لیپوماتیک

قبل از جراحی لیپوماتیک چه ورزش های کنیم؟

جراحی لیپوماتیک یکی از نام‌آشنا‌ترین جراحی‌های لاغری و زیبایی است که می‌تواند فرم بسیار جذابی به اندام افراد دهد. این جراحی با استفاده از روش‌های مختلفی انجام شده و عوامل مختلفی در آن نقش دارد. این عوامل تاثیرگذار می‌تواند در روزهای قبل و بعد از جراحی انجام شده و باعث بهبود روند جراحی شود. یکی از این اقدامات بسیار مهم، انجام حرکات ورزشی قبل از لیپوماتیک است.

البته امروزه برخی از افراد به سبب عدم آشنایی با روند جراحی لیپوماتیک یا عوامل تاثیرگذار در آن یا عدم اطلاع از میزان تاثیرگذاری اقدامات قبل از جراحی لیپو، با نقش حرکات ورزشی قبل از لیپوماتیک آشنایی ندارند. به زبان ساده‌تر بسیاری از افراد تصور می‌‌کنند که مراقبت‌های لیپو فقط محدود به بعد از جراحی است. برخلاف این عقیده و براساس تجربیات پزشکان ماهری مانند دکتر علی اکبر مروتی، انجام درست برخی از اقدامات مهم در روزهای پیش از جراحی می‌تواند اثر زیادی در روند جراحی داشته باشد.

به همین سبب ما قصد داریم در این مقاله با بررسی این تمام عوامل تاثیرگذار در لیپو، مخصوصا حرکات و فعالیت‌ها ورزشی، با تاثیر و نقش این عامل تاثیرگذار آشنا شویم. پس تا انتها این مقاله را مطالعه کنید که شما را با بهترین نکته مراقبتی قبل از لیپو آشنا کنیم.

افزایش و چاق با انواع شیوه های لاغری؟

داشتن چربی‌های اضافی، افتادگی‌های پوستی و بروز سلولیت در قسمت‌های مختلف بدن از ناخوشایندترین مشکلات ظاهری است که در اثر افزایش وزن به‌وجود می‌آید. نداشتن برنامه غذایی، عدم تحرک کافی و برخی از عوامل دیگر باعث افزایش وزن شده و این عوارض ناخوشایند را به بار می‌آورد. با بروز چنین عوارضی، افراد به دنبال راهی می‌افتند که تمام مشکلات ظاهری خود را از بین ببرند. در این بین روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند افراد را به هدف خود برساند.

ورزش و جراحی لاغری دو روشی است که می‌تواند چربی‌های مازاد بدن را از بین ببرد. هرکدام از این روش‌ها دارای روند و اثرات مختلفی هستند که در انواع آناتومی یا سیستم‌های بدنی، به شکل متفاوتی ظاهر می‌شوند.

مراقبت های قبل از لیپو
مراقبت های قبل از لیپو

چرا به سراغ جراحی لیپوماتیک می رویم؟

جراحی لیپوماتیک یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین شیوه‌های لاغری است که از همان ابتدا، توانست توجه بسیاری از مردم را به سوی خود جلب کند. وجود مزیت های متعدد و دوران نقاهت نستا آسان از مزیت‌های قابل توجه این جراحی بود. علاوه بر آن، این جراحی می‌تواند طی چندساعت تمام چربی های اضافی بدن را از بین برده و فرم بسیار خوبی به اندام افراد دهد.

به‌نظر شما چرا افراد برای لاغری به سراغ لیپوماتیک می‌روند؟ معیار افراد برای انجام جراحی لیپوماتیک چیست؟ بسیاری از افرادی که سبک زندگی مناسبی ندارند، پس از گذشت مدتی با حجم زیادی از چربی‌های مازاد روبرو می‌شوند. با گذر زمان از بین بردن این چربی‌ها بسیار سخت شده و افرادی که قصد لاغری دارند، باید اراده و تلاش مداوم داشته باشند.

اما در این بین انجام جراحی لیپوماتیک ساده‌ترین راهکاری است که می‌تواند به سادگی چربی‌های اضافی بدن را از بین ببرد. به همین دلیل بسیاری از کسانی که به هر دلیلی نمی‌توانند با ورزش یا فعالیت‌های دیگر، چربی‌های اضافی خود را از بین ببرند، جراحی لیپوماتیک را برای لاغری انتخاب می‌کنند.

لیپو، مکمل روش های لاغری

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، عوامل زیادی وجود دارند که می‌تواند در روند جراحی تاثیر داشته باشد. این عوامل چه در روزهای پیش از جراحی و چه بعد از آن، می‌تواند باعث آسان‌تر شدن جراحی شود. به همین سبب تیم پزشکی با برگزاری جلسات مشاوره پیش از جراحی، مجموعه کاملی از توضیحات مربوط به این عوامل را به مراجعین خود ارائه می‌دهد.

همانطور که می دانید لیپوماتیک یکی از روش‌های لاغری بسیار محبوب است؛ اما به‌نظر شما چه عاملی می‌تواند یک مکمل برای این جراحی باشد؟ قطعا انجام حرکات ورزشی قبل از لیپوماتیک یکی از راهبردی‌ترین فعالیت‌های است که می‌تواند شرایط جراحی را بهبود دهد. حرکات ورزشی قبل از لیپوماتیک با آماده‌سازی بدن، تاثیر بسزایی در روند جراحی دارد.

حرکات ورزشی لیپو
حرکات ورزشی لیپو

فعالیت های ورزشی در روزهای پیش از جراحی

انجام حرکات ورزشی قبل از لیپوماتیک می‌تواند مکمل خوبی برای بهبود شرایط جراحی باشد. درواقع برخی از افرادی که با حجم بسیار زیادی از چربی‌های مازاد درگیر هستند، باید طی چند جلسه با تیم جراحی و پزشک معالج خود مشورت کنند. این کار باعث می‌شود تیم پزشکی اطلاعات درستی از شیوه جراحی را با فرد مطرح کرده و بهترین شیوه برای لاغری را ارائه دهند.

اگر چربی‌های اضافی بدن فردی بیش از حد مجاز باشد، یا سن اشخاص برای انجام جراحی بالا باشد، تیم پزشکی توصیه‌های را به افراد ارائه می‌دهند. انجام حرکات ورزشی قبل از لیپوماتیک و کاهش وزن یکی از همین اقدامات جراحی است. درواقع کاهش وزن قبل از جراحی و رساندن آن به حد مجاز، باعث کاهش آسیب‌های احتمالی شده و روند جراحی را راحت‌تر می‌کند.

ورزش های مناسب قبل از لیپوماتیک

به نظر شما در روزهای قبل از جراحی انجام چه ورزش‌های می تواند تاثیر بیشتری در لاغری افراد داشته باشد؟ قطعا انجام به‌اندازه ورزش‌های هوازی می‌توان چربی‌سوزی زیادی در بدن داشته باشد. علاوه بر آن، دوییدن، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی از مهم‌ترین حرکات ورزشی قبل از لیپوماتیک است که می‌تواند وزن افراد را کاهش دهد.

نکته مهمی که درمورد نوع ورزش‌های قبل از لیپو وجود دارد این است که اگر فردی، اطلاعات چندان زیادی درمورد حرکات ورزشی یا تاثیرات آن در بدن ندارد، می‌تواند با پزشک خود یا یک مربی ورزشی مشورت کرده و تحت نظر آنها، بهترین نوع ورزش را برای دوران قبل از لیپوماتیک انتخاب کند.

تاثیرات ورزش در روزهای قبل از جراحی

همانطور که گفته شد، انجام حرکات ورزشی قبل از لیپوماتیک می‌تواند باعث کاهش وزن شده و روند جراحی را بهتر کند؛ اما فواید ورزش به همینجا محدود نمی‌شود. انجام حرکات ورزشی قبل از لیپوماتیک مزیت‌های دیگری دارد که در بخش زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

  • بهبود عملکرد سیستم‌های درونی بدن
  • افزایش گردش خون در بدن
  • تولید سلول‌های جدید
  • افزایش تولید کلاژن
  • افزایش چربی‌سوزی بدن
  • آماده کردن بدن برای جراحی
  • سهولت کار جراح برای انجام جراحی
دوران پیش از جراحی لیپوماتیک
دوران پیش از جراحی لیپوماتیک

لیپو، ورزش و رژیم غذایی

یکی دیگر از عوامل مهمی که می‌تواند در مراقبت‌های قبل از لیپوماتیک موثر باشد، داشتن برنامه غذایی مناسب است. درواقع از از آنجایی که خورد و خوراک تاثیر زیادی در سیستم‌های داخلی بدن مانند سیستم گوارشی و حتی ایمنی بدن داردف پزشکان به مراجعین خود توصیه می‌کنند که در روزهای پیش از جراحی، مصرف هرگونه مواد غذایی ناسالم را از برنامه غذایی خود حذف کنند.

از سوی دیگر، افراد می‌توانند با مصرف سبزیجات و غذاهای پخته شده، برنامه غذایی سالمی داشته باشند. داشتن برنامه غذایی مناسب در کنار ورزش می‌تواند وزن افراد را کاهش داده و شرایط جسمی آنها را برای انجام جراحی لیپوماتیک مهیا کند.

با جراحی لیپو و مراقبت های آن به اندام دلخواه خود برسید

در دنیای امروزه که تمام افراد به‌دنبال راهی برای افزایش زیبایی‌های ظاهری خود و رفع مشکلات ظاهری هستند، معیارهای زیادی وجود دارد که می تواند تعیین‌کننده یک ظاهر زیبا و جذاب باشد. در بین تمام این معیارها داشتن یک اندام خوش‌فرم یکی از مهم‌ترین معیارها است. از آنجایی که برخی از افراد سبک زندگی سالمی ندارند، یا از اندام خود راضی نیستند، می توانند با شناخت و آگاهی نسبت به لیپوماتیک و عوامل تاثیرگذار در آن، به بهترین شکل به اندام موردنظر خود برسند.

انجام درست حرکات ورزشی، رعایت رژیم غذایی، شناخت و آگاهی نسبت به جراحی لپیوماتیک و عوامل موثر در آن باعث می‌شود که افراد عمل جراحی بسیار ساده‌تری را تجربه کنند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که چندان اطلاعاتی دراین مورد ندارید، می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا