پیکرتراشیلیپوماتیک

مراقبت های بعد و قبل از عمل پیکرتراشی یا لیپوماتیک

عوامل زیادی وجود دارند که در جراحی‌های زیبایی تاثیرگذارند. هرکدام از این عوامل نقش و تاثیر متفاوتی داشته و شخص باید آن‌ها را به درستی رعایت کند. یکی از همین اصول، مراقبت‌های قبل و بعد جراحی است. هرکدام از جراحی‌های زیبایی مانند پیکرتراشی، لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی وغیره دارای مراقبت‌های مهمی هستند که نقش زیادی در روند جراحی و حتی دوران نقاهت پس از آن دارد.

بر همین اساس، تمام پزشکان و جراحان ماهری چون دکتر علی اکبر مروتی به رعایت درست این اصول و نکات تاکید دارند. آیا شما چیزی از این مراقبت‌های قبل و بعد جراحی می‌دانید؟ مسلما برخی از اشخاص نسبت به این مراقبت‌ها اطلاع دقیق و حتی درستی ندارند؛ به همین سبب ما می‌خواهیم در این مقاله به اصلی‌ترین مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی پیکرتراشی و لیپوماتیک، که دو مورد از رایج‌ترین و محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی هستند اشاره کنیم. پس حتما همراه ما باشید.

اصلی ترین دلیل برای جراحی پیکرتراشی و لیپوماتیک

اولین معیاری که می‌تواند به اشخاص کمک کند اعتماد به‌نفس بیشتری داشته باشند و از زیبایی خود لذت ببرند، داشتن اندامی زیبا و متناسب است. برخی از اشخاص سبک زندگی سالمی داشته و با ورزش، تغذیه مناسب و کارهای از این قبیل، اندام خوبی دارند. از سوی دیگر برخی به دلایل مختلفی مانند ژنتیک وغیره، اندام چندان متناسبی نداشته و از شرایط خود هم راضی نیستند.

در این شرایط اشخاص می‌توانند با انجام جراحی‌های مفیدی مانند پیکرتراشی یا لیپوماتیک، تمام چربی‌های مازاد خود را از بین ببرند. درواقع این جراحی‌ها به صورت متمرکز به حذف چربی‌های مازاد بدن و فرم‌دهی آن می‌پردازد. هرکدام از این جراحی‌ها دارای مزیت‌ها و عملکرد خاصی هستند. انتخاب سازگارترین نوع جراحی باتوجه به انتظرات شخص و نظر جراح انجام می‌شود.

جراحی لیپوماتیک و چگونگی آن

جراحی لیپوماتیک شیوه نوین و خلاقانه از جراحی پیکرتراشی است که در دو مرحله انجام می‌شود. این جراحی با استفاده از دستگاه‌های مخصوص لیزری انجام می‌شود. علاوه بر آن مزیت‌های بیشتری داشته و عوارض آن هم خفیف‌تر است. در اولین مرحله از این عمل زیبایی، جراح حفره‌های کوچکی به اندازه 3 الی 5 میلی‌متر را روی نقاط مختلف بدن ایجاد می‌کند. بعد از آن لوله‌های مخصوص دستگاه وارد این حفره‌ها شده و با ایجاد حرکات دورانی و ارتعاشی، توده‌های چربی را به تکه‌های کوچک‌تری خورد می‌کنند.

دومین مرحله از این جراحی خارج کردن چربی‌های مازاد از بدن است. توده‌های چربی که تکه تکه شده بودند، باید با استفاده از یک دستگاه ساکشن از بدن خارج شوند. بدین ترتیب، جراح با استفاده از دستگاه ساکشن توده‌های چربی را از بدن خارج کرده و به سرنگ‌های مخصوص منتقل می‌کند. بعد از منتقل کردن توده‌های چربی به سرنگ، نوبت به آماده‌سازی آن‌ها می‌رسد. نکته جالبی که درمورد این جراحی و خارج کردن توده‌های چربی وجود دارد این است که جراح می‌تواند همین چربی‌های خارج شده را به سایر نقاط بدن تزریق کند. تزریق این توده‌های چربی باعث فرم‌گیری بهتر بدن و تناسب اندام می‌شود.

مراقبت های پیکرتراشی
مراقبت های پیکرتراشی

مراقبت های قبل و بعد از لیپوماتیک

در جلساتی که در روزهای پیش از جراحی برگزار می‌شود، پزشکان مجموعه از مراقبت‌های قبل و بعد جراحی را ارائه می‌دهند. در ادامه به معرفی اصلی‌ترین مراقبت‌های قبل از جراحی لیپوماتیک می‌پردازیم:

  • شب قبل از جراحی حتما دوش بگیرید
  • 8 الی 12 ساعت پیش از جراحی چیزی نخورید
  • مدارک پزشکی و پرونده خود را به تیم جراحی ارائه دهید
  • انتظارات و توقع خود را با تیم پزشکی و جراح مطرح کنید
  • از خوردن غذاهای چرب، پرنمک و پرکالری خودداری کنید
  • برنامه غذایی درستی داشته باشید و مواد غذایی سالم را مصرف کنید
  • آزمایش‌ها و معاینه‌های پیش از جراحی را انجام داده و به تیم جراحی نشان دهید
  • 2 الی 3 هفته پیش از جراحی از خوردن داروهای ضدانعقاد خون مانند آسپرین دوری کنید

جنبه دیگری از مراقبت‌ها که اهمیت زیادی در دوران نقاهت اشخاص دارد، مراقبت‌های بعد از جراحی لیپوماتیک است. ادامه مطالب بخشی از مراقبت‌های بعد از جراحی لیپوماتیک است:

  • برنامه غذایی مناسب و مفیدی داشته باشید
  • از فشار یا ماساژ نواحی جراحی خودداری کنید
  • از گن‌های طبی و مناسب جراحی استفاده کنید
  • 1 الی 2 هفته پس از جراحی شروع به ورزش کنید
  • مصرف لبنیات و پروتئین را در برنامه غذایی خود قرار دهید

جراحی پیکرتراشی و چگونگی آن

جراحی پیکرتراشی از قدیمی‌ترین و معتبرترین روش‌های لاغری است. این روش با استفاده از تجهیزات مخصوص جراحی انجام می‌شود. در این جراحی ابتدا جراح آناتومی و سیستم بدن را معاینه و بررسی می‌کند. این کار بدین جهت انجام می‌شود که جراح درک درستی از بدن و اصلی‌ترین قسمت‌های بدن که به جراحی نیاز دارند آگاه شود. پس از آن در روز جراحی، برش‌های مختلفی را روی قیمت‌های متفاوتی از بدن ایجاد می‌کند. محل برش و اندازه‌ آن‌ها باتوجه به حجم چربی ایجاد می‌شود. علاوه بر آن در این جراحی پزشک باید از داروی بیهوشی عمومی استفاده کند.

روند جراحی بدین صورت است که پس از ایجاد برش در قسمت‌های مختلف، جراح بخشی از پوست بدن را از بافت اصلی و چربی‌ها جدا می کند. پس از آن با مشخص کردن توده‌های چربی و جداسازی آنها از بافت اصلی بدن، تمام چربی‌های مازاد را از بین می‌برد. بعد از این مرحله نوبت به کشیدن پوست بدن می‌رسد. این کار باعث فرم‌گیری بهتر بدن و سفت شدن پوست می‌شود.

این جراحی از اصلی ترین عمل‌های زیبایی است که می‌تواند طی چند ساعت، تمام چربی‌های مازاد بدن را از بین ببرد. مدت زمان جراحی پیکرتراشی باتوجه به میزان چربی‌های مازاد حدود 3 الی 4 ساعت طول می‌کشد.

مراقبت های لیپوماتیک
مراقبت های لیپوماتیک

مراقبت های قبل و بعد از پیکرتراشی

همانطور که گفتیم از بارزترین عواملی که می‌تواند به شخص کمک کند جراحی بهتری داشته باشد، مراقبت‌های قبل و بعد جراحی است. برای جراحی حساس و تاثیرگذاری مانند پیکرتراشی، رعایت مراقبت‌های آن بسیار ضروری است. به همین سبب پزشکان در جلسات مشاوره پیش از جراحی تاکید زیادی به رعایت این اصول دارند. در ادامه به بیان مراقبت‌های قبل از جراحی می‌پردازیم:

  • روز پیش از جراحی استحمام کنید
  • شب قبل از جراحی شام سبک میل کنید
  • سابقه پزشکی خود را به تیم جراحی ارائه دهید
  • 8 الی 12 ساعت پیش از جراحی چیزی نخورید
  • 2 هفته پیش از جراحی از خوردن مشروبات الکلی پرهیز کنید
  • حتما 1 ماه پیش از جراحی رژیم غذایی درست و اصولی داشته باشید
  • آزمایش‌ها و معاینات پیش از جراحی را انجام داده و به تیم جراحی نشان دهید
  • 2 الی 3 هفته پیش از جراحی از خوردن داروهای ضدانعقاد خون مانند آسپرین دوری کنید

علاوه بر موارد ذکر شده، لازم است که شخص پس از انجام جراحی پیکرتراشی هم مراقبت‌های درستی از خود داشته باشد. موارد بیان شده در قسمت زیر هم بخشی از مراقبت‌های بعد از پیکرتراشی است:

  • از مصرف غذاهای چربی خودداری کنید
  • 1 الی 2 هفته پس از جراحی ورزش کنید
  • از گن‌های طبی و مخصوص استفاده کنید
  • در نحوه خوابیدن و بلند شدن دقت داشته باشید

اهمیت رعایت مراقبت های قبل و بعد از جراحی

قطعا رعایت درست مراقبت‌های قبل و بعد جراحی اهمیت زیادی در روند عمل پیکرتراشی و لیپوماتیک دارد. علاوه بر آن، هنگامی که شخص تمامی مراقبت‌های بعد از جراحی را به درستی رعایت کند، دوران نقاهت بسیار ساده‌تری را تجربه می‌کند. از سوی دیگر، وقتی شخص مراقبت‌های بعد از جراحی را رعایت کند، سیستم ایمنی و دفاعی بدن واکنش بهتری نشان می‌دهد. این امر بدین جهت است که سیستم دفاعی بدن در حین جراحی بسیار حساس شده و با هرگونه اشتباه واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهد.

شخصی که جراحی لپیوماتیک یا پیکرتراشی را انجام داده می‌تواند با رعایت مراقبت‌های بعد از پیکرتراشی یا لیپوماتیک، سیستم دفاعی و ایمنی بدن خود را بهبود دهد. علاوه بر آن، هنگامی که شخص مراقبت‌های پیش از جراحی را رعایت کند، بدن آماده‌تری برای جراحی دارد. از سوی دیگر بدن کاملا برای جراحی آماده بوده و سیستم دفاعی و حتی گوارشی بدن واکنش‌های مناسبی نشان می‌دهد. کاهش استرس و نرمال بودن واکنش های بدن باعث سهولت جراحی می شود.

جراحی لاغری
جراحی لاغری

شرکت در جلسات مشاوره و آگاهی از مراقبت ها

احتمالا برخی از اشخاص نسبت به مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی اگاهی ندارند. به همین منظور تیم جراحی و پزشک، حدود 1 ماه پیش از جراحی جلسات مشاوره را برگزار می‌کنند. در این جلسات موضوعات مهمی ماننند انتظارات شخص از جراحی، شیوه جراحی، ارائه پرونده پزشکی و مراقبت‌های قبل و بعد جراحی بیان می‌شود. درواقع جراح و تیم پزشکی با توضیح کامل مراقبت‌های قبل و بعد جراحی، مراجعین خود را از کارهای که باید انجام دهند مطلع می‌کنند.

به همین دلیل شرکت در جلسات مشاوره از اهمیت زیادی برخوردار است. پس به یاد داشته باشید که اگر قصد انجام جراحی‌های زیبایی مانند پیکرتراشی و لیپوماتیک را داشتید، حتما در جلساتی که پیش از جراحی برگزار می‌شود شرکت کنید.

آگاهی درست و بهترین نتیجه

قطعا آگاهی از مراقبت‌های قبل و بعد جراحی کمک زیادی به اشخاص می‌کند. هرچند که عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث سهولت روند جراحی و دوران نقاهت آن شود؛ اما با این وجود رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی اهمیت بسیار بیشتری دارد. شما می‌توانید برای اطلاع دقیق‌تر از روند شرکت در جلسات مشاوره و مراقبت‌های قبل و بعد جراحی با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا