لیفت صورت

مراقبت های بعد از لیفت صورت که روند درمان را ساده تر می کند!

چهره یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اجزای بدن است که تاثیر زیادی در زیبایی افراد دارد. از سوی دیگر با افزایش سن، تغییرات زیادی در چهره افراد ایجاد می‌شود که گاهی هم ناخوشایند است. به‌نظر شما برای رفع این مشکلات چه باید کرد؟ لیفت صورت یکی از مفیدترین روش‌های است که می‌تواند تمام عیب و ایرادات چهره را از بین ببرد. علاوه بر آن، یکی از تاثیرگذارترین نکات درمورد این روش، مراقبت‌های بعد از لیفت صورت است.

از آنجایی که تمام افراد به دنبال داشتن چهره‌ زیبا هستند، روش‌های مختلفی را برای از بین بردن عیب و ایرادات چهره خود انتخاب می‌کنند. در بین تمام این روش‌ها، لیفت صورت مفیدترین و کاربردی‌ترین روش برای رسیدن به چهره شاداب و جوان است. ایران لیپوماتیک، یکی از بهترین جراحان فعال در زمینه جراحی‌های زیبایی است که مراقبت‌های بعد از لیفت صورت را از مهم‌ترین اصول این جراحی می‌داند. حال برای درک و شناخت بیشتر از این مراقبت‌ها، باید با مفاهیم اصلی و ابتدایی آن آشنا شویم.

لیفت صورت و تاثیرات زیبایی آن

همانطور که گفتیم عوامل زیادی در تغییر چهره نقش دارند. کهولت سن، نوع پوست و ژنتیک از اصلی‌ترین عواملی هستند که باعث چروک شدن پوست می‌شوند. با گذشت زمان و افزایش چین و چروک‌های پوستی، اعتماد به‌نفس افراد کاهش یافته و چندان تمایلی برای حضور در جمع ندارند. با گذشت زمان و افزایش تعداد افرادی که از لیفت صورت استفاده می‌کردند، مردم شناخت و آگاهی بیشتری نسبت به این روش پیدا کردند.

انجام لیفت صورت باعث از بین رفتن چین و چروک‌های پوستی شده و افتادگی یا شل بودن پوست را از بین می‌برد. این نتایج باعث می‌شود که صورت افراد حالت جوان‌تری به خود بگیرند. با ایجاد چنین تغییراتی در چهره، بسیاری از افراد از نتیجه عمل لیفت صورت راضی بوده و با اعتماد به‌نفس بیشتری در جامعه حاضر می‌شوند.

لیفت صورت به روش های مختلف

عمل لیفت صورت به دو روش انجام می‌شود. امروزه بیشتر افراد از روش‌های غیرجراحی استفاده می‌کنند؛ اما با این وجود استفاده از روش‌های جراحی حجم بیشتری از چربی‌های صورت را از بین برده و چین و چروک‌های پوستی را رفع می‌کند.

لیفت صورت به روش جراحی

لیفت صورت به روش جراحی یکی از رایج‌ترین شیوه‌های این عمل است. در این روش جراح برش‌های کوچکی را در نواحی مختلف صورت ایجاد می‌کند. سپس براساس نوع برشی که ایجاد کرده، بخشی از پوست صورت را برداشته و توده‌های چربی را از بافت صورت جدا می‌کند.

مراقبت‌های بعد از لیفت صورت به روش جراحی بسیار ساده؛ اما در عین حال حساس هستند. زیرا در این دوران بافت وعضلات صورت بسیار حساس هستند. به همین دلیل افرادی که از روش جراحی برای لیفت صورت استفاده می‌کنند باید در مراقبت‌های بعد از لیفت صورت دقت زیادی داشته باشند.

جراحی لیفت صورت
جراحی لیفت صورت

لیفت صورت به روش غیرجراحی

لیفت صورت به روش غیرجراحی یکی از نوین‌ترین روش‌های این عمل زیبایی است. در این روش از دستگاه‌های لیزری مخصوصی استفاده می‌شود. عوارض و مراقبت‌های بعد از لیفت صورت در این روش بسیار محدودتر هستند. با این وجود افراد برای نابودی کامل چربی‌های صورت و جوانسازی پوست باید حداقل 2 الی 3 جلسه برای لیفت صورت مراجعه کنند. موارد زیر از رایج‌ترین شیوه‌های غیرجراحی لیفت صورت است:

  • کربوکراسی تراپی
  • تزریق ژل
  • بوتاکس
  • دستگاه لیزر FR
  • اندولیفت
  • هایفوتراپی

بهترین شیوه برای لیفت صورت

همانطور که گفتیم دو روش برای لیفت صورت وجود دارد. هرکدام از این روش‌ها مزیت و نکات مثبت فراوانی دارند؛ اما نکته مهمی که در مورد این دو روش وجود دارد این است که در روش جراحی تمامی چربی‌های مازاد از روی صورت برداشته شده و با کشیده شدن پوست، قسمت‌های اضافی آن بریده می‌شود. علاوه بر آن اصلاحات لازم در قسمت گردن هم انجام می‌شود. مدت زمان این جراحی 2 الی 3 ساعت بوده و با داروی بیهوشی انجام می‌شود.

در سوی دیگری از ماجرا روش‌های غیرجراحی وجود دارد. هرچند که این روش‌ها عوارض کمتری دارند؛ اما هر فرد برای نتیجه‌گیری کامل از آن باید حداقل 2 الی 3 بار صورت خود را لیفت کند. علاوه بر آن، باید پس از گذشت مدتی ( بین 6 ماه الی 1 سال) برای ترمیم این عمل دوباره به پزشک معالج خود مراجعه کند.

به همین دلیل اغلب افراد برای لیفت صورت، روش جراحی را انتخاب می‌کنند. بسیاری از مراقبت‌های بعد از لیفت صورت می‌تواند روند بهبود و دوران نقاهت را ساده‌تر کند. به همین دلیل اگر ترس از جراحی دارید اصلا نگران نباشید زیرا مراقبت‌های بعد از لیفت صورت روند درمان شما را ساده‌تر می‌کند.

مراقبت های بعد از لیفت صورت!

جراحی لیفت صورت در عین حال که یکی از حساس‌ترین عمل‌های زیبایی است، به عنوان یکی از جذاب‌ترین روش‌های زیبایی هم شناخته می‌شود. از سوی دیگر، توضیح برخی از مراقبت‌های بعد از لیفت صورت می‌تواند کمک زیادی به تسریع روند بهبودی افراد بکند. در ادامه با این مراقبت‌ها آشنا می‌شویم:

  • به مدت 3 روز بعد از عمل استحمام نکنید
  • سعی کنید سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید
  • از فشار یا ماساژ دادن صورت خودداری کنید
  • محل‌های برش صورت را از نور خورشید دور کنید
  • از کمپرس یخ استفاده کنید
  • اگر قصد رنگ یا شست‌و‌شوی موهای خود را دارید حتما این کار را پیش از جراحی انجام دهید
  • از بلند کردن اجسام سنگین یا پایین گرفتن سر خودداری کنید
  • از مصرف غذاهای سفت که نیاز به جویدن دارد خودداری کنید
  • از مصرف غذاهای پرکالری یا پرنمک خودداری کنید
  • دو هفته پس از عمل از استعمال دخانیات پرهیز کنید
  • از خوردن مشروبات الکلی پرهیز کنید
  • از رفتن به سونا یا جکوزی خودداری کنید
  • مسکن و داروهای تجویز شده سر وقت مصرف کنید
  • ·        24 ساعت پس از جراحی محل برش را بشویید که از عفونت پیشگیری شود
  • پس از شستن نواحی برش پانسمان‌ها به صورت دقیق انجام شود
  • از پمادهای آنتی بیوتیک برای پیشگیری از عوارض استفاده کنید
جوانسازی چهره
جوانسازی چهره

جلسات معاینه پس از جراحی

از آنجایی که لیفت صورت از حساسیت‌های بالایی برخوردار است، پزشک باید حتی در روزهای پس از جراحی هم افراد را معاینه کند. این جلسات به پیشگیری از بروز هرگونه عارضه خطرناک کمک می‌کند. اولین جلسه معاینه یک الی دو روز پس از جراحی است. دومین جلسه 3 الی 7 روز پس از جراحی و جلسه سوم حدودا 10 روز بعد از جراحی انجام می‌شود. در این جلسات تمام بخیه‌ها، التهاب و محل‌های برش بررسی می‌شود. همچنین افراد می‌توانند در صورت داشتن مشکل، آن را با پزشک خود مطرح کنند.

زیبایی چهره با لیفت صورت

لیفت صورت در عین حساسیت‌های که دارد، می‌تواند به سادگی تمام ایرادات صورت را از بین ببرد. از سوی دیگر، چهره و پوست صورتی یکی از مهم ترین اجزای بدن هستند که نقش زیادی در زیبایی افراد دارند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست داری زیبایی چهره خود را چند برابر کنید یا چهره جوان و شاداب داشته باشید، می‌توانید با مشاوران ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید.

مشاوران ما در کلینیک ایران لیپوماتیک ابتدا مهم‌ترین و مفیدترین مشاوره‌ها را با شما در میان می‌گذارند. پس از آن می‌تواند با تمایل خود، بهترین و سازگارترین روش را برای لیفت صورت انتخاب کنید. ما با کادری مجرب از ابتدایی‌ترین تا انتهایی‌ترین روزهای جراحی لیفت صورت همراه شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا