لیپوماتیک

گن های مخصوص لیپوماتیک و توضیحات کاملی از آن

یکی از رایج‌ترین شیوه‌های جراحی که می‌تواند تمام چربی‌های مازاد بدن را از بین ببرد، انجام جراحی لیپوماتیک است. لیپوماتیک علاوه بر تاثیرات مختلف و مفیدی که در بدن داشته، دوران نقاهت بسیار ساده‌ای هم دارد؛ اما نکته بسیار مهم در دوران نقاهت این جراحی و اثرات آن، این است که تمام اصول و نکات مراقبتی به درستی رعایت شوند. استفاده از گن‌های مخصوص لیپوماتیک، یکی از اصلی‌ترین اصول و نکات مراقبتی است.

استفاده از گن های طبی مخصوص، تاثیرات بسیار مثبتی در بدن دارد. به همین دلیل پزشکان ماهری مانند دکتر علی اکبر مروتی تاکید زیادی بر رعایت این توصیه مراقبتی دارند.

برای شناسایی و آگاهی از هرکدام گن‌های مخصوص لیپوماتیک، باید پیش از هرچیز نقش و عملکرد آن در روند جراحی و دوران نقاهت را بررسی کنیم. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله مناسب‌ترین گن را باتوجه به نوع جراحی خود انتخاب کنید.

توصیه های مراقبتی بعد از جراحی لیپوماتیک

همانطور که گفتیم اصلی‌ترین فعالیت‌هایی که می‌تواند روند درمان و دوره نقاهت را ساده‌تر کند، رعایت درست اصول و نکات مراقبتی است. بسیاری از افراد به سبب عدم آشنایی با این امور، مراقبت‌های درستی انجام نمی‌دهند. به همین دلیل پزشکان و تیم جراحی در روزهای پیش از انجام جراحی، با برگزاری جلسات مشاوره مجموعه‌ای از کامل‌ترین توصیه‌های مراقبتی را به مراجعین خود ارائه می‌دهند.

نکته بسیار جالب و مهمی که درمورد این توصیه‌های مراقبتی وجود دارد این است که شیوه انجام آنها اصلا سخت نیست، بلکه بسیار ساده و در عین حال حائز اهمیت است. از اصلی‌ترین اصول و نکات مراقبتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از گن‌های طبی مخصوص
  • رعایت رژیم غذایی
  • دقت در نحوه خوابیدن و بلند شدن
  • مصرف آب به‌اندازه کافی
انواع گن لیپو
انواع گن لیپو

گن های طبی مخصوص لیپوماتیک

اولین اصول و نکته مراقبتی که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، استفاده از گن‌های مخصوص لیپوماتیک بود. به‌نظر شما چرا باید از گن‌های مخصوص لیپوماتیک استفاده کرد؟ قطعا در روزهای ابتدایی پس از جراحی بافت و عضلات داخلی بدن از حساسیت زیادی برخوردار هستند. از آنجایی که با انجام جراحی لیپو تغییرات زیادی در بافت‌های بدن ایجاد می‌شود، سلول‌های داخلی بسیار آسیب‌پذیر هستند.

در چنین شرایطی هرگونه آسیب یا فشار، حتی به صورت خیلی کم هم می‌تواند نتیجه جراحی را تغییر دهد. علاوه بر آن با از بین رفتن تاثیرات داروهای بیهوشی، فرد در قسمت‌های مختلف بدن که جراحی انجام داده احساس درد می‌کند. در چنین شرایطی اگر این نواحی در معرض آسیب یا فشار قرار بگیرد عوارض و آسیب‌های مختلفی به همراه دارد.

چرا استفاده از گن های طبی اهمیت دارد؟

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، گن می‌تواند از بدن انسان در برابر آسیب و فشارهای احتمالی مراقبت کند. یکی دیگر از مزیت‌های بسیار قابل توجه گن‌های لیپو، جمع و سفت کردن پوست شکم است. همانطور که می‌دانید در دوران نقاهت لیپو هرگونه آسیب یا فشار به بدن، می‌تواند نتیجه جراحی را تغییر دهد. به همین دلیل استفاده از گن های طبی مخصوص می تواند فرم خوبی به اندام افراد دهد.

علاوه بر آن، انجام فعالیت‌های روزانه یا پیاده‌روی در روزهای پس از جراحی کمی دشوار است. از سوی دیگر بسیاری از پزشکان به مراجعین خود توصیه می‌کنند که پس از گذشت 1 الی 2 هفته، حرکت‌های ورزشی سبک مانند پیاده‌روی را آغاز کنند.

جذاب‌ترین ویژگی پوشیدن گن‌های لیپوماتیک این است که می تواند باعث افزایش تحرک سلول‌های داخلی شده و تولید کلاژن‌های درونی را افزایش دهد. تولید کلاژن‌های جدید و از بین بردن سلول‌های مرده باعث تسریع روند بهبودی شده و تمام سلولیت یا ترک‌های پوستی را از بین می‌برد.

انواع گن زنانه
انواع گن زنانه

چه مدت باید از گن های مخصوص لیپو استفاده کنیم؟

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که مراجعین درمورد استفاده از گن‌های مخصوص لیپوماتیک دارند این است که چه مدت پس از جراحی لیپو، باید از گن‌های طبی استفاده کنند؟ پاسخ این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما به صورت کلی پزشگان به مراجعین خود توصیه می‌کنند که حدود 4 الی 6 هفته پس از جراحی از گن استفاده کنند.

در این بین افرادی که با حجم بیشتری از چربی‌های مازاد درگیر بودند، یا عمل نسبتا سخت‌تری را تجربه کرده‌اند باید در پوشیدن گن بعد از لیپوماتیک حساسیت بیشتری داشته باشند؛ زیرا با افزایش توده‌های برداشته شده، بافت بدن حساسیت بیشتری خواهد داشت. پس از گذشت 2 الی 3 ماه از جراحی، می‌توانید برای استحمام یا خواب، گن به‌تن نکنید. البته نکته مهم این است که در این بازده زمانی هم باید در هنگام انجام فعالیت‌های روزانه گن‌های مخصوص را به‌تن داشته باشد.

پوشیدن گن‌های مخصوص لیپو، آن هم 2 الی 3 ماه بعد از جراحی باعث می‌شود بدن فرد از هرگونه آسیب، فشار یا ضربه‌های احتمالی محافظت شود. تصور کنید حدود 3 ماه پیش جراحی کرده‌اید؛ اما سهوا گن نپوشیده‌اید و مورد آسیب قرار می‌گیرید، در چنین شرایطی عوارض ناخوشایندی رخ می‌دهد که حتی می‌تواند نتیجه جراحی را هم کمی تغییر دهد. پس بهتر است برای مراقبت از خود حتما از گن‌های مخصوص لیپو استفاده کنید.

چگونه بهترین زمان پوشیدن گن را تعیین کنیم؟

بسیاری از افرادی که حجم بیشتری از چربی مازاد را از دست داده‌اند، باید مدت زمان بیشتری از گن استفاده کنند. تعیین این مدت زمان پس از معاینه پزشک و بررسی آناتومی بدن افراد انجام می‌شود. برای مثال افراد مسن که بافت بدن آنها حساس‌تر است، باید مدت زمان بیشتری از گن‌های لیپو استفاده کنند.

درواقع از آنجایی که در افراد مسن، تولید سلول‌های تازه و کلاژن کمی دشوار است، آنها باید مدت بیشتری را به پوشیدن گن اختصاص دهند؛ زیرا این کار باعث می‌شود سلول‌های درونی بدن تحرک بیشتری داشته باشند و زودتر به نتیجه برسند.

گن های لاغری و جراحی
گن های لاغری و جراحی

تشخیص بهترین نوع گن

گن‌های لیپوماتیک براساس نوع جراحی، به شکل‌های متفاوتی طراحی و تولید شده‌اند. علاوه بر آن طراحان این محصول باتوجه به حساسیت‌های پوستی که بعد از جراحی ایجاد می‌شود، از پارچه‌های بسیار مناسب پنبه‌ای برای تولید گن استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید بهترین نوع گن چیست، باید پیش از هرچیز با چگونگی عملکرد گن‌ها آشنا شوید. به همین دلیل باید پیش از هرچیز چگونگی طراحی، عملکرد و تاثیر گن‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم.

انواع گن لیپوماتیک

همانطور که گفتیم طراحان برای تولید گن‌های لیپوماتیک به عوامل مختلفی توجه می‌کنند. تاثیرگذاری بالا، سهولت در استفاده و عدم حساسیت به گن‌های لیپو از اصلی‌ترین معیارهای طراحی گن است. حال که قصد داریم با هرکدام از گن‌های لیپو آشنا شویم، پس بیاید با یکدیگر به مطالعه ادامه مقاله بپردازیم:

گن لیپوماتیک شکم پهلو، پشت، باسن، ران

این مدل از گن‌های لیپوماتیک بخش زیادی از بدن را پوشش می‌دهد. این گن‌های بسیار کاربردی در قسمت جلو از زیر سینه تا زیر زانو و در قسمت پشت از گردن تا زیر زانو را پوشش می‌دهد. پوشش‌دهی بسیار خوب این گن باعث می‌شود که تمام نقاط بدن از ضربه یا آسیب حفظ شود. وجود برچسب‌های بسیار قوی در قسمت شانه و سه ردیف غزن در قسمت جلویی گن باعث تنظیم سفتی گن می‌شود.

در قسمت زیر می‌توانید ویدیو مربوط به گن 3009E voe را مشاهده و به‌صورت کامل بررسی کنید.

این گن در جلو از زیرسینه تا زیرزانو و از قسمت پشت از گردن تا مچ پا را پوشش می دهد. فاق این گن باز بوده و با استفاده از سه ردیف غزن طراحی شده است.

گن های مخصوص زیر سینه تا مچ

یکی دیگر از محبوب‌ترین گن‌‌های لیپوماتیک که بسیار کاربردی است، به نام گن‌های مخصوص زیرسینه تا مچ شناخته می‌شود. این گن‌ها از قسمت زیر سینه تا نزدیک مچ پا را به صورت کامل پوشش می‌دهد. همچنین دارای دو بند قابل تنظیم است که روی سرشانه قرار می‌گیرد. قرارگیری سه ردیف غزن در قسمت جلویی این گن باعث ایجاد قابلیت تنظیم‌بندی می‌شود؛ همچنین فاق این گن به صورت کامل باز است.

در قسمت زیر می‌توانید ویدیو مربوط به گن 3012 voe را مشاهده و به‌صورت کامل بررسی کنید.

اگر به دنبال یک گن کاربردی برای جراحی شکم هستید که پوشش دهی خوبی داشته باشد، گن 3012 بهترین انتخاب است. این گن از قسمت شانه تا مچ را پوشش داده و برای جراحی شکم و پهلو بسیار مناسب است.

گن مخصوص تزریق چربی باسن و پشت

اگر بخواهیم به یکی از کاربردی‌ترین گن‌های لیپو یا حتی تزریق چربی اشاره کنیم، باید از گن‌های مخصوص تزریق چربی باسن و پشت نام ببریم. این گن‌ها در جلو از زیر سینه تا بالای زانو و در پشت تا قسمت گردن را پوشش می‌دهد. همچنین طراحان در تولید این گن از سه ردیف غزن در قسمت جلو، و پارچه‌های توری‌ شکل در قسمت باسن استفاده کرده‌اند؛ همچنین بند‌های این گن قابل تنظیم بوده و فاق آن باز است.

در قسمت زیر می‌توانید ویدیو مربوط به گن 3104E voe را مشاهده و به‌صورت کامل بررسی کنید.

توری بودن این گن‌ها در قسمت باسن یکی از اصلی‌ترین مزیت های گن طبی است. درواقع اصلی‌ترین موارد استفاده از این گن برای انتقال چربی و فرم دهی بدن است.

گن تزریق باسن، پشت تا زیر زانو

این گن عملکرد و تاثیری مشابه گن قبلی دارد. درواقع نوع طراحی این نوع از گن هم مانند گن 3104E است. تفاوت بارزی که در این گن وجود دارد این است که این گن تا قسمت زیر زانو را پوشش می‌دهد. وجود بندهای قابل تنظیم در سرشانه، فاق باز، سه ردیف غزن برای تنظیم سفتی گن و پارچه‌های توری در قسمت باسن از اصلی‌ترین مزیت‌های این گن است.

در قسمت زیر می‌توانید ویدیو مربوط به گن 3109E voe را مشاهده و به‌صورت کامل بررسی کنید.

این گن های طبی و استاندارد برای انتقال چربی‌های باسن و پشت بسیار مناسب هستند. همچنین از نواحی گردن تا پایین زانو را پوشش می‌دهند.

گن شلواری تا مچ

این گن از ناف تا مچ پا را به صورت کامل پوشش می‌دهد. قسمت فاق این این کاملا باز بوده و دوطرف آن زیر بکار برده شده است. وجود یک لایه نخ‌پنه بین پوست و گن، از ورود هرگونه آسیب یا زخم‌های ناشی از زیپ به پوست جلوگیری می‌کند. این نوع از گن‌های شلواری برای انواع جراحی‌های باسن، ران و ساق پا مناسب است.

در قسمت زیر می‌توانید ویدیو مربوط به گن 3011Z voe را مشاهده و به‌صورت کامل بررسی کنید.

گن شلواری یکی از بهترین گن های طبی است که تمام قسمت های پایین تنه را پوشش می دهد. همچنین در طراحی آن و قسمت زیر زیپ از غزن استفاده شده که مانع از آسیب دیدگی پوست می شود.

گن شکم، پهلو، پشت و سینه

یکی از مفیدترین گن‌های لیپوماتیک که می‌تواند فرم بسیار خوبی به شکم و کمر افراد دهد، گن‌های شکم، پهلو، پشت و سینه است. پایین این گن به شکل شورتی و قسمت بالا آن با استفاده از کاپ طراحی شده است. سه ردیف غزن در قسمت جلو و فاق از دیگر مزیت‌های این گن به‌شمار می‌رود؛ همچنین طراحان برای سهولت استفاده افراد، از بندهای قابل تنظیم در سرشانه استفاده کرده‌اند.

در قسمت زیر می‌توانید ویدیو مربوط به گن 5004 voe را مشاهده و به‌صورت کامل بررسی کنید.

این نوع از گن‌ها به صورت کاپ دار طراحی شده و در آن بندهای قابل تنظیم بکار برده شده است. طراحی این گن به صورت شورتی است.

گن فول بادی تا بالای زانو

همانطور که از نام این گن پیداست، بافت‌های مختلف بدن را به صورت فول بادی پوشش می‌دهد. قسمت سینه این گن با استفاده از دوخت بسیار قوی به صورت کاپ‌دار طراحی شده و در جلو از قسمت گردن تا فاق سه ردیف غزن دارد؛ همچنین فاق این گن کاملا باز است. این گن می‌تواند فرم بسیار خوبی به بدن داده و بافت‌ها را از هرگونه آسیب حفظ کند.

در قسمت زیر می‌توانید ویدیو مربوط به گن 5011 voe را مشاهده و به‌صورت کامل بررسی کنید.

گن فول بادی یکی از کاربردی‌ترین گن های طبی است. این گن‌ها برای انواع جراحی‌های بازو، شکم، پهلو و غیره مناسب بوده و تمام بافت‌های بدن را جمع می‌کند.

گن سیلندر بازو

این گن از قسمت سرشانه تا نزدیک ساعد دست را به صورت کامل پوشش می‌دهد. در قسمت پشت این گن سه ردیف غزن تعبیه شده و در قسمت جلویی آن از یک بند سیلیکونی نامرئی استفاده شده است. بکار بردن این بند سیلیکونی باعث می‌شود گن به‌صورت درست در روی شانه و بازو قرار گرفته و به بازوها فرم بهتری بدهد.

در قسمت زیر می‌توانید ویدیو مربوط به گن 1008 voe را به‌صورت کامل مشاهده و بررسی کنید.

گن سیلندر بازو تا نیمه های ساعد را پوشش می دهد. در قسمت جلو از بند سیلیکونی نامرئی استفاده شده که باعث ثبات گن در جای اصلی خود می شود.

گن بازو، پشت، زیرسینه

استفاده از این گن می‌تواند در کمترین زمان، فرم خوبی به بازوهای افراد دهد؛ همچنین می‌تواند تمام چربی‌های زیرسینه و پشت را جمع کند. استفاده از زیپ در قسمت آستین یکی از خلاقانه‌ترین ویژگی‌ها این گن است؛ همچنین در قسمت جلو سه ردیف غزن دارد که برای تنظیم‌بندی سایز گن استفاده می‌شود. استفاده از یک بند سیلیکونی نامرئی در قسمت جلو سینه یکی دیگر از مزیت‌های این گن است که باعث ثابت ماندن گن می‌شود.

در قسمت زیر می‌توانید ویدیو مربوط به گن 1009 voe را مشاهده و به‌صورت کامل بررسی کنید.

گن بازو، پشت و زیرسینه از بهترین گن‌های طبی است که در قسمت آستین آن از زیپ استفاده شده است. طراحان این گن از بند سیلیکونی برای ثابت نگه داشتن گن استفاده کرده اند.

گن مردانه شکم، پهلو، پشت

طراحان برای تولید این گن از دو برچسب در قسمت سرشانه و فاق استفاده کرده‌اند؛ همچنین از پارچه‌های دولایه و بسیار مناسب در قسمت شکم، پهلو و پشت استفاده کرده‌اند.

در قسمت زیر می‌توانید ویدیو مربوط به گن 5005V voe را مشاهده و به‌صورت کامل بررسی کنید.

گن شورتی مردانه برای جراحی های شکم، پهلو و پشت مناسب است. استفاده از برچسب اصلی ترین مزیت این گن است که باعث سهولت در استفاده آن می شود.

گن مردانه نیم تنه

یکی دیگر از کاربردی‌ترین گن‌های مخصوص لیپوماتیک که فایده زیادی برای آقایان دارد، گن مردانه نیم‌تنه است. این گن در جلو با استفاده از سه ردیف غزن قابل تنظیم است؛ همچنین پارچه آن در قسمت سینه و پشت به صورت دولایه بوده و بدن را از هرگونه آسیب حفظ می‌کند.

در قسمت زیر می‌توانید ویدیو مربوط به گن 5007S voe را مشاهده و به‌صورت کامل بررسی کنید.

گن نیم تنه مردانه برای جراحی سینه مناسب بوده و با استفاده از سه ردیف غزن طراحی شده است.

گن مردانه شکم، پهلو، پشت و سینه

اگر بخواهیم به یکی از کامل‌ترین گن‌های مردانه اشاره کنیم، حتما باید از گن مردانه شکم، پهلو، پشت و سینه نام ببریم. این گن تا بالای زانو بوده و فاق آن کاملا باز است؛ همچنین پارچه این گن کاملا به‌صورت دولایه بوده و از بدن به‌صورت کامل محافظت می‌کند.

در قسمت زیر می‌توانید ویدیو مربوط به گن 5006 voe را مشاهده و بررسی کنید.

گن شکم، پهلو، پشت سینه مردانه از کامل‌ترین گن های طبی است که تاثیر زیادی در فرم دهی بدن دارد. پارچه این گن به صورت دولایه است.

گن جراحی صورت

یکی دیگر از گن‌های مخصوص لیپوماتیک که به‌صورت کاملا خلاقانه طراحی و تولید شد، گن جراحی صورت بود. این گن دارای دو چسب در قسمت بالای سر و یک چسب در پشت کردن است که باعث سفت و فیکس شدن گن می‌شود. همچنین کناره‌های گن دارای دو درز است که محل خارج کردن گوش است. این گن‌های مخصوص لیپوماتیک برای جراحی‌های غبغب و لیفت صورت مناسب بوده و باعث فرم‌گیری بسیار عالی صورت می‌شود.

در قسمت زیر می‌توانید ویدیو مربوط به گن 1006 voe را مشاهده و به‌صورت کامل بررسی کنید.

گن جراحی صورت از بهترین گن های طبی است که کمک زیادی به فرم دهی صورت در روزهای پس از لیفت می کند. این گن با استفاده از دو چسب در قسمت بالاسر و یک چسب در قسمت پشت گردن طراحی شده است.

گن لاغری پادار

گن لاغری پادار یکی دیگر از رایج‌ترین گن‌های مخصوص لیپوماتیک است که محبوبیت زیادی دارد. محبوبیت این گن به دلیل قابلیت چربی‌سوزی آن است. درواقع از آنجایی که در تولید این گن مانند تولید گن ساعت شنی از کافین، آلوئه‌ورا و بسیاری از مواد چربی‌سوز دیگر استفاده شده است. این گن از قسمت زیرسینه تا نیمه ران را پوشش می‌دهد. همچنین در قسمت زیرسینه دارای یک چسب سیلیکونی است که مانع از لوله‌شدن گن می‌شود.

در قسمت زیر می‌توانید ویدیو مربوط به گن slimnt04 voe را مشاهده و به‌صورت کامل بررسی کنید.

گن لاغری پادار حجم زیادی از شکم، پهلو و ران را پوشش می دهد؛ همچنین استفاده از مواد مختلف در ساخت این گن باعث چربی سوزی بیشتر می شود.

گن شورتی مخصوص انواع جراحی لیپوماتیک

این گن برای جراحی ابدو استفاده می شود. قسمت جلو آن داری سه ردیف غزن است باعث تنظیم سفتی آن می شود. این گن دارای بند‌های قابل تنظیم در قسمت سرشانه است که می‌تواند افتادگی یا سفت بودن گن را تنظیم کند.

در قسمت زیر می‌توانید ویدیو مربوط به گن 3007 voe را مشاهده و به‌صورت کامل بررسی کنید.

گن 3007 مخصوص جراحی های ابدومینوپلاستی بوده و با استفاده از بندهای قابل تنظیم طراحی شده است. همچنین پایین این گن به صورت شورتی است.

گن مناسب جراحی شکم، پهلو و ابدومینوپلاستی

این نوع گن از قسمت بالا سینه تا زیرسینه را به صورت کامل پوشش می‌دهد. در قسمت فاق کاملا باز است؛ همچنین قسمت جلوی آن دارای سه ردیف غزن است. بند سرشانه این گن کاملا قابل تنظیم بوده و باعث راحتی افراد می‌شود.

در قسمت زیر می‌توانید ویدیو مربوط به گن 3004 voe مشاهده و به‌صورت کامل بررسی کنید.

این گن از زیرسینه تا بالای زانو را پوشش داده و با استفاده از سه ردیف غزن قابل تنظیم است؛همچنین بکارگیری بندهای قابل تنظیم در قسمت سرشانه از دیگر مزیت‌های این گن طبی است.

گن مخصوص لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی

طراحی این گن به شکل شورتی است؛ همچنین در قسمت جلو تا زیرسینه و در قسمت پشت تا زیر گردن را به صورت کامل پوشش می‌دهد. بندهای سرشانه این گن به‌صورت برچسبی بوده و قسمت جلویی و فاق آن با سه ردیف غزن کار شده است. پارچه این گن به صورت دولایه بوده و مانع از فشار یا آسیب به نواحی جراحی شده است. این گن در دوران نقاهت لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی بسیار کاربردی است.

در قسمت زیر می توانید ویدیو مربوط به گن 3007E voe را مشاهده و به‌صورت کامل بررسی کنید.

این گن در قسمت پایین به صورت شورتی بوده و در قسمت بالا از زیر گردن را پوشش می‌دهد. پارچه این گن به صورت دولایه است.

گن شلواری تا زیر زانو

این گن شلواری از ناف تا زیرزانو را به صورت کامل پوشش می‌دهد. فاق این گن کاملا باز است. این گن برای انواع جراحی‌های ران و باسن مناسب بوده و فرم بسیار خوبی به ران و باسن می‌دهد.

در قسمت زیر می‌توانید ویدیو مربوط به گن 3006Z voe را مشاهده و به‌صورت کامل بررسی کنید.

گن شلواری از ناف تا زیرزانو را پوشش داده و در ساخت آن از غزن استفاده شده است. این گن برای آقایان و بانوان کاملا مناسب است.

تاثیرات مثبت استفاده از گن مخصوص لیپوماتیک

استفاده از گن‌های مخصوص لیپوماتیک می‌تواند علاوه بر بهبود فرم‌ بدن و ممانعت از بروز آسیب با فشار به بدن، به افراد کمک کند که بسیاری از فعالیت‌های روزانه یا حرکات ورزشی خود را به‌صورت راحت‌تر انجام دهند. از سوی دیگر، ماندگاری نتایج جراحی فقط بسته به نوع جراحی و مهارت جراح نیست، بلکه انجام درست اصول و نکات مراقبتی در دوران نقاهت و توجه به حساسیت‌های بدن، باعث ماندگاری نتیجه جراحی می‌شود. پوشیدن گن‌های مخصوص لیپوماتیک و استفاده درست از آنها می‌تواند در عین مراقبت از بدن، باعث تولید کلاژن‌های جدید در بدن شده و ماندگاری نتیجه جراحی را افزایش دهد؛ به همین دلیل در جلسات مشاوره پیش از جراحی، پزشکان به پوشیدن درست و به‌موقع گن‌های لیپوماتیک تاکید زیادی دارند.

عوامل تاثیرگذار در طراحی و تولید گن

طراحان گن‌های لیپوماتیک در طراحی و تولید این گن‌ها به عوامل زیادی توجه می‌کنند. نوع جراحی، عدم آلرژی یا حساسیت افراد به پارچه و میزان تاثیرگذاری گن از اصلی‌ترین عواملی است که طراحان به آن توجه می‌کنند. درواقع تولیدکنندگان این محصول باتوجه به نوع جراحی و تاثیری که عملکرد گن در بدن دارد، انواع مختلفی از گن‌های مخصوص لیپوماتیک را طراحی و تولید می‌کنند.

ویژگی های یک گن خوب

اگر می‌خواهید یک گن کاملا کاربردی و خوب انتخاب کنید، باید به چند ویژگی توجه کنید. توجه به این ویژگی‌ها به افراد کمک می‌کند که گن بهتری انتخاب کرده و میزان تاثیرگذاری آن را در بدن افزایش دهند. در بخش زیر به برخی از این معیارها اشاره می‌کنیم:

  • توجه به نوع جنس پارچه
  • عدم حساسیت یا آلرژی به گن‌های طراحی شده
  • انعطاف‌پذیری گن و سهولت در انجام کارها
  • استفاده از غزن، چسب و بندهای سیلیکونی در گن

هزینه خرید گن چقدر است؟

هزینه گن‌های مخصوص لیپوماتیک براساس عوامل مختلف تعیین می‌شود. نکته مثبتی که درمورد این گن‌ها وجود دارد، این است که شما می‌توانید باتوجه به بودجه خود و با بررسی برندهای مختلفی که تولیدکننده گن هستند، مناسب ترین گن مخصوص لیپو را برای خود خریداری کنید. عوامل زیر نقش زیادی در تعیین هزینه گن لیپوماتیک دارند:

  • جنس پارچه گن
  • نوع گن تولید شده
  • مارک یا برند تولیدکننده
 انواع گن های طبی
انواع گن های طبی

گن‌ های نامناسب چه تاثیرات در بدن دارند؟

استفاده از گن‌های نامناسب عوارض بسیار ناخوشایندی دارد که می‌تواند مانع از دستیابی افراد به نتیجه دلخواهشان شود. عوارضی مانند حساسیت‌های پوستی، عدم جمع‌آوری پوست بعد از جراحی، بروز آسیب‌ و عوارض مختلف به پوست و بافت های داخلی و عدم ماندگاری نتیجه جراحی از عوارضی است که با پوشیدن گن‌های نامناسب نمایان می‌شود. باتوجه به همین امر افراد باید دقت داشته باشند که در انتخاب و خریداری گن‌های مخصوص لیپوماتیک دقت کنند.

پوشیدن گن و آسان تر شدن جراحی های زیبایی

گن‌های لیپوماتیک می‌توانند دوران نقاهت این جراحی، و حتی بسیاری از جراحی‌های دیگر مانند ابدومینوپلاستی یا پیکرتراشی را راحت‌تر کنند؛ علاوه بر آن استفاده درست و به‌جا از گن‌های لیپو می‌تواند به تولید بسیاری از سلول‌های درونی و از بین رفتن سلولیت یا ترک‌های پوستی کمک کند.

تولید کلاژن های جدیدی می تواند سلول های مرده بدن را از بین ببرد. پس اگر قصد دارید جراحی‌های لاغری مانند لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی یا پیکرتراشی را تجربه کنید، حتما از گن‌های مخصوص لیپوماتیک استفاده کنید. علاوه بر آن شما می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید و از مفیدترین توضیحات قبل و بعد از جراحی بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا