ابدومینوپلاستیپیکرتراشیعمل بینی

عوارض انتخاب های نادرست در جراحی زیبایی

عوامل و نکات مختلفی وجود دارند که در یک جراحی زیبایی تاثیرگذارند. به همین دلیل هر شخص برای انجام جراحی، باید دقت و انتخاب‌های درستی داشته باشد. جراحی‌های زیبایی مانند پیکرتراشی، ابدومینوپلاستی وغیره از آن دسته عمل‌های است که تغییرات زیادی را در بدن ایجاد می‌کند. علاوه بر آن، سیستم ایمنی و دفاعی بدن در حین جراحی واکنش‌های مختلفی از خود نشان می‌دهد، به همین سبب داشتن انتخاب‌های درست باعث جلوگیری از بروز عوارض‌ ناشی از انتخاب‌های غلط می‌شود.

قطعا اولین قدمی که می‌تواند به شما کمک کند جراحی زیبایی ساده‌تری را تجربه کنید، مشورت با اشخاص آگاه و ماهر است. اشخاصی مانند ایران لیپوماتیک که سال‌ها در این عرصه فعالیت داشته‌اند، از بهترین پزشکان و جراحانی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند انتخاب‌های درستی داشته باشید. نکته حائز اهمیت در جراحی‌های زیبایی این است که پیش از هرچیز، ابتدا شخص باید با هدف نهایی خود از جراحی و شیوه‌های دسترسی به آن آگاهی داشته باشد.

پس اگر دوست دارید از یک سو با انجام یک جراحی زیبایی تغییرات مختلفی را در بدن ایجاد کرده و از سوی دیگر، جراحی ساده‌تری را تجربه کنید، باید انتخاب‌های درستی داشته باشید. امروز ما قصد داریم در این مقاله با بررسی درست‌ترین شیوه‌های جراحی زیبایی و شناخت انتخاب‌های نادرست، به عوارض‌ ناشی از انتخاب‌های غلط پس ببریم. پس حتما تا انتها با ما همراه باشید.

جراحی های زیبایی و اثرات آن در بدن

اشخاصی که اقدام به جراحی‌های زیبایی می‌کنند، به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول از آن دسته اشخاصی هستند که درمورد روند جراحی، عوارض، تاثیرات و دوران نقاهت آن آگاهی دارند. این اشخاص باتوجه به هدفی که از جراحی زیبایی دارند، انتخاب‌های مختلفی داشته و احتمالا هم نتیجه دلخواه خود را به دست می‌آورند. نمی‌توان به صورت صددرصد گفت که کدام دسته از اشخاص انتخاب‌های درست‌تری دارند؛ اما در اغلب موارد دسته اول اشخاص انتخاب‌های بهتری خواهند داشت.

اما در سوی دیگر، برخی از اشخاص نسبت به روند جراحی، عوارض، دوران نقاهت، مراقبت‌های آن و حتی تاثیراتی که جراحی زیبایی در بدن دارد آگاهی ندارند. هرچند که میزان تاثیرات و نقش جراحی در بدن بسته به نوع آن کاملا متفاوت است. به زبان ساده‌تر، هر جراحی روند خاصی داشته و به میزان مشخصی در بدن اثر می‌گذارد. برای مثال، جراحی ابدومینوپلاستی یکی از رایج‌ترین شیوه‌های جراحی است که به روش‌های مختلفی انجام می‌شود.

ابدومینوپلاستی کامل و مینی دو روش از این جراحی هستند که به حذف چربی‌های مازاد می‌پردازند. در ابدومینوپلاتسی کامل عوارض و تاثیرات بسیار بیشتری وجود دارد. برخلاف آن، ابدومینوپلاستی مینی عوارض و تاثیرات بسیار کمتری در بدن دارد. زیرا این جراحی فقط بخش کوچکی از چربی‌های مازاد بدن که مربوط به قسمت زیرشکم است را از بین می‌برد.

تاثیر باورهای نادرست در جراحی زیبایی

از آنجایی که سال‌های زیادی است که جراحی‌های زیبایی در ایران رواج یافته است، اشخاص زیادی وجود دارند که حداقل اطلاعاتی از آن دارند. گاهی در بین تمام این اشخاص و باروهای مختلفشان، باورهای غلط هم وجود دارد. این باورهای غلط تاثیر مستقیمی در انتخاب‌های نادرست دیگران دارد؟

شاید باخود تصور کنید که اصلا باورها و اطلاعات نادرست دیگران چه تاثیری در روند جراحی دارد؟ خب پاسخ بسیار روشن است. هنگامی که یک شخص اطلاعاتی درمورد جراحی‌های زیبایی نداشته باشد، از دیگران سوال کرده و درمورد آن تحقیق می‌کند. از سوی دیگر از اشخاص که تجربه انجام جراحی‌های زیبایی را داشته سوال می‌کنند. در این بین اگر کسی اطلاعات غلط یا نادرست خود را به دیگران منتقل کند، باعث می‌شود که اشخاص دیگر هم انتخاب‌های نادرستی بگیرند و نتیجه دلخواه خود را به دست نیاورند.

درواقع یکی از رایج‌ترین دلایلی که اشخاص با عوارض‌ ناشی از جراحی‌های زیبایی روبه‌رو می‌شوند این است که مشاوره‌های درستی ندارند. از سوی دیگر شاید ندانند که باید برای تصمیمات بهتر با چه کسانی مشورت کنند.

جراحی های زیبایی و انتخاب های آن
جراحی های زیبایی و انتخاب های آن

اشتباهات و انتخاب های نادرست در جراحی زیبایی

گاهی اوقات انتخاب‌های نادرست در جراحی زیبایی فقط محدود به انتقال اطلاعات غلط نیست، بلکه گاهی اشخاص اطلاعات درستی از جراحی زیبایی و روند آن دارند، اما به دلایل مختلف نمی‌توانند تصمیم درستی بگیرند. در ادامه به توضیح برخی از انتخاب‌های نادرست درمورد جراحی‌های زیبایی می‌پردازیم:

انتخاب اشتباه نوع جراحی

اولین چیزی که در برخی از موارد باعث عدم دستیابی به نتیجه دلخواه می‌شود، انتخاب اشتباه نوع جراحی است. به زبان ساده‌تر، شخص نمی‌داند برای دستیابی به اندام یا چهره ایده‌آل خود کدام جراحی را انتخاب کند. از آنجایی که جراحی‌های مختلفی برای چهره و اندام وجود دارد، انتخاب برای این دسته از اشخاص دشوار شده و گاهی منجر به انتخاب‌های نادرست می‌شود.

انتخاب شیوه نادرست جراحی

برخی از جراحی‌های زیبایی مانند ابدومینوپلاستی، جراحی بینی وغیره از آن دسته عمل‌های هستند که به شیوه‌های متفاوتی انجام می‌شوند. به زبان ساده‌تر، یک جراح برای انجام این جراحی‌ها، بسته به نوع بدن و انتظارات شخص از جراحی، روش مخصوصی را انتخاب می‌کند. گاهی اوقات اشخاصی که از این جراحی‌ها و روند آن آگاهی دارند روش جراحی را باتوجه به میل خود انتخاب می‌کنند. در این بین تیم جراحی با ارائه توضیحات کامل از هر شیوه، مراجعه کننده را در جریان روند‌های جراحی قرار می‌دهند.

گاهی شیوه‌های انتخابی از سوی مراجعه کننده با بدن وی کاملا سازگار است؛ اما گاهی اوقات برعکس بوده و شخص نمی‌تواند با روشی که انتخاب کرده نتیجه خوبی دریافت کند. حتی گاهی با انتخاب شیوه‌های نادرست، عوارض و دوران نقاهت جراحی بیشتر خواهد شد. به همین سبب انتخاب شیوه‌های نادرست باعث بروز عوارض‌ ناشی از انتخاب‌های غلط می‌شود.

عدم مراجعه به پزشک یا مراکز معتبر

پزشکان یا جراحانی که جراحی‌های زیبایی را انجام می‌دهند باید مهارت، توانایی و تجربه لازم برای آن را داشته باشند. درواقع نمی‌توان برای انجام جراحی‌های زیبایی به هرکسی اطمینان کرد. در سرتاسر ایران بیمارستان‌ها و کلینیک‌های زیادی وجود دارد که ارائه دهنده خدمات بسیار کاربردی هستند. علاوه بر آن، پزشکانی که در کلینیک‌های معتبر مشغول به کار هستند، اعتبار بیشتری دارند.

اما نکته حائز اهمیت درمورد کلینیک یا بیمارستان‌ها این است که اشخاص باید حتما به مراکز معتبر مراجعه کنند. درواقع از آنجایی که جراحی‌های زیبایی از حساسیت زیادی برخوردار هستند، شخص باید به مراکز معتبر مراجعه کند. زیرا مراجعه به مراکز نامعتبر و حتی انجام جراحی توسط اشخاصی که تجربه چندانی در جراحی‌های زیبایی ندارند، باعث بروز عوارض‌ ناشی از انتخاب‌های غلط و بی‌تجربگی می‌شود.

تاثیرات جراحی زیبایی در بدن
تاثیرات جراحی زیبایی در بدن

عدم انتخاب تیم جراحی ماهر

یکی دیگر از شایع‌ترین مواردی که منجر به بروز عوارض مختلف در حین جراحی و حتی بعد از آن می‌شود، انتخاب تیم جراحی نابلد است. درواقع روند جراحی‌های زیبایی بدین صورت است که جراح برای اتمام جراحی و انجام مرحله به مرحله آن نیاز به تیم کمکی دارد. در چنین شرایطی نقش اصلی تیم جراحی مشخص می‌شود. درواقع تیم جراحی می‌توانند با کمک به جراح، روند جراحی را ساده‌تر کنند.

در سوی دیگر از ماجرا، اگر تیم جراحی مهارت و توانایی لازم برای انجام جراحی یا کمک به پزشک را نداشته، و حتی با تجهیزات موردنظر آشنایی نداشته باشد، آسیب‌های زیادی به بدن وارد شده و حتی روند جراحی مختل می‌شود. به همین سبب دقت در انتخاب یک تیم جراحی ماهر بسیار ضروری است. البته نکته حائز اهمیت درمورد تیم جراحی این است که هر کلینیک یا بیمارستان تیم جراحی مخصوص به خود را دارد. شما می‌توانید برای اطمینان از ماهر بودن تیم جراحی، به کلینیک یا بیمارستان‌های معتبر مراجعه کرده و از بروز عوارض‌ ناشی از انتخاب‌های غلط جلوگیری کنید.

انتخاب نادرست، مشکل گریبان گیر در آینده

تاثیرات انتخاب نادرست یا عوارض‌ ناشی از انتخاب‌های غلط در جراحی‌های زیبایی بسیار مشخص است. برخی از این عوارض و تاثیرات در حین جراحی مشخص شده و برخی از آنها پس از گذشت مدتی، در دوران نقاه و حتی پس از آن نمایان می‌شود. موارد زیر از اصلی‌ترین تاثیرات یا عوارض ناشی از انتخاب‌های غلط است که در حین جراحی نمایان می‌شود:

  • واکنش‌های هیتسریک و نامتعارف سیستم ایمنی بدن
  • افزایش یا کاهش ضربان قلب به‌صورت غیرعادی
  • افزایش فشار خون
  • عدم به‌هوش آمدن به‌موقع

اما همانطور که گفتیم برخی از عوارض ناشی از انتخاب‌های غلط، در دوران نقاهت یا پس از گذشت مدتی نمایان می‌شوند. بخش زیر جزوی از این عوارض است:

  • عدم دستیابی به نتیجه دلخواه
  • تغییر نتیجه جراحی پس از گذشت مدتی
  • دوران نقاهت سخت و دشوار
  • بروز شدیدتر عوارض جراحی
  • عدم جواب‌دهی بدن به مسکن‌های مختلف
انواع جراحی زیبایی و عوارض آن
انواع جراحی زیبایی و عوارض آن

چگونه انتخاب های درست تری داشته باشیم؟

قطعا وقتی شخصی اقدام به جراحی زیبایی یا انتخاب عوامل آن می‌کند، نمی‌داند که تصمیم یا انتخاب درستی گرفته یا نه؛ به همین سبب نیاز به مشاوره و راهنمایی دارد. در بخشی از مقاله گفتیم که گاهی اوقات برخی از اشخاص به دلیل عدم مشورت با انسان‌های آگاه و گرفتن مشاوره از اشخاصی که اطلاعات غلط دارند، نتیجه دلخواه خود را به دست نمی‌آورند. به همین سبب نمی‌تواند برای انجام جراحی‌های زیبایی، آنهم با این میزان از حساسیت از هرکس مشاوره گرفت.

اما به‌نظر شما در چنین شرایطی چه باید کرد؟ مسلما در چنین اوضاعی مشورت با اشخاص آگاه و پزشکان ماهر درست‌ترین راه است. درواقع شما باید پیش از هرچیز با مشاوران و پزشک ماهر مشورت کنید. جراح و تیم جراحی برای افزایش آگاهی، جلسات مشاوره را برگزار می‌کنند که طی آن تمام اطلاعات مربوط به جراحی مطرح شده و شما می‌توانید انتظارات خود را از جراحی مطرح کنید. تیم مشاوره ما در کلینیک ایران لیپوماتیک از ماهرترین مشاورینی هستند که می‌توانند به شما کمک کرده و از بروز عوارض ناشی از انتخاب‌های غلط جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا