عمل بینی

بررسی احتمال مرگ پس از جراحی بینی، شایعه یا واقعیت

باتوجه به عوارضی که پس از جراحی بینی رخ می‌دهد، یکی از بزرگ‌ترین سوالاتی که برای افراد ایجاد می‌شود این است که آیا احتمال مرگ بعد از جراحی بینی وجود دارد؟ پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. درواقع از آنجایی که طی این جراحی تغییرات زیادی در بدن و ساختار ایمنی آن ایجاد می‌شود، برخی بر این باورند که احتمال مرگ پس از جراحی وجود دارد. به‌نظر شما این نظریه چقدر درست است؟

ایران لیپوماتیک جراح و پزشک ماهر در عرصه عمل‌های زیبایی است که سابقه زیادی در انجام جراحی‌های بینی دارد. به همین سبب امروز ما قصد داریم با بررسی تمام نکات و اطلاعاتی که درمورد این جراحی وجود دارد. به این سوال پاسخ دهیم. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که چندان اطلاعاتی درمورد این موضوع ندارید، با ما همراه باشید.

جراحی بینی و اثرات آن

احتمالا می‌دانید که جراحی بینی هم مانند بسیاری از جراحی‌های زیبایی دیگر، دارای عوارض و اثرات مختلفی است. البته که میزان کم یا زیاد بودن این عوارض به سیستم ایمنی بدن بستگی دارد. به هر صورت از آنجایی که طی این جراحی سیستم‌های درونی بینی دستکاری می‌شود، اثرات جراحی کاملا مشخص است.

عوارضی مانند التهاب، ورم، کبودی و بروز ترشحات از نواحی برش خورده، از بارزترین عوارض جراحی بینی است. اما یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افرادی که داوطلب جراحی بینی هستند این است که با موضوعی به نام احتمال مرگ بعد از جراحی بینی روبرو هستند. برخلاف این تفکرات، باید گفت که امکان مرگ بعد از جراحی بینی بسیار نادر است. این اتفاق تنها در صورتی رخ می‌دهد که جراح از هیچکدام تجهیزات پزشکی به درستی استفاده نکند یا فرد از سیستم ایمنی بسیار ضعیفی برخوردار باشد.

آیا امکان مرگ در حین یا بعد از جراحی بینی وجود دارد؟

اگر بخواهیم به صورت روشن به این سوال پاسخ دهیم، باید عوامل مختلفی را بررسی کنیم. درواقع احتمال مرگ در حین جراحی بینی یا حتی بعد از آن به عواملی مانند استفاده از تجهیزات و ابزارهای جراحی و سیستم ایمنی بدن فرد بستگی دارد.

پیش از این و در گذشته، در هنگام جراحی‌ بینی یا جراحی‌های دیگر از دستگاه و تجهیزات نسبتا ساده‌ای برای اکسیژن‌رسانی استفاده می‌شد. این دستگاه‌ها خوب یا بد، روند و نقش اصلی خود را ایفا می‌کردند. گاهی اوقات قادر به تاثیرگذاری نبوده و اکسیژن کافی را به فرد منتقل نمی‌کردند. در چنین شرایطی، فرد نمی‌تواند اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کند.

امروزه با پیشرفت ابزار و تجهیزات پزشکی، دستگاه‌های جدیدی برای اکسیژن‌رسانی استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها از توان بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌توانند حتی باوجود ساعت‌ها کار، باز هم اکسیژن کافی را به فرد منتقل کنند. به همین دلیل امروزه بروز وقایعی مانند مرگ پس از جراحی بینی بسیار کاهش یافته است. همچنین این عارضه به یکی از نادرترین وقایع پس از جراحی تبدیل شده است.

عمل بینی
عمل بینی

سیستم ایمنی بدن، دفاع کننده یا شکننده؟

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، یکی از عوامل مهم دیگری که در احتمال مرگ بعد از جراحی بینی نقش دارد سیستم ایمنی بدن است. بنظر شما این عامل چه نقشی دارد؟ حتما همه شما می‌دانید که داشتن سیستم ایمنی قوی یکی از اصلی‌ترین عواملی است که از بروز انواع بیماری و عوارض پس از جراحی یا هر موضوع دیگری جلوگیری می‌کند. به همین دلیل این عامل در جراحی بینی هم نقش مهمی دارد.

از سوی دیگر، جراحی بینی نیاز به بیهوشی عمومی دارد. به همین سبب اگر فرد سیستم ایمنی ضعیفی داشته یا نسبت به داروی بیهوشی خاصی آلرژی و حساسیت داشته باشد، عوارض و آسیب‌های آن بسیار زیاد است. به همین دلیل است که در جلسات معاینه پیش از عمل، پزشک به اطلاعات کاملی از سابقه پزشکی فرد نیاز دارد. پزشک می‌تواند با بررسی سابقه پزشکی فرد، از تمام آلرژی‌ها و حساسیت‌های فرد باخبر شده و در صورت لزوم از داروی بیهوشی دیگری استفاده کند.

درصورتی که تیم جراحی و پزشک چندان اطلاعاتی درمورد حساسیت و الرژی‌های احتمالی فرد نداشته باشند و از داروهای بیهوشی ناسازگار استفاده کنند، سیستم ایمنی بدن بسته به قوی بودن یا نبودن خود واکنش های مختلفی نشان می‌دهد. درصورتی که فرد از سیستم ایمنی خوبی برخوردار باشد، عوارضی مانند دیر یا سخت بهوش آمدن وجود دارد. اگر فرد سیستم ایمنی بسیار ضعیفی داشته باشد، احتمال وقایع ناخوشایندی مانند مرگ وجود دارد.

چه عواملی امکان مرگ را افزایش می دهد؟

احتمالا شما هم چیزهای درمورد توصیه‌های پیش از جراحی بینی شنیده‌اید. به‌نظر شما چرا جراحان و پزشکان تاکید دارند که پیش از عمل حتما این توصیه‌ها را جدی بگیرید؟ از بارزترین توصیه‌های پیش از جراحی که می‌تواند به بهبود روند جراحی بینی کمک کند می‌توان به مواردی مانند عدم مصرف مشروبات الکلی به مدت یک هفته پیش از جراحی، نکشیدن سیگار و انواع دخانیات دیگر دو هفته پیش از عمل وغیره است.

در چنین شرایطی اگر فرد بدون توجه به این توصیه‌ها، تمام این موارد را انجام دهد، احتمال مرگ بعد از جراحی بینی را افزایش داده است، زیرا موادی را وارد بدن می‌کند که تاثیر زیادی در سیستم ایمنی بدن دارد. همچنین ابتلا به بیماری دیابت یکی دیگر از عواملی است که تاثیر زیادی در احتمال به مرگ در جراحی بینی دارد.

پیشگیری از امکان مرگ

در گذشته به دلیل استفاده از دستگاه‌های نامطلوب یا عدم آگاهی افراد از اصلی‌ترین اقدامات پیش از جراحی، آسیب و خطراتی زیادی جان افراد را تهدید می‌کرد. خوشبختانه امروزه علاوه بر جاگزینی دستگاه‌های بسیار جدیدتر و کاربردی‌تر، افراد هم آگاهی و درک بهتری از وظایف خود پیش از جراحی بینی دارند.

اولین قدم در پیشگیری از احتمال مرگ یافتن یک کلینیک یا بیمارستان معتبر و ماهر برای انجان جراحی بینی است. درواقع باید دقت داشته باشید که تمام تیم جراحی، مخصوصا تکنسین بیهوشی، کار خود را به درستی انجام داده و هیچگونه کم‌کاری نداشته باشد. درصورتی که برای انجام جراحی بینی به سراغ تیم کاربلد و کلینیک مناسبی بروید، می‌توانید خود را با خیال آسوده به دست تیم جراحی بسپارید.

عامل مهم دیگری احتمال مرگ یا آسیب‌های جانبی آن را کاهش می‌دهد ارائه درست مدارک پزشکی است. به زبان ساده‌تر، اگر افراد مجموعه کاملی از اطلاعات و سوابق پزشکی خود را در اختیار جراح قرار دهند، جراح می‌تواند به آگاهی نسبت به سیستم ایمنی و ساختار بدن هر فرد، داروی بیهوشی مناسبی را انتخاب کند. انتخاب درست داروی بیهوشی و استفاده درست از آن می‌تواند امکان مرگ پس از جراحی بینی را کاهش دهد.

جراحی بینی و اثرات آن
جراحی بینی و اثرات ان

انتخاب های درست، نتیجه درخشان

جراحی‌های زیبایی آن دسته از عمل‌های است که حتی یک انتخاب غلط، می‌تواند آسیب‌ یا عوارض مختلف و نتایج ناخوشایندی را برای افراد رقم بزند. به همین دلیل توصیه می‌شود که پیش از انجام عمل‌های مانند جراحی بینی، انتخاب‌های درستی داشته باشید. همچنین باید از بروز عوارض یا آسیب‌های ناخوشایند جلوگیری کنید. اگر نمی‌دانید برای اطلاع از اقدامات پیش از عمل باید به سراغ چه کسی بروید، می‌توانید با مشاوران ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید. تیم جراحی ایران لیپوماتیک به شما کمک می‌کند که در کنار بهترین نتیجه، کم‌خطرترین عمل جراحی بینی را تجربه کنید و از بهبود فرم بینی خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا