ابدومینوپلاستیلیپوماتیک

آسیب و عوارض گن ساعت شنی

گن ساعت شنی یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین گن‌های طبی است. این مدل گن مورد استفاده بسیاری از افراد برای رسیدن به اندام دلخواه و لاغری است. علاوه بر آن، بسیاری از افرادی که جراحی پیکرتراشی، ابدومینوپلاستی وغیره را انجام داده‌اند، برای گذراندن دوران نقاهت خود از گن‌های ساعت شنی استفاده می‌کنند. نکته مهمی که درمورد گن‌های ساعت شنی یا هر نوع گن دیگری وجود دارد این است که استفاده مداوم یا بیش از حد از آن، باعث بروز عوارض و آسیب‌های مختلفی می‌شود. درواقع پس از مدتی عوارض گن ساعت شنی نمایان می‌شود.

از آنجایی که بهترین مشاورین برای استفاده از گن ساعت شنی پزشکان و جراحان این عرصه هستند، باید از مشاوره‌های پزشکانی مانند دکتر علی اکبر مروتی استفاده کنیم. البته برای شناخت بیشتر عوارض گن ساعت شنی باید ابتدا با تاثیرات این گن در بدن و موارد استفاده از آن آشنا شویم. از آنجایی که این گن‌ها بسیار کاربردی هستند، مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند که بهترین مدت زمان استفاده از آن را بشناسید و با مزیت یا معایب آن آشنا شوید.

گن ساعت شنی چیست؟

همانطور که گفتیم یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین گن‌های طبی، گن ساعت شنی است. این گن تاثیر زیادی در لاغری داشته و فرم کمر را باریک‌تر از حالت عادی خود نشان می‌دهد. به همین دلیل به گن ساعت شنی شناخته می‌شود. از سوی دیگر پوشیدن این گن باعث کاهش سایز کمر می‌شود. درواقع در لحظه که افراد این گن را می‌پوشند، سایز کمر آنها بین 6 الی 10 سانتی‌متر کاهش می‌یابد.

از آنجایی که یکی از اصلی‌ترین معیارهای زیبایی داشتن شکم و پهلو صاف و بدون چربی است، بسیاری از افراد سعی می‌کنند با انجام جراحی‌های مختلف زیبایی، ورزش، رژیم غذایی و داشتن سبک زندگی سالم به این ایده‌آل برسند. در بین تمام این روش‌ها استفاده از گن ساعت شنی و داشتن تحرک کافی از ساده‌ترین روش‌های لاغری است.

استفاده از گن ساعت شنی علاوه بر بهبود فرم بدن مزیت های درمانی هم دارد. درواقع بسیاری از افرادی که از کمردرد رنج می‌برند، می‌توانند با پوشیدن گن ساعت شنی دردهای خود را تسکین دهند. علاوه بر آن پوشیدن گن ساعت شنی با جمع کردن چربی‌های مازاد شکم و پهلو به افراد کمک می‌کند که تمام فعالیت‌های روزانه خود را به سادگی انجام دهند.

آسیب های گن شنی
آسیب های گن شنی

چرا از گن ساعت شنی استفاده می کنیم؟

در بخش‌های مختلفی از مقاله اشاره کردیم که داشتن اندام خوش‌فرم یکی از اصلی‌ترین ایده‌آل‌های افراد برای زیبایی است. رسیدن به اندام خوش‌فرم و ایده‌آل از روش‌های مختلفی مانند جراحی‌های زیبایی، ورزش‌های مختلف مانند هوازی، داشتن برنامه غذایی سالم وغیره انجام می‌شود. در هنگام انجام تمام این روش‌ها، پوشیدن گن ساعت شنی کمک زیادی به روند لاغری می‌کند.

نکته بسیار خوبی که درمورد این گن وجود دارد این است که افراد می توانند با استفاده از آن، فرم خوبی به اندام خود بدهند. پس از آن با فعالیت‌های مداوم و مصرف مواد غذایی سالم از بروز و اجتماع هرگونه چربی مازاد خودداری می‌کنند.

از آنجایی که پس از کاهش وزن و از بین رفتن چربی‌های مازاد، بافت‌های درونی بدن حساس می‌شود، افراد باید در دوران نقاهت خود از گن‌های طبی استفاده کنند. زیرا استفاده از این گن‌ها از بازگشت دوباره چربی و فشار یا آسیب به بدن جلوگیری می‌کند.

مزیت های استفاده از گن ساعت شنی

احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید که استفاده از گن ساعت شنی چه مزیت‌های خوبی دارد. درواقع طراحی این گن‌ها به صورتی است که می‌تواند به افراد کمک کند در زمان کمی به اندام ایده‌آل خود برسند. در بخش زیر به برخی دیگر از مزیت‌های گن شنی اشاره می‌کنیم:

  • افزایش میزان سوخت‌و‌ساز بدن
  • کاهش آنی سایز
  • ایجاد تناسب اندام
  • سهولت در انجام فعالیت‌های روزانه
  • کاهش درد کمر
  • فرم‌دهی بهتر بدن
  • افزایش میزان تعریق
  • تسریع روند بهبود پس از جراحی‌های زیبایی
انواع گن جراحی
انواع گن جراحی

معایب استفاده از گن ساعت شنی

همانطور که گفتیم بخش دیگری از اطلاعات و واقعیت‌های مربوط به گن شنی، آسیب‌ها و عوارض گن ساعت شنی است. درواقع استفاده مداوم و بی‌موقع از این گن‌ها باعث بروز آسیب‌های مختلف به بدن می‌شود. عوارض گن ساعت شنی بدین صورت است که شاید در ابتدا چندان قابل توجه نباشد؛ اما با گذشت زمان و افزایش مدت زمان استفاده، کم کم برخی از آسیب‌های مختلف در بدن نشان داده می‌شود. به‌نظر شما این عوارض چیست؟

کاهش آب بدن

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، پوشیدن گن ساعت شنی باعث افزایش سوخت‌و‌ساز بدن و میزان تعریق می‌شود؛ اما افزایش تعریق باعث کاهش آب بدن شده و باعث می‌شود افراد نیروی کمتری برای انجام فعالیت‌های روزانه خود داشته باشند. به زبان ساده‌تر از آنجایی که بدن نیاز زیادی به آب دارد، افزایش تعریق و کاهش آب بدن یکی از جدی‌ترین عوارض گن ساعت شنی محسوب می‌شود. به همین دلیل افراد باید در زمان استفاده از این گن به صورت مداوم آب بنوشند.

امکان اختلال در رشد و بلوغ کامل

یکی دیگر از عوارض گن ساعت شنی که افراد کمی نسبت به آن بی‌توجه هستند، امکان ایجاد اختلال در رشد و بلوغ کامل بدن است. درواقع توصیه می‌شود افرادی که در سن بلوغ قرار دارند از این نوع گن استفاده نکنند، زیرا این گن نسبت به سایر گن‌های طبی فشار بیشتری بر بدن وارد کرده و تاثیر بیشتری در لاغری دارد. به همین دلیل امکان دارد افرادی که در سن بلوغ هستند و رشد و تکامل بدن آنها هنوز کامل نشده، با استفاده مداوم از این گن آسیب‌های مختلفی به بدن خود وارد کرده و مانع از رشد و بلوغ کامل بدن شوند.

آسیب به بافت‌های درونی بدن

آسیب به بافت‌های درونی بدن از رایج‌ترین عوارض گن ساعت شنی است. درواقع اگر افراد به صورت دائمی و بیست‌و‌چهار ساعته از این گن استفاده کنند، بافت‌های درونی بدن آنها نمی‌تواند عملکرد درستی داشته باشد. زیرا این گن باعث جمع شدن بافت‌های درونی بدن شده و فرم بهتری به بدن می‌دهد؛ اما با فشرده و جمع شدن بیش از حد بافت‌های درونی، سیستم‌های داخلی بدن مانند کلیه، روده، معده وغیره تاثیر و عملکرد اصلی خود را از دست می‌دهند.

اختلال در نحوه تنفس

یکی دیگر از عوارض گن ساعت شنی که برخی از افراد با آن درگیر هستند، عدم تنفس درست است. همانطور که گفتیم برخی از سیستم‌های درونی بدن به سبب فشاری که هنگام استفاده از گن به آنها وارد می‌شود، قادر به اجرای عملکرد واقعی خود نیستند، سیستم‌های تنفسی بدن هم یکی از همین سیستم‌های درونی بسیار تاثیرپذیر است که با هرگونه فشار یا آسیب بیش از حد، با اختلال‌های زیادی مواجه می‌شود. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که از گن‌های ساعت شنی در بازده زمانی مشخصی استفاده شود.

باریک کردن کمر
باریک کردن کمر

بهترین زمان برای استفاده از گن ساعت شنی

افرادی که جراحی‌های زیبایی انجام می‌دهند، بسیاری سهولت دوران نقاهت خود از گن ساعت شنی استفاده می‌کنند؛ اما تاثیرگذاری این گن‌ها در دوران نقاهت و حتی بعد از آن به مدت زمان استفاده بستگی دارد. بهترین زمان برای استفاده از گن ساعت شنی بین 4 الی 6 هفته پس از انجام جراحی‌های زیبایی است. همچنین افرادی که قصد دارند بدون جراحی‌های زیبایی به اندام ایده‌آل خود برسند می‌توانند روزانه حدود 4 الی 5 ساعت از این گن ها استفاده کنند.

تشخیص بهترین نوع گن ساعت شنی!

بسیاری از افرادی که اطلاعات چندانی از انواع گن ندارند، با دغدغه تشخیص بهترین نوع گن ساعت شنی مواجه هستند. برای تشخیص این موضوع می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید. مشاورین ما به شما کمک می‌کنند که پیش از هرچیز با نقش، عملکرد، مزیت و معایب اصلی این نوع از گن آشنا شوید و سپس در صورت لزوم بهترین نوع گن ساعت شنی را انتخاب کنید.

استفاده از گن ساعت شنی می‌تواند شما را به اندام دلخواهتان برساند. پس برای رسیدن به اندام ایده‌آل خود، سالم‌ترین و بهترین راه را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا