تزریق چربی

رژیم های غذایی مناسب بعد از تزریق چربی

عمل زیبایی تزریق چربی یکی از تاثیرگذارترین عمل‌های جراحی است که برای بدن و صورت انجام می‌شود. این جراحی دارای مزیت‌های متعددی است که به دلیل رشد در مدت کم، محبوبیت زیادی نزد آقایان و بانوان به‌دست آورده است. مراقبت‌های پس از این جراحی باعث ماندگاری نتیجه جراحی شده و دوران نقاهت ساده‌تری را برای افراد به ارمغان می‌آورد. رژیم غذایی بعد از تزریق چربی یکی از همین عوامل تاثیرگذار است که تاثیر زیادی در سهولت روند جراحی و دوران پس از آن دارد.

براساس تجربیات پزشکان ماهری مانند ایران لیپوماتیک، رعایت درست اصول و نکات مراقبتی پس از جراحی، می‌تواند تاثیر زیادی در جراحی تزریق چربی داشته باشد؛ اما برای آشنایی بیشتر با این اصول و نکات و میزان تاثیرگذاری آنها در روند جراحی، باید ابتدا با چگونگی انجام جراحی آشنا شویم. پس از آن می‌توانیم با بررسی نکات مراقبتی مهمی مانند رژیم غذایی بعد از تزریق چربی، بفهمیم که چگونه باید این اصول را رعایت کنیم.

بسیاری از افراد به دلیل آشنا نبودن با این نکات، دوران نقاهت سختی را می‌گذرانند یا به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسند؛ اما ما در این مقاله قصد داریم با بررسی تمام اصول تاثیرگذار در این جراحی، بفهمیم که چگونه می‌توانیم یک جراحی عالی با نتیجه ماندگار را تجربه کنیم.

عمل زیبایی تزریق چربی

عمل زیبایی تزریق چربی یکی از رایج‌ترین عمل‌هایی است که در سال‌های اخیر، توجه بسیاری از آقایان و بانوان را به سمت خود جلب کرده است. مزیت بزرگی که در مورد این عمل زیبایی وجود دارد، این است که برای صورت و بدن قابل انجام است. به زبان ساده‌تر، جراحان زیبایی می‌توانند تزریق چربی را هم برای رفع عیب‌های صورت و هم برای بهبود فرم بدن انجام دهند. به‌نظر شما افراد چرا باید به سراغ جراحی تزریق چربی بروند؟

با افزایش سن، چین‌و‌چروک‌های زیادی در صورت نمایان می‌شود. این چین‌و چروک‌ها اغلب در نواحی پیشانی، کنار لب و گوشه چشم نمایان می‌شود. با نمایان شدن این چین‌وچروک‌ها، اعتماد به‌نفس افراد کاهش یافته و چندان تمایلی برای حضور در جمع نخواهند داشت.

از سوی دیگر، بسیاری از افراد به دلیل لاغری بیش‌از حد، با معضل عدم تناسب اندام روبرو هستند. لاغری بیش‌از حد یا نوع استخوان‌بندی افراد از اصلی‌ترین دلایلی است که تناسب اندام افراد را برهم می‌ریزد. در چنین شرایطی این دسته از افراد می‌توانند با انجام عمل تزریق چربی، بین اندام‌های مختلف بدن خود تناسب خوبی را ایجاد کنند.

تزریق چربی به صورت
تزریق چربی به بدن

ویژگی طلایی تزریق چربی

همانطور که گفتیم تزریق چربی یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی به‌شمار می‌رود؛ اما به‌نظر شما دلیل این محبوبیت چیست؟ بهترین و طلایی‌ترین ویژگی این جراحی، این است که احتمال آلرژی یا حساسیت به چربی‌های تزریق شده در آن بسیار کم است. به‌عقیده شما دلیل این ویژگی چیست؟

روند عمل تزریق چربی دو مرحله دارد. در اولین مرحله ابتدا جراح حفره‌های کوچکی را روی بدن ایجاد می‌کند. سپس با استفاده از دستگاه‌ و لوله‌های مخصوص، توده‌های چربی را به تکه‌های کوچک‌تری خورد می‌کند. سپس با استفاده از دستگاه مکش، توده‌های چربی را از بدن خارج کرده و به سرنگ‌های مخصوصی منتقل می‌کند.

دومین مرحله که به‌عنوان مرحله اصلی هم شناخته می‌شود، آماده‌سازی چربی و تزریق آن به بخش‌های مختلف صورت و بدن است. پس از آماده‌سازی چربی‌ها، جراح قسمت‌های مشخصی را مشخص کرده و با استفاده از سرنگ‌های مخصوص، چربی را که از خود افراد خارج کرده به بدنشان تزریق می‌کند. همین امر باعث می‌شود که هم از چربی‌های خارج شده استفاده مفید کرد و هم احتمال آلرژی یا حساسیت افراد بسیار کمتر است.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی در عین ساده‌ بودن، بسایر حساس و مهم هستند. به همین دلیل در جلساتی که پیش از جراحی برگزار می‌شود، تیم پزشکی تاکید زیادی بر رعایت درست این اصول و نکات دارد. در بخش زیر به معرفی برخی از این اصول و نکات می‌پردازیم:

تزریق چربی به بدن و رژیم آن
تزریق چربی به بدن و رژیم آن

رعایت رژیم غذایی

رژیم غذایی بعد از تزریق چربی از اصلی‌ترین اصول مراقبتی که باعث بهبود عملکرد‌های درونی بدن شده و دوران نقاهت ساده‌تری را برای افراد ایجاد می‌کند. اصلی‌ترین نکاتی که افراد درمورد رژیم غذایی بعد از تزریق چربی باید به آن توجه کنند، مصرف مواد غذایی سالم، سبزیجات، پروتئین، مواد مغذی و غذاهای پخته شده است.

از سوی دیگر باید از مصرف مواد غذایی ناسالم، غذاهای پرچرب یا پرنمک، اسعتمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی خودداری کنند. از آنجایی که حین جراحی تزریق چربی تغییرات زیادی در سیستم ایمنی یا گوارشی بدن ایجاد می‌شود، افراد باید پس از جراحی مواد غذایی سالمی بخورند که بتوانند عملکرد سیستم‌های اصلی بدن خود را بهبود دهند.

استفاده از گن‌های مخصوص

یکی از کاربردی‌ترین مراقبت‌های پس از تزریق چربی که باعث سهولت در انجام فعالیت‌های روزانه می‌شود، استفاده از گن‌های مخصوص است. پوشیدن این گن‌ها به افراد کمک می‌کند که فعالیت‌های روزانه یا حتی حرکات ورزشی خود را راحت‌تر انجام دهند. از سوی دیگر پوشیدن این گن‌ها می‌تواند چربی‌ها را به مناسب‌ترین قسمت‌های بدن منتقل کند.

افرادی که جراحی تزریق چربی را انجام داده‌اند می‌توانند براساس نوع جراحی خود و با مشورت پزشک، مناسب‌ترین نوع گن را انتخاب و خریداری کنند. نکته حائز اهمیت درمورد این گن‌ها این است که افراد بجز در مواقع استحمام، می‌توانند حتی در زمان خواب هم از این گن‌های طبی و استاندارد استفاده کنند.

مصرف داروهای تجویز شده

بسیاری از افرادی که نسبت به جراحی‌های زیبایی یا حتی سایر عمل‌ها حساس هستند، پس از انجام عمل به دردهای سطحی یا خفیف دچار می‌شوند. تیم پزشکی برای رفع این مشکل و باتوجه به سابقه پزشکی هر فرد، داروهای مسکن مختلفی را تجویز می‌کند. افراد می‌توانند برای تسکین دردهای خود از این مسکن‌ها مصرف کنند.

یکی دیگر از نکاتی که اهمیت زیادی دارد این است که بیماران باید از مصرف خودسرانه هرگونه دارو مسکن یا غیره جدا خودداری کنند.

داشتن تحرک کافی

یکی دیگر از اصول و نکات مراقبتی در دوران نقاهت تزریق چربی، داشتن تحرک کافی یا انجام حرکات ورزشی است. درواقع افراد می‌توانند پس از گذشت 2 الی 3 هفته از جراحی، فعالیت‌های ورزشی سبکی مانند پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری‌های آرام را شروع کنند؛ این ورزش‌ها از بهترین نوع فعالیت ‌های حرکتی پس از جراحی است که می‌تواند دوران نقاهت را برای افراد ساده‌تر کند.

رژیم غذایی چه اثری در بدن دارد؟

مسلما در روزهای پس از جراحی بافت و عضلات بدن بسیار حساس خواهند شد؛ به همین دلیل رعایت درست نکته مهمی مانند رژیم غذایی، می‌تواند تاثیر بسزایی در این عمل داشته باشد. به زبان ساده‌تر، اگر در روزهای پس از جراحی مواد غذایی ناسالمی وارد بدن شود، سیستم‌های اصلی بدن مانند سیستم ایمنی یا گوارش دچار مشکل می‌شود.

شاید در حالت عادی خوردن غذاهای ناسالم یا چرب خطرات چندان چشمگیری نداشته باشد؛ اما از آنجایی که بافت و سیستم‌های درونی بدن پس از جراحی بسیار حساس می‌شوند، فرد باید در دوران نقاهت از بدن خود مراقبت کند. از سوی دیگر، در صورتی که افراد مصرف مواد غذایی سالم را در رژیم غذایی بعد از تزریق چربی قرار دهند، می‌توانند باعث بهبود عملکرد سیستم‌های مهمی مانند سیستم ایمنی یا گوارش بدن شوند.

فرم دهی صورت با تزریق چربی
فرم دهی صورت با تزریق چربی

آیا برنامه غذایی خاصی مدنظر است؟

یکی از سوالات مهمی که درمورد رژیم غذایی بعد از تزریق چربی، ذهن افراد به به خود درگیر می‌کند این است که آیا باید برای رژیم غذایی بعد از تزریق چربی برنامه خاصی داشته باشم؟ پاسخ این سوال مسلما خیر است. برای رعایت رژیم غذایی بعد از تزریق چربی، نیازی نیست که افراد برنامه خاصی داشته باشند، تنها رعایت اصولی مانند مصرف غذاهای سالم و عدم مصرف مواد غذایی ناسالم مدنظر است.

اگر به هر دلیلی نسبت به رژیم غذایی بعد از تزریق چربی اطلاعی ندارید، می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید. مشاورین ما به شما کمک می‌کنند که باتوجه به آناتومی و سابقه پزشکی که دارید، مناسب‌ترین و بهترین رژیم غذایی بعد از تزریق چربی را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا