ابدومینوپلاستی

ورزش های قبل از ابدومینوپلاستی یا لیفت شکم

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که چه چیزی می‌تواند بدترین عامل برای نداشتن تناسب اندام باشد؟ عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث بروز چربی‌های مازاد در نواحی مختلفی از بدن شود. بسیاری از افراد برای از بین بردن این چربی‌ها به سراغ عمل‌های زیبایی مانند ابدومینوپلاستی یا لیفت شکم می‌روند. از آنجایی که عوامل زیادی در این جراحی نقش دارد، افراد باید پیش از هرچیز نسبت به مراقبت‌های این جراحی، مانند ورزش قبل از ابدومینوپلاستی دقت کنند.

به‌نظر شما چرا ورزش قبل از ابدومینوپلاستی اولین چیزی بود که به آن اشاره کردیم؟ قطعا موارد زیادی وجود دارد که هر فرد می‌تواند باتوجه به آن جراحی ساده‌تری را تجربه کند. برای آشنایی با این عوامل باید پیش از هرچیز از روند جراحی و مراقبت‌های قبل از آن آگاه شویم. ایران لیپوماتیک از برترین جراحان عمل‌های زیبایی است که رعایت این اصول و نکات را از تاثیرگذارترین فعالیت‌های پیش از جراحی می‌داند.

در این مقاله، ما قصد داریم با بررسی تمام عوامل و فعالیت‌های وابسته به جراحی ابدومینوپلاستی یا لیفت شکم، با کارهای که بیشترین تاثیر را در این جراحی دارد آشنا شویم. پس برای اینکه جراحی ساده‌تری را تجربه کنید، حتما تا انتها این مقاله را همراه ما باشید.

چاقی و برهم خوردن تناسب اندام

سبک نادرست زندگی، نداشتن برنامه غذایی مناسب و بی‌تحرکی از بارزترین عواملی است که باعث برهم خوردن تناسب اندام می‌شود. علاوه بر آن هنگامی که سن افراد بالاتر می‌رود، سوخت‌و‌ساز بدن کاهش یافته و در نتیجه چربی‌های انباشته شده سخت‌تر از بین می‌روند. با انباشته شدن چربی‌های مازاد، در مدت کمی افراد با حجم زیادی از چربی در بخش‌های مختلفی از بدن، مخصوصا شکم و پهلو روبرو می‌شوند. همین عامل یکی از ناخوشایندترین احساساتی است که می‌تواند اعتماد به‌نفس افراد را کاهش دهد.

اما از آنجایی که همیشه یک راهکار کاربردی وجود دارد، پزشکان جراحی ابدومینوپلاستی یا لیفت شکم را به مراجعین خود پیشنهاد دادند. این عمل زیبایی با استفاده از تجهیزات مخصوص جراحی و داروی بیهوشی انجام می‌شود. نکته مهمی که درمورد این جراحی وجود دارد، اصول و نکات مراقبتی مهمی مانند ورزش قبل از ابدومینوپلاستی است که افراد باید قبل از جراحی رعایت کنند.

جراحی لیفت شکم
جراحی لیفت شکم

اولین قدم برای جراحی ابدومینوپلاستی

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از چربی‌های مازاد شکم و پهلو زده شده‌اید، باید بگوییم که جراحی ابدومینوپلاستی یا لیفت شکم بهترین راهکار برای شما است. اولین قدمی که می‌توانید برای جراحی ابدومینوپلاستی بردارید، شرکت در جلسات مشاوره پیش از جراحی است. در این جلسات اطلاعات مهمی درمورد نوع جراحی، دوران نقاهت آن و اقدامات قبل از جراحی مطرح می‌شود که اهمیت بسیار زیادی دارد.

اما شرکت در این جلسات ملزم به انجام برخی کارهای ضروری است. انجام آزمایش و معاینات پیش از جراحی دقیقا همین کار بسیار ضروری است. درواقع انجام این آزمایشات مزیت‌های متعددی دارد. در بخش زیر به این مزیت‌ها اشاره می‌کنیم:

  • بررسی کامل سوابق پزشکی مراجعین
  • ارائه سابقه حساسیت به داروهای خاص
  • اطلاع از داشتن بیماری‌های زمینه‌ای
  • بیان انتظارات افراد از جراحی
  • ارائه سوابق مصرف داروی های خاص
  • بیان اقدامات قبل از جراحی

مهم ترین اقدامات پیش از جراحی ابدومینوپلاستی

در جلسات مشاوره که پیش از جراحی برگزار می‌شود، تیم پزشکی مجموعه‌ای از مهم‌ترین اقدامات فرد قبل از جراحی را بیان می‌کنند. علاوه بر آن بر رعایت درست این اصول و نکات تاکید زیادی دارند. به‌نظر شما دلیل این تاکید برای چیست؟ مسلما جراحی ابدومینوپلاستی یا لیفت شکم باید با آمادگی کامل بدن انجام شود. رعایت درست این اصول و نکات باعث آمادگی بدن شده و احتمال آسیب یا عوارض مختلف را کاهش می‌دهد.

به همین دلیل در بسیاری از جلساتی که پیش از جراحی انجام می‌شود، تیم پزشکی به رعایت درست اصول و نکات مراقبتی تاکید دارد. مهم‌ترین اقداماتی که افراد می‌توانند در روزهای قبل از جراحی انجام دهند به شرح زیر است:

  • رعایت رژیم‌های غذایی قبل از جراحی
  • ورزش قبل از ابدومینوپلاستی
  • انجام معاینات پیش از جراحی
  • انتخاب شیوه جراحی ابدومینوپلاستی
  • عدم مصرف داروهای غیرمجاز
  • نخوردن مشروبات الکلی دو هفته قبل از جراحی
  • عدم استعمال دخانیات دو هفته پیش از لیفت شکم
مراقبت های پیش از جراحی
مراقبت های پیش از جراحی

ورزش های قبل از ابدومینوپلاستی، آماده سازی بدن یا چربی سوزی؟

ورزش قبل از ابدومینوپلاستی مزیت‌های زیادی دارد. از آماده‌سازی بدن تا چربی‌سوزی و کاهش چربی‌های مازاد، از اصلی‌ترین دلایلی است که افراد را به سمت ورزش قبل از ابدومینوپلاستی ترغیب می‌کند. درواقع انجام جراحی ابدومینوپلاستی ملزم به رعایت چهارچوب‌های خاصی است. یکی از شرایطی که افراد باید برای جراحی ابدومینوپلاستی داشته باشند، دارا بودن حداقل وزن مجاز است. به زبان ساده‌تر، اگر افراد بخواهند چربی‌های مازاد خود را با جراحی ابدومینوپلاستی از بین ببرند، باید وزن آنها تا حد مشخص شده‌ای باشد.

اگر وزن افراد از این حد بیشتر باشد، جراح عمل ابدومینوپلاستی را انجام نمی‌دهد. به همین دلیل افرادی که وزن انها از حداقل مجاز بیشتر است، باید با انجام ورزش‌ قبل از ابدومینوپلاستی، وزن خود را به حد مجاز رسانده و آن را ثابت نگه دارند. از سوی دیگر، انجام ورزش قبل از ابدومینوپلاستی باعث بهبود عملکرد سیستم‌های داخلی بدن شده و فعالیت‌های آنها را افزایش می‌دهد.

افزایش فعالیت سلول‌های داخلی بدن و ارتقا عملکرد سیستم‌های داخلی باعث کاهش آسیب‌های احتمالی حین جراحی می‌شود. از آنجایی که عمل ابدومینوپلاستی به روش جراحی انجام می‌شود، سیستم ایمنی بدن در برابر این تغییرات واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهد؛ اما هنگامی که بدن آمادگی کاملی برای این جراحی داشته باشد، می‌توان از واکنش‌های بی‌جا سیستم ایمنی بدن جلوگیری کرد.

بهترین زمان برای آغاز ورزش قبل از ابدومینوپلاستی

طبق گفته دکتر برنارد بهترین زمان برای شروع ورزش قبل از ابدومینوپلاستی 3 الی 6 ماه پیش از جراحی ابدومینوپلاستی است. البته این بازده زمانی برای افرادی است که هیچگونه فعالیت‌های ورزشی خاصی نداشته‌اند مزیت‌های متعددی دارد. درواقع افراد می‌توانند طی این زمان برنامه ورزشی خاصی را برای خود انتخاب کرده و با پیگیری آن، بدن خود را به ورزش و تحرک عادت دهند. علاوه بر آن افراد می‌توانند طی این مدت با انجام ورزش و داشتن تحرک کافی، سیستم‌های ایمنی بدن خود را ارتقا دهند.

تاثیر ورزش در جراحی ابدو
تاثیر ورزش در جراحی ابدو

ورزش های مناسب قبل از جراحی ابدومینوپلاستی

به‌صورت کلی نمی‌توان ورزش خاصی را برای قبل از جراحی ابدومینوپلاستی انتخاب کرد. زیرا هرگونه ورزشی که بتواند تاثیرات مثبتی در سیستم بدن داشته باشد، برای دوران پیش از جراحی مناسب است. به همین دلیل افراد می‌توانند هرگونه فعالیت‌های هوازی، استقامتی، قدرتی یا بدنسازی را انجام دهند. علاوه بر آن، اگر کسی برنامه ورزشی خاصی داشته باشد، می‌تواند از همان برنامه برای ورزش قبل از ابدومینوپلاستی استفاده کند.

ورزش های نادرست و تاثیرات منفی آن!

یکی از نکات حائز اهمیت درمورد ورزش قبل از ابدومینوپلاستی، انجام درست آن است. درواقع افرادی که اطلاعات زیادی در مورد حرکت‌های ورزشی ندارند، باید از کسانی که تجربه بیشتری در این عرصه دارند کمک بگیرند. زیرا انجام هرگونه فعالی های ورزشی به شیوه نادرست، می‌تواند آسیب‌های جدی به بدن وارد کند. هرچند که مهم نیست افراد در روزهای قبل از جراحی چه ورزشی می‌کنند؛ اما نکته که اهمیت دارد این است که شیوه درستی را برای ورزش قبل از ابدومینوپلاستی انتخاب کنند. انجام نادرست حرکات ورزشی نه‌تنها هیچ مزیتی برای جراحی ابدومینوپلاستی ندارد، بلکه باعث آسیب به بافت‌ و استخوان‌بندی‌های داخلی بدن می‌شود.

از مشاورین ما کمک بگیرید!

قطعا در دوره که هرکس اطلاعات مشخصی از ورزش یا جراحی‌های زیبایی دارد، باید برای استفاده از مفیدترین مشاوره‌ها به سراغ اغراد باتجربه و دلسوز بروید. اگر نمی‌دانید که چگونه از ورزش‌های قبل از ابدومینوپلاستی مطلع شوید یا با چگونگی این ورزش‌ها آشنایی ندارید، می‌‌توانید با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید.

مشاورین ما با بررسی آناتومی بدن شما و فعالیت‌های که تاکنون در عرصه ورزش داشته‌اید، بهترین نوع ورزش قبل از عمل ابدومینوپلاستی را به شمار ارائه می‌دهند. همچنین با پیگیری نتایج ورزش و جراحی، در تمام دوران نقاهت این جراحی همراه شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا