عمل بینی

آزمایش های لازم قبل از جراحی بینی

احتمالا می‌دانید که جراحی بینی یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی است که تغییرات زیادی را در چهره افراد ایجاد می‌کند. این جراحی برای تمام افرادی که مشکلات تنفسی داشته یا از فرم بینی خود راضی نیستند، بسیار کاربردی است. علاوه بر آن، روند بسیار ساده قبل و بعد از جراحی، باعث شد که توجه بسیاری از بانوان و حتی آقایان به این جراحی جلب شود. یکی از نکات بسیار مهم در این جراحی، انجام آزمایش‌های قبل از عمل بینی است.

تمامی عمل‌های جراحی زیبایی، یا حتی عمل‌های درمانی که برای افراد مختلف انجام می‌شوند، نیازمند داشتن یک پرونده پزشکی هستند. به‌نظر شما افراد چگونه می‌توانند یک پرونده پزشکی مناسب و کامل داشته باشند؟ ایجاد یک پرونده پزشکی کامل، نیازمند انجام برخی آزمایش و معاینات دقیق است. همچنین انجام جراحی رینوپلاستی نیازمند آزمایش‌های قبل از عمل بینی است. تمامی پزشکان ماهر مانند ایران لیپوماتیک وغیره، به انجام آزمایش‌های قبل از عمل بینی و ایجاد پرونده پزشکی تاکید دارند.

به‌نظر شما اصلی‌ترین آزمایش‌های قبل از عمل بینی چیست؟ چرا افراد باید قبل از جراحی بینی مجموعه از اصلی‌ترین و مهم‌ترین آزمایش‌ها را انجام دهند؟ در این مقاله قصد داریم با بررسی آزمایش‌های ضروری، به شناسایی اصلی‌ترین آزمایش‌های قبل از عمل بینی بپردازیم. پس برای آشنایی با این آزمایش‌ها با ما همراه باشید.

چرا به سراغ جراحی بینی می رویم؟

رشد غضروف‌ها و استخوان‌بندی بدن افراد با یکدیگر کاملا متفاوت است. به زبان ساده‌تر، استخوان‌ یا غضروف‌های بینی هر فرد، بسته به نوع سیستم و آناتومی بدنشان فرق دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد با بینی گوشتی یا استخوانی روبرو هستند. شاید برخی از افراد با نوع بینی خود مشکلی نداشته باشند؛ اما برخی از افراد به سبب نوع رشد غضروف‌های بینی یا استخوان‌بندی‌های خود، از فرم بینی رضایت ندارند. در چنین شرایطی انجام جراحی‌های مختلف یا روش‌های غیرجراحی، می‌تواند تغییرات زیادی را در بدن ایجاد کند.

اما یکی از بهترین روش‌های که می‌تواند تغییرات زیادی را در بدن و فرم بینی ایجاد کند، انجام جراحی بینی است. روش جراحی بینی باتوجه به ساختار و نوع آن کاملا متفاوت است. به زبان ساده‌تر، روش جراحی در بینی گوشتی و استخوانی کاملا متفاوت است. به همین دلیل جراحان باید پیش از هرچیز ابتدا بینی را بررسی کرده و سپس شیوه جراحی را انتخاب کنند. به‌نظر شما پزشکان چگونه می‌توانند به بررسی نوع بینی بپردازند؟

آزمایش های رینوپلاستی
آزمایش های رینوپلاستی

مشاوره های پیش از جراحی

یکی از بهترین کارهای که تیم پزشکی و جراح برای مراجعین خود انجام می‌دهند، برگزاری جلسات مشاوره پیش از جراحی است. این جلسات برای تمام جراحی‌های زیبایی، مخصوصا جراحی بینی برگزار می‌شود. در این جلسات مشاوره‌های بسیار خوبی مطرح می‌شود که موارد زیر از اصلی‌ترین نکات آن است:

انجام آزمایش های پیش از جراحی

اولین کاری که افراد باید در جلسات مشاوره پیش از جراحی انجام دهند، انجام آزمایش‌های قبل از عمل بینی است. درواقع انجام این آزمایش‌ها به افراد کمک می‌کند که پرونده پزشکی کاملی درست کنند. همچنین می‌توانند با داشتن پرونده پزشکی، بسیاری از اطلاعات پزشکی خود را شناخته و با آگاهی بیشتری برای انجام جراحی بینی اقدام کنند. نوع آزمایش‌های قبل از عمل بینی توسط تیم جراحی به مراجعین اطلاع داده می‌شود.

ایجاد پرونده پزشکی و شناخت تیم جراحی از فرد

همانطور که گفتیم انجام آزمایش‌های‌ قبل از عمل بینی به ایجاد پرونده پزشکی کمک می‌کند. به‌نظر شما ایجاد پرونده پزشکی چه مزیتی دارد؟ مسلما تیم جراحی یا پزشک اطلاع کاملی از بدن هر فرد ندارند، به همین دلیل باید پرونده پزشکی افراد را بررسی کرده و سپس نسبت به سیستم بدن آنها آگاه شوند.

ایجاد پرونده پزشکی و ارائه سابقه پزشکی افراد، به تیم جراحی کمک می‌کند که آگاهی و شناخت بیشتری از آناتومی و سیستم بدن افراد داشته باشند. علاوه بر آن می‌توانند باتوجه به سیستم بدن هر فرد، مناسب‌ترین نوع داروی بیهوشی را برای افراد انتخاب کنند.

بیان انتظارات مراجعین و رسیدن به نتیجه دلخواه

یکی دیگر از مزیت‌های بسیار خوب برگزار جلسات مشاوره پیش از جراحی، بیان انتظارات مراجعین و رسیدن به نتیجه دلخواه است. درواقع تمام افرادی که به سراغ جراحی بینی می‌روند، انتظارات مشخصی از جراحی خود دارند. از آنجایی که در برخی از موارد نظر تیم جراحی یا پزشک نسبت به نظر افراد متفاوت است، افراد می‌توانند در این جلسات انتظارات خود را از جراحی بیان کنند. تیم جراحی هم می‌تواند باتوجه به آناتومی بینی و انتظارات فرد، نزدیک‌ترین نتیجه را برای افراد رقم بزند.

آزمایش های قبل از جراحی چه مزیتی دارد؟

قطعا هر فرد باید نسبت به بدن خود آگاهی کاملی داشته باشد. بسیاری از افراد به دلایل مختلف، یا بی‌توجهی به سلامت بدن خود، چندان آشنایی با سیستم بدن خود یا سوابق پزشکی ندارند. انجام آزمایش‌های قبل از عمل بینی، علاوه بر افزایش آگاهی و شناخت تیم پزشکی نسبت به بدن افراد، آگاهی خود افراد نسبت به بدنشان را هم بیشتر می‌کند.

درواقع با انجام آزمایش‌های قبل از جراحی بینی، افراد می‌فهمند که به چه داروی حساسیت داشته یا سابقه پزشکی بدنشان به چه صورت است. علاوه بر آن، بسیاری از افراد به داروهای بیهوشی حساسیت داشته و از این حساسیت اطلاعی ندارند. در چنین شرایطی انجام آزمایش‌های قبل از عمل بینی به آنها کمک می‌کند که سازگارترین و بهترین داروی بیهوشی مناسب با بدن خود را انتخاب کنند.

جراحی بینی
جراحی بینی

انواع آزمایش های پیش از جراحی

آزمایش‌های که افراد باید پیش از جراحی انجام دهند متفاوت است. البته به صورت کلی، هر فرد باید پیش از جراحی بینی یا هر جراحی دیگری، یکسری از آزمایش‌های بسیار مهم را انجام دهند. آزمایش‌های قبل از عمل بینی به شرح زیر است:

  • تست خون
  • آزمایش انعقاد خون
  • آزمایش ایدز
  • آزمایش قند خون
  • آزمایش بارداری

بهترین زمان برای انجام جراحی بینی

بهترین زمان برای انجام جراحی بینی حدود دو هفته پیش از جراحی بینی است. درواقع جلسات مشاوره پیش از جراحی از حدود یک ماه پیش از جراحی آغاز می‌شود. به همین دلیل افراد می‌توانند حدود دو هفته مانده به جراحی، آزمایش‌های خود را انجام دهند.

همچنین افراد می‌توانند پس از انجام کامل آزمایش‌ها، جواب آزمایش را دریافت کرده و به پزشک معالج خود نشان دهند. نکته مهمی که درمورد آزمایش‌های قبل از جراحی بینی وجود دارد این است که افراد باید تمام آزمایش‌های خود را به پزشک معالج نشان دهند.

بررسی این آزمایش‌ها باعث می‌شود که تیم پزشکی آگاهی و شناخت بیشتری نسبت به آناتومی بدن افراد داشته باشند. درواقع هنگامی که تیم پزشکی، تمام آزمایش‌های افراد را بررسی کنند، می‌توانند به صورت کامل نسبت به سوابق پزشکی افراد و اینکه بهترین شیوه برای انجام جراحی بینی چیست.

هزینه آزمایش های جراحی بینی

هزینه آزمایش‌های قبل از جراحی بینی بسته به تعداد و نوع آزمایش‌ها بستگی دارد. درواقع بسیاری از افراد برخی از اطلاعات لازم برای انجام جراحی را دارند، به همین دلیل نیاز به انجام مجدد برخی از این ازمایش‌ها ندارند. از سوی دیگر، برخی دیگر از افراد هیچگونه اطلاعاتی از سیستم بدن خود ندارند، به همین دلیل باید تمام آزمایش‌های لازم را به صورت کامل انجام دهند که تیم پزشکی بتواند سوابق پزشکی آنها را به صورت کامل بررسی کنند.

هنگامی که فرد مجبور باشد آزمایش‌های کمتری را انجام دهد، پس باید هزینه کمتری بابت آزمایش‌های خود پرداخت کند؛ اما در صورتی که فرد هیچ اطلاعات پزشکی از بدن خود نداشته باشد، یا پرونده پزشکی او کامل نباشد، باید هزینه بیشتری را پرداخت کرده و تمام آزمایش‌ها را انجام دهد.

عمل جراحی بینی
عمل جراحی بینی

بهترین مکان برای انجام آزمایش ها

برخی از افراد بر این باورند که باید تمام آزمایش‌های قبل از عمل بینی را در آزمایشگاه‌های مخصوصی انجام دهند. برخلاف این عقیده، نیاز نیست که افراد برای انجام آزمایش‌ها به دنبال آزمایشگاه یا بیمارستان خاصی باشند. مراجعین می‌توانند آزمایش های قبل از جراحی را چه در آزمایشگاه‌های موردنظر خود، و چه در آزمایشگاه یا کلینیک‌های توصیه شده از سوی پزشک و تیم جراحی انجام دهند.

آیا می توان آزمایش های قبل از جراحی را انجام نداد؟

همانطور که گفتیم، برخی از افراد حداقل اطلاعاتی از بدن خود داشته، یا حداقل شناختی از سوابق پزشکی خود دارند. به همین دلیل فکر می‌کنند که می‌توانند جراحی بینی را بدون انجام آزمایش‌های ضروری انجام دهند. برخلاف این عقیده، تمام ازمایش‌های پیش از جراحی باید به صورت کامل انجام شود. زیرا انجام این آزمایش‌ها به تیم پزشکی کمک می‌کند که شناخت بیشتری نسبت به بدن هر فرد داشته باشند.

همچنین افراد می‌توانند با انجام این آزمایش‌ها، توضیحات کاملی از سوابق پزشکی خود را به دست آورده و به تیم جراحی ارائه دهند. این کار باعث می‌شود که تیم جراحی دقیق‌ترین و بهترین شیوه را برای جراحی انتخاب کرده و بهترین و دلخواه‌ترین نتیجه را به مراجعین خود ارائه دهند.

با چند آزمایش و یک جراحی، تغییرات چشمگیر داشته باشید!

در ابتدا مقاله گفتیم که جراحی بینی یکی از محبوب‌ترین و بهترین جراحی‌های زیبایی است که تغییرات زیادی را در ساختار و چهره افراد ایجاد می‌کند. از آنجایی که بسیاری از افراد به دنبال ایجاد تغییرات مختلف در چهره خود هستند، به سراغ این جراحی کاربردی می‌روند. از مزیت‌های بسیار خوب این جراحی، می‌توان به انجام چند آزمایش ساده و گرفتن تاییدیه برای جراحی اشاره کرد. درواقع افراد می‌توانند تنها با انجام چند آزمایش ساده، مهر تاییدی برای انجام این جراحی به دست بیاورند.

اگر شما هم دوست دارید با انجام این آزمایش‌ها، یک جراحی محبوب و کاربردی را انجام دهید، حتما با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا