ابدومینوپلاستیپیکرتراشی

بهترین سن برای جراحی های زیبایی

هنگامی که بخواهید جراحی‌های زیبایی را انجام دهید، چه معیارهای در این روند تاثیرگذار هستند؟ آیا می‌دانید اصلی‌ترین شرایطی که یک شخص باید واجد آن باشد چیست؟ وقتی که شخصی بخواهد جراحی‌های زیبایی مانند عمل بینی، جراحی ابدومینوپلاستی، پیکرتراشی وغیره را انجام دهد، باید آمادگی جسمانی کاملی داشته باشد. این آمادگی جسمانی بدان معنی است که یک شخص تمام شرایط و معیارهای یک کاندیدای مناسب برای جراحی‌های زیبایی را داشته باشد. یکی از این معیارها، سن مناسب برای جراحی زیبایی است.

شاید باخود تصور کنید که سن چندان تاثیر زیادی در جراحی‌های زیبایی ندارد؛ اما برخلاف این عقیده، یکی از معیارهای بسیار مهم در جراحی زیبایی همین عامل است. به زبان ساده‌تر، اگر سن شخصی از سن مناسب برای جراحی زیبایی کمتر باشد، هیچ پزشکی اقدام به جراحی نمی‌کند. درواقع یکی از اصلی‌ترین شروطی که بهترین جراحان زیبایی مانند دکتر علی اکبر مروتی به آن تاکید دارند، سن مناسب برای جراحی زیبایی است.

باتوجه به نکات گفته شده، به‌نظر شما چرا پزشکان به سن مناسب برای عمل‌های زیبایی تاکید دارند؟ یا اصلا بهترین سن برای انجام جراحی‌های زیبایی چه زمانی است؟ اگر اطلاعی درمورد این موضوع ندارید حتما تا انتها این مقاله را با ماه همراه باشید، زیرا با بررسی تمام ابعاد این موضوع، می‌فهمیم که مناسب‌ترین سن برای جراحی زیبایی چه زمانی است و این شرط چه تاثیری در جراحی زیبایی دارد.

اصلی ترین شرایط برای انجام جراحی

همانطور که گفتیم یکی از نکات مهمی که پزشکان به آن تاکید دارند، سن مناسب برای جراحی زیبایی است. درواقع در جلسات مشاوره یا حتی معرفی که پیش از جراحی برگزار می‌شود، پزشکان تاکید دارند که هر شخص جراحی زیبایی را پس از سن قانونی یا 18 سال انجام دهند. هرچند که برخی از جراحان، برای اشخاص زیر 18 سال، مانند اشخاصی که 16 یا 17 سال دارند هم جراحی زیبایی را انجام می‌دهند؛ اما در این شرایط تمام مسئولیت جراحی به پای خود شخص است.

این امر از چند جهت حائز اهمیت است. درواقع اگر بخواهیم ساده‌تر صحبت کنیم، باید بگوییم که دو دلیل اصلی وجود دارد که باعث می‌شود اشخاص زیر 18 سال مجاز به جراحی‌های زیبایی نباشند. حال در ادامه، به بررسی کامل این دو دلیل می‌پردازیم.

چرا برای جراحی های زیبایی شرط سنی وجود دارد؟

همانطور که در قسمت‌ قبل اشاره کردیم، تمامی پزشکان یا جراحان عرصه عمل‌های زیبایی به مراجعین خود توصیه می‌کنند که پس از سن قانونی یا همان 18 سالگی، اقدام به جراحی زیبایی کنند. دو دلیل اصلی وجود دارد که باعث ایجاد این شرط شده است:

بهترین سن برای جراحی
بهترین سن برای جراحی

عدم تکامل رشد بدن قبل از 18 سالگی

حتما می‌دانید که سن بلوغ برای دختران و پسران حداقل تا 18 سالگی ادامه دارد. درواقع از 18 سالگی به بعد، رشد بدن کامل شده و بلوغ شخص تکامل می‌یابد. در صورتی که قبل از 18 سالگی، بدن هنوز به صورت کامل رشد نکرده و بسیاری از هورمون‌ها یا سلول‌های بدن هنوز در حال فعالیت و رشد هستند. انجام جراحی زیبایی قبل از 18 سالگی از دو جهت آسیب‌رسان است. اولین آسیبی که این امر برای رشد و تکامل بدن دارد، آسیب‌های ناباورانه و احتمالی به سلول و کلاژن‌های داخلی بدن است.

از آنجایی که در حین جراحی‌های زیبایی اکثرا از داروهای بیهوشی استفاده می‌شود، یا تغییرات زیادی در بدن رخ می‌دهد، سلول‌های ایمنی و دفاعی بدن یا کلاژن‌های طبیعی قادر به ارائه عملکرد درست نیستند. به زبان ساده‌، انجام جراحی‌های زیبایی قبل از 18 سالگی باعث آسیب به کلاژن و سلول‌های درونی بدن شده و مانع از رشد و تکامل آن‌ها می‌شود. دومین دلیلی که باعث آسیب به بدن می‌شود، با عامل بعدی به صورت مستقیم در ارتباط است.

امکان تغییر نتایج جراحی

یکی دیگر از آسیب‌های که با بی‌توجهی به سن مناسب رخ می‌دهد، امکان تغییر نتیجه جراحی است. در برخی از شرایط، هنگامی که شخص قبل از 18 سالگی یا سن قانونی اقدام به جراحی کند، سلول‌های بدن پس از مدتی شروع به فعالیت‌های عادی و روزمره خود می‌کنند. به همین ترتیب امکان دارد پس از گذتش مدتی، قدرت و عملکرد سلول‌های درونی بیشتر شده و نتیجه جراحی را تغییر دهند. این اتفاق اغلب در جراحی‌های مانند پیکرتراشی، لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی و جراحی‌های مربوط به سینه رخ می‌دهد.

بهترین سن برای انجام جراحی های زیبایی

احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید که بهترین سن برای انجام جراحی‌های زیبایی، 18 سالگی به بعد است. اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تر به برسی سن مناسب برای جراحی زیبایی بپردازیم، باید بگوییم که بین 18 الی 22 یا 23 سالگی است. درواقع در بین این سنین رشد بدن به تکامل اصلی خود رسیده و بیشترین آمادگی را برای انجام جراحی‌های زیبایی دارد.

البته نکته مهمی وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم، از آنجایی که روند جراحی‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، هر پزشک می‌تواند بازده زمانی مشخصی را برای بهترین سن جراحی معرفی کند. برای مثال، برخی از پزشکان بر این باورند که بهترین سن برای تزریق چربی بین سنین 25، 26 الی 30 سالگی است. بدین ترتیب هر شخص می‌تواند با جراح و تیم پزشکی خود مشورت کرده و باتوجه به نوع جراحی، از سن مناسب مطلع شود.

بازده سنی مناسب عمل زیبایی
بازده سنی مناسب عمل زیبایی

انجام جراحی های زیبایی در سنین بالا

بسیاری از جراحی‌های زیبایی باعث از بین رفتن مشکلات ظاهری شخص می‌شوند. برای مثال با افزایش سن، چین‌و‌چروک‌های زیادی در چهره ایجاد می‌شود. برخی از بانوان با مشاهده این عوارض و چین‌و چروک‌ها، اعتماد به‌نفس خود را از دست داده و تمایلی برای حضور در جمع‌های مختلف ندارند. در چنین شرایطی انجام جراحی تزریق چربی یا لیفت صورت بهترین روش‌های است که می‌تواند این مشکلات را از میان بردارد.

اما از آنجایی که سن یکی از اصلی‌ترین شروط در جراحی زیبایی است، شخص مراجعه کننده و پزشک باید به این عامل توجه داشته باشند. برای مثال اگر مراجعه کننده بالاتر از سن 50 سال دارد، می‌تواند در چند جلسه اقدام به تزریق چربی یا لیفت صورت کند. با این روند نتیجه بهتر و ماندگارتری را جراحی دریافت می‌کند.

یکی دیگر از مشکلاتی که با افزایش سن رخ می‌دهد، افزایش چربی‌های بدن و افتادگی پوست است. اگر شخصی در سنین بالا، مثلا سنین 40 الی 50 و حتی 60 سال اقدام به جراحی لاغری مانند پیکرتراشی، ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک کند، نمی‌تواند طی یک جلسه نتیجه دلخواه خود را به دست بیاورد. به همین دلیل بهتر است با چند جلسه جراحی، نتیجه دلخواه و ماندگار را به دست بیاورد.

بی توجهی به سن مناسب برای جراحی

در بین تمام اشخاصی که اقدام به جراحی‌های زیبایی می‌کنند، برخی از اشخاص وجود دارند که گاهی نسبت به شروط پیش از جراحی بی‌توجه هستند. درواقع اگر بخواهیم به صورت ساده‌تر به بیان این موضوع بپردازیم باید بگوییم که شرط سن مناسب برای جراحی زیبایی را نادیده می‌گیرند. مسلما اگر کسی قبل از سن مناسب اقدام به جراحی زیبایی کند، کمتر جراحی حاضر به انجام این کار می‌شود؛ اما اگر پزشکی این کار را انجام دهد مسئولیتی بابت نتایج آن قبول نمی‌کند.

به زبان ساده، شخص باید مسئولیت تمام وقایع و آسیب‌های احتمالی و حتی تغییر نتیجه جراحی را قبول کند. در جلسات مشاوره که پیش از جراحی برگزار می‌شود تیم جراحی و پزشک به صورت مفصل درمورد سن مناسب برای جراحی و تاثیرات آن در روند عمل توضیح می‌دهند. با این وجود اگر کسی باز هم نسبت به این شرط بی‌توجه باشد باید مسئولیت جراحی را به صورت کامل بر عهده بگیرد.

شرط سنی برای جراحی
شرط سنی برای جراحی

چگونگی تعیین بهترین سن برای جراحی

شاید باخود فکر کنید که پزشکان چگونه سن مناسب برای جراحی زیبایی را تعیین می‌کنند؟ خوب مسلما یک قانون کلی وجود دارد که توصیه می‌کند جراحی زیبایی پس از سن 18 سال انجام شود. از سوی دیگر، پزشکان باتوجه به نوع جراحی، روش آن، تکنیک‌های بکار برده مانند نوع داروی بیهوشی و بررسی آناتومی بدن، مناسب‌ترین سن را برای انجام جراحی‌های مختلف پیشنهاد می‌دهند. درواقع رسیدن به سن مناسب برای جراحی زیبایی باتوجه به نظر پزشک و عوامل ذکر شده انجام می‌شود.

با متخصص مشورت کنید و به نتیجه دلخواه برسید!

قطعا هیچکس به اندازه یک متخصص یا جراح زیبایی نمی‌تواند به شما کمک کند. جراحی‌های زیبایی از آن دسته عمل‌های هستند که تاثیر بسزا و چشمگیری در چهره و اندام اشخاص دارند. به همین سبب باید در انتخاب‌های خود دقت زیادی داشته باشید. اگر با متخصص خاصی آشنایی ندارید یا نمی‌دانید چگونه باید اطلاعات کامل‌تری از سن مناسب برای جراحی زیبایی به دست بیاورید با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا