختلف شکم شوند.

رگ‌های لنفاوی که وظیفه تخلیه مایعات درونی بدن را دارد در صورت دستکاری شدن از انجام وظیفه اصلی خود باز می‌ماند. به همین سبب امکان دارد مایعات زیرپوستی در نواحی مختلف از شکم جمع شده و ورم کنند. همچنین در صورت درست کار نکردن رگ‌های خونی، باعث می‌شود که خون به ناحیه‌های خاصی از بدن یا شکم نرسد و همین امر منجر به ورم می‌شود. به همین سبب جراحان برای جلوگیری از این عارضه از درن استفاده می‌کنند.

استفاده از درن در هنگام جراحی یا دو الی سه روز پس از آن از بروز التهاب و ورم جلوگیری می‌کند. به همین سبب یکی از رایج‌ترین راهکارهای که بسیاری از جراحان برای جلوگیری از ورم پس از تامی تاک بکار می‌برند، استفاده از درن است.

راهکارهای مقابله یا ورم پس از تامی تاک

بروز ورم و تورم پس از عمل ابدومینوپلاستی امری طبیعی است. اما برای مقابله با آن راهکارهای بسیار ساده‌ای وجود دارد که در بخش زیر به آن اشاره می‌کنیم.

استفاده از درن

استفاده از درن اصلی‌ترین و مهم‌ترین راهکاری است که می‌توانید با استفاده از آن، از بروز ورم در دوران نقاهت جلوگیری کنید. درواقع نقش اصلی درن در جلوگیری از بروز ورم بوده و مانع از بی تحرکی رگ‌های لنفاوی و خونی می‌شود. درن‌ها لوله‌های شفافی هستند که در نواحی مشخصی از شکم قرار گرفته و مایعات اضافی که در اثر کار نکردن رگ‌های لنفاوی ایجاد شده است را تخلیه می‌کنند.

انتخاب یک جراح کاربلد

اینکه شما برای عمل ابدومینوپلاستی خود را سراغ کدام جراح بروید امر بسیار مهمی است. زیرا یک جراح خوب باید مهارت کافی در این زمینه را داشته باشد و بداند که در صورت بروز چنین مشکلی از چه راهکاری استفاده کند. همچنین جراح باید کمترین میزان فشار را به بافت‌های داخلی وارد کرده و تلاش کند که رگ‌های داخلی مانند رگ‌های لنفاوی و خونی کمتر دستکاری شود.

رژیم غذایی مناسب

مصرف ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها و انواع پروتئین‌ها به شما کمک می کند که زخم‌های خود را در مدت زمان کمتری التیام دهید. علاوه بر آن نوشیدن به‌اندازه‌ی آب باعث تحرک بیشتر شده و به بافت‌ها و سلول‌های داخلی بدن کمک زیادی می‌کند.

استفاده از گن

استفاده از گن یا شکم‌بندهای طبی یکی از مهم‌ترین توصیه‌های است که جراحان در جلسات پیش از عمل با مراجعین خود مطرح می‌کنند. درواقع استفاده از گن به شما کمک می کند که فعالیت‌های روزانه خود را بسیار راحت‌تر انجام دهید. علاوه بر آن به گردش سریع‌تر خون کمک کرده و فرم و شکل بهتری به شکم می‌دهد.

مراقبت های پس از ابدومینوپلاستی
مراقبت های پس از ابدومینوپلاستی

داشتن فعالیت‌های منظم روزانه

داشتن تحرک در روزهای پس از عمل یکی از مفید‌ترین کارهای است که از اجماع مایعات زیرپوستی جلوگیری می‌کند. کارهای مانند قدم‌زدن یا فعالیت‌های روزانه سبک باعث افزایش تحرک شده و در نتیجه سلول‌های داخلی بدن را به تکاپو می‌اندازد. همین امر باعث می‌شود که رگ‌های داخلی بدن به کار خود ادامه دهند و از اجماع مایعات زیرپوستی جلوگیری شود.

مصرف داروهای ضد التهاب

مصرف داروهای ضدالتهاب زیرنظر پزشک انجام می‌شود. درواقع این کار برای این است که از بروز آمبولی یا لخته خون جلوگیری شود. البته لازم به ذکر است که مصرف سرخود داروهای ضدالتهاب کاملا اشتباه است و پزشک باتوجه به آناتومی و سیستم ایمنی بدن هر فرد، داروی خاصی را تجویز می‌کند.

انتخاب درست، اولین و محکم ترین قدم

اگر برای انجام عمل تامی تاک به دنبال کلینیک و جراح خوبی هستید، اینجا و در کلینیک ایران لیپوماتیک قطعا به مقصد خود می‌رسید. ما در اینجا با گردهم‌آوری بهترین جراحان و پزشکان سعی داریم بهترین خدمات را به مراجعین خود اختصاص دهیم. همچنین از روز اول تا آخرین روز دوران نقاهت همراه شما بوده و بهترین مشاوره‌ها را به شما ارائه می‌دهیم.

کاهش سایز شکم با ابدومینوپلاستی

سخن نهایی

اگر به هر دلیلی از چربی‌های اضافی خود خسته شده‌اید یا دوست دارید به یک اندام زیبا و خوش‌فرم برسید، انجام عمل ابدومینوپلاستی یا تامی تاک بهترین گذینه برای شما است. البته باید توجه داشته باشید که در انتخاب جزئیات این عمل دقت کنید. انتخاب یک کلینیک و جراح حاذق از مهم‌ترین اصولی است که به شما کمک می‌کند عمل کم‌خطری را پشت سر بگذارید.

اگر دوست دارید تجربه داشتن یک اندام زیبا و جذاب را لمس کنید و با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه یا جمع دوستان خود حاضر شوید، با کلینیک ایران لیپوماتیک در تماس باشید و با انجام عمل ابدومینوپلاستی، این مقصود لذت‌بخش را به خود هدیه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا