پیکرتراشی

مناسب ترین ورزش قبل از پیکرتراشی

در سرتاسر جهان شیوه‌های لاغری متفاوتی وجود دارد که می‌تواند فرم خوبی به اندام‌های افراد دهد. این شیوه‌های لاغری شامل مواردی مانند ورزش، برنامه‌های غذایی و حتی عمل‌های جراحی مانند پیکرتراشی می‌تواند چربی‌های اضافی بدن را از بین ببرد و تمام ایده‌آل‌های افراد را از اندمشان برآورده کند. البته نکته بسیار مهم درمورد عمل‌های جراحی رعایت درست تمام اصول و نکات مراقبتی در روزهای قبل و بعد از جراحی است. یکی از همین عوامل تاثیرگذار که باعث بهبود روند جراحی می‌شود، ورزش‌های قبل از پیکرتراشی است.

برخلاف تصور بسیاری از مردم، انجام حرکات ورزشی فقط محدود به دوران نقاهت پیکرتراشی نیست، بلکه افراد می‌توانند در روزهای قبل از جراحی، با انجام حرکات ورزشی مختلف بدن خود را برای انجام جراحی پیکرتراشی آماده کنند. بسیاری از پزشکان باتجربه این عرصه، مانند دکتر علی اکبر مروتی بر این باورند که ورزش می‌تواند بخش زیادی از تاثیرات جراحی پیکرتراشی یا هر جراحی زیبایی دیگری را کامل کند.

برای اینکه بدانیم میزان تاثیرگذاری ورزش پیش از جراحی پیکرتراشی چقدر است، باید ابتدا به روند این جراحی، تاثیرات آن و مراقبت‌های که در جلسات پیش از جراحی مطرح می‌شود توجه کنیم. پس تا انتها این مقاله همراه ما باشد، زیرا قرار است با یکی از مهم‌ترین اصول مراقبتی آشنا شوید.

جراحی پیکرتراشی، راهی کاربردی برای لاغری

جراحی پیکرتراشی یکی از رایج‌ترین شیوه‌های جراحی است که با استفاده از تجهیزات مخصوص انجام می‌شود. این جراحی برای حذف تمام چربی‌های مازاد بدن مناسب بوده و جزو پرطرفدارترین عمل‌های لاغری به‌شمار می‌رود. جراحان در این روش از داروی بیهوشی عمومی استفاده می‌کنند. به همین دلیل در حین عمل فرد هیچ احساس درد یا فشاری را تحمل نمی‌کند.

بسیاری از افرادی که با مشکل چاقی روبرو هستند، جراحی پیکرتراشی را برای دستیابی به اندام‌ ایده‌آل خود انتخاب می‌کنند. به‌نظر شما چه عملی باعث شد که توجه افراد نسبت به ایبن شیوه لاغری جذب شود؟ قطعا اصلی‌ترین نکاتی که درمورد جراحی‌های لاغری توجه افراد را به خود جلب می‌کند، وجود ویژگی های مثبت و تاثیرگذاری خوب است. چیزی که درمورد جراحی پیکرتراشی کاملا وجود دارد. درواقع وجود مزیت‌های متعدد و نتیجه‌گیری افراد پس از انجام این جراحی، اصلی‌ترین عامل جذب‌کننده افراد بود.

جراحی پیکرتراشی
جراحی پیکرتراشی

قبل از پیکرتراشی چه کنیم؟

اگر فردی چندان آشنایی با روند جراحی یا میزان تاثیرگذاری آن در بدن ندارد، می‌تواند با افرادی که سابقه چنین جراحی داشته‌اند صحبت کند؛ اما اصلی‌ترین کاری که می‌تواند به این دسته از افراد کمک کند شرکت در جلسات مشاوره پیش از جراحی است. این جلسات در روزهای پیش از جراحی و برای افزایش آگاهی مراجعین از روند عمل پیکرتراشی انجام می‌شود.

شرکت در این جلسات علاوه بر افزایش آگاهی مراجعین نسبت به جراحی، مزیت‌های دیگری هم دارد. یکی از این مزیت‌ها آشنایی تیم پزشکی با آناتومی بدن افراد است. درواقع افراد باید در روزهای پیش از جراحی و جلسات ابتدایی مشاوره، تیم پزشکی از فرد می‌خواهند که برخی از آزمایش و معاینات پزشکی را انجام دهند. سرانجام پس از انجام تمام این آزمایشات، فرد باید پرونده پزشکی را تشکیل دهد که شامل تمام اطلاعات پزشکی است. این اطلاعات پزشکی شامل موارد زیر است:

  • ارائه کامل سوابق بیماری‌های زمینه‌ای
  • بیان حساسیت یا آلرژی به داروی بیهوشی
  • توضیحات کامل درمورد سابقه جراحی‌های زیبایی
  • ارائه توضیحات درمورد سابقه مصرف داروهای خاص

اقدامات پیش از جراحی پیکرتراشی

از آنجایی که جراحی پیکرتراشی با استفاده از تجهیزات مخصوص جراحی انجام شده و تغییرت زیادی را در بدن ایجاد می‌کند، انجام برخی از مراقبت‌های پیش از جراحی می‌تواند به راحت‌تر شدن روند عمل کمک کند. به همین دلیل در جلسات مشاوره، پزشکان مجموعه از این توصیه‌های پیش از جراحی را به مراجعین خود ارائه می‌دهند. در بخش زیر به معرفی برخی از این اصول مراقبتی می‌پردازیم:

رعایت رژیم غذایی

یکی از ساده‌ترین مراقبت‌های پیش از جراحی داشتن یک برنامه غذایی سالم است. درواقع در هفته‌های مانده به جراحی سیستم‌های داخلی بدن باید عملکرد درستی داشته باشند. به همین دلیل اگر طی این مدت فرد مواد غذایی ناسالمی را مصرف کند، اختلال‌های متفاوتی در سیستم‌های داخلی بدنش مانند سیستم گوارشی و حتی ایمنی بدن ایجاد می‌شود.

نکته حائز اهمیت در این برنامه غذایی ممنوعیت انواع مشروبات الکلی، غذاهای چرب، فست‌فودی، پرنمک و عدم استعمال دخانیات است. از سوی دیگر افراد می‌توانند با مصرف سبزیجات، غذاهای پخته شده و لبنیات سیستم‌ داخلی بدن خود را آماده کنند.

ورزش پیش از بادی کانتورینگ
ورزش پیش از بادی کانتورینگ

توجه به داروهای مصرفی

بسیاری از افراد به دلایل مختلف، داروهای مسکن یا دیگری را مصرف می‌کنند. این مصرف تا زمانی که آسیبی به روند جراحی و تاثیرات آن نزند مشکلی ندارد؛ اما درصورتی که این داروها باعث اختلال در روند جراحی یا حتی دوران نقاهت داشته باشند، جراح هرگونه مصرف آن را منع می‌کند. داروهای مانند آسپرین که ضدانعقاد خون به‌شمار می‌رود یکی از همین داروهای ممنوعه است.

همچنین اگر فردی نسبت به داروهای ممنوعه ندارد می‌تواند با پزشک و تیم جراحی مشورت کند. همچنین تیم جراحی باتوجه به سیستم داخلی بدن مسکن‌های مناسبی را تجویز می‌کند که فرد در دوران نقاهت برای تسکین دردهای خود استفاده کند.

ورزش‌های قبل از پیکرتراشی

اکنون نوبت تاثیرگذارترین عامل پیش از جراحی پیکرتراشی است، ورزش های قبل از پیکرتراشی مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند به فرد کمک کند جراحی راحت‌تری را تجربه کند. درواقع با افزایش ورزش‌های قبل از پیکرتراشی گردش خون در بدن افزایش یافته و عملکرد سیستم‌های درونی بدن ارتقا پیدا می‌کند. به همین دلیل مشاورین به افراد توصیه می‌کنند که حتما در هفته‌های پیش از جراحی ورزش کنند.

چرا باید قبل از پیکرتراشی ورزش کنیم؟

مسلما بسیاری از افرادی که با توصیه ورزش‌های قبل از پیکرتراشی مواجه می‌شوند، با چنین سوالی روبرو هستندکه چرا باید قبل از پیکرتراشی ورزش کنند؟ پاسخ به این سوال از دو جهت قابل بررسی است. اولین نکته که باعث می‌شود پزشکان به ورزش تاکید داشته باشند، بهبود سیستم و عملکرد‌های درونی بدن، افزایش گردش خون، از بین رفتن سلول‌های مرده و تولید کلاژن‌های جدید است. درواقع با تولید کلاژن‌های جدید تمام سلول‌های مرده از بین می‌روند و سلول‌های جدیدی تولید می‌شود.

از سوی دیگر بسیاری از افرادی که قصد جراحی پیکرتراشی را دارند، با حجم بسیار زیادی از چربی‌های مازاد روبرو هستند. از سوی دیگر انجام جراحی پیکرتراشی دارای شرایط مخصوصی است. داشتن وزن حداکثر یکی از همین شرایط است. به زبان ساده‌تر اگر وزن کسی از حد مجاز بیشتر باشد، فرد باید برای جراحی ابتدا وزن خود را کاهش دهد. به همین دلیل ورزش کردن قبل از پیکرتراشی به افراد کمک می‌کند که وزن خود را کاهش دهند.

بهترین نوع ورزش برای کاهش وزن پیش از پیکرتراشی

از آنجایی که در ورزش‌های قبل از پیکرتراشی، هدف کاهش وزن و بهبود عملکرد سیستم‌های داخلی است، بهترین نوع آن، انجام حرکات هوازی است. این حرکات باعث چربی‌سوزی شده و بخش قابل توجهی از چربی‌های اضافی بدن را از بین می‌برد. با این وجود انجام حرکات ورزشی استقامتی هم می‌تواند عضلات بدن را برای انجام جراحی پیکرتراشی آماده کند.

ورزش‌های ساده مانند پیاده‌روی، دوییدن و دوچرخه‌سواری از بهترین ورزش‌های هوازی است که می‌تواند تاثیر زیادی در بدن داشته باشد. تعیین میزان ورزش بسته به خود افراد و صلاحدید پزشک انجام می‌شود.

مراقبت های قبل پیکرتراشی
مراقبت های قبل پیکرتراشی

آیا ورزش های قبل از پیکرتراشی ضروری است؟

برخی از افرادی که با چربی‌های بسیار زیاد درگیر نیستند، یا وزن مناسبی برای جراحی دارند، سوال می‌کنند که آیا ورزش‌های قبل از پیکرتراشی ضروری است؟ یا آیا آنها هم باید ورزش‌های قبل از پیکرتراشی را انجام دهند؟ خب پاسخ این سوال کاملا مشخص است. مسلما انجام فعالیت‌های ورزشی پیش از جراحی کمک زیادی به روند جراحی می‌کند. به همین دلیل هم تیم پزشکی به بیماران خود توصیه می‌کند که در هفته‌های مانده به جراحی ورزش کنند.

فارغ از شرایطی که برای انجام جراحی وجود دارد، افراد می‌توانند با انجام حرکات ورزشی قبل از جراحی پیکرتراشی، عملکرد سیستم‌های داخلی بدن خود را ارتقا داده و شرایط بهتری برای انجام جراحی داشته باشند.

استفاده از مشاوره های درست!

حتما تاکنون متوجه نقش اساسی ورزش در جراحی پیکرتراشی شده‌اید، پس اگر دوست دارید با انجام جراحی پیکرتراشی به اندام دلخواه خود برسید، حتما مراقبت‌های گفته شده را جدی بگیرید. همچنین می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید و از بهترین و مفیدترین توصیه‌ها بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا