لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک 360 درجه چیست؟ از عمل لیپوماتیک 360 درجه چه می دانید؟

 امروزه جراحی‌های زیبایی زیادی وجود دارند که می توانند به‌سادگی، تمام چربی‌های مازاد بدن را از بین ببرند. جراحی لیپوماتیک یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین شیوه‌های جراحی لاغری است که به روش‌های متفاوتی اجرا می‌شود. یکی از همین روش‌های ساده و کاربردی، عمل لیپوماتیک 360 درجه است که طرفداران زیادی دارد. آیا تاکنون نام عمل لیپوماتیک 360 درجه به گوشتان خورده است؟

وجو مزیت‌های متعدد درمورد این جراحی، باعث شد که در مدت کمی، توجه بسیاری از مردم به سمت این جراحی لاغری جلب شود. بسیاری از پزشکان ماهر و حاذق مانند دکتر علی اکبر مروتی، جراحی لیپو 360 درجه را یکی از تاثیرگذارترین شیوه های لیپوماتیک می‌شناسند. به‌نظر شما چه چیزی باعث شد که این جراحی در مدت کم، اینقدر محبوب شود؟

برای اینکه بدانیم علت محبوبیت و شهرت لیپو 360 درجه چیست، باید پیش از هرچیز نحوه انجام و عملکرد آن در بدن را بررسی کنیم. به همین دلیل قصد داریم امروز در این مقاله، از ابتدایی‌ترین تا انتهایی‌ترین نکات مهم درمورد جراحی لیپو 360 درجه را بررسی کنیم. پس برای آگاهی و شناخت بیشتر از این جراحی کاربردی، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

روش های مختلف در لیپوماتیک

از آنجایی که جراحی لیپوماتیک یکی از تاثیرگذارترین شیوه‌های لاغری است، روش‌های مختلفی برای اجراسازی آن انجام می‌شود. یکی از همین روش‌های تاثیرگذار که کاربرد زیادی هم دارد، عمل لیپوماتیک 360 درجه است. بسیاری از پزشکان و جراحان با انجام این شیوه، علاوه بر حذف چربی‌های مازاد، ساده‌ترین دوران نقاهت را برای مراجعین خود فراهم می‌کنند.

از سوی دیگر، بسیاری از افراد به سبب ترس از عوارض یا آسیب‌های احتمالی دوران نقاهت، چندان علاقه‌ای به انجام جراحی‌های زیبایی ندارند. در چنین شرایطی ارائه یک شیوه لاغری با عوارض کم و کاربرد‌های تاثیرگذار، یکی از بزرگ‌ترین پوئن‌های مثبت علم پزشکی به شمار ‌می‌رود. لیپو 360 درجه هم دقیقا همین شیوه موثر است. آیا شما تاکنون چیزی از جراحی 360 درجه شنیده‌اید؟

جراحی لیپو
جراحی لیپو

پیش از جراحی لیپوماتیک 360 چه کارهای انجام دهیم؟

اصلی‌ترین اقدامات برای روزهای پیش از جراحی شرکت در جلسات مشاوره پیش از جراحی است. شرکت در این جلسات از دو جهت فایده دارد. اولین مزیت این است که افراد می‌توانند با شرکت در این جلسات، انتظارات خود را از جراحی بیان کنند و نزدیک‌ترین نتیجه به انتظارات خود را به دست بیاورند.

از سوی دیگر، تیم جراحی می‌تواند در این جلسات با بررسی سوابق پزشکی، آگاهی و شناخت بیشتری نسبت به آناتومی بدن افراد داشته باشند. همچنین می‌توانند سازگارترین و بهترین داروی بیهوشی را انتخاب کرده و از احتمال آلرژی یا حساسیت جلوگیری کنند.

عمل لیپوماتیک 360 درجه چیست؟

همانطور که گفتیم لیپوماتیک 460 درجه یکی از بهترین و کاربردی‌ترین شیوه‌های لیپو است که می‌تواند تمامی چربی‌های مازاد را از بین ببرد. به‌نظر شما چرا این شیوه از جراحی به نام 360 درجه شناخته می‌شود؟ نکته مهمی که درمورد این جراحی وجود دارد این است که در این روش جراحی به حذف چربی‌های مازاد شکم، پهلو و کمر می‌پردازد. به زبان ساده‌تر، جراح به صورت متمرکز، تمام چربی‌های که قسمت شکم و کمر را احاطه کرده‌اند حذف می‌کند. از آنجایی که در این روش تمام چربی های محیطی شکم و پهلو در 360 درجه از بین می‌رود، پزشکان این شیوه از جراحی را به نام عمل لیپوماتیک 360 درجه یا محیطی می‌شناسند.

عملکرد و روش انجام این جراحی دقیقا مشابه روش اصلی لیپو است. تنها تفاوتی که در این روش وجود دارد این است که جراح فقط با چربی‌های شکم و پهلو کار دارد. درواقع جراح حفره‌های موردنظر را روی سطح شکم، پهلو و کمر ایجاد کرده و سپس با استفاده از لوله‌های دستگاه کانولا و بکارگیری اشعه‌های لیزری قوی، توده‌های چربی را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کند.

پس از خورد کردن توده‌های چربی، جراح با استفاده از یک دستگاه مکش، تکه‌های چربی را از بدن خارج کرده و به سرنگ‌های مخصوص منتقل می‌کند. سپس می‌تواند از این چربی‌ها برای فرم‌دهی و ایجاد تناسب بین اندام‌های مختلف بدن استفاده کند.

هزینه عمل لیپو 360 درجه

هزینه عمل لیپوماتیک 360 باتوجه به عوامل مختلف تعیین می‌شود. عواملی مانند میزان چربی‌های بدن و تعداد حفره‌های ایجاد شده یا لوله‌های بکار برده از اصلی‌ترین عواملی است که در تعیین هزینه این جراحی نقش دارد. برخی از عوامل دیگر مانند هزینه تیم جراحی، دستمزد پزشک، هزینه جانبی جراحی، هزینه اتاق عمل و تجهیزات آن از دیگر مواردی است که می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های این جراحی شود.

لیپوماتیک 360
لیپوماتیک 360

مزیت های لیپو 360 درجه

در ابتدای مقاله گفتیم که عمل لیپوماتیک 360 درجه یکی از کاربردی‌ترین شیوه‌های لاغری است. علاوه بر آن وجود مزیت‌های متعددف باعث شد که در مدت کم، توجه بسیاری از مردم به این جراحی جلب شود. در بخش زیر به معرفی برخی از این عوارض می‌پردازیم:

  • وجود عوارض و آسیب‌های کمتر
  • دوران نقاهت ساده‌تر
  • کاهش ترس و استرس‌های ناشی از جراحی
  • حذف تمام توده‌های چربی در شکم و پهلو
  • بهبود فرم شکم و کمر
  • افزایش اعتماد به‌نفس
  • ماندگاری بیشتر نتیجه عمل

معایب لیپو 360 درجه

همانطور که جراحی‌های زیبایی اثرات مثبت زیادی در بدن دارند، معایبی هم دارند که می‌تواند در بدن به‌صورت‌های مختلف نمایان شود. شدت و خفیف بودن این عوارض در بدن افراد بسته به سیستم ایمنی بدن و میزان چربی‌های برداشته شده متفاوت است. برخی از عوارض این جراحی به شرح زیر است:

  • امکان بازگشت چربی در صورت عدم رعایت اصول مراقبتی
  • بروز عوارض و خطرات ناشی از جراحی
  • سردرد، سرگیجه، تهوع، التهاب، ورم و کبودی
  • احتمال افزایش هزینه آن نسبت به لیپوماتیک کامل
  • احتمال آلرژی بدن به داروهای بیهوشی

بهترین افراد برای جراحی لیپو 360 درجه

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که اندامتان نسبتا خوب است؛ یا فقط از چربی‌های اضافی شکم و پهلو رنج می‌برید، عمل لیپوماتیک 360 درجه بهترین انتخاب برای شما است. ژنتیک بسیاری از افراد بدین صورت است که با گذشت زمان و عدم رعایت برنامه غذایی یا نداشتن تحرک کافی، با حجم زیادی از چربی‌های شکم و پهلو درگیر هستند. این افراد می‌توانند به‌سادگی برای انجام جراحی لیپو 360 درجه اقدام کنند. زیرا در این شیوه از جراحی تمرکز جراح در حذف چربی‌‌های این قسمت از بدن است.

علاوه بر آن بسیاری از بانوانی که به‌تازگی زایمان کرده‌اند و به همین دلیل با چربی‌های زیادی درگیر هستند، می‌توانند با انجام این جراحی تناسب اندام خود را به دست بیاورند.

انواع لیپوماتیک
انواع لیپوماتیک

آیا لیپو 360 درجه محدودیت سنی دارد؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد از پزشک یا تیم جراحی خود دارند، این است که آیا لیپو 360 درجه محدودیت سنی دارد؟ مسلما بهتر است که این جراحی در سن پایین انجام نشود. زیرا در سنین پایین‌تر، هنوز رشد و بلوغ بدن افراد تکمیل نشده است. اگر در این بازده زمانی جراحی لیپو انجام شود، احتمال تغییر نتیجه جراحی و بازگشت توده‌های چربی افزایش می‌یابد. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که جراحی لیپو در سنین کمتر از 18 سال انجام نشود.

انتخاب بهترین مشاورین و تیم جراحی

یکی از نکاتی که به شما کمک می‌کند عمل ساده‌تری را تجربه کنید، انتخاب مشاورین ماهر و کاربلد، و تیم جراحی باتجربه است. از انجایی که امکان دارد برخی از افراد درمورد شیوه‌های مختف جراحی لیپوماتیک اطلاعی نداشته باشند، صحبت با مشاورین ماهر و کاربلد می‌تواند نتایج بسیار بهتری را رقم بزند. مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک با ارائه بهترین و مفیدترین توضیحات درمورد عمل لیپوماتیک 360 درجه، به شما کمک می‌کنند که آگاهی و شناخت بیشتری نسبت به این جراحی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا