پیکرتراشی

چه چیزهای را نباید قبل از پیکرتراشی بخورید! | رژیم غذایی قبل از جراحی پیکرتراشی

امروزه معیارهای زیادی برای زیبایی وجود دارد؛ اما یکی از اصلی‌ترین معیارهای زیبایی، داشتن اندامی خوش‌فرم است. یکی از ساده‌ترین روش‌های جراحی که می‌تواند به‌سادگی تمام چربی‌های مازاد بدن را از بین ببرد، جراحی پیکرتراشی است. قطعا نکات و موضوعات مختلفی وجود دارند که باعث سهولت روند جراحی و حتی دوران نقاهت آن می‌شوند. رژیم غذایی قبل از پیکرتراشی یکی از این نکات است.

به‌نظر شما اصلی‌ترین معیار و نکات در روند این جراحی، یا دوران نقاهت آن چیست؟ جراحی پیکرتراشی جزو قدیمی‌ترین و البته پرطرفدارترین روش‌های جراحی است که به سبب مزیت‌های قابل توجهی که دارد، توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کرده است. ایران لیپوماتیک یکی از باسابقه‌ترین جراحان این عرصه است که جراحی پیکرتراشی را یکی از موثرترین شیوه‌های لاغری می‌داند. از سوی دیگر، رژیم غذایی قبل از پیکرتراشی هم یکی از تاثیرگذارترین اصول در روند این جراحی است.

برای آگاهی و شناخت بیشتر نسبت به نقش این موضوع در روند جراحی یا دوران نقاهت آن، باید ابتدا به عملکرد و مفهوم پیکرتراشی بپردازیم. پس برای آشنایی بیشتر با این عامل تاثیرگذار با ما همراه باشید.

جراحی پیکرتراشی چیست؟

همانطور که گفتیم جراحی پیکرتراشی یکی از رایج‌ترین شیوه‌های لاغری است. این شیوه با استفاده از ابزار و تجهیزات مخصوص جراحی انجام می‌شود. در این روش، جراح نقاط موردنظر برای برش را مشخص می‌کند. سپس با تزریق داروی بیهوشی، فرد را برای انجام جراحی آماده می‌کند. جراح با مشاهده تاثیرات داروی بیهوشی، مرحله برش نواحی مشخص شده را انجام می دهد. با برش دادن نواحی مختلف بدن، پوست از سطح بدن جدا شده و توده‌های چربی از بافت یا عضلات اصلی بدن جدا می‌شود.

پس از این کار، جراح می‌تواند با کشیدن پوست بدن فرم و شکل بهتری به اندام فرد دهد. برش دادن پوست‌های اضافی بدن آخرین مرحله از جراحی پیکرتراشی است. اگر در طی جراحی بخشی از بدن نیاز به اصلاح داشته باشد، جراح می‌تواند پس از برداشتن توده‌های چربی، اصلاح فرم بدن را انجام دهد. نکته بسیار خوب و قابل توجه درمورد جراحی پیکرتراشی این است که برای از بین بردن چربی‌های تمام بدن استفاده می‌شود.

قبل از جراحی پیکرتراشی چه کنیم؟

قطعا اقدامات پیش از جراحی یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکاتی است که تاثیر زیادی در بدن افراد دارد. به نظر شما دلیل این تاثیر چیست؟ جراحی پیکرتراشی باید در شرایطی انجام شود که بدن آمادگی لازم برای تغییرات مختلف را داشته باشد. به همین دلیل تیم پزشکی در جلسات مشاوره پیش از عمل، اصلی‌ترین اقدامات پیش از جراحی را با بیمار مطرح می‌کنند. موارد زیر بخشی از اصلی‌ترین اقدامات پیش از جراحی است:

  • عدم استعمال دخانیات
  • دوری از خوردن غذاهای مضر
  • عدم مصرف مشروبات الکلی
  • عدم مصرف داروهای خودسرانه
  • استحمام کردن قبل از جراحی
  • ارائه مدارک پزشکی

موارد ذکر شده در قسمت بالا از اصلی‌ترین نکاتی است که باید قبل از انجام جراحی پیکرتراشی رعایت شود. در این بین، یکی از تاثیرگذارترین نکته، رعایت رژیم غذایی قبل از پیکرتراشی است. به‌نظر شما رژیم غذایی قبل از جراحی پیکرتراشی چگونه است؟ از آن چه می‌دانید؟

برنامه غذایی پیکرتراشی
برنامه غذایی پیکرتراشی

رژیم های غذایی قبل از پیکرتراشی

رژیم غذایی قبل از پیکرتراشی اهمیت زیادی در آماده‌سازی بدن دارد. درواقع بدن افراد باید عملکرد درستی داشته باشد که جراح بتواند در پی آن، بهترین و مناسب‌ترین قسمت‌های موردنظر برای جراحی را تشخیص دهد. از سوی دیگر، بدن باید از نظر گوارشی عملکرد خوبی داشته باشد، زیرا در حین جراحی بخش‌های زیادی از بدن دستکاری شده و عوارض آن بعدها در دوران نقاهت بروز داده می‌شود.

نکته مهمی که درمورد رژیم‌ غذایی قبل از پیکرتراشی وجود دارد این است که بسیاری از افراد با برنامه‌ریزی‌های مخصوص خود، برنامه‌های مشخصی برای رژیم غذایی دارند. این افراد می‌توانند با جراح مشورت کرده و در صورت نیاز رژیم غذایی خود را تغییر دهند. اگر بخواهیم به مهم‌ترین نکات در رژیم غذایی قبل از پیکرتراشی اشاره کنیم، باید از موارد زیر نام ببریم:

  • عدم مصرف غذاهای چرب و پرکالری
  • نخوردن غذاهای پرنمک
  • میل کردن آب به اندازه کافی
  • مصرف به اندازه سبزیجات
  • مصرف غذاهای سالم و با چربی بسیار اندک

مفیدترین رژیم غذایی قبل از جراحی پیکرتراشی

بسیاری از افراد با شنیدن نام رژیم غذایی به یاد برنامه‌های غذایی مختلف با بایدها و نبایدهای خاصی می‌افتند؛ اما نکته مهمی که درمورد برنامه ریزی غذایی قبل از پیکرتراشی وجود دارد این است که افراد باید خوراکی‌های مفید و مضر را از یکدیگر تفکیک کنند. جداسازی این مواد غذایی با یکدیگر و خوردن غذاهای مفید به بدن افراد کمک می کند که عملکرد بهتری داشته باشد.

بنابراین برای داشتن رژیم غذایی قبل از پیکرتراشی به دنبال برنامه‌ خاصی نباشید. مهم‌ترین و مفیدترین تغذیه قبل از پیکرتراشی خوردن غذاهای سالم و مفید و پرهیز از خوردن غذاهای مضر یا پرکالری است.

چگونه بهترین رژیم غذایی را داشته باشیم؟

اگر نمی‌دانید که چگونه و با کمک گرفتن از چه کسی می توانید بهترین و کاربردی ترین رژیم غذایی را برای قبل از پیکرتراشی دریافت کنید، پزشک و تیم جراحی کلینیک ایران لیپوماتیک بیشترین کمک را به شما می‌کنند. شما می‌توانید با مشورت با تیم جراحی یا پزشک معالج خود، یک برنامه غذایی مفید و کاربردی برای قبل از عمل دریافت کنید.

نکته مهمی که درمورد رژی غذایی قبل از پیکرتراشی وجود دارد این است که پزشک معالج در جلسات مشاوره پیش از عمل، مجموعه از سابقه پزشکی افراد را دریافت می‌کند. بر همین اساس جراح می‌تواند باتوجه به این حساسیت‌ها و با مشورت از یک پزشک تغذیه، سازگارترین رژیم غذایی را به افراد معرفی کند.

تاثیر رژیم در پیکرتراشی
تاثیر رژیم در پیکرتراشی

عدم رعایت رژیم غذایی و نتایج آن

در طی این مقاله بارها و بارها به اهمیت رژیم غذایی قبل از پیکرتراشی اشاره کردیم. اکنون به‌نظر شما عدم رعایت رژیم غذایی قبل از جراحی پیکرتراشی چه اثراتی دارد؟ قطعا جراحی پیکرتراشی باید در شرایطی انجام شود که بدن و سیستم های داخلی آن آمادگی لازم را داشته باشند. مصرف غذاهای مضر و بی‌توجهی به برنامه غذایی اصولی، باعث اختلال در عملکرد سیستم‌های درونی بدن مانند سیستم گوارش یاغیره شده و روند جراحی را مختل می‌کند.

در موقعیتی که فرد با حجم زیادی از چربی‌های مازاد درگیر باشد، شرایط کمی سخت‌تر است زیرا بدن این افراد مدت زیادی با چربی‌های مازاد درگیر بوده و مصرف هرگونه غذاهای مضر یا پرکالری می‌تواند تاثیر زیادی در روند جراحی و حتی دوران نقاهت آن داشته باشد. رعایت درست برنامه غذایی می‌تواند روند جراحی را ساده‌تر کند، در پی ساده‌تر شدن روند جراحی، دوران نقاهت پس از جراحی هم بسیار ساده‌تر خواهد بود.

استفاده از بهترین مشاوران!

برای داشتن رژیم غذایی قبل از پیکرتراشی روش‌های مختلفی وجود دارد؛ اما معتبرترین و بهترین روش کمک گرفتن از مشاورین متخصص یا پزشک تغذیه است. مشاوران ما در کلینیک ایران لیپوماتیک با سابقه فراوان در این عرصه، می‌توانند بهترین مشاوره و مفیدترین رژیم‌های غذایی قبل از جراحی پیکرتراشی را در اختیار شما قرار دهند. پس اگر دوست دارید با انجام جراحی پیکرتراشی از اندام خود لذت ببرید و بی‌خطرترین جراحی را تجربه کنید با مشاوران ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا