دسته‌بندی نشدهلیفت صورت

ورزش های مناسب قبل از لیفت صورت!

یکی از کاربردی‌‌ترین عمل‌های زیبایی که بسیاری از بانوان و حتی آقایان برای فرم‌دهی صورت خود به سراغ آن می‌روند، عمل لیفت صورت است. به‌نظر شما چرا افراد باید صورت خود را لیفت کنند؟ مسلما یکی از اصلی‌ترین اجزای که توجه افراد را در نگاه اول به خود جلب می‌کند، چهره یا صورت آن‌ها است. بروز هرگونه عوارض ناخوشایند یا نشانه‌های کهولت سن، باعث کاهش اعتماد به‌نفس می‌شود؛ به همین دلیل بسیاری از افراد برای رفع این مشکل با انجام ورزش‌های مناسب قبل لیفت صورت و انجام جراحی آن، مشکلات ظاهری خود را از بین می‌برند.

اما به‌نظر شما ورزش‌های مناسب قبل لیفت صورت چه تاثیری در این جراحی دارد؟ ایران لیپوماتیک یکی از برترین و ماهرترین جراحان عرصه زیبایی است که سال‌های زیادی در عرصه عمل‌های جراحی فعالیت دارد. این جراح مانند بسیاری از جراحان دیگر، رعایت درست اصول و نکات پیش از جراحی را به عنوان یک عامل موثر در روند عمل جراحی می‌داند.

اما از آنجایی که برخی از افراد نسبت به مراقبت‌های این جراحی مانند ورزش‌های مناسب قبل لیفت صورت آگاهی و شناختی ندارند، باید پیش از هرچیز اصلی‌ترین اقدامات پیش از جراحی لیفت صورت و روند آن را بررسی کنیم. پس برای آشنایی با یکی از مفیدترین و جذاب‌ترین عمل‌های زیبایی با ما همراه باشید:

کهولت سن و نشانه های آن

به نظر شما اولین نشانه‌‌های کهولت و افزایش سن چیست؟ چه چیزی باعث می‌شود که افراد احساس پیری کنند؟ با افزایش سن و تغییرات مختلفی که در بدن ایجاد می‌شود، چین‌و‌چروک‌های مختلفی روی سطح پوست صورت نمایان می‌شود. این چین‌و‌چروک‌ها اغلب در کنار خط خنده، پیشانی و خطوط دور چشم نمایان می‌شوند.

از سوی دیگر، با افزایش سن افراد با عوارض دیگری مانند شل یا افتادگی بیش از حد پوست روبرو می‌شوند. صورت یکی از مهم‌ترین اجزا است، بروز این‌گونه عوارض و علائم پیری باعث کاهش اعتماد به‌نفس افراد می‌شود. از آنجایی که علم پزشکی برای هرکدام از مشکلات جسمی افراد راهکارهای مناسبی دارد، برای رفع این مشکل هم جراحی لیفت صورت هم به افراد ارائه داده شد.

لیفت صورت به‌صورت کلی تمام این علائم را از بین می‌برد. درواقع همانطور که از نام این جراحی پیداست، برای فرم‌دهی و بهبود زیبایی‌های صورت انجام می‌شود. نکته بسیار مهمی که درمورد عمل لیفت صورت وجود دارد، روند انجام بسیار ساده آن است.

ورزش و لیفت صورت
ورزش و لیفت صورت

توصیه های پزشکان پیش از لیفت صورت

جراحی لیفت صورت مانند بسیاری از جراحی‌های دیگر دارای برخی از مراقبت‌های است که باید پیش از جراحی انجام شوند. این مراقبت‌ها باعث آماده‌سازی بدن شده و شرایط جسمی و عمومی فرد را برای انجام جراحی لیفت صورت مهیا می‌کند. پزشکان برای اینکه مراجعین درک بهتری از روند جراحی و اصول یا نکات مراقبتی پیش از جراحی داشته باشند، جلساتی را برگزار می‌کنند که طی آن تمام اصول و نکات مراقبتی را به بیماران خود توضیح می‌دهند.

توضیح این اصول و نکات باعث می‌شود که هر فرد آگاهی بیشتری نسبت به روند جراحی و حتی دوران نقاهت آن داشته باشد. در بخش زیر به توضیح برخی از این اقدامات می‌پردازیم:

انجام آزمایشات پیش از جراحی

اولین قدمی که افراد باید برای آشنایی بیشتر تیم جراحی با خود انجام دهند، انجام تمام آزمایش‌ها و معاینه‌های پیش از جراحی است. انجام این آزمایش‌ها به تیم جراحی کمک می‌کند که شناخت خود را نسبت به آناتومی و سیستم بدن هر فرد ارتقا دهند. با ارتقا دانش و آگاهی نسبت به بدن هر فرد، می‌توانند سازگارترین روش و حتی داروی بیهوشی را برای جراحی لیفت صورت انتخاب کنند.

شرکت در تمامی جلسات مشاوره

همانطور که گفتیم فرد باید به سطح مشخصی از شناخت درمورد روند جراحی برسد. این عامل فقط با شرکت در جلسات مشاوره پیش از جراحی قابل انجام است. به زبان ساده‌تر، اگر فردی بخواهد با بایدها و نبایدهای جراحی و اصول و نکات مراقبتی آن آشنا شود، باید در تمام جلساتی که تیم جراحی پیش از لیفت صورت برگزار می‌کنند شرکت کند.

جراحی صورت
جراحی صورت

ورزش‌های مناسب قبل لیفت صورت

جذاب‌ترین بخش مراقبت‌های این جراحی، درمورد ورزش‌های مناسب قبل لیفت صورت است. درواقع داشتن تحرک و ورزش پیش از جراحی لیفت صورت باعث ارتقا بدن و آماده کردن سیستم دفاعی بدن می‌شود. به همین دلیل پزشکان به مراجعین خود توصیه می‌کنند که اگر تاکنون تجربه خاصی در ورزش‌های مناسب قبل لیفت صورت نداشته‌اند، حدود 2 الی 3 ماه پیش از این جراحی شروع به ورزش کنند.

دقت به برنامه غذایی و دارویی

آخرین اقدامی که افراد باید نسبت به آن دقت و توجه زیادی داشته باشند، دقت به برنامه غذایی و پرهیز از خوردن داروهای مضر است. درواقع داشتن یک برنامه غذایی سالم با مواد مغذی مانند سبزیجات، پروتئین، سوپ‌های نرم و له شده از اصلی‌ترین و بهترین پایه‌های مراقبت‌های غذایی است. از سوی دیگر افراد باید از مصرف هرگونه مشروبات الکلی، استعمال دخانیات و مصرف غذاهای چرب خودداری کنند.

دوری کردن از مصرف خودسرانه دارو یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی است که تاثیر زیادی در لیفت صورت دارد. به زبان ساده‌تر، اگر فردی بدون توجه به سابقه پزشکی خود داروهای خودسرانه را مصرف کند، احتمال آسیب به سیستم‌های درونی بدن وجود دارد؛ به همین دلیل توصیه پزشکان به مراجعین این است که حدود 2 هفته پیش از جراحی از خوردن خودسرانه دارو خودداری کنند.

فرم دهی صورت
فرم دهی صورت

علت ورزش پیش از لیفت صورت

لیفت صورت از آن دسته جراحی‌های زیبایی است که روند بسیار ساده دارد. به همین دلیل انجام هرگونه فعالیت‌های ورزشی و داشتن تحرک در آن تاثیرگذار است. به همین دلیل انجام ورزش‌های مناسب قبل لیفت صورت می‌تواند باعث آسان‌تر شدن روند جراحی شود. از آنجایی که جراحی لیفت صورت باید در شرایط کاملا ایده‌آل انجام شود، انجام ورزش‌های مناسب قبل لیفت صورت باعث تحرک بیشتر سلول‌های پوستی شده و سلول‌های درونی بدن و بافت صورت را به تکاپو می‌اندازد.

اینکه سلول‌ و کلاژن‌های صورت یا بدن تحرک بیشتری داشته باشند باعث می‌شود که سیستم دفاعی بدن هم عملکرد بهتری داشته باشد؛ به همین ترتیب بدن در هنگام جراحی لیفت صورت واکنش‌های طبیعی از خود نشان داده و عملکرد کاملا مناسبی دارد.

پیش از لیفت صورت چگونه ورزش کنیم؟

گاهی بسیاری از افرادی که در جلسات مشاوره شرکت می‌‌کنند، اطلاعات زیادی درمورد ورزش های مناسب قبل لیفت صورت ندارند، یا با خود تصور می‌کنند که باید شیوه خاصی از ورزش را برای لیفت صورت در پیش بگیرند. برخلاف این باور، ورز‌ش‌های قبل از لیفت صورت به هیچگونه برنامه خاصی نیاز ندارد، تنها نکته حائز اهمیت این است که افراد باید یک برنامه ورزشی مشخص را برای خود انتخاب کرده و انجام دهند.

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که درمورد ورزش‌های مناسب قبل لیفت صورت وجود دارد این است که افراد می‌توانند با ماساژ دادن نواحی مختلفی از صورت خود، پوست صورتشان را برای جراحی آماده کنند. افرادی که نسبت به این ورزش‌ها یا ماساژ‌های صورت شناختی ندارد، می‌توانند با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا